Ademhaling

Ja, terwijl Buteyko zelf zei dat 60 sec de minimum was voor een perfecte gezondheid.

De meeste buteykoleraren gaan uit van 40-45 sec inderdaad.

 
Na 5 sec is het bij mij niet eens comfortabel meer. :?

Dus 1x ademhalen in een minuut?

 
Quote:
Patrick McKeown en die zweert bij Weston Price.


Echt waar? Heb je een linkje?

Gelukkig dat er ook nog buteyko leraren zijn die het ECHT helemaal snappen 8)

 
Wat moet ik doen dan?

Wat bedoeld ze eigenlijk met eerste aandrang?

Of bedoeld ze tot wanneer je weer echt wil ademen.

Want comfortabel blijft het tot een sec of 17.

Nou ja...nog veel te weinig :)

Ik moet zeggen dat ik ook wel gestresst ben omdat mijn dochter al 2 weken niet in orde is, dat zal ook wel effect hebben.

Ik dacht dat buteyko ging om rustig ademhalen door je neus en dat je buik lichtjes beweegt en niet te hoog in je borstkas (en dat doe ik naar mijn idee ook niet). Niet dus, ook om veel minder adem te halen. Weer iets om me in te verdiepen.

 
Debsy,

Lees dit topic en deze https://www.fatsforum.nl/topic/mondademhalen nog eens goed door.

Dit kleine boekje is ook een aanrader http://www.bol.com/nl/p/leef-gezond-adem-rustig-ankertje-262/9200000010507548/

En deze website eens flink bestuderen www.normalbreathing.com

Hierna snap je wel redelijk wat de bedoeling is.

Als je geen zin hebt om onder begeleiding te leren en toch snel wat flinke stappen vooruit wil met je CP, dan is de frolov breathing device een echte aanrader. Dit is zeer effectief en zo simpel dat je het bijna niet fout kunt doen.

http://www.normalbreathing.com/frolov-breathing-device.php

 
Ik had mijn post nog aangepast Janse. Wil je die nog even lezen?

 
Hoi Barbara,

Net begonnen en nu al zoveel reactie uit je darmen, erg goed! Volgens mijn coach herstelt de darm ook door buteyko en daardoor ga je voedingsstoffen ook weer beter opnemen.

Blijf alsjeblieft je ervaringen met ons delen.

Ik had gister ook aardappelen gegeten, dat eten we 1 keer in de week, omdat een stamppot het enige is wat mijn zoon goed eet en vanavond doodmoe geworden en weer hoofdpijn.

 
Debsy,

Als ik verminderd adem, doe ik dat met mijn middenrif, mijn borst en buik bewegen niet. De eerste weken gaf me dat veel kramp in het middenrif, maar doordat je co2 verhoogt, gaat dat vanzelf over en gaat je middenrif ontspannen. Het is de bedoeling dat je je lichaam bij het ademen bijna niet ziet bewegen. Ik adem denk ik maar een derde van mijn normale ademhaling als ik verminderd adem, ik denk zelfs tegenwoordig nog minder, omdat het steeds makkelijker en met meer ontspanning gaat. Eerst moest ik mijn ademhaling echt afknijpen voor mijn gevoel.

Mijn begin cp van een mp setje is de laatste tijd 27 en als ik voor de oefening goed het gerust en niets heb gegeten is mijn laatste mp van het setje in de veertig en vanmorgen zelfs 55.

Met behulp van een frolof breathing device komt je cp volgens mijn coach niet hoger dan 30, dat is toch niet de bedoeling. Je moet het volgens mij echt zelf gaan trainen en oefenen en kunnen. Dan kom je veel hoger en dat is de bedoeling. Straks zit je op een cp van 30 en kom je niet hoger en weet je niet hoe je het zelf moet doen en jezelf heb je altijd bij je.

Je moet ook bewegen halverwege dat je je mp's opneemt en op het laatst als je het niet meer goed volhoudt flink bewegen, dan houd je het langer vol en wordt je laatste mp heel hoog. Door het bewegen komt de co2 niet alleen in je longen, maar overal in je lichaam.

Veel succes

 
hoi Janse dit is een link met info van Patrick McKeowns zienswijze over voeding: toch niet helemaal zo WestonPrice-achtig... http://buteykoclinic.com/blog/nederlands/leefwijze-slapen-en-voeding-2/

 
Bedankt Mayk.

Nou ik denk dat ik mijn jongste dochter maar op deze cursus zet. Dan kan ik zelf een graantje meepikken. Zij ademt veel door haar mond. Ben wel met haar bezig maar ze blijft automatisch nog vaak met haar mond open zitten. Ook voordat ik naar bed ga ga ik 3x nog bij haar langs dr mondje dichtdoen.

Het onderste deel van je post snap ik niet helemaal haha, denk dat ik me maar even goed ga inlezen.

Heb het boekje inmiddels besteld.

Ik moet zeggen dat ik niet heel veel klachten van dat lijstje heb, vooral niet van de luchtwegen en darmen, maar dat is ook niet nodig lijkt me dus.

http://www.buteyko-instituut.nl/Welke-symptomen-horen-bij-een-verkeerde-ademhaling.html

 
Quote:
hoi Janse dit is een link met info van Patrick McKeowns zienswijze over voeding: toch niet helemaal zo WestonPrice-achtig... http://buteykoclinic.com/blog/nederlands/leefwijze-slapen-en-voeding-2/


Hij noemt Weston Price wel, maar aangezien zijn aanbevelingen snapt hij het geloof ik niet helemaal. Of de conclusies zijn niet helemaal juist.

 
hoi Debsy, als je je jongste dochter (5 en een half jaar is toch ?) zo gek kan krijgen dat ze veel ademhalingsoefeningen met je mee doet of jij met haar dan:) : 4 keer 11 minuten per dag ongeveer. Dat zou toch wel heel goed voor haar zijn. Ja voor iedereen natuurlijk met een cp onder de 45.

Je dochters mond: gebruik anders leukopor (bij drogisterijketens te koop) daarvoor: dat doe ik nu op advies van mijn trainer op mijn mond snachts. Eerste en tweede nacht wat onwennig, maar nu helemaal niet meer.

Ik heb trouwens net ook weer drie boekjes besteld (ook leef gezond adem rustig) om te geven aan mensen in mijn omgeving die ik buteykowijsheid gun: de 1 heeft diabetestype 1, de ander sinusitis en lyme en de derde heeft bronchitis en weet ik wat al niet meer.

 
Ik ga eerst dat boekje wel even lezen, en ik zag ook dat er trainingen zijn speciaal voor kinderen individueel maar ik zag al vaak vanaf 6 jaar(ze is 5.5 idd). We hebben ook een myotrainer voor haar. Ze gaat hopelijk maandag weer naar school, naar een nieuwe school 20 min fietsen. (ik heb haar overgezet naar een Vrije School) en heb vanaf morgen een mooie bakfiets. Ik heb al afgesproken dat ze op de heen en terug weg haar Myotrainer in gaat doen. Dat lijkt me ook de eerste belangrijke stap dat ze consequent door haar neus gaat ademen.

Ik zal ook eens kijken naar dat leukopor.

Quote:
Overigens, een andere gemakkelijke manier om in het begin je CP met weinig moeite omhoog te brengen is 's nachts je mond dicht te plakken en overdag altijd door je neus te ademen - ook als je bv wandelt of fietst. Daarvan merkte ik binnen enkele dagen al een positief effect.


Dit kan ik zelf mooi oefenen met de ritjes!

 
Nou, ik had dus geen last van de aardappelen gisteravond, maar een reiniging reactie. Ik kreeg na mijn laatste post enorme kramp in mijn buik en moest gauw naar de wc en er kwam weer plaque uit mijn darmen! Het was een heftige reactie met een algeheel malaise gevoel. Ik hoop dat ik nu weer ga opknappen.

@ Debsy:

Snap je de oefening van het mp setje niet? Die heb ik van mijn coach geleerd, daarmee forceer je een hogere cp (mp = maximale pauze), daarom vind ik het ook zo belangrijk om buteyko met een coach te doen; je leert allerlei oefeningen, je kan allerlei vragen stellen en ze begeleidt je bij je reiniging reacties en geeft advies daarover, bijvoorbeeld welke oefeningen voor jou geschikt zijn op DAT moment. Ik lees de boekjes niet, mijn hersenen kunnen nog niet lappen tekst lezen, maar leer alles van mijn coach. Een coach heeft jaren les gehad in buteyko en de mijne was zelf 30 jaar ziek en doet het al 5 jaar en is praktisch helemaal beter geworden. Ze heeft gewerkt met Christopher Drake en is nu verbonden aan het buteyko instituut.

Wat ik ook van mijn coach heb geleerd: als je iets gaat zeggen, niet met je mond een tuig adem halen, maar door je neus. Gapen met je mond dicht. idd slapen met leukopor op je mond, dat is een papieren pleister die je er zo weer aftrekt, als je bijvoorbeeld moet niezen of hoesten.

Ik lees dat je dochter door een teek is gebeten, dus heel goed dat je met haar buteyko gaat doen.

Wat betreft de klachten van de lijst, in het algemeen hoef je nog helemaal niet veel klachten te hebben, je vertelt zelf al dat je cp erg laag is, dan zit je volgens mijn coach in het voorportaal van erg ziek worden; je zit in een neerwaartse fysiolologische spiraal van je gezondheid. Laat niet alleen je dochter een cursus buteyko doen, maar ik zou, als ik jou was zelf ook een goede coach zoeken.

liefs

 
Quote:
dit is een link met info van Patrick McKeowns zienswijze over voeding: toch niet helemaal zo WestonPrice-achtig...


Er komen wel meer gekke dingen uit de Buteyko-hoek. Dit is ene typisch gval van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.942
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan