bloedtest resultaten

Bedankt voor het meedenken dames!

Rapunzel, heb jij zelf die Resium ooit gebruikt en zo ja met resultaat?

Dirtsa, ja die vlaai, het is me wat. 9 van de 10 keer sla ik hem af maar die 10e keer ervoor bedanken is me nog niet gelukt.

Ik had al veel info verzameld over cholesterol maar dat boek wil ik wel gaan bestellen.

En wat betreft die dokters hier in Well wat leren, ik denk dat ik daar mijn kostbare energie maar niet aan ga verspillen. Die air waarmee ze daar zitten te verkondigen dat ik uiteindelijk toch aan de cholesterolverlagers zal moeten zegt mij genoeg.

 
Er vallen twee dingen op aan je bloedwaarden, naast de hoge cholesterolwaarde, nl. een te hoge glucosewaarde en een te lage HB-waarde. In tegenstelling tot wat gangbaar wordt gezien als een 'normale' glucosewaarde hoort deze 5 of liefst zelfs lager te zijn. Daarnaast is je HB te laag.

Dit stemt met elkaar overeen, als je beseft dat anaerobe organismes zich bedienen van suikerfermentatie en aerobe organismes zich bedienen van vetverbranding. Net als bij zoveel mensen bestaan jouw cellen uit teveel primitieve cellen die suikers verbranden en een 'ieder-voor-zich'-mentaliteit hebben en te weinig hogere, menselijke cellen die vetten verbranden en met elkaar samenwerken en communiceren.

Hemoglobine is een eiwit in rode bloedcellen dat zuurstof transporteert naar de cellen. Daar heb je te weinig van, terwijl je teveel suiker in de bloedstroom hebt. Er vinden dus meer anaerobe dan aerobe processen in je lichaam plaats. De hoge cholesterol duidt op ontstekingsprocessen die hier het resultaat van kunnen zijn.

De conclusie is onontkombaar; meer zuurstof, minder suiker! De snelste manier om dit te bewerkstelligen is H2O2-therapie, gekoppeld aan een lagere inname van suiker, zetmeel en koolhydraten. En uiteraard daar weer aan gekoppeld een hogere vetinname.

Mike

 
Oke, bedankt Mike! Gaan we mee aan de slag.

Ik hoop alleen dat ik niet weer ga crashen op te weinig koolhydraten-inname, dus die ga ik voorzichtig minderen.

 
Dat lijkt mij heel verstandig, je kunt wel helemaal glutenvrij gaan, de bataat nemen, quinoa of witte rijst. En dit langzamerhand steeds minder maken, je voelt zelf wel hoe het gaat.

 
Marianu, ik heb de Resium hier in de kelder staan en ik moet er nog steeds aan beginnen! Er komt iedere keer iets tussen. Hij is na opening maar 1 maand houdbaar en je moet het 3x daags innemen, iets wat soms niet uitkomt. Verder zat ik al aan de citroen+o olie een half uur voor de maaltijd en de L-Glutamine en de NAC en die Resium moet ook al een half uur voor de maaltijd.

 
Ja ik begrijp het, je kunt niet alles tegelijk een half uur voor de maaltijd.

Zit ik ook soms mee.

Alles op zijn tijd.

 
Wat kun je het beste laten meten bij de huisarts en welke waarden moeten deze dan ongeveer hebben?

Cholesterol, Glucose en HB ? Cortisol kun je ook laten testen bij de huisarts,(dacht ik) kun je daar wat mee?

 
Ik krijg het idee dat ik er de laatste paar maanden een probleem bij heb gekregen in de vorm van ontgiftingsproblemen van bestrijdingsmiddelen. Ik heb echt veel problemen erbij gekregen of die zijn erger geworden. Ik denk dat het ook handig is om dit officieel op papier te hebben. Ik ben dus naar de huisarts gegaan, die herkende wel de symptomen die erbij horen (in ieder geval de symptomen die ik toen had) maar dat moet vanzelf overgaan vond hij plus dat ik de naam niet weet van wat het is geweest. Ik moet nu een algemeen bloedonderzoek laten doen naar mijn vermoeidheid, hij wil testen op BSE, Hb, MCV, glucose, TSH, vitamine d, kreatinine, ALAT, leukocyten en trombocyten. Er zitten wel een paar dingen tussen waar ik wel nieuwsgierig naar ben. Van andere weet ik niet wat ze betekenen, weet een van jullie dat misschien? En TSH (schildklier) staat ook aangestreept maar T4 en T3 niet T3 staat ook helemaal niet op het formulier. Vrij T4 staat er wel op (T4 niet vrij niet) onder controle therapie hyperthyreoïdie (die therapie heb ik dus niet) is het dan nog wel nodig en handig om vrijT4 zelf ook aan testrepen?

Ik weet ook niet meer of glucose als je niet nuchter bent nou nog iets van waarde heeft anders kan ik beter gaan voordat ik heb gegeten, er staat niet bij dat dat moet maar er staat ook niet bij dat het niet mag.

En ik weet dus niet wat het is geweest wel dat het waarschijnlijk meerdere dingen (zeker twee verschillende) zijn geweest. Weten jullie nog een optie waar ik dat kan laten uitzoeken? Van mij mag het wel alternatief zijn en ik wil het zelf ook weten.

 
Dank je wel Maarten, ik was daar ook al naar op zoek maar ik heb nu specifiek deze pagina opgeslagen.

Weet er iemand nog verder een antwoord op mijn vragen? Sommige mensen willen namelijk een officieel bewijs. En als ik toch bloed laat prikken dan wil ik er wel alles uithalen.

 
Maandag heb ik een bloedtest laten doen. Dit zijn de resultaten.
Code:
Alanineaminotransferase (ALAT;SGPT) 41 (normaal -/45)
Gamma-glutamyltransferase (gammaGT) 16 (normaal -/55)
Leukocyten                          4,5 (normaal 4/10)
Erytrocyten                         5 (normaal 4,4/6)
Hemoglobine                         9,4 (normaal 8/10,5)
Hematocriet                         0,46 (0,41/0,51)
M.C.V.                              92 (83/100)
M.C.H.                              1,91 (1,6/2,1)
Red bloodcell distribution width    12,5 (12/15)
Trombocyten                         273 (150/400)
Lymfocyten, absoluut              < 0,8 (1/3,5)
Monocyten, absoluut                 0,6 (0,2/0,9)
Neutrofiele granulocyten, absoluut  3,1 (1,5/6,5)
Eosinofielen totaal                 0,1 (-/0,4)
Basofiele granulocyten, absoluut    0 (0/0,1)
Glucose niet nuchter (veneus)       5,6 (3,5/9)
Bezinking (BSE)                     5 (-/15)
Thyriod stimulerend hormoon (TSH)   1,9 (0,4/4)
Ijzer                               15 (10/30)
Vitamine B12                      > 752 (130/500)
Ferritine                           91 (30/300)
Vitamine D                        < 21 (30/150)
De vitamine D waarde is wel erg laag. Dat had ik niet verwacht gezien mijn voeding. Ik eet veel lever, bijna iedere dag levertraan van Green Pastures, eieren en rauwe melk.
 
Vitamine D wordt toch in de lever omgezet in een actieve vorm? Dan zou het kunnen dat je lever misschien niet optimaal functioneert, al dan niet door kwikbelasting. Bij mij werkt m'n lever ook niet goed door de kwik.

Zal dus hopelijk beter gaan als de kwik langzaam uit m'n lichaam verdwijnt.
 
De Alanineaminotransferase waarde is best wel hoog. Dat kan duiden op een verzwakte lever.
http://www.medkennis.nl/bloedwaarden/alat-alanine-aminotransferase/

ALAT is een enzym dat voornamelijk in de levercellen voorkomt. Dit enzym wordt ook wel ‘alanine-aminotransferase’ genoemd. Een bloedtest voor ALAT, vaak in combinatie met een test voor ASAT waarden, wordt gebruikt bij onderzoek naar de leverfunctie. Met behulp van deze bloedtest kan worden vastgesteld of er sprake is van leverbeschadiging. Als levercellen beschadigd zijn, kan ALAT namelijk weglekken vanuit de lever naar de bloedbaan. Daardoor ontstaat een verhoogd ALAT gehalte in het bloed. Zodoende kan een arts dit gehalte gebruiken om te bepalen of er sprake is van leverbeschadiging.

Ik hoop ook dat het een stuk beter wordt als de kwikwaarden lager worden.
 
De huisarts wilde een vitamine D drankje voorschrijven. Ik heb gezegd dat ik daar geen gebruik van ga maken
 
Edwin, in lever zit nauwelijks of geen vitamine D, alleen A. In levertraan zit absoluut gezien eigenlijk ook niet zo veel D. Wanneer de koeien op stal staan betwijfel ik ook of er wel veel vitamine D in de melk zit. Dan blijven alleen nog de eieren over.
 
Ik heb alleen de assistente gesproken, de huisarts nog niet.
Uit de test kwam ook een in het verleden doorgemaakte infectie met Epstein-Barr (Pfeiffer).
As. IgG en nucl.ag. IgG zijn positief. As. IgM is negatief. Ik ga het nog een keer navragen, maar dit lijkt niet op iets recents. 25 jaar geleden heb ik een lymfeklierontsteking in mijn nek gehad. Het kan ook daarvan zijn.
 
Edwin, in lever zit nauwelijks of geen vitamine D, alleen A. In levertraan zit absoluut gezien eigenlijk ook niet zo veel D. Wanneer de koeien op stal staan betwijfel ik ook of er wel veel vitamine D in de melk zit. Dan blijven alleen nog de eieren over.

Dan krijg ik ook veel te weinig vitamine D binnen. Ik ben een tijd geleden gestopt met vitamine D suppletie omdat ik las dat dat niet gezond was om afzonderlijk te nemen. Dan m'n dosis levertraan maar ophogen naar 2 of 3 theelepels per dag.
 
hoi Edwin was er een aanleiding voor dat je de bloedtest liet doen?
Balen zeg van die lage vitamine d-waarde.
Ik denk dat ik toch ook vitamine d zou gaan suppleren: er zijn meer mensen op deze site die ook zo'n lage d-waarden hadden en zich ook genoodzaakt zagen dit te doen (in elk geval Food and Mood en Rapunzel dacht ik).
Ik heb door de pfeiffer 33 jaar geleden een opgezette lymfeklier in mijn hals gehad: echt een grote bobbel.
Is dat hetzelfde als een lymfeklierontsteking denk je?
Igg betekent officieel dat het een oude infectie betreft, maar ja: bekend is ook dat als je dat pfeiffervirus eenmaal in je systeem hebt zitten, dat het zich bijv. blijvend in de lever terug kan trekken en dat je kans op een verminderde leverwerking hebt alleen al daardoor.
 
Een vitamine D test aan het einde van een zonloze winter in Nederland levert natuurlijk wel een lagere waarde op.
In augustus, na een vakantie is zuid Europa ga ik het nog een laten testen.
Heb jij wel eens Vitamine D laten testen Mark?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.930
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan