bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Gemmo is sterk spul! Kan dat je gelijk iets merkt. Normaal zou ik zeggen rustig opbouwen, maar als er geen onaangename bijwerkingen zijn dan maar aanhouden, al kan ik uitschieten niet aanraden ?
 
Nee geen bijwerkingen idd. Druppeltjes komen soms alleen wat moeilijk uit het flesje en dan met iets harder schudden komt er weer wat meer dat 1 druppel uit. Dus vandaar het uitschieten. Ga kijken wat het vandaag doet als ik de dosering over 2 keer verdeel.
 
Tanja,

Even kleine update. Ik heb minder spierpijnen vanaf de start met de paardenkastanje. Kan mijn spieren om de 1 of andere reden beter gebruiken zonder dat ik er pijn aan heb. Dit weekend lichamelijk eigenlijk heel intensief bezig geweest maar geen pijn in armen of schouders of zo. Behalve onderrug dan. Dat wel. Maar niet in het extreme zoals het voorheen was. Het is dragelijker. Bij opstaan 's ochtends nog wel last van mijn voeten en benen. En bij te lang staan ook. Ik moet wel zeggen dat ik gisteren ook nog ontdekte dat ik kurkuma in de kast had staan met Boswellia en wilgenbast. Heb het wel genomen.
Maar zoals ik vrijdag al zei. Ik merk wel degelijk direct effect van de paardenkastanje.

Ook let ik heel goed op de oxalaten en probeer ze voorlopig zo veel als mogelijk te vermijden. Wanneer wat ik wat verder ben zal ik daar minder streng in zijn hoor.
 
5 dagen bezig met de Lymphomyosot en voel mezelf nu toch eigenlijk wel weer redelijk top! Benen doen minder zeer. Tinteling in linkerbeen ter hoogte van knie is weg. Rugpijn ook stukken minder. Alleen nog wat vage pijn in bovenbeen bij aanhechting. Kan ook beter plassen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik de afgelopen 2 dagen acetyl glutathion ben gaan nemen. Weet dat dit in melk zit maar afgelopen zaterdag was de melkwegen al geweest en was er dus geen melk. Voor niks gereden. Maar goed, het gaat dus zeker de betere kant op. Zal dan toch vol gezeten hebben weer met afvalstoffen denk ik en vocht wat ik vast hield word denk ik goed afgevoerd.
 
Fijn dat het beter voelt. Alleen jammer dat je zoveel tegelijk bent gaan innemen, nu weet je nog niet zeker waarvan je zo opknapt. Nou ja, ik ben toch al niet van de vele supplementen ......

Welke paardenkastanje ben je gaan innemen ? Ik zat aan aesculasforte te denken van Vogel ivm zeurende onderbenen soms.
 
Huh? Ik had al eerder geschreven dat de Lymphomyosot goed werkt hoor. Op aanraden van Tanja. Ik neem geen paardenkastanje? Heb ik dat geschreven? Lymphomyosot Is homeopathisch. Merk nu dat ik net als de vorige keer voedingsstoffen weer beter op neem.
 
Ah ja, ik had het hier geschreven. Omdat die fleboloog had gezegd dat ik vocht vast houd. Lipoedeem.


https://www.fatsforum.nl/forums/topic/fleboliet/page/4/#post-219428
 
22 juli in dit topic schrijf je dat je paardekastanje inneemt ?! Nu dus niet meer ?
Ja ik ken lymphomyosot. Zal waarschijnlijk het meeste werken tegen het vocht vast houden ?
 
Oh dat was de gemmo. Nee die heb ik even gestopt na mijn bezoek aan de fleboloog idd. Desondanks weet ik wel wat werkt en dat is reinigen. Afvalstoffen lozen. Dat was vorig jaar exact hetzelfde met de Urogeni die ik nam van mijn katten. Dat waren kruiden voor de nieren.
 
Ja, het werkt idd tegen vocht vasthouden. Maar ik wist nooit dat ik vocht vast hield totdat die fleboloog het tegen mij zei. Tegelijk zijn het dus afvalstoffen. Maar ik kan je wel vertellen dat er een hoop ellende uit komt hoor.
In die Urogeni die ik vorig jaar gebruikte zitten ook kruiden die helpen tegen vocht vast houden. Ik denk nu wel te begrijpen waar ik pijn van heb voor een groot deel. In een paar dagen tijd voelen in elk geval mijn benen echt een stuk lichter.
 
Waar moet ik dat aan zien? Het is niet zo dat ik zulke dikke benen heb dat je het ziet. Die fleboloog liet zien dat als hij bij zijn kuit kneep dat er huid omhoog kwam. Bij mij is dat niet. Staat strak gespannen. Voordat ik bij die fleboloog was geweest had ik met Tanja erover gehad omdat ik na nuttigen van meer vocht een heel zwaar gevoel in mijn buik had. Ze zei al dat het klonk alsof ik vocht vast hield. Ik heb in elk geval niet zulke dikke en rimpelige benen als op dit plaatje. Dus daar is het niet aan te zien. Mijn huis is gewoon heel strak gespannen.

http://www.huidtherapietwente.nl/lipoedeem/
 
Normaliter drink ik trouwens heel weinig. Behalve als ik melk in huis heb. Nadat ik meer vocht ging nemen kreeg ik er meer last van. Weet het verder ook niet maar eiwitvertering moet dus duidelijk beter.
 
Ik dacht dat je vaak dan wel dikkere enkels b.v. hebt. En dat je na het indrukken van je huid een putje blijft zien ipv dat de huid gelijk terugveert. Maar ik kan het mis hebben hoor.
 
Niet het geval bij mij. Volgens mij is er een verschil in lipoedeem en gewoon oedeem. Ik weet het ook niet. Wel weet ik dat de oorzaak ervan gelegen kan zijn in de schildklier oa. Maar voorlopig ga ik toch door met de vochtafdrijvende middelen. Voorlopig doet het namelijk wat het moet doen. En misschien zijn het wel de afvalstoffen die verantwoordelijk zijn voor alle klachten. Wellicht resultaat van jarenlange slechte eiwitvertering.
 
Lipoedeem is vetophoping en lymfe oedeem is vochtophoping. Beide hebben te maken met slechte afvoer via de lymfe, waarbij lipoedeem een stapeling is van vet en een verslechtering van de vochtafvoer via de lymfe.
 
Dank Tanja, dus dan kloot het dat ik zeg dat ik eerder een strak gespannen huid heb? Heb wel wat last van overmatig vet ja wat ik niet kwijt raak. Schaam me dood maar vorige week kreeg ik de vraag van iemand die ik lang niet gezien had of ik zwanger ben ???

 
Hormonale disbalans, (schildklier, oestrogeen overschot) ophoping afvalstoffen, ontgifingsproblemen, stress, allemaal oorzaken van lipoedeem. Nu ga je opruimen, is de grootste stress achter de rug, dus gaat de goede kant op.
Klote, geen enkele vrouw die niet zwanger is wil dat horen, maar de ander die het zegt terwijl het niet zo is voelt zich net zo opgelaten hoop ik...Komt goed meid.

 
Dat oestrogeen overschot, ik ben er nogniet over uit of ik dat heb idd.

Geen idee of ze zich opgelaten voelde. Zij kende mij nog van de 59 kilo. Nu 78 kilo. Dus ergens niet kwalijk te nemen. Maar als de assistente de volgende dag in het ziekenhuis vraagt of ik blij ben met mijn gewicht heb ik het wel even gehad ja.
 
Dus Tanja, Binc heeft gelijk als ze zegt dat lipoedeem niet aangeboren is ? ( ik dacht dat je dat ergens zei Binc .. ) Dat er dus wel degelijk vanalles aan te doen is ?
En Binc, lipoedeem heb je dan zeker in heel veel verschillende maten ? Want als ik eens iemand op de televisie zie met lipoedeem is dat altijd wel heel duidelijk te zien.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.148
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan