andere manieren van helen

Rapunzel

New member
Ik ben de laatste week andere manieren van helen aan het onderzoeken. Dat is begonnen met mijn cursus Universele Energie. Ik mediteer vanaf die tijd dagelijks, al is het maar 5 minuten. Ook heb ik mede dankzij sint een hele stapel geweldige boeken bemachtigd:

- The Healing Code van Alex Lloyd

- Trilling als medicijn van Richard Gerber

- Bewustzijn als medicijn van Gill Edwards

- Het subtiele lichaam van Cyndi Dale

- Innerlijke rust met EFT van Yvonne Toeset

Ik vind het stuk voor stuk echte aanraders! Ik heb ze allemaal nog lang niet uit maar er begint zich al wel een bepaald patroon af te tekenen. Namelijk: de invloed van stress! De Healing Code durft zelfs te beweren dat maar liefst 95% van ALLE ziektes met stress te maken heeft. Het immuunsysteem wordt dan namelijk onderdrukt. Kunnen jullie je hier in vinden?

Wat heel typisch is.... ik droomde altijd van ex-collega's en afgronden en de laatste tijd droom ik steeds maar over ladders die ik aan het beklimmen ben.

 
Niet voor niets heb ik een ebook geschreven met als titel Bijnieruitputting: de stille maar luidruchtige epidemie.

Mike

 
Rapunzel, blijkbaar is bij jou zelfs het onbewuste (dromen) aan het helen. Klinkt hoopgevend, beter hoor die ladders dan een afgrond.

 
ik ben sinds een week ook begonnen met de healing code, heb het boek ook nog steeds niet uitgelezen maar gebruik de code wel.

Ik voel wel dat het iets doet, maar zal moeten afwachten indien het mijn bijnieruitputting kan genezen.

hier nog een link met uitleg over hoe je de healing code doet en 2 andere love healing codes.

 
Fantastisch! Dank je wel lekkerromig! Het klinkt veel belovend de healing codes! Zelf ben ik er nog niet mee begonnen omdat ik eerst de U.E. er goed in wil krijgen. Volgende week ga ik ook al naar een EFT therapeute dus dat wordt dan een beetje veel allemaal.

 
ja heb het eigenlijk al beginnen doen adhv deze demo op youtube.

EFT heb ik ook al geprobeerd maar het probleem daarbij vind ik dat je de emotie moet kunnen opwekken die je probeert te genezen, bij de healing codes is dat niet nodig. Bij beide moet je wel 'persistent' blijven en niet verwachten dat bij één keer het te doen, je al een mirakel moet verwachten, hoewel de genezing bij sommigen wel heel snel kan gaan.

Veel succes ermee nog!

 
Jij ook, veel succes! Het 'probleem' wat ik heb met EFT is dat je je toch weer focust op iets negatiefs. Ondanks..... houd ik van mezelf en waardeer ik mezelf. Daar word ik niet zo blij van. Wel van affirmaties!

 
Rapunzel/lekker romig,

Zou je eens in het kort kunnen uitleggen hoe die Healing Code ongeveer werkt. Wat voor soort oefeningen moet je doen? Heb een boekenbon van onze sint gehad, dus misschien wordt het wel De Healing Code.

 
Evan, als je klikt op 'hier nog een link met uitleg over hoe je de healing code doet' dan zie je het! Er staan 4 plaatjes bij. Je moet je vingers naar die lichaamsdelen laten 'schijnen' terwijl je ondertussen een positieve affirmatie doet. Vantevoren stel je het probleem vast (net zoals bij EFT ook met een punt) en denk je tevens terug aan vergelijkbare stressoren uit het verleden. Ook zeg je een gebed op. Het idee is dus een beetje EFT-achtig! Wordt het dat boek nu denk je? :D

 
Met de instructies die je nu hebt weet je al wel hoe het allemaal moet! Is het boek dan nog nodig? (Is wel leuk om de achtergrond te weten natuurlijk). Ik kan eventueel ook volgende week wat kopieën meenemen naar je zus...

 
Oh, oke. Ik dacht dat er naast die oefeningen nog wel meer bij kwam kijken. Maar als je volgende week wat kopietjes mee wil nemen, graag!

 
Nee dat is eigenlijk alles. Je hebt alleen een voorbeeld nodig voor het gebed. Ik maak wel wat kopietjes!

 
@Rapunzel wat grappig dat we tegelijk op zoek gaan naar mogelijkheden buiten dieet / detox. Ik ben ook sinds een week bezig met dagelijks mediteren (ook 5min) en ik ben ook bezig met herstarten van yoga-beoefening (deed ik al jaren en weet dat het baat heeft, maar nu weer in de routine) en hypnotherapie (deze gekocht vorig jaar maar heb het niet afgemaakt).

Dit is allemaal om de stress te verminderen en beweging zowel van binnen als buiten te bevorderen. Ik heb namelijk mijn diagnoses gastroparese en IBS-A geaccepteerd en beschouw naast een gezond dieet dat mijn klachten vermindert ook de bovengenoemde stress verminderaars en wandelen/hardlopen als "recepten van de doktor" - oftewel gewoon dingen die ik dagelijks moet doen om mijn maag/darmproblemen zo veel mogelijk te verminderen en een gelukkig en gezond leven te bevorderen.

 
Fantastisch Claire! Ik kan je het boek van Gill Edwards ook nog van harte aanbevelen als je wilt lezen hoe het psychische allemaal inwerkt op het lichamelijke. Ze geeft o.a. als voorbeeld iemand met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. Al die verschillende persoonlijkheden in dat ene lichaam kunnen verschillende ziektes hebben!

Ik streef naar 15 minuten meditatie want dat moet toch kunnen als je altijd thuis zit! :D

 
Doen jullie nog een of andere speciale vorm van meditatie? Of gewoon ogen dicht, hoofd leegmaken en diep ademen?

Heb ooit eens meegedaan met de schumann-resunantie meditatie. Voelde goed. Heb ook een cd gekocht om thuis verder te kunnen oefenen. Paar weken volgehouden en doe het nu alweer een hele tijd niet. Zit altijd maar weer achter dat stomme internet :lol:

 
Rapunzel bedankt voor de tip en de motivatie! Heel goed dat je streeft naar 15 min. Dat zal je lijf ook fijn vinden :) Veel succes en hou me op de hoogte van hoe het gaat!

 
Van de U.E. moet ik mediteren met mijn ogen open. Dit heeft als voordeel dat je de meditatieve staat op een gegeven moment mee kunt nemen in je dagelijks leven. Dat is ook zo vind ik! Verder doe ik niets bijzonders. Je gedachten zijn wolken die voorbij zweven. Je moet er niet in mee zien te gaan. Ik weet dat het lastig is om het dagelijks op te brengen (waarom toch eigenlijk??) maar het is veel beter voor ons dan het internet! Ga er nu onmiddellijk mee aan de gang! :lol:

 
Janse, ik heb het boek 'de healing code' ook met een boekenbon gekocht (die ik vorig jaar met kerst heb gekregen en nu pas heb ingewisseld). :)

Ik had al een paar dagen zitten zoeken in de boekenwinkel en vond niks interessants, tot het boek van 'de healing code' mij opviel. Ik had het wel al eens tegengekomen op het Net, maar nooit echt in verdiept. Aangezien ik nu ook wat bezig was met hypnose en er een boek van NLP lag, wist ik niet zeker welke te kiezen en heb dan eerst wat gegoogled en dan besloten dat de HC mij toch het meest interesseerde, ondanks ik daardoor al begonnen was met de healing code te doen door de demo die ik vond op youtube.

Hij zegt ook het gebed op die je opzegt voor je de code doet, dus je kunt het opschrijven voor jezelf (kan ook zijn dat het op de link staat die ik eerder al poste).

Het is misschien even simpel of nog simpelder dan EFT, maar toch niet hetzelfde. EFT werkt met de meridianen, maar de HC niet. In het gebed zeg je oa ook om de cellulaire herinneringen te wissen, wat een belangrijk element is en veelal een missing link in andere healing modules.

Het boek is echt interessant ook al weet je hoe de code te doen (er zijn ook nog andere codes die je in een manual kunt kopen die niet ih boek staan, maar die kost meer geloof ik). Het is ook wetenschappelijk onderbouwd en legt uit hoe het werkt. Ben er nog steeds mee bezig. Het komt er op neer dat de oorzaak van bijna alle ziekten, zowel psychologisch als fysisch stress is, en negatieve herinneringen die in je cellen worden opgeslagen veroorzaken stress en deze worden dus geheald met de healing codes, maar ook negatieve overtuigingen, al dan niet onbewust.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan