blootliggende tandhalzen en bezoek tandarts

@ Twee-eenheid, op je site kwam ik de volgende informatie tegen over melk:

Quote:
Melk

Vermijd melk (zeker als je af wil vallen) het bestaat 98% uit Trygliceriden . Laat voor alle zekerheid je Triglyceriden (bloedvetten) gehalte evt. prikken bij de huisarts. De signalen dat er genoeg vet is opgeslagen in het lichaam wordt verstoord door te hoog Tygliceryde gehalte en daardoor blijf je de gehele dag zoeken naar eten.


Kan je dat een beetje toelichten? Ik heb nog nooit gehoord dat melk voor 98% bestaat uit trygliceriden. :?

 
van de site van "desinfo" persoon

Elke dag 1 of 2 theelepels van dat water oplossen in water, vers geperst vruchtensap of rauwe melk.

Ze heeft het over rauwe melk...

Dia.

 
Ik hebl gegooged op trygliceriden in rauwe melk. Er is info te vinden o.a. bij www.verantwoordeveehouderij.nl

Wat dat dan uiteindelijk betekent voor onze consumptie begrijp ik niet zo goed. Helaas. Maar het woord bestaat dus wel.

 
@Mike: Twee-Eenheid/Eggie is de persoon van de 2e website referentie uit mijn vraag over de kronen, die mij vanmorgen per mail antwoordde en aan wie ik gevraagd had zelf hier te antwoorden. Ik noem het eerder bronvermelding, persoonlijk vind ik het altijd nuttig om info terug te lezen in zijn context.

Het lijkt me interessant te weten of er meerdere mensen zijn die kronen of kunsttanden hebben en sole gebruiken. Het geval is namelijk dat een vriendin van me onlangs met een (dure) periodontitisbehandeling is begonnen die ze om het half jaar zou moeten herhalen voor de rest van haar leven volgens haar tandarts.

Dus wilde ik haar over het keltisch zout informeren maar ja, ik wil haar natuurlijk ook niet van de regen in de drup sturen. :)

 
Het geeft in ieder geval aan hoe kritisch we hier kunnen zijn. Als je denkt wel even dit als platform te kunnen gebruiken voor promotie van je site of praktijk, dan ben je hier op de verkeerde plek. Als we vervolgens kritisch gaan kijken naar wat je allemaal op je site beweert, dan merk je meteen dat we hier niet alles voor zoete koek slikken. Zo werkt het hier nu eenmaal, we zijn zelfdenkend!

Mike

 
Esther: ik gebruik nu een jaar keltisch zeezout en ik heb enkele kronen.

Ik heb een periode keltisch zeezout gebruik om mijn tanden te poetsen maar daarbij kreeg ik last/pijn aan de tanden met amalgaamvullingen. Aan de kronen heb ik nooit wat gemerkt toen ik KZZ gebruikte, niet qua verkleuringen en ook niet qua los gaan zitten.

 
Mike: Wat is dit nu???? Ik heb niet de intentie gehad om dit platvorm als PR te gebruiken, daar heb ik betere kanalen voor. Ik wilde alleen vermelden wat ik aan informatie heb over Keltisch zout,sorry,verkeerde keuze.Waarom deze agressieve reacties? Als reactie op de vraag van Esther wilde ik duidelijkheid geven dat ik deze informatie niet wetenschappelijk heb kunnen nagaan en of deze dus klopt, wat betreft het loslaten van kronen door gebruik van Keltisch zout.Ik voelde wel de verantwoording om dit te vermelden op mijn site bij de info over Keltisch zout,ook vanuit mijn eigen ervaring.Ik heb mijn informatie en ervaring gedeeld in deze en verder wil ik het hier dan ook bij laten op dit platform.Graag alles van mij verwijderen, als dit mogelijk is.

 
Eggie,

Je hebt het bij deze rechtgezet, dus lijkt het me verstandiger dat het blijft staan. Als ik nu jouw reacties ga weghalen, moet ik alle andere reacties ook gaan verwijderen. Bovendien hebben we jou gewezen op disinfo die je (onbewust) aan het verspreiden bent. o.a. over melk. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen!

Mike

 
@ Esther en Twee-eenheid: dank jullie wel voor het nemen van de moeite voor wat betreft het communiceren over het keltische zout en de kronen. Voor wat het waard is: met energetisch testen komt keltisch zeezout voor mij er ook niet goed uit als middel om mijn tanden te poetsen. Ik heb trouwens geen kronen, maar wel veel composietvullingen. Mogelijk is dat de reden. Ik poets mijn tanden met kokosolie en natriumbicarbonaat. Verder gebruik ik wel veel keltisch zeezout in mijn eten, yoghurtsmoothies en om de dag neem ik voetenbadjes in keltisch zeezout.

 
Mike ; Hoe je communiceert met mensen heeft soms consequenties,in deze wil ik nu dan ook echt niet meer deelnemen aan dit platvorm.

Pike : Als de behoefte nog daar is, wil ik graag antwoord geven op jou vraag aan mij, dit kan dan via mijn mail of telefoon.

Eggie

 
Ik namelijk ookal een jaar en een paar maanden niet en ik vind het wel prima zo. Maar was benieuwd naar jullie;)

Je vraagt je toch af of het op de langere duur consequenties heeft (gehersenspoeld door de reguliere geneeskunde).

En gelijk komt bij mij dan de vraag op. Gaan jullie naar de bevolkingsonderzoeken: baarmoederhalskanker en borsonderzoek?

Maar daarvoor moet ik zeker een nieuwe posting maken?

Ps Mike, volgende week Schildwolde gaat me niet lukken, maar ik probeer er op 23 mei in Winsum bij te zijn!

 
Ik ga niet meer naar de bevolkingsonderzoeken. Zeker sinds ik heb gehoord dat onderzoek naar baarmoederhalskanker in het leven is geroepen om de portemonnee van doktoren te spekken. En borstonderzoek: ga de boel een beetje laten pletten zeker.

Nee, ik hou me bezig met goede voeding dan gaat alles goed.

Lia

 
Als ik zie wat voor stress een uitstrijkje oplevert voor het baarmoederhalsonderzoek ben ik blij dat ik het nog nooit heb laten doen. Zo af en toe vliegen de "papjes" je om de oren en blijkt er na verder onderzoek niets aan de hand te zijn.

 
@Marianu en @Lievergezond, dank jullie wel nog voor de aanvullende informatie.

Lievergezond: heb je het keltisch zout als geheel laten testen of ook afzonderlijk op de mineralen die het bevat?

De andere site gaf me feedback van de leverancier dat het zout in kan werken op niet-eigen materialen in het gebit en zo deze kan beschadigen.

Ik heb maar niet gevraagd of degene zelf het antwoord wilde toevoegen hier; enkele reacties op Twee-eenheid vond ik erg onaangenaam om te lezen, zeker omdat de bijdrage op mijn verzoek gebeurde.

Kritisch denken juich ik toe en ik ben de forumleden ook erg dankbaar voor het delen van alle informatie, maar respect lijkt me een basis. (Dat is iets was ik juist meestal mis in discussies in "het reguliere" over "het alternatieve".)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.521
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan