zorgverzekering goedkoop of duur?

Wij hebben vorig jaar eens uitgepluist welke zorgverzekeraar het goedkoopst is.

Het blijkt dus dat de basisverzekering voor iedereen gelijk is. Wat dat betreft maakt het niet uit bij wie je zit.

Wij zijn verzekerd bij www.anderzorg.nl. Het is de goedkoopste zorgverzekeraar van Nederland.

Univé is een goede tweede.

Als je naar www.verzekeringssite.nl gaat kun je je gegevens invullen om een premie te laten berekenen.

Ik heb wel een kanttekening: Wij betalen € 128,50 per maand voor twee personen.

Maar wij hebben geen aanvullingen gekozen en we betalen het hele bedrag in één keer en dat levert ook nog een korting op van

€ 47,76 op het totaal bedrag. En we hebben het hoogste eigen risico gekozen.

De basispremie is, als het goed is, overal gelijk: € 1095,00 per jaar, per persoon.

Wij hebben een eigen risico van € 670,00 p.p.p.j. Dat levert een korting op van € 300,00 p.p.p.j.

Is € 795,00 p.p. x 2 = € 1590,00 -/- € 47,76 = € 1542,24

Ik denk dat de meeste hier op het forum ontdekt hebben dat als je een aanvullende verzekering hebt dat er evengoed heel veel niet vergoed wordt.

Nu hebben wij makkelijk praten want wij zijn (aardig) gezond. En ik kan me voorstellen dat als veel 'doktert' dat je er anders over denkt en een andere verzekering kiest.

Het is dat we verplicht verzekerd moeten zijn, anders zouden we dat niet doen.

Maar ik dacht zo, laat ik maar eens even posten hoe je goedkoop verzekerd kunt zijn.

Overigens hadden wij deze tip van Henk Mutsaers van www.uitdaging.net

 
Ik ga dat net zo doen denk ik. Een bedrag voor het eigen risico opzij zetten en alle aanvullingen eraf. Wat ik dit jaar aan mijn gezondheid heb gedaan valt niet onder de verzekering en wat ik verzekerd zou willen hebben kost meer aan premie dan vergoed wordt. Ik betaal nu nog ruim € 140,- inclusief tandarts. Dat kan dus ongeveer de helft gaan worden.

Hilda

 
idd handig dank hiervoor!

Ik heb dit jaar (helaas) gekozen voor aanvulling: tandarts en alternatief+ fysio.. Werkelijk wat heb ik hiervan een spijt! Zowat alles valt buiten de dekking en voor alle bloedonderzoeken samen ben ik een kapitaal kwijt geweest!

Toevallig heb ik vorige week nog alles op een rijtje gezet en kwam ik uit op 1280 euro aan extra kosten die ik heb gehad met ziekenhuisbezoek, medicijnen (die niet werken) en behandelingen die niet vergoed werden!

Nee, zorgverzekering in NL is echt waardeloos!

 
Er bestaat geen zorgverzekering die ideaal is voor mensen die graag zo gezond mogelijk leven,of moet ik zeggen: de dwarsdenkers.

Minister Schipper is vorige week nog bij de voorzitter van de stichting tegen kwakzalverij in de k##t gekropen. Volgens haar was het belachelijk dat zij er automatisch vergoeding alternatief bijkreeg als ze een zorgverzekering afsluit.

(en blijkbaar denkt zij dat juist deze vergoeding de verzekering zo duur maakt....de stumper.

En daaar moet je het dus van hebben, deze politiek. Het zal nog lang duren voor er iets ten goede veranderd.

 
De nieuwe zorgverzekering premie van AnderZorg krijg ik zojuist doorgemaild.

Maar liefst € 116,40 duurder (per jaar), dat is 7,5% meer. Waar hebben we het over.

Ze blijven nog steeds wel de goedkoopste zorgverzekeraard van NL.

Wij gaan nu € 138,22 per maand betalen. We betalen wel in 1 keer het hele bedrag aan het begin van het jaar want dat levert toch een korting op van € 51,36. Kunnen we weer wat lekkere, biologische voeding van kopen.

Bij ons in de krant staat dat de aanvullende premie ook weer duurder gaat worden.

Je kunt nog tot 31 december switchen van verzekeraar. Dus het is zeker de moeite waard om het onder de loep te nemen.

 
138,22 voor één persoon, alleen de basis? of samen?

Pfff wat duur!

Ik heb me al voorgenomen om alleen de basis te gaan nemen en zeker uit gaan zoeken welke de goedkoopste is! Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer= geen vergoeding!

Wat betaal je als je ineens betaald? (weet niet of ik dit zou kunnen)

 
€ 138,22 voor twee personen.

Alleen de basis, met het hoogste eigen risico van € 720,00 en in 1 keer betalen aan het begin van het jaar.

Als je naar www.anderzorg.nl gaat kun je daar een berekening uitvoeren.

Rechtstreekse link: https://applicaties.anderzorg.nl/PremieBerekeningService.Pres/prospect/premieberekening.aspx

 
Kijk, ik heb mijn eigen redenen van misschien een aanvullende verzekering nemen.

Die reden is dat artsen door instanties van wie ik nog afhankelijk ben soms, bijv om niet ontslagen te worden, alleen geloven dat ik ¨herstelgedrag¨ vertoon als ik me inlaat met een arts.

In mijn geval zijn het dan alternatieve artsen, die worden al met de nek aangekeken.

Maar therapeuten of behandelaars, dat wordt al helemaal niet serieus genomen.

Daarom als iemand van jullie nog een aanvullende verzekering overweegt, dan is dit misschien iets:

www.sesamadvies.nl

Deze tussenpersoon kan je ook goed telefonisch te woord staan.

Ik hou niet van reclame maken, maar die kleine lettertjes lezen valt echt niet mee soms.

Zorg voor overstappen in elk geval dat je voor 31 december de oude verzekering hebt opgezegd.

Een nieuwe verzekering nemen kan nog tot 31 januari zelfs: zo heb ik het vorig jaar ook gedaan.

 
Janse, dat laatste zou ik nu niet durven, al ben ik het inhoudelijk 100% eens met de schrijver van de brief eens.

 
Leuke filmpjes, interessante informatie.

Wij hebben ons aangemeld.

We kregen direct een mail:

Er wordt binnenkort een bijeenkomst georganiseerd door Niburu voor mensen die geïnteresseerd zijn hierin.

 
Dan zie ik jullie wel op die bijeenkomst. David Icke beschrijft het gebruik van namen in hoofdletters al in een van zijn boeken. Op argusoogradio.org hebben ze eerder dit jaar ook iemand gevolgd die dit helemaal doorvoerde. Deze persoon is toen gedwongen opgenomen in een psychiatrische inrichting! Zijn naam is Rene Vissers:

http://www.wanttoknow.nl/nieuws/rene-vissers-vrij-mens-opgesloten-in-inrichting/

Dit is de website van Rene:

http://renescience.punt.nl/

Hier een steengoed artikel van mijn vriend Arend Zeevat over wat letterlijk de BV Nederland is:

http://www.argusoog.org/2011/05/bv-nederland-een-papieren-slavenonderneming/

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan