zonneallergie

Het gebruilelijke denk ik. DKTP, BMR, tetanus en zo'n prik om te kijken of je TBC hebt.

Misschien nog gele koorts en difterie erbij gehad maar dat weet ik niet zeker.

 
Een collega van mij krijgt blauwe plekken van de zon.

Wat zou het zijn?

Nota bene heeft ze een bruine huidskleur van zichzelf: dus zij heeft de zon nog harder nodig dan iemand met een blankere huid in NL.

 
Quote:
Sun allergy is usually a matter of an abnormal reaction to UVA rays.

http://jetskeultee.com/sun-allergy/obj7784729

 
gister heb ik ongeveer 20 min in de zon gezeten daarna schaduw opgezocht hierna ging ik weer ff in de zon zitten . later op de dag zat me hele lichaam onder de rode uitslag! en het jeukte en branden ook vandaag heb ik hier nog lichtjes last van soms heb ik er wel dagen last van.

dit heb ik de komende 3jaar al, dus ik was gaan zoeken op internet naar iets wat er tegen kon helpen (toen was ik nog niet op alle rommel aan het letten die erin zitten) kwam ik het volgende tegen :

[URL]http://www.vitaminstore.nl/beauty/huid/zonbescherming/Bruin-Capsules-Easy-Sun-Bruining-Antioxidantencomplex/P87020[/URL]

die ben ik toen dus gaan proberen en in ene waren al me klachten weg! en kon ik zonder problemen in de zon zitten! moest dit wel eerst opbouwen voordat het zijn werk deed.

maar omdat hier ook rommel in zit vraag ik me wel is af welke vitamines mij hierbij hebben geholpen. Iemand enig idee?

 
Hoi Mitchel,

Ik las een paar weken geleden op dit forum dat een Vitamine A tekort een overgevoeligheid voor Vitamine D kan veroorzaken. Het lichaam maakt onder invloed can zonlicht Vitamine D aan, maar heeft Vitamine A nodig om dit opneembaar te maken. Ik kan het nu even niet zo snel terugvinden, maar misschien is het interessant om daar naar te zoeken.

 
Als een antioxidantencomplex je 'zonne-allergie' opheft, dan wordt de overgevoeligheid voor zonlicht veroorzaakt door een overdaad aan vrije radicalen in de huid, die zgn. AGEs (Advanced Glycation End Products) veroorzaken. Je hebt dus beschadigde zuurstofmoleculen in je bloed en de grootste boosdoeners zijn bewerkte plantaardige olien (maisolie, zonnebloemolie) en vetten (margarine/halvarine).

Mike

 
had hier inderdaad al wat over gelezen Edwin voor mij gevoel krijg ik die denk ik wel voldoende binnen.

hoe zit het dan met de zonnebloemolie die in de capsules aanwezig zijn Mike?

dat zou dan toch juist negatief moeten uitwerken.

heb trouwens al die olies al lang weg gegooit sinds ik hier zit enige wat ik nog gebruik is kokosolie,olijfolie extra vierge en roomboter.

ontgiften gaat als een malle met de h202 en de oil pulling merk wel als ik naar de 25 druppels 35% ga dat ik snel prikkelbaar en geirriteerd word horen deze verschijnselen?

wat is nu het beste om me te beschermen tegen deze verschijnselen van de zon?

 
Quote:
ontgiften gaat als een malle met de h202 en de oil pulling merk wel als ik naar de 25 druppels 35% ga dat ik snel prikkelbaar en geirriteerd word horen deze verschijnselen?


Als prikkelbaar en geïrriteerd wordt van de H2O2, dan zitje te hoog in de dosis. Je bent dan te hard aan het ontgiften, maar je lichaam kan dat dan niet allemaal afvoeren het kan dan met behulp van zuurstof wel losgemaakt zijn maar je moet het wel uit je bloed kunnen krijgen. Ik zou dus iets minder nemen, is voor jezelf ook prettiger.

 
Ik hou van de zon en zoek het dan ook zoveel mogelijk op al mijn leven lang maar na deze zonnige dagen heb ik toch best veel irriterende rode bultjes en dus zgn zonneallergie.

Hoe verziekt ben ik dat ik na twee jaar geen verkeerde vetten eten en het ontgiftende H2O2 gebruik nu meer last heb dan ooit.
 
Dat is vervelend zeg! Ik heb juist een tegenovergestelde ervaring. Ik verbrandde altijd vrij snel. Afgelopen dagen ben ik iedere dag de hele dag buiten geweest waarvan zeer veel ik de volle zon. Ik ben nauwelijks verbrand maar voor mijn doen wel erg snel bruin geworden! Alles zonder zonnebrandcreme of andere rare dingen. Wel in de avond dun ingesmeerd met kokosolie om te voorkomen dat mijn huid droog zou worden. Werkte erg goed. Ook opvallend dat ik geen enkele behoefte had aan een zonnebril, zonder ging absoluut zonder moeite.
 
Het zou er aan gerelateerd kunnen zijn dat je door de Amalgaan (heb je die) minder goed kan ontgiften. Met het extra zonlicht heb je je lichaam aangezet tot ontgiften, maar als je je niet goed kan afvoeren dan kan het er onder andere uitkomen als huiduitslag. Het hoeft niet perse amalgaan te zijn het kan ook iets anders zijn waarvan je het niet lukt om te ontgiften.

Dat je je nu slechter komt dan voor je met WP begon kan komen, doordat je de oorzaak nog niet hebt aangepakt. H2O2 kan heel goed werken als je goed kan ontgiften, het voegt alleen zuurstof toe het voert dus alleen gifstoffen af maar als je die vervolgens niet goed kan uitscheiden heb je er niet veel aan. Als je geen amalgaan heb zou ik dus een andere manier van ontgiften zoeken. Als je wel amalgaan hebt ook.
 
Nou H2O2 doet niets bij me, gebruik nu 10 druppels 35% en heb al eens op 40 gezeten wat geen verschil maakt.
Amalgaam heb ik (veel al 35jr) en gaat er in zes keer uit ,start daar vanaf juni mee.
Ik heb 2 maand geleden een operatie gehad waardoor ik iets van 2 uur narcose heb gehad en de nodige pijnstillers/antibiotica, zou dat ook nog invloed kunnen hebben op de zonneallergie?

Om aan te geven wat ik verder doe om te ontgiften..Ik drink , kombucha, rauwe melk, kefir, BBB-soep en soms milde lever/gal reinigingen met aansluitend een koffieklysma die goed aanslaan en ben momenteel weer met een grote lever/gal reiniging bezig en die werkt geweldig goed. Daarnaast neem ik wel eens een kurkuma/kokosmelk drankje. Ik voel me fit overigens.
Dus enerzijds lijkt de H2O2 weinig te doen en laat ik niet los (Yin?) maar de lever/gal reinigingen werken goed.
 
Bij mij heeft H2O2 ook nooit wat gedaan, behalve hoofdpijn als ik te hoog zat.
De lever- en galreinigingen zorgen dat de lever iets schoner wordt en hij daardoor iets beter kan werken. Maar ook de lever- en galreiniging zorgt er volgens mij niet voor dat de eerste en tweede fase van de leverontgiftiging het beter gaan doen. H2O2 maakt alleen maar gifstoffen los uit je lichaam, wat prima werkt als je goed kan ontgiften. De lever- en galreiniging zorgt er alleen voor dat oude opgehoopte gal er uit gewerkt wordt. Als de galwegen weer schoon zijn kan je lever weer iets makkelijker troep lozen, maar dan moet het daar wel toe instaat zijn via de eerste en tweede fase van de leverontgiftiging. De lever- en galreiniging heeft natuurlijk wel effect omdat de lever niet helemaal niks meer doet (dan was je huisarts er ook achter gekomen).

Ik zou dus de amalgaanvulling er uitlaten halen, en dan gaan ontgiften met het cutler protocol. En daarna dan eventueel nog op een andere manier andere troep er uit werken, maar waarschijnlijk werk je lever dan zo goed dat H2O2 dan wel werkt. Anders kan je na dat je met het cutler protocol klaar bent ook chlorella proberen. Ik heb gelezen dat dat ook goed werkt bij ontgiften alleen niet bij mensen die nog kwik in hun lichaam hebben.

Wat je nu verder doet om te ontgiften is allemaal goed maar er zijn ook nog allerlei supplementen die de eerste en tweede fase van de leverontgiftiging ondersteunen. Die worden ook aangeraden bij het cutler protocol.

Het zou me niet verbazen als je door narcose, pijnstillers en antibiotica nu meer last hebt van de zonneallergie? Het zijn toch wel extra troep in je lichaam die je er een keer uit moet werken.
 
Dank je wel kklz, eerst de amalgaam er maar eens uit. Het is voor mij ook nog steeds een bewustwordingsproces of groeiproces en daar werken jullie van het WP forum fijn aan mee.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.890
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan