bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Dat zou dus andersom moeten zijn. Minder groenten en meer vlees en vet. Waarom denk je dat je voornamelijk groente zou moeten eten? Het is eerder andersom. Meer vet vlees en vet en weinig grammen groente.
 
Neem Betaine altijd een half uur na een maaltijd. Niet tijdens een maaltijd. Dan doet bet beter zijn werk. De maag schijnt ook pas na een half uur maagzuur aan te maken.
 
Binc, omdat ik denk dat het 100 % weston price dieet niet voor iedereen geschikt is en (veel ) groenten bij mijn weten altijd gezond zijn.
 
Zonne,

Jij geeft voortdurend aan jezelf niet goed te voelen en van allerlei klachten te hebben. Op een forum welje in het teken staat van 100% Weston price. Op dit forum zijn voldoende positieve ervaringen te lezen van mensen die hiervan wel degelijk opgeknapt zijn. Jij boekt geen vooruitgang. Hoe denk je dan dan baat te hebben bij betaine hcl als je geen wapf eet? Aks je maaltijd bestaat uit meet groenten dan vet en eiwitten?
Geloof je dan wel in de stempels voedsel allergieën etc samen met de combi door eten zoals je gewend bent? Geen bottenbouillon etc? Geloof je echt in die diëtistes due je van alles aan praten zonder vooruitgang in je gezondheid te behalen? Ik ben echt letterlijk verbaasd omdat je hier op een forum bent welke in het teken staat van vetten en vlees en jij dat niet wilt eten en geen gezondheid behaalt, maar wel steeds chronisch moe bent. Hier is al heel vaak aangegeven dat er niks in groente zit aan mineralen en vitaminen.
 
Wat wil je daarmee zeggen Tanja? Komt toch ook neer op Wapf?
Dus wel hoofdzakelijk vlees en groenvoer voor erbij?

Zelf had ik van de week spinazie gemaakt en ondanks dat het niet veel was en toch flink veel crème fraiche erbij toch last van gekregen.
 
Binc, jij bent soms wel erg zwart wit hoor. Ik zeg niet dat ik geen vlees en vet eet. Ik zeg wel dat ik niet alleen maar vlees/vis en vet eet. Ik eet zo'n 200 a 250 gram vlees en vis per dag. Is dat weinig ? Ik heb geen idee, hoeveel gram eet jij dan per dag ?

Ik boekte in ieder geval met wel 100% WP eten ook geen vooruitgang en dat heb ik 1,5 jaar gedaan. Dat was wel in de tijd dat wp nog ging voor amper koolhydraten, ook voor mensen met bijnieruitputting. Dus ook binnen wp veranderen de inzichten wat dat betreft, en dat is natuurlijk super fijn.

En ook mensen die geen wp eten kunnen baat hebben bij betaine lijkt mij ?!
 
Ik vind het helemaal niet zwart wit.
Alleen uit ook eerdere berichten maak ik op dat je niet 100% wap hebt gedaan. Je bouillons trok je van kipfilet. Dat is echt niet wap. Ik eet idd meer vlees en vis. Maar ook over de dag eet ik daarnaast andere vette dingen. Ik denk dat het punt is dat jij te mager eet. In de zin van mager vlees en vis en te weinig vetten erbij.
 
Wat wil je daarmee zeggen Tanja?

Nou dat die groenten niet perse zo zaligmakend zijn er ook mensen genezen op carnivoor dieet, puur dierlijk dus. Niet voor iedereen weggelegd, maar wel interessant!
 
Ik dacht het al wel maar begreep het niet zo goed. Ook in dit filmpje valt het op dat de beelden voornamelijk vet vlees en vis laten zien.
 
For the the record:

Dat was wel in de tijd dat wp nog ging voor amper koolhydraten,

WAPF is nooit kh arm geweest, op dit forum werd er zo over gedacht een tijdje, maar de foundation promoot geen low carb en heeft dat nooit gedaan.

Kan zijn Zonne dat jouw spijsvertering niet op orde is. Vaak toch met mindset te maken, toch weer die veganistische propaganda pro groenten en anti vlees en vet die zich in onze overtuiging heeft gevestigd. En wat is 100% wp trouwens? 14 natuurvolkeren die allemaal iets anders op tafel zetten...
 
Toen ik afgelopen vrijdag bij de boerderij was waar ik mijn melk haal kwam het gesprek over iemand die de eigenaresse kent die zijn vlees rauw eet.
Ik zag namelijk dat zij bloed in de vriezer had liggen en vroeg of dat nieuw was. Ik heb een poosje geleden er namelijk zelf over gedacht om bloed te nemen ivm met die bloedarmoede.

Ze vertelde dat die persoon dit idd drinkt. Hij is altijd vegetarisch geweest en ziek. Zijn lever ging helemaal kapot en toen is ie toch vlees gaan eten. Alleen eet die man niet omdat ie het lekker vind maar omdat het moet. En dan is hij ook nog van mening dat het gezonder is om alle vlees rauw te eten omdat anders alle voedingstoffen verloren gaan. Hij gelooft dus niet in koken. Ik denk dat ie niet op de hoogte is van dat er geen voedingstoffen verloren gaan als je stoofpotten maakt. Doet me denken aan een ander lid van dit forum een poosje geleden. Froggy die ook alles rauw eet.
Wat ik hiermee verder wil zeggen is dat dit ook weer een duidelijk voorbeeld is van hoe je je lijf naar de knoppen helpt met meer vegetarisch voedsel zoals groenten dan met dierlijke vetten en vlees.
 
Tanja, je hebt gelijk. Het was meer op dit forum dat zeer kh arm werd gegeten destijds. Maar dat was dus niet zo goed voor mij ( op dat moment ).

Binc, bouillion trok ik inderdaad van kippenvleugels ( dus wel met botten ), maar ook van runderbotten. Beetje afwisselend.
En vet zou ik meer moeten eten, maar dat valt niet meer als je geen melkproducten kan verdragen. In de tijd dat ik wel wp at, kon ik dat nog wel verdragen en nam ik gewoon kefir, slagroom, yoghurt etc. Nu voeg ik nog wel vet toe door b.v. kokosolie en olijfolie te gebruiken en ook avocado. Maar die hoeveelheden zijn wel veel minder ivt vetten uit melkproducten natuurlijk.

Binc hoeveel gram vlees eet jij per dag ? Dan heb ik een beetje een idee.....
 
In een eerder topic had je gezegd dat je altijd koolhydraten bent blijven eten. Begrijp ik nu dag je dat een periode achteraf dus niet hebt gedaan?

Ook gaf je in een eerder topic dit bericht.



Ik ben tijdens Wapf altijd een beetje koolhydraten ( rijst ) blijven eten ivm de bijnieruitputting.
Ik eet eigenlijk nooit echt bottenbouillion ( oeps), wel soep getrokken van vlees of kip.

Van vlees kan je geen goeie bouillon krijgen namelijk. Je kunt al heel veel extra vetten binnen krijgen door bij elke maaltijd een kop goed getrokken bouillon te nemen. Dan hoef je het niet alleen te hebben van de plantaardige olie.

Hoeveelheid vlees/vis per dag is wisselend. In elk geval eet ik het elke dag. Voornamelijk stoofschotel van riblappen, sucade of lamsvlees. Soms 2 keer per dag. Andere keer is het makreel, zalm, haring,paling bij lunch of avondeten. Ik weet dat paling niet de allerbeste keuze is maar ik vind het veel te lekker om niet te nemen. Vooral een aal die zijn vel nog heeft. Daarnaast drink ik bij elke maaltijd dus idd een kop bouillon. Dus ochtend, middag en avond. Soms tussendoor ook nog. Wat ik niet eet is bv mager vlees zoals biefstuk. Heel zelden maar dan maak ik er veel kruiden boter bij. Kipfilet is al helemaal niet iets wat ik wil eten.

De fout die je gemaakt hebt blijft dezelfde als welke ik 10 jaar geleden maakte. Geen koolhydraten meer eten. Vanaf dat moment begonnen bij mij dezelfde klachten als die jij hebt. Persoonlijk denk ik dat jij wel degelijk tegen melkproducten kan als je minder mager gaat eten en de betaine erbij. Ik zeg niet dat je nu ineens liters melk moet gaan drinken. Maar probeer het eerst eens met goed vet vlees en vis en de bouillon erbij zodat je het op bouwt

Dingen zoals kabeljauw, tonijn, biefstuk, kipfilet en al dat soort magere dingen zou ik echt achterwege laten. Net als een overschot aan groenten. Ik weet verder niet hoe jou maaltijden eruit zien. Maar als dat kabeljauw is met veel groenten en wat rijst zonder vet erbij eet je duidelijk te mager.

Ik weeg niks in grammen. Laatst had ik 5 riblappen om stoofschotel van te maken in mijn slowcooker. Ik vries ruime porties in en eet ervan tot ik vol zit met wat rijst erbij. Vlees in dan getrokken in bouillon. Momenteel heb ik veel aan het kookboek van Tanja waar absoluut waardevolle recepten in staan.
 
Gehakt, slavinken hamburgers, braadworst spareribs eet ik ook. Maar minder vaak dan mals gestoofd vlees.
 
Inmiddels weer een week verder en met nog meer resultaat. Ik heb eindelijk ook weer optimaal resultaat van magnesium spray. Eerder merkte ik niet echt de ontspanning maar nu wel. Wel heb ik pijn in mijn liezen. Vermoedelijk de lymfe. Vandaag heb ik even een dag niks genomen van de trias kuur. Even een pauze tussendoor. Verder vooralsnog geen last van heftige reacties. Eigenlijk alleen maar resultaat. Voornamelijk dat ik makkelijker en vaker moet plassen maar daar blijft het bij. Voelt ergens wel als een opluchting elke keer. Urine is ook lichter van kleur. Zoals het hoort denk ik. Eerder toch wel vaak donkerder ondanks veel drinken. Voel mezelf wek wat vermoeider. Slaap 8 uur en dan vanzelf wakker. Maar vanmorgen moest ik eerder op staan en daardoor 7 uur slaap. Dat viel niet mee.
 
Ik lees even mee. Ik heb ook een ijzertekort en voel mij zo vreselijk moe en heb veel haaruitval.
Ik las iets over lever glandular? Welke raden jullie aan?
Ik eet wel lever maar dagelijks op het menu is mij wat te teveel hoor. Dan ga ik het niet meer lekker vinden.
 
Sampjes,

Jij kwam toch ook tot de conclusie dat je een tekort hebt aan maagzuur? Ik dacht gelezen te hebben dat je je erg ziek voelde en dat water met Citroen in de ochtend helpt? Ijzer tekort is een gevolg van tekort aan maagzuur. Maar voor de aanmaak van maagzuur is ook weer ijzer nodig.
Las net ook een stukje van wat de schildklier hiermee weer te maken heeft.


https://www.poweracademy.nl/een-trage-schildklier-voeding-advies-en-tips/

Ik neem lever Glandular van nutricology. Daarnaast ben ik ook bezig net reinigen met de trias kuur.
 
Lymfe in de liezen zitten vaak dicht merk ik regelmatig bij drainage en daar hopen afvalstoffen zich op. Even pauze en dan weer verder is prima.
 
Ja ben nu idd even begonnen met pauze. Merk ook dat mijn huid wat gevoeliger is. Maar dat merk ik eigenlijk alleen in de avond. Was altijd al sneller kleinzerig. Als kat op mijn benen stond deed dat echt pijn. Nu ook nog wel maar niet meer zo een diepe pijn. Meer oppervlakkig. Ik weet ook niet hoe ik dat anders uit moet leggen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.364
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan