bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Wel heb ik trouwens belachelijk veel behoefte aan eieren. 5 per dag lukt met gemak. Is dat wel oke?
Melk en eieren. Deze 2 voedingsmiddelen naast vis en vlees is waar ik het meeste behoefte aan heb.
Melk heb ik al geminderd en probeer meer kefir te drinken.
 
En wat ik mezelf dan eigenlijk ook af vraag, stel dat h2o2 idd ijzer in bloed verlaagt, dan zouden mensen met ijzer stapeling toch baat hebben bij h2o2 om dat te verlagen? Even aangenomen dat mijn ijzer tekort is ontstaan na gebruik h2o2.
 
Hmmm als je zoekt op h2o2 en iron kom ik gelijk wel veel links tegen uit de industrie, dat die 2 stoffen op elkaar reageren. Dus wie weet gebeurt datzelfde in je lichaam ??
 
Ja dat had ik idd ook gevonden. Staat ook een stukje over op voedingisgezondheid. Maar ik begrijp het hele scheikundige verhaal gewoon niet.

Oa hier http://www.voedingisgezondheid.nl/Ozon_en_zuurstof_hoofd.html
 
Ik kan me er niet op concentreren en dat ene jaartje scheikunde zet ook niet veel zoden aan de dijk.... Sorry !
 
Inmiddels ben ik een poosje verder met de lever en nier Glandular. Ik heb elk dag weken lang last gehad van troep wat uit mijn linkeroog kwam in combinatie met een jeukend oog. Inmiddels is dit wat minder geworden. Ook denk ik dat ik wat meer energie heb. Kracht is iets toegenomen maar is niet optimaal. Ben inmiddels begonnen met klus werkzaamheden in me nieuwe huis. Halverwege de dag loop ik krom van de pijn in rug. Als ik te intensief bezig ben geweest zijn mijn benen een ramp. Heb niet genoeg kracht en soms zak ik bijna door me benen heen dat ik even geen gevoel heb. Vooral vanuit gebukte houding of vanuit een zittende houding overeind komen is lastig.
 
Beetje vooruitgang dus, maar nog best veel klachten.
De enzymen die ik slik nu werken ook tegen mijn rugpijn, die is echt wel minder !
 
Vooruitgang idd wel. Die rug van mij is gewoon een probleem gebied. Als ik teveel zware dingen doe ga ik dat snel en lang voelen. Ook nog een heiligbeen wat niet in orde is door ongeluk vroeger. Voelt een beetje als een cirkel. Er zijn momenten dat ik er totaal geen last van heb. Maar met veel bukken of zware dingen doen wel. Maar dan blijft het niet bij pijn in me rug alleen. Ook andere spieren. Daarbij heb ik wel weer darm klachten terug. Heb weer wat vaker diarree. Eerlijk gezegd heb ik dat sinds ik melk ben gaan minderen en ben gaan vervangen voor meer kefir. Ook lijkt het alsof ik steeds me dikke darm voel bewegen links onder in me buik. Gaat gepaard met gerommel dan.

Ik weet dat het goed kan komen. Lukte eerder ook met de enzymen van now. Alleen ze doen het nu niet in tegenstelling tot een jaar geleden. Of dat komt doordat de samenstelling veranderd is weet ik niet. Misschien maar eens op zoek naar een ander merk. Heb van de week 2 pillen betaine hcl genomen. Dat was 1 teveel denk ik. Kreeg er een raar gevoel van in me maag. Dus terug weer naar 1 per maaltijd en dan geen last.
 
Fijn dat de enzymen je helpen. Ik durf degene die jij neemt niet aan eigenlijk.
 
Omdat ik eerder begreep dat het dezelfde soort enzymen zijn als bv ananas. Hadden we het in een ander topic over met Tanja. Mijn ervaringen met ananas zijn niet zo heel denderend. Dus vandaar. Misschien is dat nu anders. Maar ik eet eigenlijk geen ananas omdat alle andere keren dat ik het at ik er last van kreeg.
 
Ha, gevonden ! Ik had van de week iets gelezen in een boek over H2O2, maar waar ook al weer. En aangezien het nogal wat bladzijdes zijn. Maar ik heb het gevonden en zal het even voor je overtypen Binc.

H2O2 is een bijproduct van verbranding van voedsel. Het antioxidantenenzym catalase zorgt voor splitsing van H2O2. Dit enzym heeft voor zijn werking voldoende ijzer nodig. Bij een ijzertekort is dus snel sprake van vorming van vrije radicalen.

Even verderop. Eidooier, melk koffie en thee beinvloeden de opname van ijzer. Door ijzer tekort blijft de productie van maagzuur achter, wat weer de oorzaak kan zijn van een slechte ijzeropname.

Excessief gebruik van calcium ( b.v. uit melk ) verhindert de ijzeropname.
 
Hoi Zonne,

Ik had idd een soortgelijk artikel gevonden. Van koffie en calcium weet ik dat het de ijzer opname beïnvloed. Van eidooiers geloof ik dar niet aangezien eieren een bron van ijzer zijn. Koffie neem ik niet en zuivel neem ik niet samen met de orgaan pillen. Hoewel ik durf te betwijfelen of er een onderscheid is gemaakt hierin met gelasteuriseerde zuivel en rauwmelkse. Zelf denk ik van niet. Daarom denk ik dat rauwmelkse zuivel niet van invloed is op de ijzeropname. Gepasteuriseerde wel.
 
Van die vrije radicalen geloof ik wel. Vraag us alleen, hoe kom je ervan af...? Heb wel opc aangeschaft. En vitamine c neem ik ook. Ik denk dat mijn ijzer inmiddels wel weer verbetert is. Dat denk ik te voelen. Van de week moet ik toch hb laten prikken in ziekenhuis dus even zien of dat omhoog is gegaan.
 
Ik heb mijn arm afgelopen weekend behoorlijk overbelast met klussen in nieuwe huis. Rechterschouder doet enorm zeer. Gloeiende arm. Denk slijmvliesontsteking. Hoor straks wel weer wat de fysio ervan gaat zeggen ?
 
Net terug van fysio. Geen slijmbeursontsteking. Overbelasting. Op me donder gehad dat ik teveel gedaan heb. Advies, niet meer klussen maar rust! Schiet lekker op als je in verhuizing zit. Meeste is gedaan op sausen na. Triggerpoints onder oksel, schouderblad en nek waren de boosdoener. Triggerpoints aangeprikt. Voelt alleen goed beurs nu maar kan me arm wel weer strekken. Traumeel heb ik in huis voor me katten idd.
 
Heb net alvast wat bloeduitslagen via mijn dossier gezien. Mijn hb is helaas toch minimaal nog iets gezakt. Maar ben ook ongesteld dus wellicht daarmee te maken.

En moet ik me zorgen maken om een bloedsuikerwaarde van 5,5 NIET NUCHTER??? De referentie waarde is
tot 5,6 mmol
Maar weet niet of dat een nuchtere referentie waarde is of na eten.
 
Op 7-6 was glucose in nuchtere toestand 4,9. Volgens mij is 5,5 welke ik gister liet prikken te hoog?
 
Tanja,

Wat is jou ervaring met hoe snel je iets zou kunnen merken met paardenkastanje? Ik heb de gemmo besteld en werd vanavond pas bezorgd. Heb meteen de maximale dosering genomen en was nog een beetje uitgeschoten. Maar ik merk meteen effect? Warmer gevoel in mijn benen of zo. Kan het niet heel gied uitleggen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.920
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan