zonneallergie

Quote:
Je haalde de woorden uit mijn mond, ik dacht net; je zou je kunnen insmeren met kokosolie, en jij schrijft het.

Pillen met zoveel troep er in kunnen nooit veel goeds voor je betekenen.

En nee, medicijnen van een dokter komen er bij mij niet in.

Nu kom ik ook niet zo gauw bij een dokter.

Onder de middag in de auto tapte ik hete soep in bekers en ik morste.

Er lag een theedoek op mijn schoot maar de soep/vocht ging door de theedoek heen op mijn been.

Heeeeeeet!!!

Een dikke brandplek dus, en geen water in de buurt.

Gelukkig had ik een potje met kokosolie in het kastje liggen, dat er op gesmeerd.

We hadden ook nog een beker kefir mee. Dat heb ik er ook op gesmeerd.

Er kwamen dikke vochtblaren maar het branderige was eigen vrij snel weg.

Dus als je nog kefir of yoghurt in huis heb, smeer dat er maar op.

Gaat vast helpen.

Ik heb net de blaar doorgestoken met een gesteriliseerde naald, het vocht weg laten lopen en er 3% H2O2 op gedaan.

Er komt nog steeds vocht uit maar het doet totaal niet zeer, het brand ook niet.



ohjeejtje wat erg, wat goed van je dat je kokosolie bij je had. Ik heb mezelf er inderdaad rijkelijk mee ingesmeerd en werd vanochtend wakker en het lijkt toch wel al enigsinds beter. het is al minder rood en opgezwolen en heb minder jeuk! heb meteen wat kokosolie in een potje gedaan, die gaat voortaan overal mee naar toe! wonderpotje, haha! Mag ik trouwens vragen welke melk kokosolie jullie gebruiken? Ik heb nu een van greenlive maar heb die van omega en more ook wel gebruikt, ga nu dnek ik overstappen naar aman prana, heb dar toch wel heel veel goede verhalen over gehoord.

 
Fijn voor je dat het al wat beter gaat.

je zou eventueel nog 3% H2O2 in een verstuiver kunnen doen en dat op je lijf kunnen vernevelen.

Wij gebruiken AmanPrana.

Ik heb net weer een keer vocht weg laten lopen door blaren op te prikken.

H2O2 er op en kokosolie, geen centje last van branderigheid of zo.

Het is ook al behoorlijk minder rood.

 
Ik heb alleen een fles van 35%, kan ik daar ook 3% van maken? Ik geloof dta ik ergens heb gelezen van wel, maar kan het stukje niet meer vinden

 
Aan Mike: eerder schreef je dit:
Quote:
De zogeheten 'zonne-allergie' wordt veroorzaakt door vrije radicalen die de huidcellen vroegtijdig doen verouderen. Deze vrije radicalen zitten voornamelijk in bewerkte producten, met name bewerkte olien en vetten. Denk aan maisolie, zonnebloemolie, plantaardige 'boter' en de vele verborgen bronnen van plantaardige olien en vetten, zoals: brood, koekjes, pindakaas, soep en vele, vele andere producten. Deze bevatten beschadigde zuurstofmoleculen (zonder elektron, lees dit maar eens) en ranzige vetzuren.


Mijn vraag: is pindakaas slecht omdat het per definitie verwarmd is geweest?

Ik weet dat het een omega 6-vet is: maar als het niet verwarmd is geweest is het toch niet zo slecht?

 
Quote:
Eet niet te veel pindakaas, want dan krijg je teveel omega-6 binnen. De pinda's worden ontveld en gebrand en zijn dus al behandeld.


Quote:
Onderzoekers Graham Bench en Ken Turteltaub stelden vast dat als je iemand een kleine dosis chlorophyll (Chla) of chlorophyllin (CHL) toedient ‹ aanwezig in groene groenten zoals spinazie, andijvie, boerenkool en broccoli ‹ de effecten van aflatoxine-vergiftiging worden teruggedraaid. Aflatoxine is een sterke natuurlijke mycotoxine die wordt geassocieerd met de groei van de twee schimmelsoorten Aspergillus Flavus en Aspergillus Parasiticus. Voedselsoorten welke het meest gevoelig zijn voor aflatoxine vergiftiging zijn mais en haar produkten, katoenzaad, pindas en haar produkten, alle notensoorten en melk.

Bench en Turteltaub met collega¹s van de Oregon State University en industriële partner Cephalon Inc., stelden vast wat al vermoed werd: groene groenten beschikken over chemopreventatieve eigenschappen. Aflatoxinen kunnen ontstaan tijdens de productie, verwerking, transport en opslag. Bewijs van acute aflatoxicose bij mensen wordt voornamelijk gemeld in ontwikkelingslanden die geen mogelijkheid hebben om aflatoxine vergiftiging afkomstig uit voedsel naar behoren te detecteren. Omdat aflatoxinen, in het bijzonder aflatoxine B1 (AFB1), bij sommige dieren een sterke carcinogene werking laten zien is er grote belangstelling voor de lange termijn effecten van blootstelling aan mensen van deze mycotoxinen.

voor de rest zie http://www.leefbewust.com/nieuws/030310.html

Quote:
Aflatoxine, een zwamsoort die op granen groeit, is een van de krachtigste, kankerverwekkende stoffen die bekend is

zie ook http://barf-natuurlijk.nl/archief/verz_vetten_weston_price.html

 
hoi Ratel, mycotoxinen, dat is idd ook een probleem.

Ik wist niet dat het specifiek bij pinda's een probleem was, dus dank dat je me er op attent maakt.

Ik had het echter nu even over verhitte pindakaas (omega 6-vet wordt dan snel een transvet).

 
oke, ik dacht die zoeken we ff op :)

was bezig met een foon waavan ik het wachtwoord niet weet, afleiding was dit haha,

voor ik knetter werd ..............

Ik las ook ergens : door de hoge verhitting oxideert de pindakaas

owwww ik zie nu ook de eerste 2 woorden : aan Mike

solly

 
UVB "tegen" zonneallergie:

Deze persoon vertelt dat ze allergisch is voor de zon en knoflook: toeval of niet: in de zon maak je zelf ook zwavel aan: mogelijk is ze ook allergisch voor haar eigen zwavel, niet alleen die in de zon:

Deze persoon ziet een relatie van zonneallergie (bij zichzelf) met mijten: maar het product wat hij gebruikt zegt de gluthation op te hogen in het lichaam.


Quote:
Majid Ali, M.D. * Sun "Allergy" With Lyme Disease * ALI ACADEMY *

Published on Apr 7, 2012

Prof. Ali discusses the development of sun sensitivity developing after chronic illnesses associated with mold allergy, food allergy, gut fermentation, impaired liver detox, nutritional deficiencies, inflammatory conditions, and infections, such as Lyme disease. . Please go to http://www.majidali.com to order his DVD seminar entitled "Immune System" for detailed information on the subjects.


 
Goede bijnieren helpen mij bij zonneallergie. Er zijn jaren geweest dan kwam ik bijna niet buiten als de zon scheen. Tot op heden iedere keer als de zon scheen de zonnestralen meegepakt en helemaal nergens last van, zelfs geen miniblaasje :D Dat kon ik me 2 jaar geleden echt niet voorstellen hoor!

 
Ik kon vroeger ook totaal niet tegen de zon, of zelfs maar tegen fel licht (ook op een bwolkte dag). Op slechte dagen kreeg ik er tranende ogen van en moest ik onophoudelijk niezen. Mijn zonnebril was mijn beste vriend. Ook verbrandde ik als een kreeft in de zon, ook in indirect zonlicht. Verder werd ik er chagrijnig en passief van. Dit is allemaal verdwenen als sneeuw voor de...zon! Het heeft alles te maken met de bijnieren, geen twijfel over mogelijk!

Mike

 
Lieve mensen,

Vanavond ben ik opgenomen geweest in het Gelderse Vallei in Ede. ik had heftige uitslag. Ik dacht van de zon misschien, ik heb dit echter ook nooit eerder gehad. Maar omdat ik 2e graadsbranden wonden had moest ik toch naar de spoedeisende hulp. De Dokter zei: dat is niet zo n goede avond voor u maar welkom. Ik zei ach ja er valt mee te leven. Wat zijn de klachten mevrouw werd er niet eens gevraagd, de dokter zei ik zie het al, je hebt een ernstige vorm van allergie als reactie op de zon en het felle licht. hier voor heb ik Pretnison en tavegyl gekregen. Pretnison voor de pijn en tavegyl voor de allergie. Het werkt gelukkig, veel minder jeuk en pijn. Wel word dit jaar een lastig jaar. Ik moet zoveel mogelijk uit de zon blijven, maar ik voetbal, ik werk op een boerderij. De enige oplossing is dan: Pet op, Lange mouwen shirt, en lange broek dragen. Hitte vermijden. Koud douche Max 30 graden. En dat de hele zomer lang terwijl de zomer nog niet eens begonnen is. :( Als je het niet vertrouwt ga dan naar de dokter en denk niet het gaat vanzelf over. ik denk wel altijd zo maar ook daarvan heb ik inmiddels al 4x zeer spijt gehad, na mij hersenvlies ontsteking, 2 knie operaties en na mijn blindedarm ontsteking! GA NAAR DE DOKTER. Hij of ZIJ heeft het beste advies!! Suc6 iedereen!!!

 
Hallo Willemien, welkom op deze site en veel sterkte voor je.

Over jouw laatste citaat:
Quote:
GA NAAR DE DOKTER. Hij of ZIJ heeft het beste advies!!


Daar zet ik graag dit citaat tegenover dat van 1 van de grondleggers van de geneeskunde: Paracelsus:
Quote:
¨degene die als die 40 is nog niet zijn eigen arts is, die is van lotje getikt¨.


Mijn zoektocht naar gezondheid is een gevolg van mijn slechte ervaringen met artsen. En deze site gaat juist over wat Paracelsus zegt: je eigen arts worden.

Zou je het zelf geen uitkomst vinden dat / als je zelf de oorzaken van je problemen kon verhelpen in de plaats van dat je je lot van dokters afhangt als het uit de hand loopt?

Gelukkig dat jouw evaluatie van artsen goed is voor jezelf, maar de cijfers geven echter toch een heel ander beeld weer. Er is bijv. een onderzoek gedaan onder 800 lymepatienten dat uitwijst dat huisartsen de oorzaak zijn van het feit dat de ziekte van lyme chronisch wordt bij mensen:
Quote:
"Bij degenen die [...] met hun rode vlek naar de huisarts gingen, heeft bij tweederde (68%) de huisarts de rode vlek niet herkend. Bij 85% zijn de eerste klachten door de huis- arts niet herkend als lymeklachten. "

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=6640

En dan zijn er de officiele statistieken over iatrogenie: dood door artsen: doodsoorzaak nummer 1 in de VS.

 
Het gaat echt super goed dit jaar met de zon! Nog geen 1 keer een zonnebril op gehad en ik heb 1 keer een blaasje gehad dat ook weer heel snel verdween. Terwijl het eerste blaasje altijd het laatste verdween! Ook de hitte kan ik goed verdragen. Echt heel erg fijn dat je je niet hoeft te verschuilen in huis, in de schaduw. Zeker met het werk dat ik nu doe, zoveel mogelijk met de jongeren naar buiten en ik hoef nergens over na te denken. Uiteraard op de pieken zoeken we wel de schaduw, maar dat lijkt me niet meer dan gezond. Al twee keer op mijn initiatief buiten geluncht. Zou ik vroeger echt never nooit niet gedaan hebben!

 
Willemien87, de dokter heeft vast wel eens het beste advies maar meestal niet. Als ik naar de dokter had geluisterd zat ik nu aan de prozac, cholesterol verlager, maagzuur remmer, slaappillen en nog een paar anderen tegen de bijwerkingen van deze troep. Daarbij zou ik dan 20 kilo overgewicht hebben, geen energie, en een enorme depressie

Kortom geen leven.

Drugs gaan slikken is niet de oplossing.

 
@Willemien 87: Prednison gaan gebruiken om de zon in te kunnen lijkt mij inderdaad geen gezonde structurele oplossing. Zelf dokteren is zeker niet altijd de oplossing, maar ik zou me dan wenden tot een goede orthomoleculair of natuurarts voor hulp.

Goed dat je dat toch allemaal niet bent gaan gebruiken Pike! Bizar he, dat iemand zo'n scala aan pillen "mag" gebruiken om zogenaamd weer beter te worden.

 
Willemien,

De optelsom: heftige zonne-allergie, hersenvliesontsteking, blindedarmontsteking en 2 keer geopereerd aan je knieen. Geen beste score! Heb je jezelf ooit eens afgevraagd waar dit allemaal vandaan komt? Aan je post te lezen niet, jij laat je liever 'oplappen' door medici.

Je 'zonne-allergie' en alle andere ontstekingsprocessen heb je o.a. te danken aan 'gezonde' halvarine. Hierdoor sterven je huidcellen vroegtijdig af, waardoor je huid ultragevoelig wordt voor o.a. zonlicht! Je doet net of Prednison het ei van Columbus is, maar het is een zeer heftige ontstekingsremmer die...de huid verdunt!

En dan je andere 'medicijn', Tavegyl. Hier vind je de bijsluiter en dit zijn de bijwerkingen:

Quote:
4. MOGELIJKE BIJWERKINGEN

Zoals elk geneesmiddel kan Tavegyl bijwerkingen hebben, al krijgt niet iedereen daarmee te maken.

De bijwerkingen worden hieronder vermeld naar systeem orgaanklasse en frequentie.

De frequentie wordt gedefinieerd als: zeer vaak ( 1/10), vaak ( ≥ 1/100, < 1/10), soms (≥ 1/1.000, <1/100), zelden (≥ 1/10.000, < 1/1000), zeer zelden (< 1/10 000, waaronder geïsoleerde gevallen).

Immuunsysteemaandoeningen:

Zelden: overgevoeligheidsreacties gepaard gaande met kortademigheid (dyspnoe) en shock

(sterke daling van de bloeddruk, bleekheid, onrust, zwakke pols, klamme huid,

verminderd bewustzijn).

Psychische stoornissen:

Zelden: prikkelbaarheid.

Zenuwstelselaandoeningen:

Vaak: vermoeidheid, slaperigheid, slapeloosheid, hoofdpijn.

Soms: duizeligheid.

Zelden: met name bij kinderen, een soort opgewondenheid ontstaan met rusteloosheid,

zenuwachtigheid of trillingen (paradoxale stimulatie van het centrale zenuwstelsel).

Zeer zelden: zweten (transpiratie).

Hartaandoeningen:

Zeer zelden: hartkloppingen (palpitaties).

Maagdarmstelselaandoeningen:

Zelden: droge mond, maagpijn, misselijkheid, diarree, verstopping van de darmen (obstipatie).

Huid- en onderhuidaandoeningen:

Zelden: huiduitslag.

Krijgt u veel last van een bijwerking? Of heeft u een bijwerking die niet in deze bijsluiter staat? Neem dan contact op met uw arts of apotheker.


Óm over Prednison maar te zwijgen:

Quote:
BIJWERKINGEN

De volgende bijwerkingen kunnen voorkomen:

- verhoogde gevoeligheid voor infecties en onderdrukking van de verschijnselen hiervan

- verstoring van het vocht- en zoutevenwicht, met kans op verhoogde bloeddruk, gewichtstoename en kaliumtekort

- spier- en botafwijkingen, zoals spierzwakte, afbraak van de spieren, osteoporose en groeiremming bij kinderen

- maag- en darmstoornissen, zoals maag- en darmzweren en misselijkheid

- huidafwijkingen, zoals dunne, broze huid, huidstriemen, toegenomen transpiratie, acne, vertraagde

wondgenezing, huiduitslag, blauwe plekken, overmatige haargroei en overgevoeligheidsreacties

- aandoeningen van het zenuwstelsel, zoals slapeloosheid, stemmingsveranderingen, duizeligheid,

stuipen en hoofdpijn

- hormonale stoornissen, zoals menstruatiestoornissen, het zgn. Cushing-syndroom (veranderde

vetverdeling, vollemaansgezicht, hormonale afwijkingen), veranderde reactie op stress en toename

glucosegehalte van het bloed

- verstoring van de stofwisseling, zoals toename van de eetlust, vetzucht en negatieve stikstofbalans

- oogafwijkingen, zoals groene en/of grijze staar en verhoogde oogboldruk

- veranderingen in het bloed.

Waarschuw uw arts of apotheker wanneer u last ondervindt van één van bovengenoemde bijwerkingen of indien bij u een bijwerking optreedt die niet wordt vermeld in de bijsluiter.


Ik zeg veel sterkte met het dokteren, want dat zul je op deze manier de rest van je leven nog blijven doen!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.533
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan