Ademhaling

Mayk,

Nee, nog steeds niet bij een coach begonnen. Net een weekje vakantie gehad en koste ook weer genoeg :lol:. Ik ga het gewoon nog een tijdje lekker zelf proberen.

Ik vraag me eigenlijk ook af wat een coach nog kan toevoegen bij mij. Ik weet alles wat ik weten moet en weet ook waar de problemen bij mij liggen, namelijk een gebrek aan discipline en doorzettingsvermogen. Vanaf morgen gaat een vriend van me er ook mee aan de slag, dus we kunnen elkaar mooi gemotiveerd houden.

 
Hi Mayk,

Dat klinkt als een hele heftige week met al dat ontgiften! Ik had niet verwacht dat je na al die maanden toch nog zo'n lange reinigingsreacties zou krijgen. Gelukkig lijk je nu weer een stapje verder

Als ik lees hoe je nu ook hebt staan dansen en praten, dan weet ik wel zeker dat die Buteykotraining het voor jou (en straks voor ons :) ) uiteindelijk allemaal waard is :)

Geniet maar van al die mooie momenten en alle stapjes vooruit! Ik tel al af naar mijn eerste sessie... Nog 2 weken :D

 
Hi Sam,

Ik ben heel blij dat je ook met de buteyko gaat beginnen, maar ik moet wel even waarschuwen voor het feit dat je ook periodes hebt van je weer slecht voelen, dat heb ik net ondervonden de afgelopen 3 weken. Mijn coach had me er al voor gewaarschuwd, het is op en neer, maar je moet vertrouwen blijven houden dat het weer goed komt, al is het soms moeilijk (en vooral geen voedsel gaan eten waar je intolerant voor bent, ik dacht ik kan nu wel wat zoets eten dankzij de buteyko, maar nee). Wanhoop, pijn en je weer goed en dan weer beter voelen wisselen elkaar af, al voelde ik me de eerste 3 en halve maand en vooral de eerste 2 maanden dat ik buteyko deed geweldig. Maar straks komt dat weer terug.

Mijn coach heeft dit jaren gehad, maar kan zich nou wel beter voelen, maar toch soms nog een terugslag door reiniging of stress.

En vooral doorgaan met de oefeningen!

 
hallo Mayk, ik werd straks misselijk tijdens een oefening en daarna bleef het nog een paar uur hangen, maar gelukkig is het alweer weg nu fiew. Misselijkheid is voor mij toch al een hele tijd passe. Meer dan een jaar als het niet langer is. En ik wilde dat graag zo houden. Jij had het over die jeukvoet geloof ik die je allang niet meer had die ineens weer terug was. Heb je dat nu nog steeds weer?

 
Hoi Lievergezond,

Gelukkig dat je misselijkheid weer weg is gegaan; misselijkheid vind ik verschrikkelijk!

Wel frappant dat het bij jou ook weer een oude klacht is. Gelukkig dat het bij jou toen weg is gegaan. Heb je ook een idee waardoor? (ivm B).

Die jeukvoet was ineens weer weg. Net zoals in mijn zwangerschap, toen ik ook die jeuk had, was er helemaal niets aan te zien, geen bultje, geen muggenbult, maar ik werd gek van de jeuk, wat dat nou geweest is...

Hoe gaat het met je ademhalingscentrum?

 
hoi Mayk, mijn ademhalingscentrum doet jouw ademhalingscentrum de hartelijke groeten, maar protesteert wel met de nieuwe status van minder ademhaling. Soms een uur na een oefening krijg ik ineens zon ongecontroleerde nahuilzucht nog van mijn ademhalingscentrum die het er nog steeds niet helemaal mee eens is, met die nieuwe ademhalingsstatus die ik hem of haar probeer aan te leren.

 
Ik had en heb pijnlijke plekken op mijn schedel.

Mijn kapster zei dat mijn haar eerst veel dunner was en dat ik nu dikker haar heb. Je ziet het ook. Vanaf mijn 26e heb ik veel haaruitval en dun haar gehad. Mijn coach zei dat door te lage co2 er te weinig zuurstof naar de haarvaatjes gaat, dat zorgt ook voor pijnlijke plekken op je schedel, door de buteyko ademhalings therapie gaat er meer zuurstof naar de haarvaatjes en gaat het haar weer beter groeien. Ik heb er ook nog wat over gelezen op www.ademhalingstherapie-online.nl/joomla. Het is ook heel goed voor de huid, of te wel, je huid gaat door de lage co2 heel erg wit en droog worden en herstelt slecht, dus ik heb dit even naar mijn zoon B gemaild.

 
hoi Mayk, goed nieuws zeg voor je, dat het zo beinvloedbaar is: de dikte van je haren door de manier van leven. Haaruitval en de link met lifestyle kon ik me nog wel voorstellen. Je verklaring klinkt logisch. Lange tijd had ik jeukerige korstjes op mijn hoofd en die heb ik ook al een tijdje niet meer daar gelukkig. Ik heb ook allang last van een droge huid, en ik merk nu tijdens de oefeningen dat ik jeuk krijg op mijn armen: er gaat ineens weer bloed stromen op plekken waar het eerst niet meer kwam. Misschien lukt het je om je zoon ook te helpen met buteyko. Ik merk wel dat het de nodige discipline vraagt. Vooral op momenten dat ik moe (en bij mij dan dus ook hongerig) ben: dan nog even die oefening gaan doen. Eigenlijk stelt het niets voor en toch ook weer wel.

 
Jee Lievergezond,

Wat een goede reactie, die jeuk op je armen, er komt dus ook meer zuurstof in je extremiteiten, heel belangrijk. En je huid zal ook steeds beter worden.

Wat ik ook nog heb gehad (ja, er gebeurt zoveel door de buteyko); ik had eerst veel lelijke bultjes op de huid van mijn maag en buik en die zijn praktisch allemaal weg, T had me al gezegd dat allerlei bultjes en rare plekjes op je huid weggaan.

Ik heb het er net over met B, maar heel gek, laatst liet ik hem zijn cp opmeten en toen hield hij het makkelijk 60 seconden vol en nog een keer daarna ook in de vijftig, hij houd vaak zijn adem in vanzelf, misschien daarom. B heeft mijn mail niet gelezen, want hij zegt "ik houd het toch makkelijk 60 seconden vol", heel vreemd...

Dus houd vol Lievergezond, alles gaat beter werken door de hogere co2. Ik vind je heel dapper dat je het volhoudt, ondanks dat het zo moeilijk voor je is :p

 
Ja, maar op mijn rug helaas nog niet. Dat zijn verdikkingen in de lengte. Ze zijn 2 jaar geleden weggehaald en ik werd ingespoten met een vieze verdoving en nu wil ik dat niet meer. Het was geen kanker. Ik hoop dat ze door de buteyko weggaan. Waarschijnlijk door de lyme veroorzaakt. Ik denk dat de buteyko het wel aan kan pakken.

 
Ook ik heb, samen met mijn echtgenoot, afgelopen begin augustus de buteyko-methode geleerd van Masha Anthonissen. Wat mij onmiddellijk opviel toen ik onze lerares zag: haar mooie gladde gave huid (dus zonder plekjes, vlekjes,rimpels, bultjes of dikke aderen!). Aangezien zij altijd een rok droeg, heb ik haar gladde benen ook kunnen zien. Haar frisse 'verschijning' overtuigde mij.

Sindsdien oefenen wij uiteraard dagelijks. Ik denk dat ik de meeste tijd van de dag al verminderd ademhaal. Toen we begonnen, had ik een cp tussen 5 en 9. Niet om vrolijk van te worden. Inmiddels schommelt cp tussen 12 en 23. Wekenlang heb ik behoorlijk last gehad van soort spierpijn overal in lijf, gewrichtspijn en m.n. lage rugpijn. Deze 'pijnen'zijn sinds gisteren (ineens) nog maar minimaal aanwezig. Wat heel opvallend was: 2 dagen terug ben ik 5 x (!!) naar toilet geweest en elke keer was de ontlasting anders van vorm, grootte, kleur etc. Toevallig moest mijn echtgenoot die dag 2 keer naar toilet wat voor hem ook opvallend genoeg was.

Mijn pols is vrij hoog (vorige week zelfs een keer 104 direct na t wakker worden)en ik merk dat mijn hartslag soms 1 slag overslaat waar ik dan een beetje angstig van word. Deze vermindert tijdens de oefening (ik bedoel dus wanneer ik er echt voor ga zitten om pols en cp te meten) meestal niet wat zou kunnen betekenen dat de oefening stress oplevert voor mij. Controlepauze loopt meestal wel op. Pols van mijn echtgenoot is vrij constant en zijn cp loopt op. Hij begon met een cp boven de 20.

Nu is het zo dat ik 2 schimmelnagels (voeten) heb. Minimaal weliswaar maar ben toch bang dat dit mijn genezingsproces in de weg zit. Ben van plan om Masha binnenkort even te bellen o.a. hierover. En in oktober hebben we een terugkomdag.

@Lievergezond en Mayk: de jeukbultjes op de schedel waar jullie het over hebben, heb ik ook af en toe! Ik heb al 11 jaar haaruitval en hoopte ook dat de verminderde ademhaling dit zou gaan verbeteren. Dus ben erg blij om bericht van Mayk te lezen over haar inmiddels 'volle haarbos' :wink:

Ik zit wel met het volgende dilemma: het eten van dierlijke voeding verdiept de ademhaling volgens Buteyko. Hoe gaan jullie hier mee om? Ik eet en drink volledig volgens WAP. Ik merk inmiddels wel dat ik veel minder eet en op latere tijdstippen mijn ontbijt en lunch neem. Elke dag drink ik zelfgemaakte kefir en ik heb het idee dat t deze kefir is die mijn hartslag af en toe op hol brengt? Elke week een dagje vasten wordt aangeraden en misschien dat ik dit maar eens ga uitproberen.

Ik blijf jullie volgen! Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ben er super blij mee!

p.s. oilpulling doe ik ook nog dagelijks (dit nu 4 a 5 maanden)

 
hoi Barbara, soms is de schimmelnagel misschien toch meer schimmel van buitenaf dan van binnenuit en in dat geval kan ik me niet voorstellen dat de schimmelnagels je cp laag houden. Wel hetgeen ervoor zorgt dat je lichaam de schimmels niet baas kan worden op je teennagels.

Over eten van dierlijke voeding: ik ben daar zelf content mee en ik ben ook niet meer van plan dat te stoppen. Althans ik heb vorige week geexperimenteerd met aardappels eten. Had ik natuurlijk nooit moeten doen, maar goed, ik ben enorm afgestraft in elk geval en ik raak ze ook niet meer zo structureel aan. Ik werd echt zo moe als ik me in tijden niet meer gevoeld heb. Die vermoeidheid gooit mijn cp pas echt omhoog. Koolhydraten raken bij mij echt uit. Trouwens mijn vriend werd overvallen door hongeraanvallen die hij toeschrijft aan die aardappelen. Hij ging bijna een moord plegen van de honger wat hij normaal al niet meer had. Ik dacht eerst dat het van de buteyko was of van het te veel stressen ergens over, maar dat kon het gewoon niet verklaren. In elk geval is er een buteykogoeroe, te weten Patrick McKeown en die zweert bij Weston Price.

Verhoogde hartslag heb ik 1 nacht in de week ook last van.

Geen idee waar het precies van komt: ik probeer me te verdiepen in het waarom.

Ik heb het idee dat ik het heb als ik te gestresst ben.

Vasten lukt mij steeds beter. Maar niet een hele dag. Dat lukt mij denk ik dan weer niet.

Voor mij is twee of drie keer per dag eten al een soort van vasten als ik dan tussendoor niet eet.

Eindelijk zijn mijn suikerschommelingen zich structureel aan het minderen (sinds de Buteyko-ademhaling), behalve bij vermoeidheid.

Dan word ik ook gelijk hongeriger.

 
Hoi Lievergezond! Die schimmelnagels heb ik terug sinds ik (toch weer!) van de zomer nagellak heb opgedaan en paar weken heb laten zitten. Ik vreesde al dat de (minimale) schimmel terug zou zijn i.v.m. de afsluiting van de nagellak. En ja hoor! Nu weer 2 maal daags tea tree olie er op en je ziet er niks meer van maar het zit er natuurlijk nog wel. Vooralsnog denk ik dat het niet lang meer kan duren eer dat mijn cp omhoog gaat want de eerste, best heftige ontgifting heb ik achter de rug. En, tijdens het ontgiften zakt de cp.

Ik ben evenmin van plan om te stoppen met WAP eten! :D Suikerschommelingen zijn bij mij sinds volledig overgaan op WAP-voeding niet meer aan de orde. Tussendoortjes taal ik niet meer naar. Als ik met niet-WAP-pers op stap ben, vind ik het erg opvallend dat zij rond 13.00 uur altijd beginnen over t 'moeten'eten want ze hebben zo'n enorme trek. Dan denk ik altijd: oh ja, dat had ik voorheen ook! Nee, 13.00 uur is voor mij tegenwoordig veel te vroeg om alweer iets te nemen. Steeds vaker eet ik in de middag dan ook niet.

Toevallig heb ik vorige week tijdens onze vakantie in Scandinavië ook sinds 1 jaar weer eens aardappelen gegeten en moe dat ik er ook van werd!

Tijdens stress gaat de pols omhoog maar ik lag nog op bed (direct na het wakker worden) toen ik zo'n enorme hoge pols had!. En, de hele dag bleef hij zo hoog. Was natuurlijk wel tijdens de reinigingsfase.

De eerste weken had ik ook pijn op mijn heupen en ik had het idee dat dat kwam omdat ik alleen nog maar op mijn zij slaap (voorheen afwisselend op zij-rug-zij). Buikslapen wat het grootste voordeel oplevert, lukt mij niet.

Als ik in de nacht wakker word, merk ik soms dat ik diep ademhaal en bijna in paniek raak (nog nooit zo erg dat ik de pleister eraf heb moeten trekken) dan ga ik verminderd ademhalen en val toch weer in slaap. Op mijn linker zij is het trouwens veel moeilijker om verminderd te ademen dan op mijn rechter zij. Ga ik ook maar eens met Masha over hebben.

Bedankt voor je snelle reactie!

 
Hoi Barbara:
Quote:
En, tijdens het ontgiften zakt de cp.


Ja dat herken ik: of althans: bij stress heb ik het ook: die verlaagde cp.

Quote:
Tijdens stress gaat de pols omhoog maar ik lag nog op bed (direct na het wakker worden) toen ik zo'n enorme hoge pols had!. En, de hele dag bleef hij zo hoog. Was natuurlijk wel tijdens de reinigingsfase.


Opvallend: ik herken dat zo nu niet van mezelf dat de snelle hartslag blijft maar wel van de verhalen van veel mensen die ontgiften.

Wel dat ik sochtends ook wakker word met snelle hartslag eens per week nu ongeveer.

Zelfs ook als ik de pleister erop heb zitten: maakt niets uit.

Ik ben benieuwd wat Masha zegt op je ervaring met links- rechtsliggen en verminderd ademhalen.

Ik dacht dat het beste was: op de buik of op je linkerzij.

tot later!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.883
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan