zonneallergie

De oma van mijn vriendin had vanmorgen ineens een opgezwollen gezicht. Volgens de dokter een zonneallergie (terwijl de zon niet eens echt heeft geschenen vandaag?).

Zoals al verwacht kreeg ze een soort allergie pilletje (antihystamine). Dit vond de "dokter" nog niet voldoende en daarom kreeg ze ook maar gelijk even een pretnison-kuurtje mee :evil:

Nu vroeg ik me af. Waar komt dit precies vandaan? Ik vind dat zo iets vreemds, allergisch voor zonlicht. Hoe kun je nou allergisch worden voor licht?

Bijnieruitputting sowieso. Verder denk ik ook aan de plastic vetten waardoor je huidcellen slap en zwak worden.

Iemand een idee?

 
Slikt de oma van je vriendin misschien ook medicijnen? Iets voor het hart, de bloeddruk enzovoorts? Daar komt je zonneallergie namelijk vandaan, van de troep die in die medicijnen zit. Dat gaat reageren met de zon. Zie het boek van Andreas Moritz over de zon!

 
Ik weet niet of ze aan de medicijnen zit, zal het eens navragen. Bedankt Rapunzel, ik zal het boek van Andreas Moritz er even bij pakken. Bedoel je dan het boek van de leverreiniging, of het boek "gezond met zonlicht"?

 
Ik bedoel 'gezond met zonlicht.' Onze bibliotheek had hem. Veel medicijnen reageren met de zon, vooral hartmedicijnen.

 
Afgelopen maandagmiddag heb ik tennisles gehad in de volle zon. Heb me redelijk rustig gehouden want sporten in de warmte is nooit mijn ding geweest.

's avonds kreeg ik al jeuk en warmteplekken in mijn nek. De volgende morgen had ik ook zonneallergie op mijn ene pols. Ook op mijn buik heb ik grote rode warmte plekken, terwijl mijn buik echt geen zon heeft gezien. Behalve dat die plekken heel warm zijn jeukt het ook nog ontzettend. Koelen geeft natuurlijk wel verlichting maar is dat wel een goede optie, of duw ik de hitte zo weer terug mijn lijf in.

Ik heb nooit eerder zonneallergie gehad. Wat zou de oorzaak zijn en het belangrijkste hoe kom ik er van af.

 
Ik had enkele jaren geleden ook ineens zonneallergie, voor mij duidelijk een gevolg van een verbroken relatie. Dat grijpt ook lichamelijk in en zeker op de lever en waarschijnlijk ook bijnieren(stress)

Nu is de zonneallergie weg maar ben nog gevoelig voor veel hitte in mijn lichaam, alcohol, veel pittig eten en zon gaan bij mij niet goed. Ik drink nu zelden alcohol, matig het spicy eten en dat gaat veel beter. Alleen nog last van oze klim-op, als ik die snoei moet ik echt handschoenen en lange mouwen aan, anders heb ik "contact" allergie op mijn handen en onderarm(binnenkant)

Wat bij mij wel eens helpt is heel heet water op de plekken, juist i.p.v. koud water. Zoals homeopathie voorschrijft, het gelijke met het soortgelijke bestrijden. Onder de kraan en dan zo heet als te verdragen is, eerst voelt je een enorme tinteling die daarna weg ebt. Het helpt iets.

 
De zogeheten 'zonne-allergie' wordt veroorzaakt door vrije radicalen die de huidcellen vroegtijdig doen verouderen. Deze vrije radicalen zitten voornamelijk in bewerkte producten, met name bewerkte olien en vetten. Denk aan maisolie, zonnebloemolie, plantaardige 'boter' en de vele verborgen bronnen van plantaardige olien en vetten, zoals: brood, koekjes, pindakaas, soep en vele, vele andere producten. Deze bevatten beschadigde zuurstofmoleculen (zonder elektron, lees dit maar eens) en ranzige vetzuren.

Mike

 
Opvallend om te melden is nog wel mijn ervaring dat de zon hier in Nederland anders aanvoelt dan in de tropen. Had ik hier volop jeuk van een beetje zon, in de tropen had ik nergens last van. Andere breedtegraad en luchtvochtigheid, zoiets.

 
Ja, die zon in de tropen is helemaal anders, lijkt het wel. Dezelfde zon, maar het verschil in effect merk ik in ieder geval wel heel duidelijk.

 
@Mike:
Quote:
De zogeheten 'zonne-allergie' wordt veroorzaakt door vrije radicalen die de huidcellen vroegtijdig doen verouderen. Deze vrije radicalen zitten voornamelijk in bewerkte producten, met name bewerkte olien en vetten. Denk aan maisolie, zonnebloemolie, plantaardige 'boter' en de vele verborgen bronnen van plantaardige olien en vetten, zoals: brood, koekjes, pindakaas, soep en vele, vele andere producten. Deze bevatten beschadigde zuurstofmoleculen (zonder elektron, lees dit maar eens) en ranzige vetzuren.



Die producten die je allemaal opnoemt eet ik al een tijdje niet meer. Dus het zijn oude resten in mijn lijf die de boel ontregelen. Ben in 10 jaar tijd 40 kg aangekomen, met name door chemische dampen maar natuurlijk ook door slecht eten. Ben nu 20 kg afgevallen maar sinds een aantal weken val ik niet meer af. Het valt me ook op dat ik de laatste weken allemaal kwaaltjes terugkrijg zoals seboiirisch eczeem, vermoeidheid en de hitte in mijn lijf. Zonneallergie is nieuw. Volgens mij is er een flinke strijd bezig in mijn lijf om alles op te ruimen en lukt het niet zo goed.

Kan ik de zonneallergie dan zien als een mislukte opruimactie (ontgiftiging) van mijn lijf?

Vanaf vandaag maar weer begonnen met H2O2 en ga ik snel de volgende leverreiniging plannen.

 
De zon verhoogt de lichaamstemperatuur op een manier die je lichaam al die tijd niet kon. Hierdoor begint alles weer te stromen en kan het lichaam eindelijk verder met 'opruimwerkzaamheden' die jarenlang stil hebben gelegen. Om die reden kunnen oude klachten weer terugkeren als een noodzakelijk onderdeel van je genezingsproces.

Mike

 
wat toevallig, ook ik heb last van zonneallergie.ik zit onder de rode kleine jeukende bultjes, terwijl ik inderdaad ook al minstens een jaar toch wel goede vetten eet (vooral kokosolie, boeren roomboter en sindskort ook ghee) al moet iki wel toegeven, dat ik nog maar net ben gestopt met het bruiken van koolzaadolie. Want ik weet nog maar net dat deze vetten niet goed zijn, ik gebruikte altijd wel al grotendeels dierlijke vetten, maar bij het maken van pasta's (van shirataki noodles - (weet iemand of ik deze nog steeds mag gebruiken???) enzo pakte ik dus wel koolzaadolie, kan het hier aan liggen? Ook ben ik net begonnen met H202. Ik heb ook al twee jaar geen zonneallergie gehad? zou mijn lichaam dan nu ook daadwerkelijk aan het reinigen zijn? Dit is nog maar mijn tweede dag dat ik h202 gebruik. (1e dag 1 druppel, 35%, 2e dag 2 druppels en morgen probeer ik dus drie) doe ik dit zo goed???

 
Goed luisteren naar je lichaam, er is geen goed of fout. Voor mij ging het in het begin te hard, en ik moest even wat erug, een week of 6, en daarna ben ik omhoog gegaan per 3 dagen, dus 2 druppels 3 dagen anhouden, verhogen naar 3 druppels weer 3 dagen etc...

Wat wel belangrijk is om 1.5 uur voor of na de H202 niet te eten.

 
Fiona,

Ik lees op deze site het volgende:
Quote:
Shirataki (sjie-rah-TAH-kee) noodles zijn dunne licht doorschijnende slierten. Ze komen uit Japan of China. Hier wordt de Konjak plant gekweekt voor zijn grote, zetmeelhoudende wortelknollen. Uit deze wortelknollen wordt meel (Konjac meel) en een gel, genaamd Konyaku gemaakt. De lange dunne slierten worden shirataki genoemd. Ze worden soms ook Konnyaku noodles genoemd.



Het komt dus van zetmeelhoudende wortelknollen. Zetmeel is ook een vorm van suikers. Ik denk dat je ze beter niet of niet te veel kunt eten.

En er staat dat ze in zakjes zitten met water. Maar ik heb altijd argwaan tegen voeding die verpakt zitten in plastic met een vloeistof erin.

Ik zou als ik jou was zeker heel goed kijken of er ook E-nummers toegevoegd zijn.

 
Quote:
Ik lees op deze site het volgende:

Shirataki (sjie-rah-TAH-kee) noodles zijn dunne licht doorschijnende slierten. Ze komen uit Japan of China. Hier wordt de Konjak plant gekweekt voor zijn grote, zetmeelhoudende wortelknollen. Uit deze wortelknollen wordt meel (Konjac meel) en een gel, genaamd Konyaku gemaakt. De lange dunne slierten worden shirataki genoemd. Ze worden soms ook Konnyaku noodles genoemd.

Het komt dus van zetmeelhoudende wortelknollen. Zetmeel is ook een vorm van suikers. Ik denk dat je ze beter niet of niet te veel kunt eten.

En er staat dat ze in zakjes zitten met water. Maar ik heb altijd argwaan tegen voeding die verpakt zitten in plastic met een vloeistof erin.

Ik zou als ik jou was zeker heel goed kijken of er ook E-nummers toegevoegd zijn


zover ik weet zit er helemaal geen kh in, ze worden namelijk ook heel veel gebruikt bij kh arme dieten, ze zijn ook glutenvrij en bevat maar 10 kal per 100 gram, en 1 gram kh. er zit ook geen zoetstoffen in en ook geen suikers, maar wel veel vezels. Er zit ook geen zout in, dus helemaal geen concerveringsmiddel... nu ik jouwn bericht heb gelezen is dat inderdaad best wel raar.

 
Ik kom net bij de dokterwacht weg..... shit. zit er echt helemaal onder! zijn nu hele rode plekken en het brand, wordt er gek van. Kan dit door de waterstofperoxide komen? ZIt nog maar op 5 druppels maar heb verder nergens last van (behalve wat vaker naar het toilet moeten, maar dat lijkt mij toch juits goed...) Heb Smelttabletten gekregen, ingredienten: o.a. aspartaam, zoetstoffen, tuttufruttiesmaak en nog een paar moeilijke ingredienten waar ik de naam niet van begrijp. dit wil je toch niet eennemen? Sterker nog heb ze nog voor mijn neus liggen, het staat me echt niet aan, want uiteindelijk wordt je er alleen maar zieker van van al die rare stoffen in je lichaam, wat doen jullie in zulke situaties? Ik dacht misschien insmeren met kokosolie???

 
Je haalde de woorden uit mijn mond, ik dacht net; je zou je kunnen insmeren met kokosolie, en jij schrijft het.

Pillen met zoveel troep er in kunnen nooit veel goeds voor je betekenen.

En nee, medicijnen van een dokter komen er bij mij niet in.

Nu kom ik ook niet zo gauw bij een dokter.

Onder de middag in de auto tapte ik hete soep in bekers en ik morste.

Er lag een theedoek op mijn schoot maar de soep/vocht ging door de theedoek heen op mijn been.

Heeeeeeet!!!

Een dikke brandplek dus, en geen water in de buurt.

Gelukkig had ik een potje met kokosolie in het kastje liggen, dat er op gesmeerd.

We hadden ook nog een beker kefir mee. Dat heb ik er ook op gesmeerd.

Er kwamen dikke vochtblaren maar het branderige was eigen vrij snel weg.

Dus als je nog kefir of yoghurt in huis heb, smeer dat er maar op.

Gaat vast helpen.

Ik heb net de blaar doorgestoken met een gesteriliseerde naald, het vocht weg laten lopen en er 3% H2O2 op gedaan.

Er komt nog steeds vocht uit maar het doet totaal niet zeer, het brand ook niet.

 
@Poekie

Een vriendin van mij had een koortslip en ze heeft 3 dagen mijn kokosvet erop gesmeerd en hij is bijna verdwenen... ze was compleet verbaasd, ze had dit nog nooit meegemaakt! :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan