blootliggende tandhalzen en bezoek tandarts

Angela, ik probeer wel twee keer per jaar te gaan (dan is de premie niet voor niks betaald :)), hoewel ik ook eens 2,5 jaar niet meer geweest was uit angst voor een gaatje... Hopelijk is het niet meer nodig als ik ook met het kokosoliebrouwsel aan de slag, ik ben iig sinds een paar weken ook met de sole aan het poetsen gegaan en mijn tanden voelen daarna erg glad aan. Witter kan ik niet zeggen maar het zou leuk zijn als dat gebeurt!

 
Esther, voor wittere tanden moet je een paar weken met natriumbicarbonaat poetsen.

 
Ik gebruik al meer dan een jaar sole (drinken, niet poetsen) helaas was ik mijn boventanden al op 14 jarige leeftijd kwijt. Jong een prothese dus. Nu al ruim 20 jaar implantaten. Het materiaal wordt tot nu toe niet aangetast door de sole. Daarnaast heb ik onder kronen, die nog steeds niet los zitten of verkleuren.

Ik poets dagelijks met natriumbicarbonaat.

 
Waar poetsen jullie nu precies mee,met k.zout of met sole?

Of met de natriumbicarbonaat of allebei?

 
Dank Marianu. Maak je daar ook een oplossing van net als de Sole of doe je wat korreltjes op je borstel?

 
Esther: ik maak mijn tandenborstel nat en doop hem in de droge natriumbicarbonaatpoeder.

 
Hm, sinds +- een maand neem ik iedere ochtend een glas water met 20 druppels biologische appelazijn (troebel), daarna een glas water met een theelepel sole. Ik poets mijn tanden afwisselend met sole en combi kokosolie-natriumbicarbonaat. Maar vanochtend viel mij op dat mijn tanden donkerder lijken met vlekjes. Komt dat misschien door de appelazijn? Ik ging juist voor de wittere tanden! :)

 
Is er nog iets te doen aan tanderosie? Is dat omkeerbaar? Mijn tanden hebben een blauwachtige doorzichtige schijn en ik merk ook een kleine opening tussen mijn twee fronttanden...wat zou dit zijn? Volgens de tandarts niets om mij zorgen over te maken, maar dat doe ik wel.

 
Bedankt voor de tip Mike, staat op mijn 'te lezen' lijst!

Ik weet dat oa. CLO/boterolie heel belangrijk is. Ik neem nu 1 koffielepel per dag. Misschien tijdelijk wat ophogen. Is drie koffielepels per dag het maximum?

 
Verzadigd vet kun je onbeperkt innemen, dus neem zoveel boterolie als je wilt. Je moet alleen uitkijken met de Blue Ice Royal, een combinatie van levertraan en boterolie. Overdosering van levertraan is iets waar Weston Price in zijn boek ook al voor waarschuwde. Je mag maximaal 3 theelepels levertraan per dag en maximaal drie halve theelepels levertraan met boterolie per dag. Zo voedzaam en geconcentreerd is dit product nu eenmaal!

Mike

 
Ik kom er even bij.

Ik heb ook al een paar weken behoorlijk last van mijn tanden - tandvlees - kaak.

Ik heb achteraan een kies met wortelkanaalvulling (al meer dan 10 jaar) die nu voor de zoveelste keer opspeelt. Mijn ganse kaak doet meerdere uren per dag pijn.

Ik heb vrijdag een afspraak bij de tandarts dus maar even kijken wat zij zegt.

Iets zegt me dat deze tand er beter uitgaat, maar dat betekent 2 gaten in mijn mond (heb vorig jaar nog een kies moeten laten weghalen)... En 2 implantaten wordt wel erg duur...

Verder heb ik bovenaan ook aan mijn ganse kaak pijn. Ik heb daar ook kronen en het tandvlees rond de kronen is rood, dik en overgevoelig.

Ik poets nu met kokosolie en bicarbonaat.

Het lijkt wel of hoe langer ik nu WAPF, hoe slechter het in mijn mond gaat.... Niet zo lollig eigenlijk.

 
Ik heb ook opeens tandpijn. Ergens een versleten plekje door een beugel en ergens een implantaat waar vuil doorheen gaat. Als dat er allemaal uit moet heb ik een groot en duur probleem. Ik poets met bicarbonaat en spoel nog na met een slokje H202. Voorlopig is pijn weg.

 
Tip: ik heb paradontose, opgetrokken tandvlees, blootliggende tandhalzen n kan dus niet met zout poetsen.

Vooral na bezoek a d mondhygieniste die het schoonmaakt heb ik steeds last van lichte ontstekingen en bloedveries.

Nu poets ik met kokosolie-bica en oregano olie erdoorheen en is mijn gebit weer rustig, de gevoelige plekken zijn ook beter. Wat een verschil!

Iemand ervaring met Arimedhadhi Thailam tandolie?

 
Liesje : dat je ietwat last hebt nu kan ik snappen, het zijn namelijk stierdagen (maankalender) en dan zijn je keel en tanden enzo gevoeliger. (de maan staat elke maand telkens een paar dagen in elk dierenbeeld, en die staan in verbinding met organen enzo, en als ik dan ergens last heb ofzo of gevoelig ben aan een aantal zaken kan ik vaak problemen vermijden nu ik dat weet, het werkt ook vaak geruststellend)

Alleen is het bij mij al even aan de gang, en ik hoop echt dat het meevalt vrijdag...

Pff.. Ik kan die hele dure kosten wel even missen.

Bosbes : nee, die tandolie ken ik niet.

 
Begrijp ik het goed dat poetsen met kzz voor gevoelige tanden kan zorgen ? Weet iemand ook waarom ? schuurt het teveel misschien ? En poetsen met bica, schuurt dat ook ( teveel ) ?

kokosolie is ook nog een goede mogelijkheid begreep ik.

edit: ik lees nu al een paar keer dat xylitol een tandinfectie kan verminderen en tanden remineraliseerd . Huh ?

 
Zonne, ik kan mijn tanden niet poetsen met kzz. Dan worden ze zeer gevoelig.

Ik poets wel 1x per dag met bica, dat gaat goed. Ook H2O2 kan ik niet aan mijn tanden verdragen. (ik heb helaas wel amalgaam-vullingen, denk dat het daar aan ligt)

 
Marianu, ik heb ook nog amalgaamvullingen. Tegenwoordig zijn ze zeker in de meer alternatieve geneeskunde ook niet zo weg van composiet vullingen als vervanging van het amalgaam.

Heb je enig idee waarom je tanden zo gevoelig worden door het kzz ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.322
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan