bloedtest resultaten

Lievergezond,

De test heb ik gedaan in verband met vermoeidheidsklachten die ik al een paar maanden heb. Het was even weg na 5 ronden kwikontgiften met het Cutlerprotocol, maar twee weken daarna kwam het weer terug.

Pfeiffer kan inderdaad een opgezette hals veroorzaken.
 
Edwin, vorig jaar is er (regulier) bloed getest om van alles uit te sluiten en te testen (zo'n 15 bloedbuisjes geprikt), dus ik neem aan dat vitamine D daar dan ook tussen zat. Uitslagen nooit te zien gekregen. Kreeg alleen te horen dat het wel normaal was, alleen kalium was laag.

 
Je kan altijd de resultaten nog opvragen Watisgezond. Op jouw verzoek hoort dit gewoon -alsnog- afgegeven te worden.
 
Is een zonnebank of UV-lamp een goede manier om het lichaam vitamine D te laten aanmaken?
 
Ik ben vanochtend toch weer begonnen met Vitamine D3 suppletie (2400 IE). Ik was daar 2 maanden mee gestopt, maar ik heb zeker sinds de laatste nierreiniging last van flinke vermoeidheid en slecht slapen (dat laatste is niet nieuw). Alsof toen m'n laatste voorraad vitamine D is opgebruikt.

Via voeding krijg ik het voornamelijk via levertraan en eieren binnen, maar dat is kennelijk niet genoeg, zeker met een slecht functionerende lever (door kwik).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D#Voeding

Vis is dus een goede bron, maar dat neem ik voorlopig weinig, vanwege de kwik. Ik wil niet nog meer belasting hebben.
 
Heksje,
Ik zou de bloedresultaten van vorig jaar nog op kunnen vragen, maar wat zegt dat nog over hoe ik er nu voorsta. Dat was de laatste keer dat ik contact had gezocht met een regulier zorginstelling en dat wil ik voorlopig zo houden ;-)
 
Levertraan bevat best wat vit D hoor, je moet alleen niet bij die halve ml/dag blijven nee.

Ik doe 2,5ml daarmee krijg ik een dagelijks aanbevolen hoeveelheid die ligt tussen de 250% en 750%
Gemiddeld over een jaar dus +-500% per dag?
Best wat dacht ik zo.

Watisgezond, als er in dit jaar kwa gezondheid niet veel veranderd is, geloof ik dat je D waarde dit jaar in die zelfde periode redelijk kan overeengekomen.

Zoizo zou ik de uitslagen uit laten draaien (alles uit je geschiedenis wat bloedprikken betreft)
Mocht je toch ineens een goede therapeut vinden dan heb je dat gelijk bij de hand.
Alternatief is er vaak al een hele andere kijk op bloedwaarden als reguliere die het al snel goed vinden..
 
Oja, Watisgezond, ik en nog iemand leken klachten te krijgen van vit D suppletie.
Twee maal over kreeg ik last van mijn oogleden als ik er mee begon, ik wilde eigenlijk nog eens proberen maar het staat mij nu erg tegen dat ik het nog niet eer geprobeerd heb.
Mike waarschuwt hier al jaren voor, niet alleen om de isolaat maar ook om het feit dat het synthetisch is! En onlangs was er in het topic vit C een onderzoek gepost dat ALLE synthetische vitamine als gevaarlijk bestempelde!
Ik kan het wel geloven..
 
@Lievergezond, er bestaat geen Pfeiffer-virus of wat voor virus ook. Als jij vindt van wel, toon maar aan dan.

@edwin, een zonnebank is inderdaad een goede manier om vit. D te tappen.

Mike
 
@Maarten,
Ik neem het ook liever niet, maar niet genoeg vitamine D binnen (of in mijn geval: verwerkt) krijgen, is ook niet gezond.

Edwin neemt volgens mij ook cod liver oil (correct me if I'm wrong) en hij heeft toch een vitamine D tekort, misschien ook door een niet optimaal werkende lever, waardoor maar een deel van de vitamine D daadwerkelijk in een actieve vorm wordt omgezet.

Mark
 
Klopt. Ik heb de non-flavoured Blue Ice levertraan. De meeste hier worden al misselijk van het idee, maar ik schep het zonder probleem naar binnen.
 
Gemiddeld neem ik 2 tot 3 theelepels per dag.

dat is veel, neem aan dat je geen Amerikaanse theelepel bedoeld want dan is het echt gevaarlijk veel.

Ik geloof dat 5ml per dag echt de max is, met 3 nl theelepels zal je daar zeker aan zitten denk ik?

Hoe ik aan die maximale 5ml kom, ik geloof dat Mike dat ergens heeft geschreven..
Meer als dat maakt het bloed veel te dun.
 
Interessante site over die UVB lamp, Edwin.
Vergeet niet de super sunny oogkleppen te bestellen ;-)

Ik ga nog eens lezen of iemand met 2 linkerhanden (ik ben rechts) dit ook in elkaar kan zetten. Klinkt als een goede oplossing.
 
Hoe ik aan die maximale 5ml kom, ik geloof dat Mike dat ergens heeft geschreven..


Dat is een eetlepel maximaal per dag.

Ik weet even niet zeker of dit voor elkaar geldt maar een eetlepel zowel in Amerika als hier is 15ml en dat is met vloeistof. Op het congres zij Sally Fallon dat de standaard dosis nu 5 ml is dat is een Amerikaanse theelepel wij noemen dat hier een koffielepel maar in veel winkels staat er net als bij een echte theelepel theelepel bij en bij een theelepel staat dan koffielepel. Er zit een spuitje bij de levertraan (niet die met boterolie) en de x-enos heeft goedkope maatlepels met de goede maataanduidingen (tenminste toen ik die van mij kocht).
 
Is die zonebril echt nodig bij het gebruik van een UVB lamp?
Normaal heb ik nooit een zonnebril op, ook niet in de zomer op zonnige dagen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.972
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan