Cholesterol

Hoezo desinformatie? Jij zegt dat het goed is dat scholen gezondere voeding aan gaan bieden aangeboden door Unilever en dat kinderen meer moeten gaan sporten en bewegen. En dat zeg je naar aanleiding van een artikel waarin je je cholesterol gratis kan laten meten.

Wie is er dan bezig de desinformatie goed te praten?

Je hoeft helemaal niemand aan te pakken, alleen jezelf. Dan blijft er namelijk helemaal niets over van het voedingscentrum en de voedingsindustrie. Dan ga je de boer op en eet je wat het land je geeft, letterlijk!

 
Volgens mij volg je me niet helemaal.

Wat ik bedoel:

- ik ben voorstander dat scholen gaan stoppen met het aanbieden/verkopen van ongezonde voeding.

- ik ben voorstander dat kinderen meer gaan bewegen (buiten spelen, schoolzwemmen en gymnastiek)

- ik ben geen voorstander dat Unilever zogenaamd 'gezonde' voeding gaat sponsoren en/of promoten, dat vind ik desinformatie

 
Ik volgde wat je schreef naar aanleiding van een artikel waar jij als conclussie neerzet dat scholen gezonde voeding gaan aanbieden en kinderen meer gaan laten bewegen wat goed is voor hun. Beiden is niet waar.

Scholen gaan nog meer vergif geven aan kinderen en laten ze rondjes rennen in een gymzaal. Beiden verre van gezond.

O, en schoolzwemmen is bijna op iedere school afgeschaft. Niet dat ze kinderen lekker laten ravotten in het water nadat ze de basis onder de knie hebben. Nee, je moet nu met je 5 jaar minimaal 7 meter onder water zwemmen. Want je hebt een longinhoud die dat met gemak aankan!

 
Tuna.
Quote:
Ben benieuwd, dit zou wel eens een grote desinformatie campagne kunnen worden tegen vet.

Wel goed dat ze scholen gezonder en verantwoord laten eten, en kinderen meer willen laten bewegen.


eerst zeg je,'dit zou wel eens een grote desinformatie campagne kunnen worden tegen vet' negatief dus.

en dan,'Wel goed dat ze scholen gezonder en verantwoord laten eten' ineens positief over het zelfde onderwerp, het verward mij ook over wat je nu voor staat.

kinderen meer laten bewegen en voeding arme zooi geven met transvetten en iets minder suiker of light producten (waar weer de nodige neurologische problemen uit kunnen komen)

zal de kinderen niet veel dunner maken en zal ze eerder een hoop blesures brengen gezien ze met overgewicht weet ik wat allemaal moeten doen.

 
Ten eerste baseer ik mij op artikel waar staat dat De Friesland gezonde voeding gaat financieren. Welke gezonde voeding dat is staat nergens, dus als jij kan concluderen dat scholen nog meer vergif gaan geven vind ik dat knap.

Het klopt inderdaad dat niet scholen, maar de KNVB kinderen meer willen laten bewegen.

En kinderen laten rennen en ravotten is juist gezond en hebben kinderen ook nodig, een uitlaapklep nadat ze al gehele dag binnen op hun kont zitten. En zwemmen is iets dat elk kind onder de knie moet hebben. En ja, een 5 jarige die 7 meter moet kunnen zwemmen onderwater vind ik ook niet echt nodig.

 
O, en de zorgverzekeraars gaan ook financieren! Als er ergens had gestaan, eieren van de boer, dan had ik iets positiefs kunnen vinden in het artikel. Nu is alles wat mij betreft gewoon bullshit en kan t zo de prullenbak in.

 
Maarten

Wat betreft 'desinformatie campagne kunnen worden tegen vet' doel ik op de cholesterol meetingen die men wil laten doen en bijbehorend verhaal dat vet slecht is.

Wat betreft 'wel goed dat ze scholen gezonder en verantwoord laten eten' doel ik op het feit dat De Friesland gezonde voeding gaat financieren.

Wat betreft blessures, je moet mensen met overgewicht ook begeleiden dan valt blessurekans ook mee. Sowieso rustig bewegen en niet intensief.

 
Quote:
Wat betreft 'wel goed dat ze scholen gezonder en verantwoord laten eten' doel ik op het feit dat De Friesland gezonde voeding gaat financieren.


maar de 'gezond voeding' die de Friesland gaat financieren is alles behalve gezond..

dus hoezo is dat goed.

dat is wat alexandra je duidelijk wilde maken.

 
Voor iemand die al 11 maanden lid is van dit forum vind ik de reactie van Tuna grenzeloos naief. Gelukkig zijn er hier wakkere en alerte forumleden die hem fijntjes hierop wijzen.

Mike

 
Ik ben niet naief, ik weet ook wel dat becel en unilever rommel is. Ik kan uit het artikel alleen niet herleiden welke voeding De Friesland gaat financieren. als dat voeding is van unilever met veel suiker, transvetten, light en andere rommel dat ben ik het uiteraard mee iedereen hierboven eens.

 
En dat noem ik nou naief. je denkt toch niet werkelijk dat ze iets anders dan rommel zouden gaan financieren?

Mike

 
Blijkbaar wel, want je bleef maar verdedigen en zeggen dat ze zo goed bezig zijn!

Ik wacht met smart op het eerste artikel of bericht over de school die zijn kinderen gaat voeden met voeding, dat de boeren de spullen komen brengen en er excursies naar de boerderij plaats gaan vinden. Dat kinderen leren dat voeding van het land komt en vulling uit de fabriek.

 
Het idee en initatief is goed, maar de invulling met rommel uiteraard niet.

Maar hoe kun je dat doorbreken, dat mensen nog steeds denken dat vet slecht is en Snelle Jelle een gezond en verantwoord tussendoortje is?

 
Goed voorbeeld doet goed volgen. Halfbakken verrotte informatie verdedigen brengt helemaal niets.

Kijk eens naar de ouders hier op het forum die hun kinderen wapf meegeven naar school en op dezelfde manier trakteren.

En een ieder die verslaafd wil zijn en blijven aan de koolhydraten en suikers in zijn waarde laten. Waar ik hier fel uit de hoek kom op het forum, ben ik in de "normale wereld" helemaal niet van de adviezen. Wil je iets weten, kom maar, interesseert t je niet? Ook goed. Ik hoop dat je je nog lang goed zal voelen ook! Maar leg mij ook niet je eetpatroon op, dan wordt ik wel giftig.

 
zou best aardig zijn als de forumleden massaal een test laten doen .

en als die dan goed is, zeggen hoe vet we eten. en als die volgens hun te hoog is, zeggen hoe belangrijk cholesterol is, of info geven. dat zijn ze niet gewend.

ja de test zijn bedoeld om meer bezoekjes te brengen aan diëtisten, cardiologen, en meer becel producten te gebruiken en niet vergeten de cholesterolremmers, en kosten in de gezondheidszorg omhoog te schroeven

 
Ik ga die verdomde test doen(wanneer ik de tijd ervoor heb)puur om te zien hoe de waarde van mijn triglyceride is.Mocht het ldl hoog zijn naar hun normen en de triglyceride goed(en daar ga ik van uit)zijn dan ben ik uiteraard benieuwd naar 'hun mening/advies.Mocht ik tijd over hebben......discussie.

ad

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.698
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan