bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Hoi Liesje, dankjewel voor de tip. Heb je ook een link naar dat artikel?
ben benieuwd aangezien mijn ijzer nog steeds niet op peil is.
 
Linda's Blog – Discussieer mee over natuurlijke manieren om te ...

https://mijnstrijdtegenkanker.wordpress.com/
Discussieer mee over natuurlijke manieren om te genezen van kanker.



Haar blog dat ik zelf heb ontvangen weet ik niet hoe ik dat door moet geven. Maar denk dat je het hier wel kunt vinden.
 
Dankjewel Liesje!
Interessant artikel.

Ik denk zelf ook al een poosje dat ijzeropname niet alleen te maken heeft met tekort aan maagzuur, maar idd ook problemen met de gal zoals in dit artikel vermeld.

Voor wat betreft die bacteriën waarover gesproken word en virussen, kan je dat volgens mij wel weer relateren aan tekort van maagzuur en verzwakt immuun door idd hormonale problemen en gifstoffen. Het blijft een zoektocht. Voor mij in elk geval wel.

 
Ik zou willen vragen of er iemand mij kan adviseren. Ik schreef elders al dat ik bij een endocrinoloog in behandeling ben vanwege vermoeidheid die niet weg gaat. Ik relateerde dit eerst aan alleen ijzer tekort. Maar dit schijnt dus niet het geval te zijn.

Ik heb nog niet alle bloeduitslagen inzichtelijk.
Maar de situatie is als volgt.

Cortisol is te laag. Deze is nu meermalen geprikt en de laatste test is om 8.00 uur geweest en geeft nagenoeg dezelfde waarde als een test welke gedaan is om 11.15 uur.
Van bijnierextract ga ik mezelf niet beter voelen. Ik word hier ontzettend moe van. Ijzer is ook niet gestegen terwijl ik toch echt voldoende ijzer eet en ook uit goed opneembare supplementen. Is dit nog te relateren aan alleen tekort maagzuur? Ik doe er alles aan.

Nu heb ik gelezen over een aandoening waarbij ijzer tekort ontstaat die eigenlijk alleen bij mannen voor komt. Ik vind het moeilijk om aan te nemen dat dit het geval kan zijn.
Maar testosteron is ook aan de lage kant (Sorry Mike)

Ze wil dus nu idd een ACTH test gaan doen. Ik ben er niet zo van dat er rotzooi in me lijf gebracht word. Wat kan ik nu Inn vredesnaam nog doen om dit in orde te krijgen? Zij vermoed idd een probleem met de hypofyse. Maar dit moet dus uit die ACTH test gaan komen.
 
Nog een aanvulling op bovenstaand bericht.
Deze afname is een week geleden gedaan. Op dat moment was ik ook net 2 dagen bezig met enzymen te nemen naast de betaine hcl die ik al steeds nam. In de periode vanaf de start van de enzymen tot nu merk ik wel verbetering. Ik denk dus dat mijn alvleesklier dit wel degelijk nodig heeft en natuurlijk ook mijn bijnieren.

Maar wat ik niet snap is dat de cortisol steeds te laag blijft welke nu meermalen is getest.
Ik kan ook niet zeggen dat ik nog echt stress ervaar sinds het toevoegen van de enzymen. Het lukt makkelijker om dingen los te laten, ik heb geen werk wat stress op levert. Gedoe met mijn biologische moeder is wat mij betreft ook wel klaar. Ik heb helemaal geen zin om met die dingen meer bezig te zijn. Wel ben ik af et toe nog duizelig. Ik heb een periode gehad dat ik werkelijk elke dag moet slapen overdag en dan ook geen problemen had om 's nachts te slapen. Wat ik gewoon vreemd vind is dat ik letterlijk ziek word van bijnierextract en nog vermoeider.
 
Binc schrijft: Het blijft een zoektocht. Voor mij in elk geval wel.

Voor mij ook Binc.

Ik heb gekeken naar die ACTH test maar dat middel dat gebruikt moet gaan worden staat me niet aan. Heb je dat al gelezen?
Je denkt dat de enzymen iets doen daarom denk ik dat je dat nog even de tijd moet geven.
Ik schrijf sinds 2016 over enzymen die mij zo goed hebben geholpen (Corpus Health).
Je bent dus ook duizelig. Ik ook, is momenteel mijn grootste probleem en ik heb niet het gevoel dat het aan mijn leeftijd ligt.
Linda,s blog heeft het ook over gal. ik moet het nog maar eens lezen. Wat me bij haar artikel opviel is dat ze heel veel gevonden had over kanker, ik bedoel dat wij zelf nog lang niet alles gevonden hebben over onze eigen sores.
Wat betreft gal, ik weet nu heel zeker (heb ik al eens ergens gemeld) dat de lever extra gal aanmaakt door dat leverdrankje. Als ik er niet vanzelf door naar de WC ga dan gaat in ieder geval darmen spoelen beter. Alvleesklier heeft o.a. ook iets te maken met gal toch?
Ik kan verder niet onderbouwen waarom ik zo graag dat drankje neem. ForefrontHealth had het over "eerst je lever schoonmaken" - dit in verband met schildklier en Hashi.
Trouwens, Hashimoto wordt echt overal genoemd in verband met de schildklier. Lievergezond is/was daar altijd al heel stellig in en Mike doet een "beetje boel" lelijk over Hashi.
Ik denk dat ik nu meer dan een jaar dit drankje neem. 2 of 3x in de week.
Hoe zat het met je schildklier? Weet het even niet meer.

 
Ja, ik las idd dat jij ook nog bezig bent. Maar ook dat je verbetering ervaarde voor wat betreft de schildklier.

Alvleesklier is betrokken bij vertering van eiwitten, vetten en koolhydraten. Maar heeft ook een relatie met de bijnieren. Gal heft meer met de galblaas te maken.

Je hoeft ook niet te onderbouwen toch. Als jij dat drankje graag drinkt zal je lichaam erom vragen denk ik dan maar.

Mike doet niet lelijk over hashimoto. Het punt waar het om gaat is dat het altijd on hetzelfde liedje gaat als ze ergens op reageert en dat is hashimoto en het word iedereen aangepraat. Dat is wat Mike ermee bedoeld. Ik heb geen hashimoto. Dat mag duidelijk zijn.

Mijn schildklier is goed. Wel is de tsh altijd erg laag en dat heeft miet zozeer met de schildklier te maken maar met de hypofyse. Ik weet wat de acth test inhoud en mij bevalt het idd ook niet. Anderzijds kan ik ook niet zo doorgaan. Ik wil nog aan kijken wat de enzymen verder nog gaan doen idd. Ik heb eerder voor elkaar gekregen dat ik wel vol energie zat en dat was met alleen teren op melk. Inmiddels eet ik nu 3 dagen geen enkele koolhydraat meer en ben ik me vetten nog meer omhoog gaan gooien met de enzymen.

Maar in weze zou het dus neer kunnen komen op onderstaande. Afvallen heb ik lang geleden gehad. Nu is het alleen maar aankomen en ik kan het gewoon niet meer rijmen.


https://www.lumc.nl/patientenzorg/praktisch/patientenfolders/hypofyse-uitval
 
Ik kan gewoon niet geloven als er echt sprake is van uitval van de hypofyse, en de oplossing daarvoor is hydrocortison, dat dat resultaat gaat geven. Want dan zou ik ook tegen bijnierextract moeten kunnen. Maar dat is tot op heden steeds niet het geval gebleken. Wel zie ik een relatie met insuline. Maar dan niet de test van alleen maar glucose prikken. Vandaar dat nu wellicht die enzymen zo goed zijn.

Lh en fsh waren allemaal goed.
 
https://www.natuurdietisten.nl/verstopping-zwakke-galstroom/

Gal doet meer dan dat. Is interessant.

Laat voeding uw medicijn zijn. Is tegenwoordig moeilijk omdat ons voedsel wordt gekweekt om mooi te zijn enz. enz.
Maar bij oervolkeren werd geen bloed afgenomen en er waren geen supplementen enz. enz.
Regulier zoeken ze niet naar te korten of hoe is een klacht ontstaan.
Ik kon na de geboorte van de kinderen absoluut niet afvallen, wat ik ook deed. Uiteindelijk at ik weinig en hield gewicht redelijk onder controle. Dus eet nog steeds weinig maar gewicht is constant.
Er was nooit iemand die naar mijn schildklier heeft gekeken of er iets over gezegd heeft. Ik denk nu dat ik na de kinderen al een trage schildklier had. Maar nam dus geen supplementen. In 2008/2009 werd er 3 weken lang smorgens de temp. gemeten en zei men - trage schildklier.
Ik denk nu ook wel eens, wat als ik niets meer slik voor de schildklier?.
Ik weet nog heel goed Binc dat je zoveel melk dronk. Waarom wil je lijf zoveel melk? Wat zit er in dat je tekort komt? Waarom probeer je het gewoon niet nog eens?
Ik heb ook even gegoogled naar "hypofyse stimuleren met kruiden". Dan komt er ook heel veel te voorschijn.
Kan een lage TSH niet toch de schildklier zijn? Want de hypofyse zorgt voor alle hormonen?
Verkeerde diagnose. Ook dat zou je zelf uit kunnen proberen. Ik gebruik o.a. TG 100, (adrenal, Pancreas, Thymus, Spleen, Thyroid).
Bij een trage schildklier kun je niet afvallen of wordt je alleen maar dikker.
Dit zijn zomaar wat gedachtes.

Jij gebruikt MSM? Welke klachten had je die beter geworden zijn? Ik heb DMSO in huis maar gebruik het amper of anders een paar druppels in een glas water. Ik kan geen grote fietstochten maken, ik word veel te heet en kan mijn warmte niet kwijt. Ooit deed ik mee met een fietsclubje maar moest vanwege die warmte stoppen.
Tijd om te gaan slapen.
 
Ja, het is idd moeilijk om aan goeie voeding te komen. je moet er echt voor op pad.
Volgens mij als je weinig trekt hebt is dat niet raar bij een schildklier probleem die jij hebt.
Het hoort bij de symptomen ervan.
In jou geval zou ik het niet in me hoofd halen om te stoppen met met de dingen die je neemt voor je schildklier. Immers, ik kan mezelf herinneren dat je ergens geschreven had dat de waarden aan het verbeteren waren. het laatste wat je wilt is dat je dit resultaat weer teniet doet lijkt mij.

Tja, waarom wil mijn lijf zoveel melk. Ik denk dat het de behoefte is aan vet. Het was trouwens niet zo dat ik alleen op melk leefde maar wel voor het grootste deel. Naast de melk veel eieren. Eieren is ook zo een verslaving van mij waar ik geen nee tegen zeg.
Inmiddels doe ik dat ook. Maar het lukt niet alleen op melk. Ik denk ook dat dit te maken heeft met de vochthuishouding. Teveel vocht krijg ik last van. Dus ik neem ontzettend veel slagroom en klop er een halve avocado doorheen. Veel eieren en vis!

Ik denk niet dat het probleem bij de schildklier ligt. T3 en T4 waren ook goed. Ik heb ook schildklierhormoon genomen en dat werkt echt niet.

De MSM zorgt voor minder spierpijn. Ik voel mezelf iets lichter of zo. Ik heb geen idee en kan het ook niet goed uitleggen. Wel heb ik inmiddels alle bloeduitslagen en er is ook ergens een ontsteking aangezien de CRP nogal hoog uit komt. Dit kan ook te maken hebben met iets wat ze gezien hebben op een thorax foto. iets met een bloedvat maar het fijne weet ik er nog niet van.

Ik denk niet dat het meteen een verkeerde diagnose is. Die kan overigens pas gesteld worden als ik die ACTH test zou gaan doen. Maar ik wil eigenlijk toch eerst verder met de enzymen en voeding. Kan goed dat ik mezelf beroerd voel door idd ergens een ontsteking.

Ik kan nu niet meer zeggen, slaap lekker ? Maar wel fijne dag!
 
Trouwens, ik besloot vanmorgen om nog een keer te proberen de adrenanorm te nemen. Dus met bijnierextract. Tot zover nog geen reactie zoals de vorige keer dat ik meteen ziek werd ervan. Zou goed kunnen dat het misschien de combi is van enzymen die nu een verbetering hebben voor wat betreft de alvleesklier. Meestal kwam nadat ik de adrenal had genomen de klap van vermoeidheid tijdens lunchtijd. Benieuwd wat de dag mij dus gaat brengen vandaag.
 
Wat bij mij destijds was verbeterd was de gal (die was extreem hoog) en de ontstekingswaardes TPO (Hashi) waren lager geworden. Schildklier is door de jaren heen zeer verschillend.
Ik heb vaak gelezen dat mensen met goede waardes klachten kunnen hebben en mensen met slechte waardes geen klachten kunnen hebben van de schildklier. Aan zo,n uitspraak heb ik dan ook niet veel.

Ik heb altijd gevonden dat jij te veel eet. Heb je honger als je dat vermindert?
Omdat je zegt dat je te dik wordt? Tenzij je eerst te mager was. Wat betreft weinig eten van mijzelf, als kind at ik al weinig. Ik denk dat een maag zich kan aanpassen aan veel of weinig eten door de jaren heen.
Zolang mijn gewicht stabiel is lijkt me dat een goed teken. En mocht ik extra trek hebben ben ik niet bang om iets extra,s te nemen hoor.
Mijn spelt/rogge crackers zijn geen dikmakers en veel groenten ook niet.


Ik neem ook wel vet, - levertraan, ruim roomboter, extra kokosolie in groenten en om de dag extra olijfolie in leverdrankje.

Wat is jouw grootste klacht momenteel? Bij mij dus mijn hoofd/nek/duizeligheid.
Fysio en acup. helpt wel maar dat is symptoombestr. naar mijn idee.
Ik schrijf wel iedere dag op wat en wanneer suppl. neem om er grip op te krijgen.

Hoe dan ook, we moeten het er maar mee doen.

Gisteren kwam ik iemand tegen (van zingen) die had verteld dat haar man dement was. Wat hoorde ik nu? Hij is weer beter want had de verkeerde medicijnen?

 
Wat bij mij destijds was verbeterd was de gal (die was extreem hoog) en de ontstekingswaardes TPO (Hashi) waren lager geworden. Schildklier is door de jaren heen zeer verschillend.
Ik heb vaak gelezen dat mensen met goede waardes klachten kunnen hebben en mensen met slechte waardes geen klachten kunnen hebben van de schildklier. Aan zo,n uitspraak heb ik dan ook niet veel.

Dat wijst dan wellicht ook op leverproblemen als je problemen had met de gal. Wellicht dat daarom dat leverdrankje zo goed voor je werkt.
Voor wat betreft die waardes over de schildklier dat die niet goed zou zijn als de waarden goed zijn. Dan ligt het probleem niet in de schildklier, maar is een gevolg van een probleem met de bijnieren. Het mag duidelijk zijn dat waneer bij mij de cortisol aantoonbaar laag is dat de schildklier vanzelf niet goed functioneert als gevolg van de bijnieren. Dus aan zo een uitspraak heb je dan idd niet veel en wellicht loont het dan ook niet de moeite om daarmee bezig te zijn maar wel met de bijnieren.



Ik heb altijd gevonden dat jij te veel eet. Heb je honger als je dat vermindert?
Omdat je zegt dat je te dik wordt? Tenzij je eerst te mager was. Wat betreft weinig eten van mijzelf, als kind at ik al weinig. Ik denk dat een maag zich kan aanpassen aan veel of weinig eten door de jaren heen.
Zolang mijn gewicht stabiel is lijkt me dat een goed teken. En mocht ik extra trek hebben ben ik niet bang om iets extra,s te nemen hoor.
Mijn spelt/rogge crackers zijn geen dikmakers en veel groenten ook niet.

idd, bij trek geen eten achterwege laten lijkt mij zo.

Wat vind jij teveel? De vraag is, ligt het aan het vele eten of ligt het aan hormonale problemen. Ik denk het laatste. In tegenstelling tot jou was ik als kind al een enorme eter. Mijn ouders moesten daar echt een rem op zetten. Ik was nooit een probleem eter. Maar ik ben niet van plan om minder te gaan eten. Eetlust is de laatste tij wel wat minder. in die zin, ik lunch niet altijd omdat ik laat ontbijt. Ik probeer nu op te letten dat ik eerder eet in de ochtend. Ik heb alleen geen zin om te eten als ik geen honger heb en dan neem ik liever melk. Maar ik ben niet van plan om niet te eten als ik wel trek heb. Idd kom ik aan ja. 86 kilo inmiddels zei die weegschaal vorige week bij de arts. Tot 4 jaar terug was dat hooguit 63 kilo op zijn max. Mij bevalt het ook niet maar het is nu zoals het is. Echt een beetje goed bewegen Lunt ook niet omdat ik vaak veel pijnen heb. Zelf denk ik dat die MSM helpt tegen een ontsteking ergens in me lijf.



Wat is jouw grootste klacht momenteel? Bij mij dus mijn hoofd/nek/duizeligheid.
Fysio en acup. helpt wel maar dat is symptoombestr. naar mijn idee.
Ik schrijf wel iedere dag op wat en wanneer suppl. neem om er grip op te krijgen.

Grootste klacht is vermoeidheid en eten en drinken die niet willen zakken. Ijzer is ten opzichte van de laatste keer prikken zelfs nog verder gezakt.

Nek heb ik niet zoveel last meer van. Duizelig is ook al wat iets minder. Maar ik heb gewoon helemaal nergens zin in momenteel. Ongemotiveerd.
We moeten het er maar mee doen is niet goed genoeg voor mij. Ik blijf puzzelen.




 
Nou ja, uiteindelijk blijf ik ook wel puzzelen, maar in die tussentijd gaat het leven door en moet ik er maar wat van maken.
 
Ja, daar heb je gelijk in. Kwestie ook van dingen uit proberen.
Die enzymen van mij zijn 1 jaar over de datum. Maar ze doen het prima ?
 
Inmiddels ben ik dagen bezig met brainstormen voor wat betreft de uitslagen van bloedonderzoek. Deze heb ik onderstaand geplakt. De vraag is of het zichtbaar is wanneer ik dit bericht verzonden heb. Ik heb het dus maar in 2 delen gedaan aangezien het in 1 bestand niet leesbaar is zie ik.

Duidelijk is dat oa cortisol te laag is. Het is nu meermalen afgenomen en staan niet allemaal in deze sheet, maar het is sinds 2012 al te laag. Ik dacht dat het in 2012 te hoog was maar er word nu gemeten met nieuwe meet apparatuur is mij verteld en toen was dus ook te laag.
Ik denk dat ik wel uit kan gaan van deze uitslagen aangezien het bekend is dat juist bij bloedafname een verkeerd beeld kan ontstaan door stress voorafgaand aan bloed prikken waardoor cortisol stijgt. Als dat het geval is terwijl de uitslag telkens laag is dan kan er geen twijfel over ontstaan. In elk geval het ik wel een endocrinoloog die niet uit gaat van referentiewaarden. Zij vind cortisol te laag en testosteron te laag ondanks dat deze nog enigszins binnen de referentie valt.
Ik weet serieus niet meer wat ik hiermee aan moet.

feit is dat ik mezelf echt vermoeid voel en dat mijn hoofd in elk geval nog sterker is door steeds optimistisch proberen te blijven wat me nog op de been houd.
Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik echt doorheen zit en ook niet weet wat ik met die voorgestelde ACTH test aan moet.

Wat ik ook probeer, het helpt elke keer maar kortdurig.

De bezoeken bij de psycholoog heb ik ook echt geen zin meer in. Sommige dingen zijn leerzaam maar ik merk dat ik er niet vrolijker van word en ik begin mezelf af te vragen wat ik in godsnaam doe daar. Soms ben ik gewoon te moe dat dingen niet eens meer binnen komen of blijven hangen.

Kortom, ik weet het gewoon echt even niet meer.





<br />whats better fallout 3 or new vegas<br />


 
Binc ik vind het niet zo raar dat je moe bent.
Je hebt veel achter de rug. Je vriend, verhuizing, werk en gesprekken.
Ook zit je veel op de computer. Daar komen de dagelijkse dingen dan nog bij. Ben je nog aan het werk momenteel?
Dat gaat een mens niet in de koude kleren zitten.
Ik denk hierbij aan geestelijke rust die je nodig hebt.

Gisteren was ik ook extra moe en dat viel me wel op (ik was s,-avonds weg geweest) en had vanmorgen weinig zin om op te staan.
Maar er komt altijd weer een dag dat ik wel actief ben.
Heerlijk toch, niemand die me achter de vodde zit en lekker op mijn gemakkie doen waar ik wel zin in heb. Inmiddels is het 1 uur en heb alleen nog maar fruit gegeten en gespoeld wat ik niet van plan was.

Gisteren was ik ook begonnen met TG100 in plaats van thyroide en ik voelde dat dat ook geen goed idee was.
Ik ga van de week nog een keer proberen om het om te draaien.
Ook heb ik in bijna alle produkten B6 zitten, gisteren gewoon wat dingen weggelaten. Gisteren ook weer extreem vaak witte vingers, terwijl ik vorige week vond dat dat bijna weg was.


 
Liesje,

Ik waardeer je input hoor, maar hiermee ben ik het niet eens Liesje. Je doet nu aannames die niet van toepassing zijn.
Je gaat voorbij aan het feit dat ik zeg dat in 2012 al een te laag cortisol is geconstateerd. En wie weet was het daarvoor ook al te laag maar mijn gegevens gaan niet verder terug omdat het voor die tijd niet getest is maar ik mezelf wel zo voelde.

Ja, je hebt gelijk dat ik veel achter de rug heb met ex. Alleen dit is recent en niet van toepassing op 2012 en daarvoor. Als ik idd keihard zou werken en dus alleen maar achter de pc zou zitten heb je ook gelijk. Ook dit is dus niet het geval. Ik ben nog steeds in dienst bij de werkgever die gesjoemeld heeft met contracten. Ik stond eerder dit jaar bijna zelf op het punt om weg te gaan en toen kwam hij met een opdracht. Mijn contract is sowieso maar voor 24 uur. En van de zomer heb ik dus iid gewerkt maar niet volledig 24 uur omdat dit niet beschikbaar was. Voor een aantal weken terug was er een stop voor wat betreft de opdracht en nu werk ik 1 dag in de week. Ik heb verder niks te maken met mijn werkgever tijdens mijn werk aangezien ik gedetacheerd word. Voordat het argument gaat komen dat ik stress heb van mijn werkgever door zijn geintjes, ook dat gaat hier dus niet op. Achteraf heeft ie nog een poging gedaan ja om me eruit proberen te krijgen door zielig te doen. ik heb hem keihard de waarheid gezegd dat als hij van mening is dat ie fraude kon plegen met contracten dat ie dan zelf ook maar op de blaren moet gaan zitten iplv het slachtoffer it te hangen naar mij. En als ie zonodig echt van me af wil hij dat maar via de rechter moet proberen te bewerkstelligen, maar dat durft ie niet aangezien ie alle documenten van het UWV ook nog eens tegen zich heeft. Dus ik krijg gewoon volledig betaald voor juist heel weinig doen. Tot vaak weken geen werk en toch betaald krijgen. Geestelijke rust zat lijkt mij zo.

Als je dan doelt op mijn aanwezigheid op dit forum, is dat zelfs nog minder dan een werkdag van 8 uur. daarnaast heb ik alle tijd om bv naar de sauna te gaan wat ik ook doe. Maar het levert me regelmatig duizeligheid op. Andere optie zou kunnen zijn voor de tv hangen de hele dag. Nee, is niet mijn ding. Boek lezen is fijner.

Enige waarvan ik wellicht rust nodig heb is die psycholoog. Ik ben er gewoon klaar mee.




Gisteren was ik ook extra moe en dat viel me wel op (ik was s,-avonds weg geweest) en had vanmorgen weinig zin om op te staan.
Maar er komt altijd weer een dag dat ik wel actief ben.
Heerlijk toch, niemand die me achter de vodde zit en lekker op mijn gemakkie doen waar ik wel zin in heb. Inmiddels is het 1 uur en heb alleen nog maar fruit gegeten en gespoeld wat ik niet van plan was.

Dat is jammer om te horen dat je moe bent na een avond weg. Jou schildklier is ook niet in orde, dus zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Het is bij mij niet alleen vermoeidheid. Het zijn lichamelijke pijn klachten die het meest parten spelen. Kan goed dat ik daar moe van word. Er is voor mij geen reden meer voor stress. wel zit er ergens een ontsteking. Ook niet raar met een te laag cortisol.




Gisteren was ik ook begonnen met TG100 in plaats van thyroide en ik voelde dat dat ook geen goed idee was.
Ik ga van de week nog een keer proberen om het om te draaien.
Ook heb ik in bijna alle produkten B6 zitten, gisteren gewoon wat dingen weggelaten. Gisteren ook weer extreem vaak witte vingers, terwijl ik vorige week vond dat dat bijna weg was.

dan weet je in elk geval wat je vorige week deed beter was dan de wisseling die je nu gedaan hebt als je nu weer witte vingers krijgt.
 
Voorlopig geen acth test heb ik besloten.

Inmiddels 2 dagen nog extra supplementen toegevoegd in hoge dosis waarvan jodium en zink. Van die laatste dacht ik genoeg binnen te krijgen via lever, maar het is duidelijk dat ik dat niet op kan nemen en om die reden ook niks doet. De jodium en zink zorgen samen met betaine hcl ook voor minder maagzuur heb ik het idee. In dit geval maar gewoon solgar.

Het lijstje supplementen is lang naast keltisch zeezout.

Gelatine
Enzymen
Betaine hcl
Zink
Jodium
ashwagandha
Shilajit
Passiebloem
Msm
Probiotica van prescript assist
Evt vitamine c

Van die laatste weet ik nog niet zeker omdat ik daar ook steeds heel moe van word. Eerst al het andere en dan zien of vitamine c beter zijn werk doet dan dat ik nu ervaren heb.
Gisteren nog een keer geprobeerd met adrenanorm, maar het resultaat is dat ik letterlijk in stort en echt moet slapen in de middag. Levertraan heb ik ook op een lager pitje gezet omdat ik niet zeker weet of dit nu goed is voor mij. Gistermiddag werd ik wakker en kom tot de conclusie dat ik een bloedneus heb gehad tijdens het slapen. Omdat levertraan bloedverdunnend is weet ik niet of dit handig is en of de oorzaak ook werkelijk te dun bloed is.

Ik geef dit een maand en dan vraag ik desnoods aan me huisarts om opnieuw bloedonderzoek te doen naar hormonen. Of ik vraag het de endicrinoloog. Ik vermoed alleen dat die hierin terughoudend zal zijn aangezien het advies luid om die acth test te doen. Ik wil deze test pas doen na opnieuw bloedonderzoek.

Tot op heden ben ik zwaar teleurgesteld dat ik het nog niet op orde heb.
 
Nog een toevoeging, ik neem alles op de jodium als pillen.
Dan hoef ik niet zoveel water te nemen aangezien dat niet helemaal lekker gaat. Poeder is beter, maar al dat water bevalt me helemaal niks. Daarnaast neem ik nog azijn pillen aangezien azijn in water ook teveel is. Ik ben vooralsnog optimistisch gestemd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan