bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Dankjewel Ben!

Ik heb losse brandnetel thee. Ik ben met je eens over de hoge inname vitamine c en koper. Maar Tekorten krijg je dan toch alleen met ascorbinezuur? Ik neem echt alleen acerola en daar schijnt dus koper in te zitten. Hoewel ik die nu ook minder ben gaan nemen. Om de reden dat ik twijfel of er idd geen sprake is van koper tekort. Wat ik mezelf af vraag, dat koper tekort krijg je ook met de vetoplosbare vitamine C?
Dit zit ook in lever. Wanneer ik een lever Glandular heb genomen merk ik best snel resultaat. Halverwege de ochtend zakt het weer iets in. Bij 2e pil voor avondeten weer resultaat.

Ik denk dat ik dan maar brandnetel zaad gewoon ga bestellen. Ik begrijp uit je verhaal om het zelf te maken ik dit zou moeten plukken...? Best een goed plan alleen vrees ik dat er katten overheen hebben gezeken ?
Buiten het feit dat het niet zo heel lieve plantjes voor je handen zijn.
En ik ben druk met verhuis stress. Zelf maken gaat em niet worden. Maar neem je advies wel ter harte en ga het bestellen.

Verder heb ik best last van de gewrichten van mijn linkervoet. Al een paar weken. Dan wel en dan weer niet. Klinkt heel stom maar soms lijkt het of bij een bepaalde beweging mijn grote teen uit de kom schiet. Doet echt veel pijn en je ziet ineens een bult tevoorschijn komen waarvan ik denk dat het bot is? Bij een bepaalde beweging schiet ie dan weer terug en is de pijn ook weg? Mijn broer zei dat het gebroken kan zijn. Maar dan zou ik toch niet kunnen lopen? Volgens mijn broer kan je dan gewoon lopen. Geen idee eigenlijk. Maar dacht juist weer dat de vitamine C goed in voor botten en gewrichten.
Soms denk ik, wat the fuck heb ik gedaan met de H2O2? moe klopt wel zo een beetje ja. Maar ook slapeloosheid inmiddels. Niet elke nacht maar wel onregelmatig inmiddels.
 
Nu heb ik gelezen in een post van Mike dat jodium mogelijk omgezet kan worden in waterstofperoxide. Zie onder. Ook las ik dat op een Belgische website en het nut van selenium daarvoor.
Dat lijkt mij hetzelfde als pure waterstofperoxide nemen. Ik denk dus dat waterstofperoxide idd invloed heeft op de schildklier.
Of het voor mij zin heeft om dan ook weer te starten met selenium? Ik heb juist weer het idee dat alles veel te snel werkt.



Daarnaast regelt je schildklier je lichaamstemperatuur. Het zou mij niet verbazen als ontdekt gaat worden dat jodium in het lichaam eveneens wordt omgezet in waterstofperoxide. Als jodium de motor is van de schildklier en lichaamswarmte een oxidatief proces is, dan moet jodium dus kunnen worden omgezet in zuurstof, zegt mijn boerenverstand (hoewel ik hiervoor geen bewijs heb). Een trage schildklier zorgt dus voor te weinig lichaamswarmte en daarmee te weinig weerstand tegen kou.


http://www.schildklierinfo.be/dossier_selenium.html
 
Of als je geen tijd hebt ivm verhuizen, dan is urticalcin misschien nog wat. Is brandnnetel in een tabletje.. Wel weer bewerkt dan in een bepaalde mate natuurlijk.
 
Brandnetels maken zaad aan in t najaar..dan zit je al lekker op je nieuwe stek Binc!
 
Ja dan ben ik idd over elkedageenei.

Eigenlijk heb ik producten staan met brandnetel er al in. In een tinctuur. Maar is niet alleen brandnetel maar nog meer andere kruiden. Ik heb gisteren kruiden besteld die Tanja mij heeft aangeraden. Daar start ik eerst even mee.
 
Even alles een beetje bijhouden uit andere topics hoor ( anders raak ik totaal het overzicht kwijt ).IJzertekort kan dus ook weer leiden tot tekort aan maagzuur....
Met de link die Bic erbij doorgaf : http://www.schildklierinfo.be/dossier_ijzer.html Daarin staat ook weer een verband tussen ijzer en vitamine A ...
 
Ja. Arrggghhh we zitten in elk topic over die vlinder te lullen ??
Komt omdat de schildklier in zoveel processen is betrokken. En waarschijnlijk zit ik veel te veel te analyseren. Sorry!!!! ?
 
Geeft toch helemaal niet. Alleen ga ik al die info ( over ijzer of schildklier ) over een tijdje nooit meer terugvinden als alles in the H2o2 topic staat. Vandaar even kort hier ook een notitie ervan.
 
Nee dat snap ik idd.
Ik krijg dan toch een beetje de indruk dat h2o2 maagzuur verdunt. Ik dacht een soortgelijk bericht van iemand anders ook gelezen te hebben die die indruk had. Nou, ik ga voorlopig dus niet van de betaine hcl af. Als je dan als vrouw ook nog eens menstruatie veranderingen hebt met veel bloedverlies blijf je laag zitten in je ijzer.
 
Door ijzertekort blijft de productie van maagzuur achter, hetgeen een vicieuze cirkel is want ook dit vermindert de ijzeropname.

Nog meer maagzuur aanvullen dus.

http://www.schildklierinfo.be/dossier_ijzer.html

Dan is er voor jou toch geen twijfel meer neem ik aan? Ik wist dat bloedarmoede/ijzer tekort kan komen door maagzuur tekort. Mike zegt dat ook en ik twijfel daar niet aan. Maar ik wist niet dat ijzer tekort dat dus in stand kan houden. Dus bij elke eiwit die je eet zoals een ei boordevol met ijzer verteer je het hie dan ook niet. Niet zonder die spijsvertering aan te pakken samen met ijzer. Dat is mij nu wel duidelijk.
 
En dan klopt mijn gevoel dus dat ik het gevoel heb helemaal overnieuw te moeten beginnen na de h2o2. Het begon 10 jaar geleden met ijzer tekort. Ik ga de betaine gebruiken, vloeibaar eten en ging vooruit. En nu begin ik weer met ijzer tekort en dus ook een tekort aan maagzuur. Het gaat exact hetzelfde als toen.
 
Het mineraal speelt een belangrijke rol bij de DNA-synthese; ijzer is dan ook nodig voor een aantal vitale functies zoals de groei, genezing en het immuunsysteem. IJzer is betrokken bij het eiwitmetabolisme, zorgt voor de aanmaak van maagzuur en is een sterke antioxidant.
 
Ik ga deze week toch die peterselie drank maken die de nieren reinigt. Maar dan omdat peterselie ook veel ijzer zit. Daarnaast ga ik dan toch ook maar op zoek naar een goed kopersupplement denk ik.

Ben, weet jij een goeie koper supplement?
 
Helaas niet vrij van het vulmiddel microkristallijne cellulose, maar een betere kon ik niet vinden.
https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/biotics-cu-zyme-2-mg-100tb-875105.html?sqr=koper%20biotic&

Bij koopjesdrogisterij zijn de etherische olien bv. ook vaak goedkoper dan elders. Pas bij 75 euro heb je hier trouwens gratis verzending.
Zag ook dat ze hier o.a. de magnesium bisglycinaat hebben als poeder zonder toevoegingen. De smaak vind ik niet lekker, maar wel gemakkelijk te verdoezelen met iets. Voor het slapen geef ik hier de voorkeur aan boven magnesium citraat.
https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/mattisson-magnesium-bisglycinaat-poeder-11-4-elem-magnesium-200g-909702.html?sqr=magnesium%20&

Ook gebruik ik deze chlorofyl voor de koper.
https://www.bodystore.nl/natures-way-chlorofresh-liquid-chlorophyll.html

Verder elke dag ook wel een eetlepel tahin.

Wil je meer koper dagelijks gaan innemen dan 2mg, zorg dan wel voor een goede balans met zink.
 
Peterselie bevat veel oxaalzuur Binc. Ik zou liever de gemmo gaan gebruiken. Ijzer uit planten wordt ook niet zo goed opgenomen.
 
Het was niet mijn bedoeling om alleen de peterselie te nemen. Maar dacht eigenlijk voor erbij. De gemmo komt vandaag binnen. Laat ik de peterselie nog even voor wat het is.
 
Tanja,

Je zegt peterselie niet. Maar brandnetel kan dan toch wel? Ik maak een soort icetea met brandnetel, gember, Citroen, sinaasappel en honing. Dit drink ik dan koud met dit warme weer.
 
Zonne,

Ik las dit stukje op de site van Saskia van As. Ik gebruikte destijds veel glutamine naast gelatine en betaine. Glutamine schijnt ook de ijzer opname te verhogen. Verder heb ik afgelopen tijd hier en daar de oude voorraad prescript assist gekocht. Meerdere potjes. Het is de enige probiotica waarvan ik gemerkt heb wel effect te hebben de afgelopen jaren. Ik was alweer met die probiotica begonnen naast de glutamine en betaine. Daarnaast ga ik nog gemmo nemen.

Glutamine en taurine, deze stoffen zijn bovendien extra toegevoegd.
Cysteine hierdoor wordt het glutathion gehalte van het lichaam gestimuleerd(34).
Lactoferrine stimuleert ijzeropname en remt bacteriële overgroei, is extra toegevoegd.


http://www.praktijkvanas.nl/artikel/Glutamine.htm
 
Ben,

Ik zie dat ik je laatste bericht vsn gisteravond gemist heb.

De magnesium bisglycinaat heb ik idd ook had gehad. Ik weet niet hoe jij dat weg krijgt. Ik ga er in elk geval serieus van kokhalzen! Je tips zijn dan ook zeer welkom aangezien ik weet dat deze vorm van magnesium vaak het beste opneembaar is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.836
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan