andere manieren van helen

Ben flink aan het opruimen en daarnet het laatje met de medicatie en aanverwanten bekeken. Kon eigenlijk zo op de kop de prullenbak in. Waarom die zooi nog in huis hebben als je het toch niet gebruikt? Zo zijn er dus heel wat kastjes en laatjes die je moet bekijken.

 
Mike heeft het helemaal 'aan zichzelf te danken hoor', positief bedoeld dan he.

Wij doen alleen wat hand en spandiensten en net als anderen organiseren wij lezingen waar hij zijn 'woord' kan verkondigen.

We hebben net de lezing van 13 oktober naar een andere locatie overgezet vanwege de vele aanmeldingen (58 zonder publicaties, die volgen nog). Hij mag nu in de kerk zijn zegje doen. Althans, het is een aanbouw van de kerk. Dus noch niet op het altaar hoor.

Je hoeft nog geen pij aan Mike. 8)

Lia

 
Quote:
Je hoeft nog geen pij aan Mike.


Nou zie ik in mijn gedachten ineens Mike als monnik, zijn eigen kloosterbier brouwen :lol:

 
Quote:
Vanmiddag heb ik een zeer interessant gesprek gehad met Hila Moscovich in Nijmegen over een vorm van samenwerking. Zij geeft o.a. EFT-therapie. Niet alles is met voeding op te lossen, maar andersom is ook niet alles op te lossen met bijv. EFT. We gaan elkaar dus aanvullen!


Mike

Enige tijd geleden schreef ik op het forum dat ik niet lekker in mijn vel zat. Ik zit letterlijk en figuurlijk in 'de overgang'. Een tijd waarin bezinning en de wens tot verandering een steeds grotere plaats in mijn leven speelt.

Zowel privé als binnen mijn werk. Op mijn werk voel ik steeds meer innerlijk verzet tegen de starre (bajes) cultuur en de vastgeroeste (theoretische) overtuigingen vanuit de psychiatrie, waaraan menig collega zich vast houdt. Een rode draad in mijn leven is dat ik altijd neiging heb om mensen te pleasen, vanuit een (existentiële) angst om afgewezen te worden.

Veranderen / omdraaien van oude patronen is voor mij een noodzaak om op een constructieve manier verder te kunnen met mezelf en in mijn werk. Het enige gereedschap wat ik daar heb, ben ik tenslotte zelf. Aangezien ik van kwaliteit houd, is er bij mij op dit gebied zeker nog flink wat winst te behalen.

Enkele jaren geleden ben ik met WAPF gestart, wat een enorme positieve bijdrage voor mijn lichamelijke en geestelijk herstelproces heeft betekent en blijft betekenen. Ik kan niet anders meer eten dan volgens de principes van WP. WAPF is onderdeel van mijn manier van leven geworden. In ieder geval ben ik hiermee op de goede weg. Nog steeds ben ik een frequente lezer van dit waardevolle forum, waardoor ik steeds bij leer.

Daarnaast ben ik het met Mike eens, dat niet alles met voeding op te lossen is.

Inmiddels heb ik het afgelopen half jaar zo'n 7 sessies EFT ondergaan bij Hila Moscovich (Feel free clinic in Nijmegen).

Hardnekkige patronen, die diep in mezelf verankerd zitten, zijn eindelijk aan het losweken zeg maar. Ik had eerst zoiets van: 'shit' dit werkt niet, ik heb enkel tegenwind. Dit gevoel van tegenwind zat / zit vooral in moeilijke tijden met mezelf zowel privé als op het werk. Inmiddels ben ik me ervan bewust dat deze 'tegenwind' juist een noodzaak is in mijn wens ten behoeve van het proces naar verandering. Weg met het opzitten, pootjes geven en altijd maar aardig gevonden willen worden. Welkom verzet en grenzen! Tja.. en dat betekent dat ik tegengas aan het ervaren ben van mijn collega's en niet zo'n beetje ook! 'Ineens' ben ik niet meer de altijd aardige, meegaande Sylvia. Dat is wennen voor hen en voor mezelf.

Dus: werkt EFT? Jazeker!

Ik ondervind het aan levende lijve. In eerste instantie dacht ik dat ik 'achteroverleunend' geholpen zou worden. Nu kan ik daarom lachen. EFT geeft mij de moed en handvaten aan om mijn innerlijke verlangen waar te maken. Een waardevolle ondersteuning op mijn levensweg. Samen met WAPF verstevigt EFT als het ware mijn fundament.. Deze twee lijken een synergetische werking te hebben voor mijn 'ik-versterking'.

EFT helpt me traumatische ervaringen een definitieve plek te geven, zodat ik daarvan geen belemmeringen meer hoef te ervaren.

Wat ik me realiseer, is dat ik nog een hele weg heb te gaan. Voeding volgens WP is voor mij een levenswijze geworden en daarmee niet eindig. EFT is uiteraard eindig, maar het proces wat dit teweeg brengt daarentegen weer niet.

Wat ik me realiseer is dat ik wellicht via dit bericht reclame maak voor Hila. Dat is dan maar zo. Ze heeft het absoluut verdiend. Ik zou iedereen die van plan is EFT te gaan volgen, naar haar willen verwijzen.

Ik ervaar haar als een zeer kundig therapeute. Daarnaast vind ik haar als mens authentiek, integer en liefdevol.

 
Quote:
Wat ik me realiseer is dat ik wellicht via dit bericht reclame maak voor Hila. Dat is dan maar zo. Ze heeft het absoluut verdiend. Ik zou iedereen die van plan is EFT te gaan volgen, naar haar willen verwijzen.

Ik ervaar haar als een zeer kundig therapeute. Daarnaast vind ik haar als mens authentiek, integer en liefdevol.


Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.875
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan