Zin en onzin van cryptovaluta

Vraag een kilo per BTC, dan is het kopen met korting voor de liefhebbers

1 kilo goud $57k
1 BTC $61K
 
Er wordt trouwens dagelijks voor ongeveer 40 miljard btc verhandeld, ik weet niet of jij genoeg hebt om de koers te beïnvloeden. Maar als je het wel lukt, good for you! Chapeau
 
Er wordt trouwens dagelijks voor ongeveer 40 miljard btc verhandeld, ik weet niet of jij genoeg hebt om de koers te beïnvloeden. Maar als je het wel lukt, good for you! Chapeau
Ik heb voor 100 euro BTC dat weet je
 
ja, dat weet ik nog, maar het koopmoment was me een beetje onduidelijk :)

Eniewee, waarom verkoop je het niet gewoon zelf aan het bulliondealer? Dan sturen ze het goud zo naar je op.
Prijs op 04-02-2013 was net boven de $100, daarna in juli dat jaar een paar keer eronder geweest, daarna nooit meer.
 
ja, dat weet ik nog, maar het koopmoment was me een beetje onduidelijk :)

Eniewee, waarom verkoop je het niet gewoon zelf aan het bulliondealer? Dan sturen ze het goud zo naar je op.
Das niet interessant, gaat met bonnetjes dan kan ik net zo goed geld pakken.
Ze moeten gele blokken brengen en stick meenemen ik ga niet vrijwillig een dictator spekken, ik kocht in het tweede kwart 2010
 
ja, dat weet ik nog, maar het koopmoment was me een beetje onduidelijk :)

Eniewee, waarom verkoop je het niet gewoon zelf aan het bulliondealer? Dan sturen ze het goud zo naar je op.

En hele "out of the box" gedachte, als je het geld niet direct nodig hebt kan je ook nog even wachten :)

Koers zal ongetwijfeld nog stijgen voor die implodeerd
 
En hele "out of the box" gedachte, als je het geld niet direct nodig hebt kan je ook nog even wachten :)

Koers zal ongetwijfeld nog stijgen voor die implodeerd
Geld heb ik niet nodig krijg maandelijks betaald en nog genoeg reserve, vandaar dat ik niet voor geld weg doe.
 
Met andere woorden er is onvoldoende BTC om de CB-valuta te vervangen. Niet echt handig om een schaarste te creëeren als je voor vrijheid staat.

Betekent alleen dat de BTC moet stijgen om dat op te vangen.

Overigens zou, als je goud zou willen nemen om de CB-valuta over te nemen, de goudprijs dan ook enorm moeten stijgen
 
Betekent alleen dat de BTC moet stijgen om dat op te vangen.

Overigens zou, als je goud zou willen nemen om de CB-valuta over te nemen, de goudprijs dan ook enorm moeten stijgen

Dit rekenmodel is ook de reden dat PlanB (disclosure: een enorme BTC adept) als twitter handle 100trillioUSD heeft.

Dat is een beetje de market cap die BTC moet hebben om het financiele systeem over te nemen.

($100T is ongeveer 10* de market cap van goud)
 
Betekent alleen dat de BTC moet stijgen om dat op te vangen.

Overigens zou, als je goud zou willen nemen om de CB-valuta over te nemen, de goudprijs dan ook enorm moeten stijgen
Over goud maak je een misrekening, de Market cap van goud is maar een klein deel we hebben ook nog opslag goud als dekking, iets wat BTC niet heeft en nooit zal krijgen, de handel in futeres zal BTC niet helpen hooguit naar de knoppen. Die 100t is een natte lucht droom.
 
Over goud maak je een misrekening, de Market cap van goud is maar een klein deel we hebben ook nog opslag goud als dekking, iets wat BTC niet heeft en nooit zal krijgen, de handel in futeres zal BTC niet helpen hooguit naar de knoppen. Die 100t is een natte lucht droom.

Snap ik ff niet.

Volgens mij is de MC van goud (nu $11,3T) gewoon het goud dat er nu is, al dan niet in opslag.

Het goud dat nog gewonnen wordt komt er gewoon tzt bij, dat mag je niet in het voor al meerekenen.

Of ik zie het verkeerd, ook niet ondenkbaar.
 
Snap ik ff niet.

Volgens mij is de MC van goud (nu $11,3T) gewoon het goud dat er nu is, al dan niet in opslag.

Het goud dat nog gewonnen wordt komt er gewoon tzt bij, dat mag je niet in het voor al meerekenen.

Of ik zie het verkeerd, ook niet ondenkbaar.
Is goud op de vrije markt niet het goud in opslag, daar is, zelfs nog twijfel over, de Market cap wordt bepaald door futeres dus goud op papier niet eens fysiek goud
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan