Ademhaling

haha het wordt nog druk hier!

Ontgiftigingsreacties beinvloeden?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt Sam.

 
haha ja iedereen wordt fan van Buteyko :)

@Lievergezond: Zelfs met de bioresonantie heb ik nog vaak last van zware ontgiftingsreacties bij het behandelen van parasieten. Nu ik met kinesiologie de dosis mijn bioresonantiekorrels en supplementen zelf kan testen, heb ik gelukkig geen hartkloppingen meer (met de bijhorende slapeloze nachten).

Ik verwacht dat de Buteyko-oefeningen mij ook zullen helpen om infecties te doden door de betere zuurstoftoevoer. Het lijkt mij alleen spannend hoe ik hier op zal reageren aangezien ik op alle soorten zuurstof (Vit C, MSM, Oxypowder, Chloroxygen) ook zeer sterke reacties vertoon (weer die hartkloppingen bij een te grote dosis). Het effect van deze oefeningen zal ik alleen moeten afwachten waardoor ik gegarandeerd soms te hard over mijn grenzen zal gaan.

Maar spannend betekent niet dat ik er niet naar uitkijk! :) Ik vind het ook positief spannend omdat ik verwacht dat deze methode echt een stap in de juiste richting zal zijn. Ik ga gewoon proberen om vrij rustig te beginnen zodat ik de bioresonantie en Buteyko kan combineren.

Het feit dat ik zo extreem reageer op 'meer zuurstof' betekent gewoon dat ik hier een enorm tekort aan heb... en daardoor heb ik ook zo'n grote verwachten van de training!

 
Ik ben benieuwd welk effect een betere ademhaling heeft op de bijnieren en dus ook de productie van maagzuur.

Heeft iemand daar ervaring mee?

 
hoi Sam, weet je wat ook meespeelt en wat misschien verwarbaar is met ontgiftigingsreacties?

Ik wil in dit verband het volgende stuk tekst citeren:
Quote:
Zoals het pad van gezond naar ziek zijn via de verschillende fysiologische balansen gaat, zo geldt dat ook voor de terugweg van ziek zijn naar gezond. Je kan iedere fysiologische balanssituatie zien als een apart stationnetje, waarbij ieder stationnetje zijn eigen symptomen heeft. Op de heenweg ga je langs alle stationnetjes en op de terugweg kom je ze weer tegen. Soms heb je de sneltrein te pakken en soms de stoptrein. En op het ene stationnetje blijf je net wat langer hangen dan bij het andere. Het maakt niet uit of je snel of langzaam gaat, uiteindelijk ben je alle stationnetjes voorbij en ben je bij je eindbestemming aangekomen.


Je kunt met ontgiften tijdelijk dezelfde symptomen krijgen als in het verleden.

In de praktijk is het verschil tussen een reinigingsreactie en een symptoom niet altijd even duidelijk!

 
hi Lievergezond, ik ben benieuwd of ik binnenkort duidelijker oude symptomen herken met de Buteyko. Mijn energie gaat nu ook wel op en neer en dat heeft waarschijnlijk ook met dit aanpassingsproces te maken, 'het weer langs verschillende stationnetjes gaan'.

 
In plaats van 's nachts je mond afplakken kun je ook hiervoor kiezen:

http://onlinehealth.wiki/body/how-to-stop-snoring-easily-and-get-a-decent-nights-sleep-at-last?utm_source=taboola&utm_campaign=85304

Dus je zou ook nog een elastische haarband om je hoofd kunnen doen. :lol:

 
grappig! 80 euro is wel veel geld! https://mysnoring-solution.com/025/?aid=lgr&pnr=ohwtab&aff=lgr-ohwtab

 
Lievergezond,

Hoe vaak en hoeveel oefen jij per dag?

Gaat wel lekker hier met de buteyko 8)Een jaartje geleden leek het nog wel of ik een van de weinige was die ervan overtuigd was dat dit cruciaal is voor een goede gezondheid.

 
hoi Janse, ik oefen 4 keer per dag.

Zelfs op mijn werk maak ik er tijd voor.

Tja, Mayks enthousiasme werkt een beetje aanstekelijk :)

 
Quote:
The student may do the best breathing exercises, follow the best dietary suggestions and the optimum plan for physical activity, but if he or she has any of these focal problems, he/she will be forever stuck at the level of about 25-40 s CP or even less.

If somebody cannot eliminate any of these focal infections (e.g., an old person with severe periodontal disease does not want all his teeth to be extracted), it is not advisable and is even dangerous to increase the CP beyond 30-40 s (Souliagin, 1991).

http://www.normalbreathing.com/l-buteyko-focal-infections.php

 
hoi Mayk, dit schreef je 2 maanden terug:
Quote:
Alex,

Na je link gelezen te hebben over focale storing, ga ik zo snel mogelijk een afspraak maken met de tandarts in Uitgeest. Ik loop dus al minstens 13 jaar met een dode kies en mijn immuunsysteem is er praktisch niet door de lyme. Mijn natural killer cells toonden bij bloedonderzoek niet actief te zijn. Gelukkig dat bij jou die kies eruit is.


Ben je eigenlijk nog naar die tandarts geweest? Excuses als ik iets gemist heb.

 
hoi Debsy, de oefeningen verschillen telkens om de druk op te voeren.

Maar bijv. ik begon met eerst de controle pause opmeten en hartslag.

Dan opnieuw de controlepause doen (adem inhouden tot je middenrif aangeeft dat je weer wil ademen, het is geen wedstrijd), daarna maak ik de minuut vol met de adem terugpakken.

Dan 2 minuten verminderd ademen: gewoon net iets minder adem halen dan je normaal zou doen, door de neus en zo licht dat je een veertje niet te veel zou laten verplaatsen met als doel dat er luchthonger ontstaat (maar maak ook dat zeker niet te bont).

Dit heet 1 set.

Deze set nog 2x herhalen, dan nog de adem terugpakken en dan opnieuw de controle pause opmeten en de hartslag.

Dit herhaal ik 4 keer per dag: telkens voor het eten en 1 x voor het slapen gaan.

Nu moet ik er ook in mijn geval ongeveer 10 of 20 of 25 of 30 stappen bij doen tijdens de controlepause (al naar gelang het me lukt).

Die stappen onder de controlepause doe ik 2 van de 4 keer nu.

 
Ik ben trouwens pas 11 dagen structureel bezig met de buteyko-ademhaling:

eerdere reacties erop:

1. nog meer vermoeidheid dan ik al had en ook erg vermoeid wakker worden (is nu gelukkig weer weg);

2. mijn dromen kon ik ineens goed herinneren (maar is nu ook weer weg);

3. benauwdheid: dit is iets dat ik nog nooit bewust gehad heb naar mijn idee.

Het is niet heel erg bij mij trouwens. Maar voor mij is er wel duidelijk een link met de buteyko-ademhalingsoefeningen. Ik had het vorige week aan het eind van de week ook trouwens. Dan ben ik meestal extra meer moe dan normaal: dat speelt ook mee.

Het zou ermee te maken kunnen hebben dat mijn ademhalingscentrum zich aan de nieuwe oefeningen / verminderde ademhaling is gaan aanpassen misschien.

Hier http://www.slideshare.net/ArtourRakhimov/advanced-buteyko-breathing-exercises staat trouwens dat als je buteyko-oefeningen doet, dat je ineens aan het reinigen slaat en vreemd dna in je lichaam gaat afstoten: in het geval van zwangerschap kan dat leiden tot een vergrote kans op "spontane" arbortus en in het geval van een geimplanteerd orgaan tot afstoting ervan.

 
Spreker vertelt dat er 9 keer een aanslag is gepleegd op dr. Buteyko.


Quote:
Video Buteyko Methode 20131105

Wim Stouwdam

Published on Feb 6, 2014

In deze video wordt de Buteyko Ademhalingsmethode uitgelegd. In eerste instantie komt het leven van professor Buteyko aan bod. Vervolgens wordt er ingegaan op zijn ontdekking, dat chronische hyperventilatie de oorzaak is van veel ziekten. Hoe ontstaat chronische hyperventilatie en hoe herken je het? Een aantal ziekten zoals hoge bloeddruk en astma wordt dieper op ingegaan. En heel belangrijk natuurlijk hoe krijg je weer een normale ademhaling


 
Hoi Lieve Gezond,

Ik had al aan mijn man gevraagd of hij me naar tandarts Heintzberger in Uitgeest wilde brengen, toen bleek dat hij er met zijn praktijk gestopt was, het was de tandarts van mijn coach. Zij kon helaas ook geen goede vervanger vinden en zij raadde mij aan om af te wachten of mijn cp evengoed omhoog gaat en dat gaat hij nog steeds, dus dat is een goed teken. De pijn in die kies komt en gaat, ik denk dat het reinigingsreacties zijn. Op het moment is het rustig.

@ allemaal,

Ik ben de afgelopen week erg ziek geweest van te erg reinigings reacties en daarom helemaal niet op het forum geweest. Nu lees ik heel veel berichten hier, heel leuk dat ik jullie enthousiast heb gemaakt. Ik had heel erge hoofdpijn, ook door het trainen, en erg verdrietig en moe en mijn oude klacht van pijn in mijn keel bij het praten en bijna geen geluid kunnen maken was weer terug, dus praten ging gewoon helemaal niet. Gelukkig ga ik door de buteyko bij de hoofdpijn nooit meer overgeven. De hele week heel rustig moeten doen, toen ging het gelukkig weer beter, maar het heeft wel lang geduurd. Toevallig had mijn vriendin L het deze week ook.

Gisteren had ik een feest van mijn oom en tante en ze kenden me niet meer terug. Zo vrolijk, levendig en praterig met iedereen. Ik heb ook heel gek gedanst met mijn zus, erg leuk, me lekker uitgeleefd. De avond ervoor was ik uit eten met mijn man en heb 2 uur gezeten. Ik heb geen pijn in mijn bekken gekregen van het dansen, een klein beetje door het zitten. Dus gister ging het heel goed, vandaag ben ik natuurlijk wel een beetje brak. Ik ben ook mentaal veel sterker geworden. Voor de buteyko was ik altijd onzeker en nu helemaal niet meer. Ik stap op iedereen af en begin een praatje. Ook met een achternicht die vertelde poly neuropathie te hebben. Ik dacht meteen aan B-12 tekort en lyme. Ze is niet eens getest op B-12 tekort!!! Ik las net op internet idd dat het door B-12 tekort kan komen en ook op lyme-net iemand die het door lyme heeft gekregen. Ze heeft geen gevoel meer in haar onderbenen...

Ik heb haar aangeboden om haar buteyko te leren, ze heeft niet het geld om een coach te betalen.

Ik las in dit topic dat iemand zei dat je voordat je aan buteyko begint je middenrif moet trainen om te ontspannen. Dit is niet mijn ervaring en dat hoefde ik ook niet van mijn coach. De eerste weken had ik erge kramp in mijn middenrif bij het verminderd ademen, maar als je co2 omhoog gaat, dan gaat je middenrif vanzelf ontspannen en dat is bij mij ook gebeurd. Nu als ik verminderd adem is mijn middenrif zo ontspannen, dat als ik goed heb gerust en niet heb gegeten of gedronken van te voren, mijn lichaam bijna niet beweegt bij het ademen en ik heel weinig kan ademen zonder moeite.Totaal geen kramp meer of discomfort. Dus houd moed als je daar nog last van hebt of van erge ademnood, het gaat vanzelf over!

Dus wat ik wil zeggen: zowel lichamelijk als mentaal word je veel sterker door buteyko.

9 keer een aanslag op buteyko gepleegd (!!!) wat verschrikkelijk, in wat voor wereld leven we toch...

@ janse, Ben je al begonnen bij je coach?

groetjes

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.400
Leden
8.634
Nieuwste lid
Marleen Vanderauwera
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan