bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Nou ja, bij nader inzien zou het misschien wel kunnen zijn dat ik weer ijzer tekort heb iplv nog steeds. Spijsvertering is de laatste weken niet echt in orde en bijnieren ook niet. Dus tekorten sluit ik ook niet uit. Maar die chlorofyl doet wel wonderen.
 
Volgens die link is het lang niet altijd goed om ijzer toe te voegen als je een schildklieraandoening hebt. Je zou dan zelfs jezelf kunnen vergiftigen met teveel ijzer. Tenminste zo begreep ik het ...
Door T3 en T4 toe te voegen zou je ferritine vanzelf mee omhoog gaan. En ik moet zeggen dat sinds mijn schildklier homeopatisch is behandeld mijn ferritine idd ook gewoon goed is. En ook niet krap goed, maar gewoon ruim ( ervoor was mijn ferritine niet meetbaar soms ).
 
Dat gaat over ijzer pillen die niet goed opneembaar zijn. Dan kan je jezelf idd vergiftigen ja. Daarom wordt dat hier ook afgeraden. Die heb ik ook absoluut niet genomen.
De omzetting van t3 door t4 gebeurd in de lever. Wat heb je genomen voor je schildklier? En hoe is het nu dan gesteld met je spijsvertering? Er is absoluut een link tussen de spijsvertering en schildklier.
 
Zonne,

Heb jij dan ook transferrine laten testen? Ferritine alleen is eigenlijk niet genoeg.
 
Ik heb het antwoord gevonden gevonden inmiddels. Zonne, zou jij ook baat bij kunnen hebben. Zuivert sowieso je lever, darmen en bloed!

http://www.voedingisgezondheid.nl/Mike_Donkers_over_zeezout.html


http://www.voedingisgezondheid.nl/Mike_Donkers_we_zijn_allemaal_een.html
 
Voor mijn schildklier heb ik destijds homeopatische middelen gehad. Transferrine is altijd te laag bij mij. IJzer wel goed.
 
Ondanks de homeopathische middelen is je transferrine nog steeds te laag?
Het lijkt er nog steeds op dat het niet goed gaat met je spijsvertering.
Zijn je ontstekingswaarden ook gecheckt? En hoe zit het met het gebruik van antibiotica?
Als je geen leverreiniging kan doen dan is ondersteunen van je lever geen slecht idee, samen met het aanpakken van je heel spijsvertering en verandering van je voeding. Doordat je te plantaardig eet heeft je lever het dubbel zwaar.
 
Ik ben toch benieuwd wat er gebeurd als je zou ontgiften van zware metalen Zonne.
Dan is die silicium of chlorofyl denk ik helemaal geen slecht idee.
 
Geen idee, ik weet niet hoe je transferrine kan verhogen ! Ontgiften is bijna voor iedereen een goed idee, alleen moet je lichaam het wel aankunnen natuurlijk. Ik heb b.v. ook nog amalgaam vullingen, maar mijn kwikbelasting is/was heel laag.
 
Door je spijsvertering te helen! Voor wat betreft fulvinezuur, heb ik geen ervaring mee. Maar ik denk dat je meerdere dingen tegelijk aan moet pakken. Op veel vragen reageer je ook niet, en dat mag natuurlijk, maar het doet mij vermoeden dat het niet op orde is. Heb je angst om aan te komen in gewicht?

Je zal mij nu wel vervelend gaan vinden, maar op de site voedingsgezondheid staat een heel stuk over de werking van hemoglobine en bloedarmoede. Je kunt niet telkens maar 1 ding aanpakken en de rest niet mee nemen. Alles staat met elkaar in verbinding. Ga je ontgiften dan zul je ook goeie voeding tot je moeten nemen. Daarnaast je bijnieren ondersteunen. Bij bijnieruitputting heb je automatisch ook last van de schildklier. De relatie schildklier en lever wist je al. Ik zou zeggen, waarom plan je niet eens een keer een paar consulten met Tanja?
 
Sinds vandaag heb ik weer een start gemaakt met jodium. Laatste tijd nam ik het niet meer zoveel. Wat mij op viel is dat het gevoel van een prop in mijn keel te hebben vrijwel direct weg ging. Ook meer energie. Toegegeven, ik nam een hogere dosis dan ik eerder deed. Ondanks dat ik vanavond ook nog makreel en zalm heb gegeten ervaar ik geen negatieve reacties.
 
Binc , ik reageer niet altijd omdat ik de lappen tekst die je soms doorgeeft niet kan lezen, zeker niet in 1 keer. Ik ben onder behandeling bij een dietiste, dus ik ga even niet switchen nu. HB is altijd net op het randje van goed, dus ik denk dat andere dingen belangrijker zijn om aan te pakken. Wil me nu verder verdiepen in aluminium en ontgiften daarvan. 1 ding tegelijk, meer kan ik niet aan qua kunnen bevatten van alles en mijn lichaam heeft er ook genoeg aan, denk ik.
 
Hoi Zonne,

Het is toch geen lange tekst als er ernvraag staat hoe het nu gaat met je spijsvertering?
Of de vraag of je al aan de bottenbouillon bent?

Jammer dat het nog niet beter gaat en je zi weinig energie hebt. Zou fijn zijn als je hb omhoog zou gaan en de rest ook allemaal in orde komt. Heb je al iets van verbetering ervaren sinds je bij de diëtiste bent?
 
Zonne,

Ik heb mijn laatste berichten terug gelezen waarbij wij communiceerden, maar dat zijn echt geen oneindig lange teksten. Wellicht dat jij dit zo ervaart. Zou dat niet kunnen komen door je eigen vermoeidheid denk je, dat je dit zo ervaart?
 
Zonne, je zou nog kunnen overwegen om jodium te nemen. Het is goed mogelijk dat je ijzer tekort te maken heeft met je schildklier. Geen idee of je jodium neemt. Ik merk in elk geval wel dat ik op korte termijn veel energie krijg na jodium. En ik weet 100% zeker dat ik een schildklier probleem heb. Niet alleen op basis van de ervaring nu met hogere inname van jodium. Maar ook omdat er duidelijke schildklier klachten bij de familie aanwezig zijn. Het is in elk geval iets om wellicht in overweging te nemen. Wellicht dat je spijsvertering dan ook automatisch al een stuk beter gaat.
 
Hier nog wat info over de relatie schildklier en bloedarmoede. Ook dat jodium helpt ontgiften van metalen.

https://www.natuurdietisten.nl/opinie-jodium-tekort/



https://www.homeopathie-wervershoof.com/upl/website/pdf-/Jodiumgebrek.pdf
 
Ik vroeg mezelf af of het mogelijk is dat je zomaar ineens ontgiften kan van lever en gal problemen?
Ik heb geen stappen ondernomen tot een leverreiniging. Maar ongeveer 14 dagen geleden kreeg ik erge pijn in mijn onder rug. Door emoties sliep ik ook heel erg veel, zowel overdag als ‘s nachts. Het enige wat ik sinds die periode ongeveer heb veranderd is dat ik hele hoge dosis kokosolie ben gaan nemen, meer rauwmelkse room dan melk, sillica en spirulina. Ik kon niet echt normaal eten behalve room en bouillons en eieren. Ik had toen veel vaker ontlasting dan normaal en 1 keer was het bijna wit van kleur. Andrrr dag helemaal geen kleur en gewoon water. Ik had toen het idee steentjes in de toilet te zien en de rugpijn was toen ook minder. Nu is het sinds gister zo dat ik weer steentjes in de toilet zag. Hoe kan dit terwijl ik geen start gemaakt heb met leverreiniging?
 
Overigens dacht ik in de periode dat ik niet kon eten dit te fixen met betaine hcl. Alleen deze keer kon ik dit niet hebben. Wel nam ik veel water met appelazijn. Dit ging wel goed.
 
Naar aanleiding van het eerder door mij geplaatste artikel van Mike ben ik weer eens gestart met chlorella.
In het verleden ook gebruikt maar kreeg er diarree van. Nu merk ik heel snel sinds de start van chlorella dat de spierspanning af neemt dus dat is positief. Heb ook wel het idee dat ik minder ijzer tekort heb. Ik denk dit te merken doordat ik wat meer kracht heb. Ik had begrepen dat chlorella de spijsvertering versnelt. Maar daar merk ik dus helemaal niks van. Ik krijg eerder last van verstopping en dat heb ik normaal nooit. Ik ga er nu dus maar vanuit dat ik denk dat ik slecht kan ontgiften. Ik was begonnen met lage dosering en elke dag iets meer. Ik denk dat ik toch weer even een stapje terug moet naar een lagere dosis.
Ging overigens om dit artikel.

http://www.voedingisgezondheid.nl/Mike_Donkers_we_zijn_allemaal_een.html
 
Gisteren had ik beloofd in een ander topic om hier nog een artikel te plaatsen over ijzertekort.
Wat ik van dit artikel begrijp is dat voor de vertering van ijzer niet alleen extra maagzuur nodig is, maar ook pancreassap en voldoende gal. Ik denk dus wanneer de ijzeropname verstoort is dat je niet alleen ene tekort hebt aan maagzuur maar ook aan de andere genoemde spijsverteringssappen.

Ff door scrollen naar het stukje invloed van ijzer op spijsvertering.

https://www.ntvg.nl/system/files/publications/1899101820002a.pdf
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.612
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan