YES!!! Ik heb het altijd al geweten!

Webmaster

New member
Waarom een wasbordje ('sixpack') allesbehalve gezond is en je overlevingskansen verkleint:

http://www.naturalnews.com/037536_body_fat_ripped_abs_survival.html

Mike Adams wordt alsmaar briljanter en scherper, ik vind het een groot genot om zijn ontwikkeling te volgen. Deze man verwoordt steeds vaker exact wat ik zeg of denk! Tijdens mijn lezingen verkondig ik regelmatig dat in het geval van voedselschaarste de zwaar afgetrainde mannen en vrouwen die een en al spieren hebben en geen vet als eerste het loodje zullen leggen, omdat ze niet over een vetvoorraadje beschikken.

Ik kan me herinneren dat ik enkele jaren geleden, toen ik nog volop in mijn vegetarische rawfood-periode verkeerde en leefde op smoothies en salades, trots tijdens een uitzending van Gezondheid Radio van Henk Mutsaers vertelde hoe deze voeding automatisch een wasbordje bevorderde. Ik hoefde er niets voor te doen en dacht toen werkelijk dat dergelijke vetschaarste wenselijk was. Niet voor niets kwam ik, toen ik overschakelde op WAPF in 2009, maar liefst 15 kg aan - over schaarste gesproken! Het klopt inderdaad dat je vanzelf een sixpack krijgt op basis van rauwe, plantaardige voeding, maar dit is dus allesbehalve wenselijk! WAPF brengt je in de energie van overvloed en dat is alleszins wenselijk. Je kunt dus beter wat over hebben dan tekort, we moeten ons 'schoonheidsideaal' drastisch herzien!

Mike

 
Als je te dik bent, ben je vaak ook ondervoed. Helaas kom je dan ook nog een keer extra aan voordat je gaat afvallen. Logisch maar vaak niet gewenst.

Dit artikel zegt overigens wel dat je extra vet nodig hebt in het geval je ineens zonder voedsel komt te zitten. In onze tijd is die kans wat minder aanwezig dan vroeger. Dus of je ook echt veel extra reserves nodig hebt vraag ik me af.

Dat bodybuilders ongezond bezig zijn en een te laag vetpercentage slecht voor je is, lijkt me overigens glashelder.

 
Quote:
Dit artikel zegt overigens wel dat je extra vet nodig hebt in het geval je ineens zonder voedsel komt te zitten. In onze tijd is die kans wat minder aanwezig dan vroeger. Dus of je ook echt veel extra reserves nodig hebt vraag ik me af.


In Ierland was er grote hongersnood toen de aardappeloogst mislukte tussen 1845 en 1852. Een heel land was gotendeels afhankelijk geworden van slechts 1 gewas. Wereldwijd is de voedselproductie nu nog steeds grotendeels afhankelijk van 1 enkele plantensoort: granen. Als de graanoogst wereldwijd mislukt is er wereldwijde hongersnood. Het risico op hongersnood en ondervoeding is nu misschien nog wel groter dan het ooit is geweest, dankzij de centralisering van de voedselproductie. Mike Adams wordt vaak verweten dat hij onnodig doemscenario's schetst. Naar mijn mening heeft hij juist een vooruitziende blik, regeren is voortuitzien!

Mike

 
Hier is al eerder discussie over geweest maar Mike ik ben het hier niet echt mee eens.

Als je goed kijkt naar natuurvolkeren en vooral dan naar de mannen, dan zie je over het algemeen dat deze mensen een sixpack hebben... zonder maar enigzins de spieren aan te spannen.

Deze natuurvolkeren, waar jij altijd naar refereert, hebben ook zeer lage vetmassa maar leven wel in de natuur, en zijn overgeleverd aan schaarste.... vallen deze mannen ook als bosjes om als er even een voedselschaarste heerst? Jij zegt altijd dat deze natuurvolkeren uiterst gezond zijn!

Verder heb je ook nog zoiets als vet om je organen... dit zit dus niet onder je huid, waardoor je alsnog een vetpercentage kan hebben van 25% EN een sixpack kan hebben! Kijk eens naar Mark Sisson!

Tizz geeft het ook al aan, mensen met enorme overgewicht zijn zwaar ondervoed! Dus mensen met geen vet (zichtbaar, daar praten we namelijk over!)onderhuids betekend niet direct dat zij minder gezond zijn!

Toevoeging:

Sinds ik WAPF eet, heb ik nu meer buikspieren gekregen.... vanaf het moment dat ik 62 woog, had ik bijna geen buikspieren... ik was gewoon MAGER. Nu weeg ik rond de 68-70 KG en heb nu een kleine sixpack maar ook die vleugelspieren in je buik, naast je sixpack. Nooit gehad in me leven... nu opeens zijn ze er. En ik sport niet.. 5 van de 7 dagen zit ik op me kont, om het zo te beschrijven.

Hoe verklaar je dit dan Mike, of wil je zeggen dat ik ondervoed ben op dit moment?! :D

Kan je trouwens ondervoeding beschrijven?! Iemand kan dik zijn en ondervoed zijn, iemand kan dun zijn en ondervoed zijn. Kennelijk kan iemand die er gespierd uit ziet ook ondervoed zijn. Wanneer spreek je over een persoon die in ieder geval niet ondervoed is?

Ik heb weinig zichtbaar vet, maar wel veel zichtbaar spier (iets wat ik op een lager gewicht niet had!), ik train niet maar spieren groeien wel, ik kom ook aan in gewicht en ik kan makkelijk zonder problemen 18 uur zonder eten, zonder energiedip.

Als ik ondervoed zou zijn.... dan heb ik toch constand honger, weinig energie, vaak ziek.... etc etc etc... ?!

 
Afhankelijk van welke natuurvolkeren je bekijkt, zie je zowel sixpacks als buikjes. Het ligt eraan hoeveel moeite ze moeten doen om aan voedsel te komen en hoeveel vet ze daarbij verbranden. Overigens heb ik het niet over enorm overgewicht (zwaarlijvigheid), zoals jij wel doet.

Ik ben het ermee eens dat we overgewicht hebben door ondervoeding, iets waar de mensheid nooit eerder mee te kampen heeft gehad. Dit is allemaal gekomen toen we zijn begonnen om op glucose te draaien i.p.v. vetten. Het hormoon insuline is hiervoor verantwoordelijk en insuline is een hormoon dat ons evolutionair goed van pas kwam tijdens periodes van schaarste. Schaarste is er dus altijd geweest, maar als het even kan gaan natuurvolkeren (en wilde dieren) voor overvloed. Mensen zijn heel inventief geworden in het houdbaar maken van voeding voor de lange termijn.

Deze discussie gaat over ons moderne, blanke mensen. Hoe vaak hoor je niet als iemand 'plotseling' overlijdt aan een hart- of herseninfarct: ik snap er niets van, die persoon was altijd supergezond, niet te dik en sportte altijd. Oftewel: magerheid en lichaamsheweging (uithongering en uitputting) wordt gezien als 'gezond'. Die natuurvolkeren draaiden hoofdzakelijk op vetten, of ze nu een buikje hadden of niet. Dat is een groot verschil. De vergelijking met de moderne mens is op basis van uiterlijkheden niet te maken, we moeten kijken naar de voeding.

Mike

 
je stelling is dit: Waarom een wasbordje ('sixpack') allesbehalve gezond is en je overlevingskansen verkleint:

En nu zeg je:

Oftewel: magerheid en lichaamsheweging (uithongering en uitputting) wordt gezien als 'gezond'. Die natuurvolkeren draaiden hoofdzakelijk op vetten, of ze nu een buikje hadden of niet. Dat is een groot verschil.

Een wasbordje zegt dan toch niks over of je ondervoed bent of niet?! Als je WAPF eet en een wasbordje krijg... moet ik me dan druk maken over ondervoeding?!

 
Je snapt het punt niet dat ik wil maken. Nogmaals: deze info is bedoeld voor blanke, moderne mensen die draaien op koolhydraten. Dan draai je al niet op vetten en ga je die er ook nog aftrainen. Dat is dubbele schaarste: schaarste door voeding (uithongering) en schaarste door lichamelijke oefening (uitputting). Natuurvolkeren die fysiek heel erg actief waren, aten daar ook naar. Ikzelf heb gemerkt hoe makkelijk ik steile heuvels kon beklimmen in Cornwall, op basis van bijv. eieren als ontbijt met een glas rauwe melk. Daarna had ik nog steeds geen hongergevoel, ook al had ik de nodige calorieen verbrand! Probeer dat maar eens te doen op 2 boterhammen met halvarine en magere rosbief. Wil je het nou niet snappen of hoe zit dat?

Mike

 
"deze info is bedoeld voor blanke, moderne mensen die draaien op koolhydraten."

Als je dit zegt dan klinkt het weer logisch inderdaad.

Nogmaals, je stelling: "Waarom een wasbordje ('sixpack') allesbehalve gezond is en je overlevingskansen verkleint:"

Als je er nou bij vertelt dat dit over het algemeen alleen geldt voor blanke, moderne mensen die draaien op koolhydraten.... maar dit lees ik niet terug in je verhaal.

Vandaar mijn verduidelijking maar misschien ergens over heen gelezen?! Aangezien je dit al een keer eerder heb lopen roepen... en eigenlijk ook niet duidelijk vertelde dat je het hier had over mensen die een westers eetpatroon er op na hielden(Koolhydraatrijk)

 
Het gaat dus niet om het wasbordje, maar om de manier die ontstaat. Of door uithongering/ondervoeding = slecht. Of door goede opbouwende voeding = goed!

Dit werd mij ook niet gelijk duidelijk. Goed dat je hier even op doorging Caveman!

 
IK ben helaas nog geen gram aangekomen met WAPF ik blijf aan de licht magere kant.... :(

Gelukkig hebben we in tijden van nood/voedselschaarste lokaal onze rauwe melk voor 30 ct per liter die bijna niemand drinkt :D

Anyways de planeet zal toch volgens het nieuwe boek van B Adamah-Vamachara in de komende 10 jaar drastisch moeten veranderen anders wordt het toch een aflopende zaak.

Hoewel uit een andere hoek komt Zijn visie op spiritualiteit komt naar mijn mening op t zelfde neer met jouw gedachtes hierover Mike. Dat vond ik wel cool om te zien.

Quote:
De tweede "root" van VAMACHARA: Plotinus stelde de God van Aristoteles (een eenzijdige yang-God/hemel-god zonder godinnelijke wederhelft) identiek aan het Goede, de Ene, de Bron. HIermee werd monistische spiritualiteit een feit. Dat wil zeggen spiritualiteit die geloofd dat we terug moeten naar de Bron om zo frictie op te lossen. Dit idee heeft juist de Aarde in een tranendal verandert omdat tranendal Aarde zo volgens het Secret-mechanisme steeds verder in het slob ging raken. Plotiniaanse spiritualiteit (mainstreamspiritualiteit en alle grote religies) streven naar de zenith van de Thanatos of doods-as. Daarom is al die spiritualiteit anti-vitalistisch, anti-aarde, anti-natuur, anti-vrouwelijk, anti-seksueel, anti-nu. De juiste orientatie voor een nieuwe spiritualiteit is orientatie op het leven en de aarde en het menselijke in de mens. Dus orientatie op de horizontale Eros of leven-as. De Eros is hetzelfde als de Tao. Bewust de Weg die eeuwig is vervolgen middels het bewust belanceren van yin en yang ipv van ultra-yang (ehyeh) een fetisj te maken.


 
Hi Debsy,

Zou je me dat adres van de rauwe melkboer nog eens kunnen geven? Ik weet namelijk niet of ik het goede adres had want ik stond voor een gewoon rijtjeshuis en er werd niet open gedaan.

Dank je.

John

 
Tja , ik ben een iets minder grote fan van mensen als Mike Adams en Dr. Mercola. Ze zullen het vast allemaal goed bedoelen, en er zit ook best wel af en toe waarheid in wat ze beweren. Maar zolang ze dit soort respectloze, opgeheven-wijsvingertjes-opmerkingen nodig vinden:

Quote:
Don't use this article as an excuse to pig out this holiday season. I can just see sometime (sic) stuffing their face with ice cream and declaring, "The Health Ranger said this was a good way to get prepared!"


Lees: Ik, Mike Adams, denk dat mijn lezers achterlijk zijn!

Quote:
Obviously you don't want to face a crisis as an obese person


Yes, obviously :roll:

Ik zag ooit een video van onze zelfbenoemde Health Ranger waarin hij vanaf zijn landgoed ergens in Zuid- of Midden-Amerika vertelde hoe makkelijk het is om gezond te blijven. Je hoeft alleen maar even alles biologisch te eten, bijvoorbeeld. Dit soort lieden zijn het contact met de realiteit kwijt en hebben geen flauw benul hoe 'gewone' mensen leven. Ze denken dat iedereen dezelfde keuzes mbt gezondheid, voedsel, lichaamsbeweging, blootstelling aan zonlicht, etc. etc. etc. kan maken en zien niet in hoeveel privileges ze hebben.

 
emveehaa,

Ik denk dat je de woorden van Adams uit context haalt. Ik lees zijn artikel in ieder geval totaal anders dan jij.

Allereerst moet je beseffen dat hij met Amerikanen te maken heeft en de massa daar behoort zo ongeveer tot de meest gehersenspoelde populatie ter wereld. De Nederlandse nuchterheid behoort niet tot de volksaard aldaar, dus hij schrijft voor een heel ander lezerspubliek. Er zit dus nogal wat cultuurverschil tussen zijn manier van communiceren en de manier waarop wij het hier op kunnen vatten, iets waar ik hier ook nog wel eens tegenaan loop (ik houd nl. wel van die Amerikaanse directheid).

Ten tweede moet je weten dat Adams op dat stukje land in Ecuador is gestuit en vervolgens wereldwijd iedereen de kans heeft gegeven daar gebruik van te maken om een soort 'community' te starten. In die tijd was Adams behoorlijk van het veganisme en van raw food en superfoods en dat deed inderdaad behoorlijk sectarisch aan, maar inmiddels woont hij weer in Amerika, is bevriend geraakt met Alex Jones, maar ook met Sally Fallon (hij zet zich heel erg af tegen rauwemelkfascisme in de V.S.!) en heeft een flinke dosis realtiteitszin gekregen. Daarom schreef ik ook dat ik met plezier zijn ontwikkeling volg.

Ja, Adams heeft de poen om dat stukje land te kunnen kopen in Ecuador, maar hij heeft er dan ook keihard voor gewerkt middels zijn site, zonder dat hij ook maar 1 keer zijn principes voor het geld heeft verkwanseld. Mercola is een stuk minder principieel en wordt alsmaar commercieler, dus ik kan me voorstellen dat je daar veel meer je kanttekeningen bij zet. Ik denk dat Mike Adams precies weet hoe gewone mensen leven en hij doet juist zijn best ze over te halen om hun geld anders te besteden, zodat ze gezonder en zelfdenkender worden.

Waarom heerst toch altijd de opvatting dat mensen met een goede boodschap zelf maar in een kartonnen doos moeten wonen? Is het niet juist goed dat ze succesvol zijn, zonder dat dit ten koste gaat van hun idealen? Hij toont smoel en karakter, zegt precies waar het op staat en laat zijn geld op een positieve manier spreken. Wat is daar nou mis mee?

Mike

 
Misschien kinnesinne / jaloezie. En kan men het niet zien als iemand succes heeft en zich daar niet voor schaamt.

Wij hebben altijd een eigen bedrijf gehad en daar keihard in gewerkt. Daar plukken we nu de vruchten van.

Dan zijn er mensen die daar moeite mee hebben en daar op af geven.

Gelukkig trekken wij ons daar niet zo veel van aan, wij weten hoe hard we er voor hebben moeten werken.

En nu is het de tijd om te genieten.

Lia

 
Quote:
IK ben helaas nog geen gram aangekomen met WAPF ik blijf aan de licht magere kant....


Bij mij hetzelfde.

Quote:
Die natuurvolkeren draaiden hoofdzakelijk op vetten, of ze nu een buikje hadden of niet.


Toch betwijfel ik dat wel. Ze zullen wellicht een stuk vetrijker eten dan veel moderne mensen zo mager mogelijk eten, maar zo gemakkelijk was het denk ik ook niet om aan vet te komen. Een dier bevat heel wat meer vlees dan vet, de meeste vissen zijn zo vet niet, schaal en schelpdieren zijn niet vet, plantaardige voeding zo uit de natuur bevat in de regel weinig tot geen vet, behalve noten, olijven en avocado's bijvoorbeeld. In onze tijd ligt iedere voedingswinkel vol met boter, room en kaas en het hele jaar door kan je bovenstaande vette zaden en vruchten verkrijgen zo veel je maar wilt. Dat was vroeger wel anders. In het boek van WP lees ik ook niet dat de natuurvolkeren zo superveel vet eten. Wel zullen die vetten van goede kwaliteit zijn geweest en veel vetoplosbare vitamines bevat hebben.

 
Price constateerde dat ALLE natuurvolkeren, zonder uitzondering, minimaal 10 keer zoveel vetoplosbare vitamines consumeerden dan de gemiddelde Amerikaan van zijn tijd, afkomstig uit dierlijke bron. Dan moet je toch een hoop dierlijk vet eten!

Mike

 
Of de dierlijke vetten bevatten veel hogere concentraties vetoplosbare vitamines. Dat lijkt mij eerlijk gezegd reëler gesteld. Daarbij geloof zeer zeker dat ze meer vet aten dan de vetfoben van onze tijd en mogelijk of wellicht ook meer vet dan de gemiddelde hedendaagse westerling. Maar goed is ook om een onderscheid tussen de vetten te maken. De hedendaagse westerling krijgt best wel wat vet binnen via plantaardige olie, vette sauzen, margarine en halvarine, fastfood, koekjes, chocola, gebak, avocado's, olijven.... maar die bevatten niet de juiste vetoplosbare vitamines. Vet vlees, vette kaas en slagroom wordt ook geconsumeerd, maar niet zo veel, maar ook niet weinig.

In de supermarkt word je doodgegooid met verarme producten, maar je hoeft nou ook weer niet te zoeken naar vetrijke producten. Er is nog genoeg volle melk, volvette kaas, gebak, slagroom, chips, bevroren cafetariasnacks, diepvriesfriet, vet vlees, eieren.... Dat is naar mijn idee wel een realistische afspiegeling van wat de hedendaagse westerling dus blijkbaar eet.

 
Quote:
Ten tweede moet je weten dat Adams op dat stukje land in Ecuador is gestuit en vervolgens wereldwijd iedereen de kans heeft gegeven daar gebruik van te maken om een soort 'community' te starten. In die tijd was Adams behoorlijk van het veganisme en van raw food en superfoods en dat deed inderdaad behoorlijk sectarisch aan, maar inmiddels woont hij weer in Amerika, is bevriend geraakt met Alex Jones, maar ook met Sally Fallon (hij zet zich heel erg af tegen rauwemelkfascisme in de V.S.!) en heeft een flinke dosis realtiteitszin gekregen. Daarom schreef ik ook dat ik met plezier zijn ontwikkeling volg.


Dit wist ik allemaal niet, mijn excuses. Klinkt inderdaad alsof het wel meevalt met een gebrek aan realiteitszin. Wat is eigenlijk rauwemelkfascisme?

En Mike Adams hoeft van mij niet in een doos te wonen hoor. Ik gun hem zijn rijkdom van harte. Ik had alleen het idee dat hij net iets te makkelijk de 'ik kan het, dus jij ook!' gedachte aanhing, waarbij geen rekening wordt gehouden met het feit dat we allemaal hele verschillende levens hebben, met hele verschillende hoeveelheden tijd, geld, energie enz. enz. die we kunnen steken in gezond worden en blijven. Maar ik oordeelde duidelijk te snel. Eigenlijk ben ik daar blij om!

Wat ik overigens nog wil opmerken, is dat ik dan juist wel weer vind dat 'wij' hier in Nederland iets te makkelijk zijn met 'Oh wat zijn die Amerikanen toch dom' opmerkingen. Mensen als Mike Adams, Alex Jones en Sally Fallon zijn immers zelf Amerikanen! Schreef jij niet ergens op het forum dat alle goede boeken over voeding en gezondheid Engelstalig zijn? Of zijn die schrijvers toevallig allemaal Engels, Schots, Iers, Welsh, Australisch, of Nieuw-Zeelands (dat waren ze allemaal toch :wink: ). Er zijn in totaal bijna 315 miljoen inwoners in de VS en ze zullen niet allemaal achterlijk zijn. Verreweg de meeste websites die zich bezig houden met het ontmaskeren van de NWO, zijn ook Amerikaans volgens mij.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan