YES!!! Ik heb het altijd al geweten!

Je kunt geen hoge spirituele boodschap verkondigen terwijl je in gevechtskleding rondloopt. Als je dat niet inziet of wilt inzien, dan mis je een paar denkschakels.

Mike

 
Haha, ik WIST dat er iemand met een elliot hulse filmpje zou komen. :lol: en ik wist ook al dat Mike er dan alles aan zou doen om die gast af te kraken :mrgreen:

 
Dat shirt is een verwijzing naar bootcamptraining, vandaar de militaire print. Hoe zwaar je een dergelijke associatie wilt laten wegen is een persoonlijke keuze. Het is jammer dat je hem volgens mij niet kent, want die Elliott Hulse zou je qua inhoud nog wel eens kunnen verrassen.

Laatst wees je mij terecht (en daar kon ik me best in vinden) over het feit dat ik iets wat ik niet begrijp niet meteen moet afkraken. Zowel aan bodybuilding als aan de boodschap van Hulse zitten positieve elementen verbonden. Het is jammer dat je die moet missen omdat je je focust op de negatieve elementen.

 
Quote:
Waarom verdiepen jullie je niet in Paul Chek?


Wie zegt dat 'we' ons daar niet in verdiepen? Sterker nog, ik vind Chek geweldig. En nog sterker, Elliott Hulse was een leerling van Chek en bekend pleitbezorger van Chek's ideeen! Ze zijn ook bevriend. Wellicht is er dan toch iets goed aan de man ;)

 
Quote:
Je kunt geen hoge spirituele boodschap verkondigen terwijl je in gevechtskleding rondloopt


Dus als ie een ander shirtje aan had, dan vond je elliot wel een prima gast? :D

Volgens mij zijn Paul en Elliot trouwens goede maatjes van elkaar. Staan verschillende filmpjes van hen samen op youtube.

En Elliot eet volgens mij ook vooral Wapf / paleo en verteld zinnige dingen over orgaanvlees en rauwe melk.

Ik mag die elliot wel, verteld soms onzin, maar ook heel veel zinnige dingen waar veel mensen wat van kunnen leren.

 
Heeft-ie toch niet goed opgelet tijdens de les. 'Bootcamp training' is een volkomen zinloze verspilling van tijd, waarbij je niet 'gehard' wordt of 'een man' wordt, maar juist gebroken en vernederd. De leerling overtreft de meester dus duidelijk niet!

Mike

 
Quote:
Dus als ie een ander shirtje aan had, dan vond je elliot wel een prima gast?


Laat ik het zo zeggen: het helpt niet om je zo uit te dossen en tegelijkertijd zo'n boodschap te verkondigen. Dat is cognitief dissonaht, het klopt niet met elkaar. Zou jij mij serieus nemen als ik een T-shirt aan had met daarop: Vegans Rule?

Mike

 
Quote:
Zou jij mij serieus nemen als ik een T-shirt aan had met daarop: Vegans Rule?


Dat zou ik wel een hele toffe stunt vinden :lol: :mrgreen:

 
Mike, zijn trainingsideeen zijn niet gebaseerd op bootcamptraining, maar op die van Paul Chek. Ik kan een heel betoog houden over de herkomst van dat bootcampshirt, maar dat is niet eens relevant in deze. Wat vooral relevant is dat je jezelf mogelijk (en wellicht ook anderen die meelezen) een prima bron van informatie ontneemt door hem te beoordelen op zijn uiterlijk. De meester is trouwens erg tevreden over de leerling kan ik je melden ;)

 
OK, laten we zijn combat short buiten beschouwing laten. Dan zie je ook hier weer dat we in Nederland mijlenver achterlopen. Hoeveel bodybuilders of fitnessgasten zie je hier die verder denken dan hun spieren dik zijn?

Mike

 
Helemaal mee eens. Pas eens een keer voor de grap met een collega mee gegaan naar de sportschool. (Jongen is fanatiek fitnesser en ik moest even laten zien wie er sterker was haha 8) )

Eerst komt de sportschoolhouder naar buiten en gaan ze eerst met z'n allen roken. Daarna even wat aanklooien in de gym, 2 euro voor een superspierballenshake ( :roll: ) en daarna gelijk weer naar buiten nog "effe gezellig" te roken..

Zonde, er zijn ook gewoon veel te weinig mensen met echte kennis over voeding, sport en gezondheid in de fitness wereld.

 
Dat is op allerlei gebieden zo, zag laatst een aanbieding voor een cursus mindfulness inclusief koffie en vlaai.

 
@ Tanja: probeer mensen maar eens binnen te krijgen zonder 'gratis' koffie! ;-]

 
Je wil niet weten hoeveel lokaties ik bezoek in Nederland voor lezingen, waar men getrakteerd wordt op koffie, Pickwick-thee en koekjes...

:Zucht:

Mike

 
En dan zie je de mensen vaak schrikken als jij aangeeft dat ze dat beter niet meer kunnen drinken/eten.

Mike, een keer in Soest (heeeel lang geleden) was er in het publiek een man die cola zat te drinken, dat verzin je toch niet....

Lia

 
Dat was een vrouw en ze dronk Cola Light. Ze verdween tijdens de pauze en was dus tijdens het tweede gedeelte niet meer aanwezig. Tijdens de eerste helft was ze vooral negatief aanwezig.

Mike

 
Dat het t-shirtje niet geschikt is is slechts een associatie en zegt niks over de inhoud. Je kunt niet aan de buitenkant zien hoe iemand werkelijk denkt. Het is het ego dat niet verder kijkt en in dat geval zul je ook geen spirituele boodschap ontvangen.

Als hij een groot publiek wil aanspreken dan zou het misschien verstandiger zijn om doelgerichte kleding aan te trekken. Helaas kijken we te vaak alleen naar de buitenkant en doen ons zelf te kort. We houden ons zelf voor gek hiermee. Kwaliteit zit hem in het denken niet in dat wat we zien door onze ego bril.

 
Ik wil er geen halszaak van maken. Normaal interesseert het me geen lor hoe iemand eruit ziet of wat hij/zij draagt, dus als het mij opvalt moet het wel heeeeeeeeeeel opvallend zijn! Gezien het feit dat dit een leerling is van Paul Chek en dat hij zinnige dingen te melden heeft, moeten we dit maar beschouwen als een misverstand.

Mike

 
De laatste keer in Midwoud zat er ook een man tijdens de lezing een biertje met een grote zak chip. (wel in zijn tas verstopt)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.845
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan