YES!!! Ik heb het altijd al geweten!

En waar haal je vandaan dat ze goed doorvoed zouden zijn? Ik ken genoeg bodybuilders en fitnessfanaten die vreselijke huidklachten hebben bijvoorbeeld.

Mike

 
ja Mike dat klopt.Maar huidklachten zijn nog het minste probleem,voor velen.Dus niet voor iedere 'bodybuilder'.De problemen voor 'bodybuilders'gelden dan ook voor vele andere sportbeoefenaars,professioneel of anders.

Huidklachten-testosteron(bv)-en de rest kun je ook wel bedenken.

ad

 
Natuurlijk hebben ze er niet allemaal last van, maar wel veel. De reden hiervoor is de overmatige eiwitconsumptie en het vermijden van vetten. Dit kost ontzettend veel schildklierhormoon en vit. A en dat veroorzaakt de huidklachten.

Mike

 
Ik weet het mike.Ik probeer eigenlijk via een omweg aan te geven dat er mensen zijn die aan lichaamsopbouw doen en er verder ook een gezond eetpatroon op na houden.Maar de andere categorie gaat puur en alleen voor het uiterlijk zoals een 'bodybuilder'eruit dient te zien.Dit brengt heeel vaak absurde ideen aan de oppervlakte mbt voeding/leefstijl.Chasing dreams.

ad

 
Op een dergelijke eenzijdige manier met je uiterlijk bezig zijn is op het metafysische vlak ook een eigenschap die eerder bij vrouwen hoort. Niet dat mannen zich niet bezig horen te houden met hoe ze eruit zien, maar een overdreven nadruk op uiterlijk is een vrouwelijke eigenschap. Zo bezien is het uiterlijk van een bodybuilder geen teken van mannelijkheid, maar eerder van vrouwelijkheid.

Andersom is het uiterlijk van een vrouwelijke bodybuilder eerder een teken van mannelijkheid dan van vrouwelijkheid, omdat vrouwen nu eenmaal geen hard, gespierd lichaam horen te hebben. Ik zie hier weer de verwisseling van geslachtspatronen die zo epidemisch in onze samenleving zijn geworden, omdat we vergeten zijn wat onze archetypische rollenpatronen inhouden.

Mike

 
Het is inderdaad maatschappelijk een fenomeen.We kunnen er uren over doorgaan,het probleem is niet beperkt tot bodybuilding.Veel voetballes bv. willen op rocksterren/rappers etc lijken.Daarnaast zijn ze ook veeeeel bezig met hun haren,baardgroei,en ga zo maar door.

Maar goed het ging over voeding,dus laten we het maar erbij.Vrijheid,blijheid.

ad

 
Nee, dit moet benoemd worden, dus ik ga er nog even over door. Dit fenomeen heet de 'metroman' en het kenmerkt zich door vrouwelijke eigenschappen toekennen aan mannen. Klinkt misschien oer-conservatief wat ik nu ga zeggen, maar als mannen geen mannen meer kunnen zijn en vrouwen geen vrouwen, dan wordt niemand gelukkig, want niemand kan zijn wie hij/zij werkelijk is.

Mike

 
Nou, bodybuilding is toch echt wel mannelijk hoor. Jij weet overal wel een mannelijk/vrouwelijk verhaaltje bij te verzinnen tegenwoordig. Vaak zit je ook goed en klinkt het zeer logisch allemaal, maar soms ga je wel erg ver met je yin en Yang verhaaltjes.

 
Ok ,we gaan door.

Je hebt gelijk. Ik zelf weiger me als metroman te gedragen en ga zeker niet mee met het modebeeld zoals ons dat voorgeschoteld wordt door.....

Ik hoor trouwens in mijn vriendenkring wel vaker dat de vrouwen zeggen:dat is toch geen man,die geeft nooit eens tegengas.Ook op het gebied van kleding/uiterlijk worden deze uitspraken wel eens/vaker gedaan.makes me smile...want ik wordt wel eens gerelateerd aan Alfa mannetje.Mijn vrouw noemt het 'ongevoelig',maar is er uiteindelijk wel blij/tevreden mee.

Ook het scheren van het lichaam is bv.weer zo'n issue,toch?

ad

 
Quote:
Nou, bodybuilding is toch echt wel mannelijk hoor. Jij weet overal wel een mannelijk/vrouwelijk verhaaltje bij te verzinnen tegenwoordig. Vaak zit je ook goed en klinkt het zeer logisch allemaal, maar soms ga je wel erg ver met je yin en Yang verhaaltjes.


Dat mag jij vinden. Ik proef uit deze woorden alleen maar innerlijke onzekerheid die je met uiterlijkheden probeert te compenseren.

Mike

 
Quote:
ik wordt wel eens gerelateerd aan Alfa mannetje.


Je bent een uitstervende soort. Van het ene alfa-mannetje naar het andere schud ik je in ieder geval digitaal de hand! 8)

Mike

 
Er wordt op het forum ogenschijnlijk nog wel eens met enig dedain op bodybuilders neergekeken, maar deze groep heeft meer overeenkomsten met veel forumleden dan gedacht. Voor veel bodybuilders geldt dat ze gezonder eten dan de gemiddelde Nederlander, wat natuurlijk ook helemaal niet zo moeilijk is. Van oudsher zijn producten als eieren, volle melk en vlees de hoekstenen van een bodybuilding dieet. Niet zonder reden, want veel mensen ervaren goede vooruitgang met deze voedingsmiddelen. Zonder deze sport was ik niet eens in aanraking gekomen met WAPF en ik weet zeker dat dit ook voor veel andere beoefenaars van de sport geldt. Het is echt niet alleen anabolen gebruikende low-fat predikende ijdeltuiten wat de klok slaat. Een bodybuilder is bewust bezig met het ontwikkelen van zichzelf. Dit gaat verder dan alleen een lichamelijke transformatie, want de discipline en het doorzettingsvermogen dat noodzakelijk is om op de lange termijn vooruitgang te blijven boeken zijn bijkomende deugden.

 
Quote:
Een bodybuilder is bewust bezig met het ontwikkelen van zichzelf. Dit gaat verder dan alleen een lichamelijke transformatie, want de discipline en het doorzettingsvermogen dat noodzakelijk is om op de lange termijn vooruitgang te blijven boeken zijn bijkomende deugden.


Het is puur lichamelijke ontwikkeling op basis van narcisme en geen spirituele ontwikkeling. Het is een eenzijdige focus op de buitenkant, ten koste van de binnenkant.

Mike

 
Quote:
Het is puur lichamelijke ontwikkeling op basis van narcisme en geen spirituele ontwikkeling. Het is een eenzijdige focus op de buitenkant, ten koste van de binnenkant.


Iemand kan vanuit narcistische motieven met de sport beginnen, maar dit sluit niet uit dat er in de loop der tijd andere motieven een rol gaan spelen. En ook een sport waarbij de focus ligt op de buitenkant, kan leiden tot verbetering van de binnenkant.

 
Quote:
Het is puur lichamelijke ontwikkeling op basis van narcisme en geen spirituele ontwikkeling.


Ik vond dit wel een mooie video daarover



 
En dat zit hij te vertellen terwijl hij een shirt draagt in legerkleuren? Excuse me als ik dat niet serieus kan nemen!

Mike

 
Quote:
En dat zit hij te vertellen terwijl hij een shirt draagt in legerkleuren? Excuse me als ik dat niet serieus kan nemen!


Wat doet dat af aan de inhoud van zijn boodschap?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.838
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan