blootliggende tandhalzen en bezoek tandarts

Oh haha Pike, nou dan moet ik me schamen vrees ik.

Dan is mijn dank alleen maar groter nog, dat je je niet te goed voelt om dezelfde boodschap te herhalen.

 
Gewoon in het vervolg al mijn vreselijk interessante geschrijf heel goed lezen ! :p

Trouwens extra magnesium is bijna altijd een must voor lyme patiënten.

 
Hoi Pike, ja je hebt gelijk, heel goed lezen:)

En ja, van die must: ik geloof je.

Ik ga er ook (weer) aan.

Heb het eerder al gedaan hoor, maar soms weet je niet meer waar je allemaal goed aan doet en wat precies prioriteit heeft al is dat van die magnesium allang bekend.

 
Alexandra, ik wil graag weten wat je bedoeld met 'verzadigt'. Het is namelijk zo dat je lichaam calcium heel makkelijk opslaat maar aan de andere kant de antagonist nl magnesium niet zo snel opslaat. Vandaar het vrij universele magnesium tekort ook vanwege het tekort in de Nederlandse bodem.

Het magnesium smeren zoals ik beschreven heb zorgt bij mij iig voor een zeer duidelijke waarneembare betere slaap en totale vermindering van duidelijke tekort aan magnesium symptomen zoals onwillekeurige spier samentrekkingen.

Voor mij is het duidelijk dat het sprayen met mgcl qua volume in de meeste gevallen gewoon niet voldoende is.

 
Ik bedoel met verzadigt dat op dat moment de huid vol zit met de olie en ik het er verder niet meer in gewreven krijg. Dat ik mijn handen af moet drogen om ze droog te krijgen en mijn buik nat is van de olie. En dan zie ik niet het verschil of ik daarvoor spuit of een plasje in mijn handen neem.

Het moet wel opgenomen kunnen worden.

Momenteel kan ik blijkbaar sowieso er niet zoveel van hebben gezien de uitslag vorige week.

 
Oke duidelijk. Ik smeer meestal hele plenzen op mijn huid zodat het soms wel een half uur duurt voordat het opgedroogd is. Dan is alles, hele lichaam dus, nat.

Maar ik merk duidelijk verschil met minder smeren dus het lichaam neemt het zeer zeker wel op.

 
!!! *** Heeft iemand mijn tip nog gelezen op de vorige pagina die ik van Fred Neelissen heb gekregen? *** !!!

Jammer als die in het niet valt, aangezien hij er goede resultaten mee heeft gezien.

Ik spray 40 keer met de olie, op buik en voeten. Laatst het hele lijf ingesprayd, en kon er niet van slapen. Wat een smerig gevoel op mijn borst, bah. Heb de hele tijd zitten krabben, uiteindelijk toch maar afgespoeld. Ik heb 's avonds al zoveel rituelen, weet niet of gemotiveerd ga blijven om elke dag een half u naakt met magnesium in de badkamer te staan. Doe ook al aan oilpulling, blotting, spoelen met KZZ, huid masseren onder de douche. Word er gek van. Merk dat het me allemaal wat tegen gaat staan, ook qua supplementen. Het wordt op het forum wel gepromoot dat je zonder moet kunnen, maar ongemerkt heb ik toch alweer behoorlijk wat verzameld.

 
Misschien 2 a 3 keer per week doen San? Dus heel veel smeren en dan na 30 min afspoelen.

Het is inderdaad nogal een gedoe ja maar het werkt wel.

 
Ik sta op het punt om te gaan douchen. Ik ga die "kloddermethode" voor magnesiumolie gelijk uitproberen! En inderdaad daarna afdouchen, want anders ben ik bang voor bultjes morgen ;)

Maar ik begrijp je wel hoor San. Het kan inderdaad best veel worden. Ik ben sowieso niet therapietrouw. Of ik dat nou zelf verzin of een peut vindt dat ik bepaalde dingen moet doen.

 
Succes Cowgirl! Ik kan zelf nog niet beginnen, de Heilaarde was op in de winkel. Komt aanstaande week binnen. Ben benieuwd naar je ervaringen!

Je hebt gelijk Pike. Net samen met mijn vriend even gekeken hoeveel we uitgeven aan boodschappen en supplementen. Schrikbarend. We gaan de magnesiumvlokken van Ancient Magnesium bestellen, dat scheelt al iets in de kosten. Zou dat spul ook in een spuitflesje kunnen? Anders maar toch gaan rommelen met zo'n bakje.

Vraag me weleens af hoe anderen het allemaal bekostigen, zit al een tijdje met het idee daar een topic over te openen voor nog meer tips & trucs. Even zoeken of er al een is, anders doe ik dat binnenkort.

Alexandra, ik ben op zich wel iemand van de rituelen, maar merk dat het nu veel wordt. Na het ontbijt en avondeten bijvoorbeeld ben ik echt even in de weer om voor iedereen alle supplementen op lepels/spuitjes/uit potjes te krijgen, en dan 's avonds (en 's ochtends ook soms) bovengenoemde rituelen. Daarnaast denk ik voor 3 mensen. Vriend denkt zelf weleens aan de supplementen, maar vaak ook niet, en dan moet ik het toch allemaal bijhouden. Dikke kans dat ik toch met zo'n bakje magnesium ga rommelen hoor, maar wilde dit even kwijt :twisted:

 
Het spuitje is m.i. juist het probleem, er komt per spuitje gewoon te weinig uit.

Ik heb het spul in een glazen melkfles zitten. Als ik het wil gebruiken schud ik de boel even en dan doe ik een flinke scheut in een klein kommetje. Dan haal ik dat met de vingers eruit en smeer dat her en der op mijn lichaam.

Qua supplementen neem ik nu nog alleen magnesium, jodium, selenium en blue ice royal.

Alleen die laatste is vrij duur de rest is heel erg goedkoop.

 
Dat valt idd nogal mee. Ik gebruik wel meer, ook omdat ik denk nog tekorten te hebben. Al zit ik maar wat te gissen welke tekorten het zijn, daar kom ik zo niet achter.

Misschien een idee om 2/3 keer per dag met een bakje te werken, en de overige dagen te sprayen. Als ik dan een keertje wil slacken kan ik gewoon die spray gebruiken.

 
Momenteel Vit.C poeder: acerola en ascorbyl palmitate. Concentrace mineralen, biergisttabletten en edelgist. Tijdelijk een probioticum van Prescript Assist. Een ferritinesupplement, omdat ik een ferritinegehalte van 24 had (half jaar eerder 31, moet 120 zijn). Propolis tegen maagontsteking (nu laatste potje voorlopig, ontsteking lijkt over). Blue Ice Royal gel voor 3 personen, gaat hard op. Magnesiumolie. Jarrows MK7.

Hele waslijst :? En ik ben er nog niet, want met mijn maagzuurgebrek moet ik ook aan de Betaine HCL, aangezien het zo niet echt over gaat.

 
Gisteren ook uitgebreid aan de rituelen gegaan. Niet echt reeel, tenminste, als je ook nog andere dingen wilt doen!

Volgens de methode van Pike me helemaal ingesmeerd met magnesiumolie. Wat voor mij het verschil was met spuiten, is dat ik nu dus in de badkamer wachtte totdat ik ging douchen. Normaal spuit ik het op en doe ik kleren aan of ga ik slapen. Nu heb ik zeker meer olie gebruikt, omdat het niet erg was dat alles nat bleef.

Aangezien dat ik een hele dag weg was geweest, geen tijd gehad voor de oilpacking, dus na het douchen, naar bed en de packing mee. Ik kon dat geen uur volhouden, was te moe. Ben dus na een half uur lezen met de packing gaan slapen. Beetje jammer dat toen ik wakker werd in de nacht, ik alles eraf heb gehaald en vanmorgen zag ik dat ik de oliedoek als eerst op de grond heb gegoooid, bakje stond er naast... Ik geloof dat er geen blijvende schade is, dat hoop ik dan toch!

Maar iedere dag meer dan een uur op deze manier met alles bezig zijn, ik geloof niet dat ik dat ingepast krijg in mijn ritme.

Voordeel van de magnesium op deze manier was dat ik wat steken voelde in de galblaas. En na het smeren was dit weg! Blijkbaar is dat dan ook een soort van verkramping en kon ik het op deze manier oplossen. Hoewel het pijnlijk was, had ik er anders niets aan gedaan. Maar een volgende keer zal ik me weer helemaal insmeren. Eens kijken of het dan hetzelfde effect heeft.

 
Het was wat zand knarsen vannacht haha maar ga het proberen vol te houden.

San, als het je te lang duurt met de heilaarde kan ik je ook wat toesturen als je wilt.

 
Het lijkt mij ook niet erg lekker voelen in de mond, maar als het helpt moeten we het er maar voor over hebben. Dat is lief, bedankt voor het aanbod! Ik wacht het nog even af, mocht het nodig zijn zullen we mailadressen uitwisselen :)

@Alexandra: pfff, wat een werk zeg. Snap dat je bent gaan slapen, moe is moe.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.935
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan