Zin en onzin van cryptovaluta

in totaal zou er zoveel goud zijn: https://www.gold.org/about-gold/gold-supply/gold-mining/how-much-gold (197576 ton)
en volgens de MC (8marketcap.com) zou er slechts 241 ton zijn

idd rekenen ze ergens raar.

Dat goud begint steeds onbetrouwbaarder te klinken :)
Het goud in opslag van landen en groot goud bezitters is geen handel, die 241 ton goud is incl. De verwachte toekomstige opgravingen maand of 6 of zo, veel goud is ook in horloges ringen kettingen das ook niet in de handel
 
Het goud in opslag van landen en groot goud bezitters is geen handel, die 241 ton goud is incl. De verwachte toekomstige opgravingen maand of 6 of zo, veel goud is ook in horloges ringen kettingen das ook niet in de handel
Er wordt volgens dat stukje jaarlijks tussen de 2500 en 3000 ton gedolven.
 
Er wordt volgens dat stukje jaarlijks tussen de 2500 en 3000 ton gedolven.
Klopt wel ongeveer, maar speculatief goud is niet hetzelfde als fysiek goud, speculatief goud is een vel papier met zwarte letter dit vel vertegenwoordigt x waarde aan goud
 
Ik zat gisteren met iemand te praten die wil gaan starten op de woonmarkt. Jong plus vriendin. Hij hele goeie baan.
Toen hij 2 jaar terug naar de bank ging, zeiden ze: kom maar terug als je 20k hebt. Dus hij en vriendin keihard sparen en 1 jaar later hadden ze 20k.
O zei de bank. Kom maar terug als je 40K hebt.
Nu weer een jaar later, hebben ze 40K en raadt eens wat de bank zegt. Idd kom maar terug met 50 a 60K

Het geld is stuk. Als hij 2 jaar geleden begonnen was met DCA voor bitcoin, dus elke maand op een vast dag voor 2K BTC kopen (heb ik ff uitgerekend op de achterkant van een Excelsheet) had tie nu bitcoin ter waarde van >200K gehad ipv die 44K.
Noem het speculatie, noem het indekken tegen de fiat gekte. Als het werkt dan werkt het.

Het starten op de overspannen woningmarkt is met 200k veel eenvoudiger dan met 40K.

Je weet natuurlijk niets vantevoren, maar dat het nu niet goed gaat met fiat is overduidelijk zichtbaar.



(DIT IS GEEN FINANCIEEL ADVIES OVERIGENS)
 
Ik zat gisteren met iemand te praten die wil gaan starten op de woonmarkt. Jong plus vriendin. Hij hele goeie baan.
Toen hij 2 jaar terug naar de bank ging, zeiden ze: kom maar terug als je 20k hebt. Dus hij en vriendin keihard sparen en 1 jaar later hadden ze 20k.
O zei de bank. Kom maar terug als je 40K hebt.
Nu weer een jaar later, hebben ze 40K en raadt eens wat de bank zegt. Idd kom maar terug met 50 a 60K

Het geld is stuk. Als hij 2 jaar geleden begonnen was met DCA voor bitcoin, dus elke maand op een vast dag voor 2K BTC kopen (heb ik ff uitgerekend op de achterkant van een Excelsheet) had tie nu bitcoin ter waarde van >200K gehad ipv die 44K.
Noem het speculatie, noem het indekken tegen de fiat gekte. Als het werkt dan werkt het.

Het starten op de overspannen woningmarkt is met 200k veel eenvoudiger dan met 40K.

Je weet natuurlijk niets vantevoren, maar dat het nu niet goed gaat met fiat is overduidelijk zichtbaar.



(DIT IS GEEN FINANCIEEL ADVIES OVERIGENS)
Verschrikkelijk die huizenmarkt! De toekomst van de jongeren wordt door de oudere in slaap gesuste generaties vermorzeld.
Goed punt van jou voor wat betreft die bitcoin. Heb je die gast dit voorbeeld ook voorgelegd of ga je dat nog doen? Je hebt nu toch alles al voor hun op een rijtje gezet.
Als het stel van je voorbeeld hun geld nu inzet op bitcoin, dan nog schiet het op, zeker de komende maanden. Het is bij bitcoin telkens zo dat je denkt: ''ik pies toch naast de pot, de grote winsten zijn al voor mijn tijd gemaakt'', maar op de langere termijn is de bitcoin alleen maar gestegen.
Neemt niet weg dat de kans blijft bestaan dat die bitcoin stevig gaat crashen weer, zoals die telkens gedaan heeft.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
499.057
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan