blootliggende tandhalzen en bezoek tandarts

Hoi San,

Ik ben er eerlijk gezegd weer mee opgehouden. Het blijft niet echt als een plak zitten dus iedere keer als je slikt , slik je ook wat zand en knarst het. Vond het niet zo lekker slapen. Was van plan het af en toe overdag op te doen voor een uurtje ofzo maar dat heb ik nog niet gedaan. Poets nog steeds met kzz en ben meer lever gaan eten en iedere dag bouillon. En dan nog de hele supplementen riedel :wink:

Ben benieuwd of het je gaat helpen!

 
Ik neem sinds kort magnesium citraat poeder op een zo nuchter mogelijke maag. Ik begin rustig, 1 of 2 gram (= zo'n 320 mg magnesium) per dag en ik merk vaak na een paar uur al ontspanning in m'n lijf en (daardoor?) ook mentaal. M'n spieren waren namelijk al geruime tijd erg gespannen, ook 's nachts (restless legs en krampen).

Dit voelt nu al beter.

Ik kijk of ik het uiteindelijk kan (en wil) uitbreiden naar 3 gram citraat.

 
Ik maakte mijn tandpasta ook zelf maar deed 1 : 1 met kokosolie en Natriumbicarbonaat. Nu met een blootliggende tandhals waarbij de tandarts me fluoride aanraadde ben ik blij met bovenstaande info.
Ik ga mijn A-D inname verhogen met de codliver en vit. C aanvullen.
Beestenbottenbouillons en sole neem ik al en nauwelijks granen.


 
Ik drink waterkefir en kombucha, zou het beter zijn met een rietje om het glazuur te beschermen?
 
Sinds een tijdje heb ik bij een kies zeer gevoelige tandhals. De tandarts raadde me aan om met proglazur te poetsen en 2x p week een drupje van die zelgde tandpasta op de tandhals te smeren voor het slapen gaan. Ik wil natuurlijk geen fluoride tot me nemen en ben bezig in het noek Genees tandbederf. Het gaat de goede kant op al binnen een week. Met koude drankjes ga ik niet meer door de grond vd pijn.
Ik heb alle granen uit mijn voeding geschrapt, neem naast kevertraan ook boterolie, ik eet meer vet dan ooit, even gestopt met wijntjes drinken, alleen aan vloeibaar nog kruidenthee, rauwe melk, karnemelk en sole. En natuurlijk eieren, vlees en rauwmelkse kwark, yoghurt en kaas.
Alles is nog overheerlijk ook.
Nog even doorzetten tot de pijn helemaal weg is. Het hoek kwam op het juiste moment!
 
Je kan ook eens kurkuma proberen om mee te poetsen. Werkt zeer genezend op o.a. ontstoken tandvlees en heeft nog een aantal andere gunstige effecten. Overigens zal de gevoeligheid van de tandhals met de tijd vanzelf afnemen. Normaal zitten er heel kleine kanaaltjes in het tandbeen, maar als het tandbeen bloot komt te liggen gaan die kanaaltjes na verloop van tijd dicht. Laat de tandatrs het tandbeen niet reinigen met de jaarlijkse controlebeurt.
 
Dank Gerard voor je tip met kurkuma, ga ik ook eens proberen. En fijn om te weten dat de kanaaltjes weer dicht gaan.
 
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar met een redelijke dosis Q10 kan je erger voorkomen. En van de celzouten nr 5: kalium phosphoricum.
 
Vanmiddag bij de tandarts geweest.
Ik was inmiddels al 2 jaar niet geweest. Foto’s genomen en 0 gaatjes. Daar ben ik blij mee! Wat minder leuk is is dat het er toch op lijkt dat een bepaalde kiespijn veroorzaakt word door de spieren. Dat blijkt dus ook uit de foto. Ze vroeg me of ik mezelf er bewust van ben dat ik dus mijn kaken teveel op elkaar klem. Ik heb mezelf daar idd op betrapt. Na fysio behandeling vorige week merkte ik namelijk dat de boel ontspannender is. Doordat kaken op elkaar klemmen schijnt het dus ook zo te zijn dat dit een oorzaak kan zijn van blootliggende tandhalzen maar ook botverlies.
Ze drukte dus ook precies op de plekken in mijn gezicht waar ik dus idd pijn heb. En volgens haar begint dit gedonder in de nek en ook in schouders. Nou heel herkenbaar dus.
Verder gaf ze aan dat vitaminen en mineralen ook betrokken zijn. Geen verrassing natuurlijk. Maar van dat kaken klemmen sta in wel even te kijken eerlijk gezegd. En dat tast dus ook weer het glazuur aan.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.613
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan