Zout/ sole

Oh maar het afspoelen is super simpel hoor: water erin, even ronddraaien en weggooien.

Theedoek er doorheen en klaar.

Lia

 
maar wat ook kan is gewoon iets sole in je eten doen of waar je het ook voor nodig hebt, dan is het al opgelost en hoeft het ook niet meer door de koffiemolen

sheila

 
Maar als je het op een gekookt eitje doet vindt ik persoonlijk het zout te grof, heb het liever fijner.

Lia

 
je kan ook een theelepeltje sole en daar je gekookte eitje in dippen

 
Ik heb een vraagje over zout... in België in de supermarkten wordt 'sel Guerande' verkocht, dat afkomstig is van zoutakkers in Bretagne. Dit lijkt mij Keltisch zeezout, toch? Het is heel grof, grijzig en vochtig, precies als Keltisch zeezout. 1 euro 50 voor een kilo.

Mijn broertje met eczeem nam daar elke avond een bad in en is zo van zijn wonden genezen. Samen met een dieet rijk aan dierlijke vetten en arm in koolhydraten. Hij is nu volwassen en kan vrijwel alles eten (behalve pinda).

Een andere vraag gaat over sole. In mijn glazen pot vormt zich een laagje dat lijkt op fijn zand. Elke keer als ik een theelepeltje sole pak, roer ik eerst alles goed door, zodat ik ook iets van dat 'zand' meepak. Is dit de bedoeling, of niet?

 
Hey Oker,

Dat 'zand' dat je beschrijft is normaal, dat is een teken dat het water verzadigd is met het zout en niet meer kan opnemen.

Je kan dit restje bij een volgende sole gewoon weer aanvullen.

 
@Oker: Klopt, dat Sel Guerande is inderdaad keltisch zeezout, maar dan meer geschikt gemaakt als tafelzout. Fijn dat je broertje er zulke goede resultaten mee heeft behaald! Ik doe zelf ook altijd een schepje in het badje van mijn dochtertje voor de mineralen.

Je hoeft de sole niet door te roeren als je het gebruikt, het water is al zo verzadigd door het zout dat je die extra korrels niet mee hoeft te pakken.

 
Ik heb Keltisch zeezut gekocht bij gezond en wel, Is dit ook de goede? Het kostte iets meer dan 3 euro voor 800 gram.

 
sole is een oplossing van keltisch zeezout in water waarvan je s morgens en s avonds een theelepel in een glas water kan opdrinken

 
Quote:
In mijn glazen pot vormt zich een laagje dat lijkt op fijn zand. Elke keer als ik een theelepeltje sole pak, roer ik eerst alles goed door, zodat ik ook iets van dat 'zand' meepak. Is dit de bedoeling, of niet?


Dat zijn niet de onopgeloste korrels op de bodem die je beschrijft, maar de klei. Deze inderdaad doorroeren en ook opdrinken, klei is goed voor je!

Mike

 
Google even op "Juglen Zwaan en sole". Dan krijg je ee heel leuk en informatief filmpje! Ik kan de link hier nu niet plakken, mijn ipad werkt niet mee.

 
Nu je er toch bent, Poekie, ik heb enige tijd Sole genomen, maar de laatste twee keer werkte het meteen op mijn darmen, alsof het een complete zoutflush was. En daar heb ik niet elke dag zin in. Is dat een goed teken, of neem ik dan een te grote theelepel ?

 
Thijs,

heb je het nu over de zoutflush waarbij je een tl zout in een glas water van 250ml doet?

Daarvan ga je naar de wc.

Maar van een tl vloeibare sole in een glas water toch niet?

Dan zou je het inderdaad kunnen proberen met een kleinere tl.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan