Zout/ sole

Er wordt hier gezegd twee glazen sole per dag te drinken. Ik doe nu een theelepel sole in al mijn dranken... (thee, kefir, etc) is dat te veel? Kan te veel sole schadelijk zijn?

 
nee je plast het vanzelf weer uit :wink:

en als het te zout is ga je vanzelf meer water drinken om het te verdunnen

 
Ik heb een pak Grieks zeezout gekregen. Bezoek uit Griekenland vertelde me dat het gezonder is dan tafelzout, maar dat het in Nederland niet te krijgen is. Het is korrelig, en ook een beetje vochtig, maar helemaal spierwit. En het smaakt vele malen zouter dan welk ander zout ook, misschien vanwege die middellandse zee.

Ik houd hem erin, misschien word ik nog wel eens verzamelaar. Maar ik vraag me eigenlijk af of dit dan ook bloeddrukverlagend werkt, net als de keltische.

 
Is er een verschil tussen grof zeezout en fleur de sel behalve dat het fijnere korrels zijn? Op de site van keltisch zeezout staat "een subtielere smaak" bij Fleur de sel. Dit laat me denken dat het geraffineerd is.

 
Het verschil tussen grof grijs zeezout en fleur de sel is de samenstelling. Gewoon zeezout wordt van de bodem van zoutbaden geschraapt. Fleur de sel is een dun laagje dat zich vormt op het wateroppervlak van de zoutbaden. Fleur de sel bevat meer natrium en heeft daardoor voor mensen meer smaak. Feitelijk is het grove zeezout gezonder omdat deze natriumarmer is en rijker is aan andere mineraalzouten. En ook nog goedkoper.

Ik koop mijn grof Keltisch zeezout altijd bij Breizh-Import. Daar ben je verzekerd van een hoge kwaliteit.

 
Poekie, ik zie regelmatig ergens staan om de sole smorgens vanuit bed te drinken, waarom is dat?

 
Ik doe dat nooit, begin met warme thee 's ochtends (in de herfst/winter dan). Zo'n koude plens in de maag zorgt volgens mij alleen maar voor verstopping/blokkades.

 
Op je nuchtere maag, wordt het snel opgenomen in je bloed, en het helpt je spijsvertering op gang te komen.

Wij verwarmen ons water tot zo'n 40 graden, dan sole erin en appelazijn of citroensap en H2O2; ben ik weer even mee bezig, een kuurtje.

Maar je kunt door de dag heen ook gewoon sole in je water doen hoor.

Lia

 
Magnesium is een van de belangrijke mineralen van zeezout; het wordt in veel chemische processen in ons lichaam gebruikt.

Magnesium trekt water aan en dat is één van de redenen waarom keltisch zout (dat rijk is aan magnesium) nat is en daarom wordt ook het droge zout dat veel magnesium heeft weer nat omdat het water uit de lucht opneemt.

 
Wat ik niet begrijp is dat als je genoeg Keltisch zeezout bij het eten doet (zelf gebruik ik veel)is het daarnaast toch niet nodig om sole te gaan drinken of heb ik het mis ?

 
Das een interessante vraag henry, ik hoop dat iemand daar een antwoord op heeft? Kun je nl ook teveel kkz nemen?

 
natuurlijk kun je teveel KZ nemen. Ondanks dat er heel veel mineralen inzitten zijn het toch vooral NaCl die je inneemt. Het lichaam prefereert altijd een absolute hoeveelheid hiervan in combinatie met de juiste oplossing. Het is vooral Na waarmee het vochtgehalte gereguleerd wordt.Wanneer je je eten voldoende voorziet van zout dan hoef /moet je niet ook nog veel sole gebruiken. Ik zou dan eerder gewoon water drinken. De hoeveelheden zelf van zout of de sole is weer afhankelijk van verschillende factoren.

Je urine en de frequentie van urineren vertellen je vaak hoe te handelen.

ad

 
Teveel zout veroorzaakt ook dorst, een onmiskenbaar teken van je lichaam dat er sprake is van teveel zout en het lichaam streeft naar verdunning hiervan.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan