bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Ik knalde er voorheen zelf altijd een flinke hoeveelheid baobabpoeder tegenaan als smaak verdoezelaar. Zo kreeg ik ook nog een beetje mijn pectine binnen, daar ik verder geen echte fruit eter ben. De geur van magnesium bisglycinaat vind ik trouwens ook niet zo om over naar huis te schrijven. Mijn plan was om er zelf capsules mee te gaan vullen, maar met de baobab werkte het ook prima voor mij.
 
??nieuw woord voor mij die Baobab. Nooit van gehoord. Zit meer ijzer in dan in rood vlees lees ik. Maar dan wel plantaardig dus weer slechter opneembaar vermoed ik. Dat is dan poeder of vloeibaar wat jij neemt? Daarmee maak je het zoet of zuur?
Nee de geur is idd ook niet om over naar huis te schrijven. Ik vind het naar ammonia smaken waarbij ik mezelf regelmatig afgevraagd heb of het wel echt gezond is.
 
De baobabpoeder is goed oplosbaar in water en heeft in mijn beleving een vrij neutrale fris zurige smaak, maar bij lange na niet zo zuur als bv acerolapoeder. Zoals ik al zij gebruik ik het als smaak verdoezelaar en voor de pectine. Ik gebruik zelf bijna geen supplementen in pil of capsule vorm meer en dus zoveel als mogelijk in pure poeder vorm zonder toevoegingen of eventueel een vloeibare vorm zoals de chlorofyl. Mochten de andere aanwezige vitaminen en mineralen in de baobab ook nog iets van betekenis hebben, dan is dat mooi extra meegenomen.
Ik heb ook wel eens een keer de passievruchtenpoeder geprobeerd, ook lekker, maar wel iets zoeter. Vanwege mijn supplement inname van hoofdzakelijk poeders, heb ik dus soms iets nodig om de smaak te verbeteren.
 
Ben,

Capsules zijn ook te koop.


https://www.deonlinedrogist.nl/aov-510-magnesium-ac-capsules-60st-p-17923.html?cross=0&gclid=CjwKCAjw68zZBRAnEiwACw0eYaWP8X_4FokPGW_11ULEi5R2Wo-PPeoxzxDftn1KGKFm2pcc-REgchoCM0IQAvD_BwE
 
Ja Binc, op zich een prima supplement van aov zonder allerlei niet willende toevoegingen. Maar waarom toch weer die vega caps? Ik wil meer meer meer gelatine caps zien en minder minder minder vega caps ;-)

Alleen hier heb je dan in totaal zo'n 60 gram magnesium bisglycinaat voor 12 euro tegen 200 gr poeder voor een kleine 15 euro. Soms maakt ik ook wel mijn (gelatine) capsules zelf.
Bedankt in ieder geval voor de tip en het delen.
 
Ben

Denk je dat dit een goed product is?


https://www.leefbewust.com/webwinkel/product/concentrace-100-ml/

Ik heb overigens bisglycinaat besteld bij Ron Fonteine. Rundercapsules....

https://www.leefbewust.com/webwinkel/product/magnesium-bisglycinaat-capsules-450mg-100-stuks/
 
Sorry, toch geen runder capsules. Was in de war met deze maar daar zit zonnebloem olie in. Dus geen optie.

https://www.leefbewust.com/webwinkel/product/19980/
 
Op zich ben ik helemaal voor het gebruik van gelatine, maar ik betwijfel of het afkomstig is van grasgevoerde/goede bronnen. Aangezien glyfosaat juist in beenderen wordt opgeslagen ben ik daar minder enthousiast over.
 
Ik heb dat niet besteld. Heb de magnesium van gewone capsules besteld.
 
@Tanja
Zoals ik heb aangegeven ben ik zelf altijd een voorstander om het liefst voor een puur product (bv.poeder) te kiezen zonder enige toevoegingen.
Daar dit soms niet altijd mogelijk is of het stofje/product gewoonweg te vies is om zonder capsule in te nemen, zal ik vanuit mijn visie altijd kiezen voor het minst slechtste. In dit geval dus voor mij de gelatine capsule.
Ik ben me ervan bewust dat de afkomst van deze gelatine capsules niet of moeilijk te achterhalen is. Het is natuurlijk altijd wel het proberen waard dit toch bij de fabrikant te doen.
Het kan dus afkomstig zijn van o.a. de rund of varken en uit de huid, pezen of botten van dit dier. Ik weet dat er een mogelijkheid bestaat dat o.a. glyfocaat in de beenderen kan zijn opgeslagen. Of dit mogelijk mbt glyfocaat ook voor de huid geldt, weet ik niet zo direct. Of grasgevoerde koeien hieraan zullen ontkomen is een ander verhaal, maar in mijn ogen niet direct.
Dan heb je de vega caps, die naar mijn weten bestaan uit hydroxypropylmethylcellulose (HPMC) of een ander gebruikte woord hiervan hypromellose (INN). Een stevige visco-elastische polymeer die ook terug is te vinden als E nummer 464
Over mijn persoonlijke voorkeur en keuze in caps hoef ik dus niet lang te twijfelen.
 
Ik begrijp het wel Ben. Het is kiezen uit twee kwaden. Sinds ik bij een lezing van Seneff over glyfosaat ben geweest ben ik heel wantrouwend naar gelatine afkomstig van dieren die gmo soja hebben gegeten. Zo maakt iedereen zijn keuzes, vaak afhankelijk van de meest recente/indrukwekkende informatie input. Die vega caps klinken al even dubies, daarom liever ook geen supplementen (in capsules) voor mij.
Moet wel heul smerig zijn wil ik het niet wegkrijgen ?
Je kunt trouwens wel vega agar-agar capsules krijgen.

 
Ik ben persoonlijk ook niet zo van de alginaten, maar ik weet nu in ieder geval dat er ook agar-agar capsules zijn ;-)
Mij lukt het meestal ook wel om het meeste zo weg te krijgen, met of zonder hulp van o.a. baobab
Glyfosaat is niet alleen te vinden in (gmo)soja, maar dat is weer een ander onderwerp. En net wat je zegt, iedereen maakt zijn eigen keuzes.
 
Die magnesium krijg ik in elk geval niet weg als poeder zonder over mijn nek te gaan.
Daarnaast vraag in mezelf af of die slechte stoffen in capsules niet verwaarloosbaar zijn? Het is eigenlijk maar minimaal naar mijn idee.
 
Vele kleine beetjes van stoffen die niet in je lichaam thuis horen maken ook een groot geheel. En vergis je niet mbt nanodeeltjes die een netwerk met elkaar aangaan en dan nog zeer moeilijk uit het lichaam te krijgen zijn. Vooral silica is hier een van.
 
Ik begin mezelf toch wat helderder te voelen in me hoofd en iets minder moe. Ik hoef overdag niet zo nodig meer te slapen. Ik let nu op de oxalaten die ik tot een minimum beperk. Ik leef nu afwisselend op bouillon met kokosmelk, kefir, yoghurt, melk, slagroom, eieren, kersen, komkommers, watermeloen, avocado’s, vlees en leverworst. avondeten met meestal wat sperziebonen en wortel in de stoofpot met panden rijst. Tussendoor soms een rijstewafel met dik boter en kaas of een zuurdesem boterham. Ik had mezelf eigenlijk nooit bezig gehouden met oxalaten en was er ook niet zo van op de hoogte dat ze mineralen roven.
 
Voor opname van ijzer is naast vit C tevens B6, 11 en 12 nodig.
Je kan B12 laten meten als de ze te laag scoort dan aanvullen met actieve vormen 9 adenosyl of methyl cobalamine) en folaat ( MTHFR/ actief foliumzuur)
Je kan naast B12 meten tevens vragen om holo TC te laten meten, dat is intarcellulair B12 bepaling.
Kan zijn dat in serum hoog scoort maar intracellulair laag is) Er zijn tevens mogelijkheden om B12 te boosten ( beter in cel te krijgen zoasl via litium orotaat in lage doseirngen of via lysine . Die laatate kab tevens ijzer boosten.
Voor inzicht in ijzer kan je Hb laten meten maar laat tevenes de ferritine meten ( voorraad ijzer)
Het kan ook nog aan her ijzer transport liggen ( oa ceruloplasmine, transferrine, methalootheoinine)
En ijzer kan ook laag zijn door aanwezigheid van parasieten/ bacterien die van jouw ijzer leven...

 
Hoi Mtje,

Ik had je bovenstaande bericht gemist. Ik zie deze nu pas.
Dankjewel voor je adviezen.

Mijn B12 was zeer hoog (819) Heb in het verleden injecties gehad.
Foliumzuur hoger dan de referentiewaarden (16.6) en B6 ook.
Mijn huisarts had op het formulier geschreven MMA test voor de B12. Maar het lab bepaald dat met dezen B12 en Foliumzuur waarden ze deze test niet uitvoeren. Ijzer was duidelijk te laag (10) en de referentiewaarden beginnen bij 14. IJzerverzadiging te laag. Maar dat is elke keer.
Ferritine was goed. HB was binnen de referentiewaarden maar wel gezakt.Red bloedcel distributie normaal.Reticulyten ook normaal.



Het kan ook nog aan her ijzer transport liggenoa ceruloplasmine, transferrine, methalootheoinine)

Behalve transferrinne ken ik niet de andere 2 bovenstaande niet.

Ik had nog wel L lysine in de kast staan maar nam het verder niet. Ik weet niet waarom niet meer eigelijk. Nadat ik je berichtje vanmorgen had gelezen heb ik dit genomen. Het haalt de spierpijn weg. Ik heb idd wel een Borellia bacterie. Maar geen Lyme. Ik wil mezelf ook niet al teveel zorgen maken om die bacterie eigenlijk. Mijn klachten zijn echt weer begonnen na inname van H2O2. Vooral dat ijzer tekort. Het gaat nu beter en ben minder moe. Alleen de spierpijnen willen maar niet minder worden. Vanmorgen weer bij de fysio geweest voor dry needling en hij begint alweer over fibromyalgie ? Een diagnose die ik in het verleden ook gekregen heb. Alleen geloof ik er niet in. En vorig jaar waren al mijn klachten weg. En pas na de H2O2 kreeg ik dezelfde klachten weer terug en een te laag ijzer.

Wat is litium orotaat?
 
Hoi Mtje,

Ik had je bovenstaande bericht gemist. Ik zie deze nu pas.
Dankjewel voor je adviezen.

Mijn B12 was zeer hoog (819) Heb in het verleden injecties gehad.
Foliumzuur hoger dan de referentiewaarden (16.6) en B6 ook.
Mijn huisarts had op het formulier geschreven MMA test voor de B12. Maar het lab bepaald dat met dezen B12 en Foliumzuur waarden ze deze test niet uitvoeren. Ijzer was duidelijk te laag (10) en de referentiewaarden beginnen bij 14. IJzerverzadiging te laag. Maar dat is elke keer.
Ferritine was goed. HB was binnen de referentiewaarden maar wel gezakt.Red bloedcel distributie normaal.Reticulyten ook normaal.



Het kan ook nog aan her ijzer transport liggenoa ceruloplasmine, transferrine, methalootheoinine)

Behalve transferrinne ken ik niet de andere 2 bovenstaande niet.

Ik had nog wel L lysine in de kast staan maar nam het verder niet. Ik weet niet waarom niet meer eigelijk. Nadat ik je berichtje vanmorgen had gelezen heb ik dit genomen. Het haalt de spierpijn weg. Ik heb idd wel een Borellia bacterie. Maar geen Lyme. Ik wil mezelf ook niet al teveel zorgen maken om die bacterie eigenlijk. Mijn klachten zijn echt weer begonnen na inname van H2O2. Vooral dat ijzer tekort. Het gaat nu beter en ben minder moe. Alleen de spierpijnen willen maar niet minder worden. Vanmorgen weer bij de fysio geweest voor dry needling en hij begint alweer over fibromyalgie ? Een diagnose die ik in het verleden ook gekregen heb. Alleen geloof ik er niet in. En vorig jaar waren al mijn klachten weg. En pas na de H2O2 kreeg ik dezelfde klachten weer terug en een te laag ijzer.

Wat is litium orotaat?

 
Hoi Mtje,

Ik had je bovenstaande bericht gemist. Ik zie deze nu pas.
Dankjewel voor je adviezen.

Mijn B12 was zeer hoog (819) Heb in het verleden injecties gehad.
Foliumzuur hoger dan de referentiewaarden (16.6) en B6 ook.
Mijn huisarts had op het formulier geschreven MMA test voor de B12. Maar het lab bepaald dat met dezen B12 en Foliumzuur waarden ze deze test niet uitvoeren. Ijzer was duidelijk te laag (10) en de referentiewaarden beginnen bij 14. IJzerverzadiging te laag. Maar dat is elke keer.
Ferritine was goed. HB was binnen de referentiewaarden maar wel gezakt.Red bloedcel distributie normaal.Reticulyten ook normaal.



Het kan ook nog aan her ijzer transport liggenoa ceruloplasmine, transferrine, methalootheoinine)

Behalve transferrinne ken ik niet de andere 2 bovenstaande niet.

Ik had nog wel L lysine in de kast staan maar nam het verder niet. Ik weet niet waarom niet meer eigelijk. Nadat ik je berichtje vanmorgen had gelezen heb ik dit genomen. Het haalt de spierpijn weg. Ik heb idd wel een Borellia bacterie. Maar geen Lyme. Ik wil mezelf ook niet al teveel zorgen maken om die bacterie eigenlijk. Mijn klachten zijn echt weer begonnen na inname van H2O2. Vooral dat ijzer tekort. Het gaat nu beter en ben minder moe. Alleen de spierpijnen willen maar niet minder worden. Vanmorgen weer bij de fysio geweest voor dry needling en hij begint alweer over fibromyalgie. Een diagnose die ik in het verleden ook gekregen heb. Alleen geloof ik er niet in. En vorig jaar waren al mijn klachten weg. En pas na de H2O2 kreeg ik dezelfde klachten weer terug en een te laag ijzer.

Wat is litium orotaat?



 
Hoi Mtje,

Ik had je bovenstaande bericht gemist. Ik zie deze nu pas.
Dankjewel voor je adviezen.

Mijn B12 was zeer hoog (819) Heb in het verleden injecties gehad.
Foliumzuur hoger dan de referentiewaarden (16.6) en B6 ook.
Mijn huisarts had op het formulier geschreven MMA test voor de B12. Maar het lab bepaald dat met dezen B12 en Foliumzuur waarden ze deze test niet uitvoeren. Ijzer was duidelijk te laag (10) en de referentiewaarden beginnen bij 14. IJzerverzadiging te laag. Maar dat is elke keer.
Ferritine was goed. HB was binnen de referentiewaarden maar wel gezakt.Red bloedcel distributie normaal.Reticulyten ook normaal.



Het kan ook nog aan her ijzer transport liggenoa ceruloplasmine, transferrine, methalootheoinine)

Behalve transferrinne ken ik niet de andere 2 bovenstaande niet.

Ik had nog wel L lysine in de kast staan maar nam het verder niet. Ik weet niet waarom niet meer eigelijk. Nadat ik je berichtje vanmorgen had gelezen heb ik dit genomen. Het haalt de spierpijn weg. Ik heb idd wel een Borellia bacterie. Maar geen Lyme. Ik wil mezelf ook niet al teveel zorgen maken om die bacterie eigenlijk. Mijn klachten zijn echt weer begonnen na inname van H2O2. Vooral dat ijzer tekort. Het gaat nu beter en ben minder moe. Alleen de spierpijnen willen maar niet minder worden. Vanmorgen weer bij de fysio geweest voor dry needling en hij begint alweer over fibromyalgie. Een diagnose die ik in het verleden ook gekregen heb. Alleen geloof ik er niet in. En vorig jaar waren al mijn klachten weg. En pas na de H2O2 kreeg ik dezelfde klachten weer terug en een te laag ijzer. Dus ik begrijp er niks van.

Wat is litium orotaat?



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.875
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan