bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

@binc, ja dat klopt heb al jaren last van maagzuurtekort en ook al heel lang aan de betaine hcl, appelazijn, citroen en alles wat maar maagzuurverhogend is. Helaas nog geen baat bij gehad. Het gaat nu stukken beter met mijn maag en voel mij niet meer zo ziek als eerst maar ijzertekort steekt nu de kop op. Ik heb sowieso blackstroap melasse gehaald want dat kwam ik tegen op het forum. Dat ga ik er gewoon bij gebruiken tot ik die lever glandular in huis heb.

Schildklier 2x getest en schijnt in orde te zijn. Zowel via urine als uitgebreid bloedonderzoek.
Ik wil die Restore proberen die Tanja hier heeft aangeraden. Mijn darmen kunnen zoiets wel gebruiken denk ik. Ijzeropname zal ook wel verstoord zijn door die 6 weken diarree die ik had.

Weet iemand of kinderen vanaf 6 jaar ook Restore mogen innemen?
 
Oh heb het al gevonden op hun site over Restore bij kinderen.Dat kan gewoon alleen wel veel minder qua dosis.
 
Sampjes,

Heb je ook wel eens geprobeerd om water met appelazijn te drinken over de dag? Dus niet alleen voor je maaltijd? Ik doe dat zelf wel. Gewoon als ik dorst heb. Ook omdat ik het gewoon lekker vind eerlijk gezegd.
 
@binc.ja dat doe ik ook, maar niet elke dag. De laatste tijd zit ik eigenlijk meer aan de citroen. Maar nu je het zegt ga ik toch maar weer afwisselen.
 
Tanga,

Waar zitten exact de pijnpunten bij die lipoedeem?

Ik heb voornamelijk heel veel last inmiddels van mijn been rechts. Bovenkant voor aanhechting. Binnenkant dijbeen tot aan binnenkant knie. En mijn kuit. Allemaal rechts inmiddels. Voeten ook weer. Dat laatste vooral im de ochtend. Hoelang moet ik nu door gaan met de reiniging?
 
Sorry Tanja,

Je naam verkeerd gezet in mijn eerdere bericht. Telefoon heeft soms een eigen willetje.

Las ook veel over 100% plantaardig voedsel bij lipoedeem ??
Dat zou helpen. Het zal eerder reinigend werken denk ik en alles te maken hebben met maagzuur tekort. Of denk je toch dat ik heel even groenvoer moet gaan eten? Zit er niet op te wachten eigenlijk ?
 
Over ferritine en relatie met schildklier : http://www.forefronthealth.com/hypothyroidism-and-ferritin/?utm_campaign=Blog-Post&utm_medium=Email&utm_source=House-List&utm_content=Thyroid-Ferritin-110118&utm_term=existing-list
 
Heb je bloedarmoede Zonne? Jij had toch last van lage hb net als ik destijds voor een poosje terug?
 
Ben je nu uiteindelijk eigenlijk wel meer bottenbouillons gaan nemen bij je eten?
 
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een schildklier probleem heb. En goed ook. Mocht ik eerder gedacht hebben aan een te snel werkende schildklier dan is dat in de loop de tijd veranderd naar traag werkende schildklier. Ik heb nu werkelijk alles aan me bijnieren gedaan en toch blijf ik met symptomen van een trage schildklier. Inmiddels weet ik het meer dan 100% zeker. Sinds 2 weken is er contact met de familie van mijn biologische moeder haar kant. Daarover ga ik nu niet teveel over uit wijden hoe en wat. Maar dat dit in mijn geval erfelijk bepaald is weet ik wel. Ik zie het aan foto’s van tantes, oma, nichtje waar geen contact mee was. En dat niet alleen. De verhalen over wat wie mankeert komen allemaal overeen met een schildklier probleem. In veel dingen herken ik mezelf ook. Dit in combi ook met de bloedarmoede.
Momenteel ga ik door een emotionele achtbaan wat uit de hand lijkt te gaan lopen. Maar goed, daar zal ook een onverwerkt iets zitten. Anyway, ik heb eerder al selenium genomen. Resultaat ook recent weer is dat ik volgende dag weer doodleuk ongesteld ben. Ik schop heel mijn cyclus in de war met die selenium en heb er niet veel voor nodig. Maar wat dan wel? Toch de dierlijk schildklierhormoon proberen? Op eigen houdje? Of is dat niet aan te raden? Moet dat perse onder controle van een arts?
 
Hoi Binc, ik zit juist een heel verhaal te lezen van Forefronthealth. Ik heb er niets aan want voor de echte aanpak moet je hun boek kopen, kost $127.
Bovendien in het engels. Hun tekst kan ik wel via de computer vertalen

Dat is een tegenvaller dat je een trage schildklier hebt. Ik neem aan dat ook je ochtendtemp. laag is?
dierlijk schildklierhormoon krijg je alleen op recept. Bovendien hebben ze een leveringsprobleem. Ik kreeg de helft van wat ik gevraagd heb.

Zelf hoef ik niet eens meer te temperaturen. Het is altijd te laag. Ik heb laatst ook een potje selenium geslikt - momenteel heb ik niets in voorraad = maar merkte er niets van. Ik heb uiteraard geen cyclus meer.


 
Via Pike weet ik dat je het ook buiten een arts om kan krijgen. Dus ik moet daar even naar kijken.

Ochtend temperatuur iets verlaagd. Het is 36.7 en heb ook wel 36.9. Maar ook wel 36.5.
Dus erg verlaagd is het ook weer niet. Ik heb het ook niet koud of zo. Eerder snel warm. Ook de kachel nog geen 1 keer aan gehad. Of dat wat zegt weet ik niet omdat ik nu in een geïsoleerder huis woon.

Misschien moet ik toch maar serieus gaan overwegen om de mineralen te laten testen en rt3. Misschien zit daar het probleem.

Ik denk dat er iets ook niet goed gaat met de neurotransmitters zoaks serotonine en dopamine. Dan is volgens mij de hypofyse er ook bij betrokken. Depressies zijn geen uitzondering aan die kant van de familie heb ik begrepen. Maar die selenium is het duidelijk niet voor mij. 1 pil en volgende dag is het raak. En heftig ook.
 
Mijn temp is altijd lager.
Zojuist heb ik geprint van ForefrontHealth Hoe je schildklier te genezen door je lever te genezen.
Zie hierboven op 1 november van Zonne.
Het is best wel veel tekst maar toch ook wel weer herkenbaar voor mij.
Ik ben al bezig met leversupplementen. Ook vaak het "leverdrankje".
Kun je je herinneren dat ik het had over Corpus Health in Zoetermeer, Hr Mostert. Hij kwam met leversupplementen. ook de enzymen die me zo geholpen hebben nam ik via hem.
Als je al selenium in huis hebt kun je het later nog eens proberen. Selenum zit in garnaal, kabeljouw, coquilles, champignons.
De grap is dat hij geen dokter is maar alles via een computer-programma afleest. Hij zei dat hij enzymen had bestudeerd. Ik heb een heel dubbel gevoel over hem. Dat hij te duur is maar toch veel weet.
 
Hoi Liesje,

De relatie tussen lever en schildklier was hier op het forum al bekend. Maar jij hebt duidelijk schildklier problemen die zichtbaar zijn in je bloed incl de antistoffen. Bij mij is dat niet. Ik las iets over type 2 schildklier problemen die niet in bloed gemeten kunnen worden. Zie onderstaande tekst. Wat nu weer bedoeld word met type 2 schildklier probleem ? wat een gepuzzel.


Schildklierklachten type 1 en 2

Bij schildklierklachten praten we meestal over een trage schildklier of een snelle schildklier. Schildklierklachten kunnen echter ook worden verdeeld in type 1 en type 2.

•Bij type 1 is de aanmaak, omzetting en het vervoer van schildklierhormonen verstoord.

•Bij type 2 worden de schildklierhormonen niet opgenomen.

Schildklier klachten type 1:

Verstoorde schildklierhormoonproductie. Bij type 1 is de aanmaak, omzetting en het vervoer van schildklierhormonen verstoord. Hierdoor is het onmogelijk om in het bloed de normale hoeveelheid te handhaven van deze hormonen alsook van het door de hypofyse geproduceerde TSH (thyroïd stimulerend hormoon). Schildklierklachten van het type 1 zijn aantoonbaar in het bloed via metingen van TSH vrij, T3 vrij, T4 e.d.

Schildklierklachten Type 2:

De schildklierhormonen worden niet opgenomen. Deze perifere resistentie voor schildklierhormonen op cellulair niveau wordt niet veroorzaakt door een tekort aan schildklierhormonen. Een bloedtest kan dus niet worden gebruikt voor de bepaling van type 2. Type 2 wordt dan ook zeer vaak over het hoofd gezien.

Bron https://www.natuurdietisten.nl/schildklier-centrale-rol-stofwisseling/
 
Binc wat betreft schildklierklachten, inderdaad een ingewikkeld probleem. Was er maar een trucje zodat we zelf aan de hand van de bloedwaardes kunnen zien hoe of wat.
als het bij jou in je bloed niet te meten is dan weet je nog niets.
Tenzij je ergens kunt vinden - behalve dan temp. test - hoe het via via te testen is.
Mijn schildklierwaardes zijn beter, zodat ik minder thyreoide hoef te nemen, eerst even uitproberen hoeveel.
Anti TPO (Hashimoto?) is gedaald van 220 naar 137.
Mijn leverwaardes,
ASAT OKE.
ALAT OKE
maar Gamma-GT niet oke. is gegaan van 39 - is al te hoog) naar 61.
Ik slik wel al een tijdje mariadistel om de lever te ondersteunen.Kan zowiezo geen kwaad.

Ik vraag me af of het leverdrankje, waar ik zo tevreden over ben - daar invloed op heeft.
Ik wil een nieuw topic starten over de lever. even kijken of dat er al is.
Ik heb gisten langdurig zitten te lezen bij Forefronthealth (en geprint) over de schildklier. Ik vind het wel moeilijk zoeken, ik kan niet even snel vinden waar alles staat.
bv het drievoudig thyroid versterkende protocol.
8 oz. (237 ml) orange juice combined with 1/8 tsp. (0,62 ml) non-iodized salt.
1/4 to 1/2 tbsp. (4 to 7 ml) butter with breakfast
4 oz. (118ml) dark roast coffee with 4 oz. (118 ml) whole milk or 2 oz. (59 ml) cream.

Verder heb ik 5 dingen geprint over voedsel, begint met bamboescheuten.
Alles wordt uitgebreid uitgelegd waarom.
Dan is er nog een dieet, kan ik niet bijkomen omdat er betaald moet worden.
Dat ze het over sinaasappelsap hebben spreekt me wel aan, omdat ik dat leverdrankje neem met sin.sap i.p.v. grapefruitsap. grape zal gezonder zijn, maar ik moet dan eerst een goede pers kopen.
Ik wil graag weten hoe mensen reageren op dit grape-leverdrankje, maar niemand heeft gereageerd tot nu toe. of dat mensen het gaan doen (om mij een plezier te doen) zodat ik kan vergelijken.
Ook het verband tussen schildklier en obesitas/dibetes2 wordt genoemd.
Wat ik dan weer wel vreemd vind is dat hij dit heeft ontdekt en dat we het niet eerder ergens hebben gevonden.




 
Liesje,

Wat goed dat de TPO is gedaald. Wat heeft de arts gezegd over die Gamma GT?

Ik denk inmiddels dat ik niet meer hoef te twijfelen dat er een schildklier probleem is. Of de hypofyse hiervan de oorzaak is weet ik ook niet. Maar nu na recent contact met familie van mijn moeder haar kant word het mij wel duidelijk. Ook het laatste contact wat ik met mijn biologische moeder heb gehad wijst op schildklier problemen. Niet tegen geluiden kunnen depressie en tal van meer dingen. Wijzen toch allemaal op schildklier.

Volgens mij is er wel heel wat over de lever geschreven hier. Ook op de site voedingisgezonheid.nl

http://www.voedingisgezondheid.nl/lever-_en_galblaas.html
 
Peterselie bevat veel oxaalzuur Binc. Ik zou liever de gemmo gaan gebruiken. Ijzer uit planten wordt ook niet zo goed opgenomen.


Ik wil even reageren op een wat ouder bericht van Tanja. En dan met name over de opneembaarheid van ijzer in planten. chlorofyl is toch ook een plant? Wanneer dit gezien wordt als goeie bron voor ijzer is dit toch ijzeropname op basis van plantaardige stoffen? Hier las ik dat chlorofyl juist weer goed is voor ijzer, terwijl ik dacht dat best opneembaar toch altijd nog ijzer uit dierlijke producten is? Waarom dan ijzer uit chlorofyl?

https://www.leefbewust.com/themas/genetisch.html
 
Binc, heb je nog steeds ijzer tekort ? Had je dit artikel gelezen ? http://www.forefronthealth.com/hypothyroidism-and-ferritin/?utm_campaign=Blog-Post&utm_medium=Email&utm_source=House-List&utm_content=Thyroid-Ferritin-110118&utm_term=existing-list Gaat over de schildklier en ijzer en ferritine.
 
Nee, ik denk het niet. Van de relatie schildklier en ijzer weet ik. Maar dan is het eerst zaak om maagzuur en lever op orde te hebben die weer een relatie met de schildklier heeft.
Ik heb het niet meer laten testen in elk geval. Dacht er van de week aan dat het misschien zou kunnen wegens vermoeidheid. Maar de oorzaak daarvan ligt ergens anders. Desondanks merk ik in een paar dagen dat ik wel erg goed doe op chlorofyl. Ik denk ook dat het komt door ontgifting. Maar ben toch benieuwd hoe het zit met de opneembaarheid van ijzer uit chlorofyl. In feite is het volgens mij gewoon een plant en zou de opname van ijzer dan minder zijn San uit dierlijke producten zoals ik het altijd begrepen heb.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.439
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan