Zijn er voedingmiddelen die jullie echt missen, en toch niet kopen?

Tjonge ja Joopie, roze koeken... Jemig dan noem je me wel wat op zeg. Maar ik zal niet oordelen over andermans smaak... :)

 
het kan zo maar zijn dat als je nu weeer eet, je ze absoluut niet meer lekker vindt. Ik was altijd gek op kruidnootjes, zo tegen de sinterklaastijd aan. jaren niet gegeten, en 2 jaar terug, ik was toen gestopt met eliminatiedieet, gunde ik mijzelf een handjevol kruidnootjes....ik vond er niets meer aan, kwam niet in de buurt bij de smaak die nog wel in mijn hoofd zat.

 
Inderdaad Dirtsa, zo zijn mij ook veel dingen tegen gevallen, vooral industriële producten die ik eens zo lekker heb gevonden...

 
Was dat bij mij ook maar zo.. Ik eet al jaren af en aan suikervrij en ik vind elke keer weer chocolade zo heerlijk. Bonbonbloc, m&m's, mierzoete engelse melkchocola (cadbury's, crunchies, mmm) Helemaal niet te zoet, zoals sommigen dat dan ervaren. En ik kan er dan ook meteen niet meer af blijven. Vandaar dat ik er ook gewoon niet meer aan moet beginnen.

 
Quote:
Een diabetes patiënt die symptoom vrij is door een dieet is m.i. nog niet genezen.



Hier op het forum is het geen dieet maar een levensstijl geworden, een gewoonte om gewoon gezond en volwaardig te eten.

En ja, dat kan vele problemen/klachten verhelpen.

 
@ boselfje

Chocola is denk ik voor mij ook een verhaal apart. Het valt haast in zo'n categorie van producten die ik niet 'durf' te gaan proeven. haha.

Ik ga binnenkort wel zelf chocola maken van cacaoboter, cacao en een beetje oerzoet/sucanat.

 
De kruidnoten, maar dan die hondenbrokvariant zonder al te veel suiker, die vind ik niet te versmaden, nog steeds. (alleen nu blijf ik ervan af) En dan altijd net even te veel eten, dat hoort er dan ook bij:)

 
Om nog even hierop terug te komen:
Quote:
Het punt is dat ze allemaal anaeroob zijn.


Ik ben benieuwd waar u vandaan heeft dat bacteriën allemaal anearoob zijn?

 
@ boselfje

Quote:
Ik eet al jaren af en aan suikervrij en ik vind elke keer weer chocolade zo heerlijk.


Misschien is het dan wel een goed idee om deze chocola eens te proberen. :mrgreen:

 
Oooo hoe heb ik die nu niet hebben zien staan?? :cry: Ik maak wel eens chocola met cacao, kokosolie, wat stevia en soms wat kokosmelk of amandelmelk. Ook mmm!

 
@ Joopie, als ik zo vrij mag zijn namens iemand anders te spreken: volgens mij bedoelde Mike (fatsnotbad) dat schadelijke bacterien / microben anaeroob zijn.

 
Lievergezond: Tuurlijk mag u zo vrij zijn :) . Maar na een beetje zoeken op het internet blijkt dat lang niet alle "schadelijke" bacteriën anaeroob zijn.

Dat betekent waarschijnlijk dat ziekten dus meer specifieke aandacht vereisen dan het verhogen van het zuurstof niveau.. (niet dat ik hier zo blij mee ben, had het inderdaad liever simpeler gezien.)

 
Joopie,

Je mag 'jij' zeggen, hoor. Laat mij maar eens weten welke schadelijke bacterien dan niet anaeroob zijn. Bekijk in de tussentijd dit filmpje:

http://video.google.com/videoplay?docid=-8108508242210478662&hl=en#

Mike

 
Helaas heeft dit filmpje mij nog niet kunnen overtuigen. Het komt op mij neer als een soort promotie filmpje voor zijn producten. Daarnaast vind ik zijn kijk op het lichaam en de problemen een beetje te simplistisch.

Excuses voor het feit dat ik sceptisch ben of het niet wil begrijpen, maar dat komt door alles wat ik al gedaan/ meegemaakt heb..

Ik begrijp dat bacteriën niet kunnen overleven als ze in aanraking komen met "actief" zuurstof, maar mij is verteld dat dit "actief zuurstof" (ROS) ook schade aan cellen kan aanrichten?

Als zuurstof therapie het echt de oplossing zou zijn voor onze hedendaagse problemen waarom is het dan nog zo relatief onbekend? Inmiddels is hij er al 22 jaar mee bezig.

 
Joopie, heb je het boek al gelezen van EdmcCabe, flood your body with oxygen? Echt een aanrader.

 
Nee.. Staan daar onderzoeken in, waarin beschreven wordt wat orale toediening van "actief zuurstof" precies doet? (vb. aangetoonde veranderingen van bepaalde cytokinen, bloedwaarden, e.d.)

 
Quote:
Als zuurstof therapie het echt de oplossing zou zijn voor onze hedendaagse problemen waarom is het dan nog zo relatief onbekend?



Omdat de industrie er niet aan kan verdienen.

En doctoren worden opgeleid door de farmacie, althans die hebben een giga dikke vinger in de pap.

En de farmacie kan alleen verdienen als er patenten aangevraagd kunnen worden en dat kan met zuurstof/ozon niet.

 
En ook hier wordt diep op ingegaan in dit boek, het is in het Engels, ik ben ruim halverwege. EdmcCabe is onderzoeksjournalist en al meer dan 20 jaar doet hij onderzoek hiernaar.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan