blootliggende tandhalzen en bezoek tandarts

Ik vermoed toch dat het contact met die amalgaamvullingen voor de gevoeligheid zorgen.

 
Hoi Marianu en Zonne, ik heb ook altijd het idee gehad dat de kiezen die bij mij het meest gevuld waren met toen amalgaam de oorzaak zijn geweest dat juist daar het tandvees het meeste terugtrok bij me.

 
Mijn tanden en kiezen worden erg gevoelig met bica. Ik gebruik het alleen af en toe onder om tandsteen weg te werken.

Verder kokosolie en H2O2 en mn gebit is stukken opgeknapt en sterker erdoor.. mn paradontose is ook gestopt.

Dat is ook beaamd door de tandarts, die het overigens niet aan mijn veranderde voedselpatroon en tandenschoonmaak (zonder fluor) wilde wijten, maar aan een speciale behandeling 2 jaar geleden (kuch)

 
Gek dat bij jou ( BosBes) je tanden dan weer gevoelig reageren op bica. Kennelijk is dat dus echt bij iedereen anders.

 
Ja Zonne, inderdaad..

Bij mij is het volgens mij een bacterie probleem.

Ik weet niet of het aan mn vullingen ligt, ik weet het gewoon niet (paronditis)

Ik weet alleen dat mn tandarts 2 jaar geleden bezig was met een soort van planning met mij te bespreken over mn bovengebit en het trekken van kiezen.

Nu kan ik volgens hem gerust een jaar controle overslaan.. en ja dat voel ik ook zo! )kokosolie/soms bica/h202

 
Zonne: bij mij is er 1 kies waarbij het ook niet helemaal lekker zit; dit is een kies met een kroon. Het cement waarmee die kroon bevestigd is bevat fluoride. Dat heeft een anti-microbieel effect, waardoor de bacterieflora plaatselijk verstoord wordt en er continue enige ontsteking is. De mate waarin hangt weer af van je weerstand. Als die goed is zul je er minder last van hebben. Na het poetsen een vet melkproduct eten en dit goed door je mond laten gaan kan helpen.

 
Dus eigenlijk kan je last hebben van vullingen door het cement wat dan weer fluoride bevat ?

Mijn weerstand is niet goed, ik heb al in geen 15 tot 20 jaar koorts gehad, gewoon omdat mijn afweersysteem zo laag werkt.

 
Ik denk dat je met WAPF je weerstadn wel weer in orde gaat krijgen, volhouden en verder rustig aan.

 
Ik vraag me af of er al iemand positief resultaat kan melden over minder gevoelige tandhalzen. Ik weet dat Mike secundair tandbeen heeft gekregen, een primeur!

Maar ik ben specifiek benieuwd naar forummers die hun teruggetrokken tandvlees verbeterd hebben. Is daar al iets positiefs over te melden? En gebruikt iemand de blottingtechniek hier?

Ik heb vandaag het filmpje bekeken, het lijkt me een tijdrovende klus. Maar ik moet nu nog meer actie ondernemen dan ik al deed, want mijn tandvlees is helaas behoorlijk teruggetrokken :-( Ik hoop sowieso dat de hoge gelatineinname veel voor me kan betekenen, en ik ga strenger het protocol van Ramiel Nagel volgen.

Ben benieuwd of iemand al een positief verhaal heeft over zijn/haar tandvlees :)

 
San, zegt Ramiel nagel hier nog iets specifieks over in zijn boek? Heb zelf namelijkniet het boek en ben daa benieuwd naar.

 
Ja ik kan je daar iets positiefs over melden. Voor de zomer (dus ook voordat ik wapf at) had ik last van blootliggende tandhalzen. Dit is vrij snel weg gegaan nadat ik een stuk vetter ben gaan eten. In ieder geval binnen twee maanden.

Ik heb overigens voor wapf niets speciaals gedaan. Dus heel veel vet, een beetje eiwit en steeds minder koolhydraten (dit heb ik in de tijd afgebouwd). Aangevuld met in het begin de combinatie levertraan/boterolie en later alleen nog levertraan (beide versies). Wel gebruik ik een matige hoeveelheid bouillon, vaak zelfs helemaal niets, maar ik heb hier wel great lakes gelatine staan.

Op een recente rontgenopname van mijn gebit lijkt overigens ook te zien te zijn dat er secundair tandbeen is gevormd. De opname liet ik maken bij een willekeurige tandarts (niet mijn eigen). Je had haar moeten zien, ze snapte helemaal niet wat ze zag en zei dat ik maar snel op controle moest komen. Later is (door iemand anders) mijn gebit, op een wortelkanaalbehandelde tand na, als buitengewoon goed beoordeeld.

 
Teruggetrokken tandhalzen worden in het boek in hetzelfde rijtje genoemd als tandvleesontstekingen e.d. Met normaal tandenpoetsen kun je het plak van je tanden verder in het tandvlees drukken, wat weer kan zorgen voor tandsteen en teruggetrokken tandhalzen. Vandaar dat ik nu op een andere manier wil gaan poetsen. Ik moet nu echt heel streng worden, anders wordt het niks met mijn gebit.

Ik weet niet of je nog weleens chocolade eet, maar dat is echt killing voor je gebit, dat wordt in het boek aangehaald. Laat ik nu erg gek zijn op chocolade. Maar ik ben nu op een punt beland dat elke reep teveel is voor mijn gebit/tandvlees. Verder zegt hij niks over losse gelatine-inname, maar haalt hij het belang aan van BB-bouillons. Bij tandbederf adviseert hij minstens 2 koppen per dag.

 
Hamster, wat een goed nieuws! Dat heb je snel voor elkaar, die remineralisatie! Jouw gebit heeft dus goed geprofiteerd van je nieuwe levensstijl. Stemt mij ook weer hoopvol. Bij mij zal het langer duren, maar ik moet dan ook nog strenger worden dan ik al was.

Haha, zoiets had de tandarts vast nog niet eerder gezien ;-) Grappig he, dat ze het dan direct af willen doen als iets abnormaals. Bedankt voor je verhaal, kunnen o.a Cham en ik weer met goede moed verder voor onze tandhalzen.

 
Hamster heeft er blijkbaar weinig voor hoeven doen, bij mij blijft het hetzelfde ondanks vet eten en levertraan kzz en fytinnezuur vrij eten.

Botten bouillon drink ik bijna nooit eigen maar hamster doet dit ook niet veel begrijp ik, wel doet hij cod en skate liver oil en boterolie, ik heb alleen cod levertraan.. Dat kan het zijn maar ik kon me niet voorstellen dat als je goed vet eet dat boteroil nog zoveel meer bracht.. Vandaar.

Anders moeten poetsen vind ik beetje vergezocht, ik poets wel veel minder lang omdat poetsen niks met tandsteen te maken heeft.

Ik denk eerder aan het niet optimaal functioneren van een of meerdere organen/darmen.

 
Hi maarten. Hamster heeft inderdaad veel geluk gehad, waarschijnlijk was haar (volgens mij ben je een vrouw toch Hamster?) gebit nog niet zo in verval.

Ik was eerst ook niet zo overtuigd van die boterolie, maar heb er nog meer over gelezen, en we blijken een chronisch tekort te hebben aan vit.K2. Het is niet gemakkelijk om dat tekort met voeding aan te vullen, simpelweg omdat het niet meer zo in voeding aanwezig is als vroeger. Koeien moeten ook weer speciaal snelgroeiend gras eten om het juiste gehalte K2 in de melk te krijgen. Al met al niet eenvoudig. Vandaar dat ik dat dure spul maar in huis heb. Ik neem het nu ook elke dag in, wilde eerst bezuinigen, maar durf het niet aan. Staat van mijn gebit kan dat niet hebben.

Ik snap dat je anders poetsen wat vergezocht vind, dat had ik eerst ook. Maar ik wil niet nog meer verval, dus ga het toch (deels) proberen.

 
San ivm je tandvlees is vitamine c ook belangrijk.

Je tandvlees langs de tandlijn ozoneren zou ook goed kunnen helpen voor zuurstof.

Ik doe het inmiddels elke dag.

 
Ik neem sinds een tijdje ook dagelijks Acerolapoeder, was al van plan de dosis op te voeren. Ben nu ook tijdelijk bezig met Ascorbyl Palmitate. Goed idee van de ozon voor het tandvlees! Heb al gekeken naar zo'n apparaat, en wil hem wel graag bestellen. Ook om de lucht 's nachts zuiver te houden.

Weet jij misschien of zo'n apparaat meerdere kamers kan ozoneren? Ik woon in een appartement, en als we 's nachts slapen hebben we alle deuren open ivm mijn dochter. (Ik weet wel dat de ozon naar beneden trekt, hebben de onderburen ook profijt).

 
San,

Zoals je weet ben je stressgevoelig. Dit rooft magnesium en dat zou jouw hang naar chocola wel eens kunnen verklaren. Magnesium is nodig om calcium oplosbaar te maken in het bloed, anders zit je met allerlei harde calciumkristallen waar het lichaa niets mee kan. Het lichaam zal deze dan deponeren op diverse plekken, waaronder het gebit. Deze hard kristallen veroorzaken op hun beurt weer ontsteking (paradontitis), waardoor zowel het tandvlees als de tand zelf en het kaakbot op termijn wordt aangetast. Ook kan er sprake zijn van een andere ontsteking in de nabijheid die je parten speelt. Heb je amalgaamvullingen of wortelkanaalbehandelingen?

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.923
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan