Wortelkanaalbehandeling

gisteren weer 2 amalgeen vullingen eruit,en pockets van de betreffende gereinigd.

Gisteravond veel pijn. Heb er geelwortel op gemasseerd (tandvlees erboven) en volgens mij hielp dat echt, goed geslapen ook.

Vandaag gaat prima weer.

 
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/05/03/root-canal-alternative.aspx

 
Zelf heb ik twee wkb behandelde kieswortels in mijn mond met een kroon erop. Nu heb ik al maanden keel en oorpijn die maar niet overgaat. Omdat de reguliere tandarts zei dat op een van de wortels cariës te zien was op de foto heb ik dat laten behandelen en de kroon laten vervangen. Daarna kreeg ik nog veel meer last van die keel en oorpijn voornamelijk aan de kant waar de kies zit. Al twee weken heb ik er hoofdpijn bij en het gevoel dat er een ontsteking zit.

Daarom ging ik terug naar de tandarts, die zei me dat ik zoveel last had omdat er bij de behandeling veel van dat bittere spul gebruikt is om het bloeden te stelpen. Daarvan is mijn tandvlees geirriteerd en heb ik zo'n kloppende ontstekingspijn zegt ie.

Over de keel/oor en hoofdpijn zegt hij dat het er niks mee te maken heeft.

Nu heb ik heel erge spijt van die behandeling maar dat is te laat nu.

Ik heb hier veel gelezen en had net Meneer Solleveld aan de telefoon. Heb een verzekering die jaarlijks 650 euro aan alternatief vergoed maar met een max van 40 euro per dag. En alleen al de intake kost bij Solleveld 180 euro. Dan nog een Topas test en vervolgconsulten en dan ben ik honderden euro's verder. Wat ik niet heb. Hij wilde de rekeningen ook niet spreiden en meerdere data op de factuur zetten. Daar begon hij niet aan :-(

In Amsterdam waar ik woon zitten verschillende bio-energetische tandarsten maar ik heb er nog geen een gevonden met meet-apparatuur om wkbehandele wortels door te meten. Nu zit ik er aan te denken om een afspraak te gaan maken met Neelissen second opinion tandarts in Overveen. Daar kost een intake 120 euro en als ik dan niet te vaak terug hoef te komen kan ik dat net betalen.

Of heeft iemand een beter idee?

Iemand in het reguliere circuit die hier verstand van heeft ? Of een alternatieve behandelaar die niet zoveel geld vraagt of wel bereid is de rekening te splitsen?

 
Ja dat weet ik, maar Solleveld gaat ook geen kiezen trekken. Vraag me wel af of dat er ook nog bij komt idd. Als b.v. Neelissen door verwijst naar de kaakchirurg? Als de reguliere tandarts je door verwijst wordt het vergoed!

Nu verwijst Solleveld altijd naar een kaakchirurg in Belgie door. Denk zowieso niet dat dat vergoed wordt.

 
Barkyloe, ik was 2 weken geleden naar tandarts Neelissen en wist dat hij alleen maar doormeet. Ik vind dat ik er niet veel wijzer van ben geworden. De rekening was 140,-

Ik heb op 1 plek in mijn mond een verband met mijn darm, verder nergens anders een verband met organen aangetroffen. terwijl er nog een paar plekjes niet in orde zijn. Dat wil niet zeggen dat ik nu op die ene plek iets ga doen, ik heb geen pijn en anders is het nogal rigoreus om dat aan te pakken. Een brug door midden zagen, een wortel verwijderen en dan blijft er een halve brug over. Ik gok erop dat ik door middel van goed spoelen met H202 de boel rustig kan houden.

Zoals jij je probleem beschrijft komt de pijn heus wel van die kies, vaak weet je zelf het beste wat er aan de hand is. En voor 140,- een bevestiging krijgen lijkt me ook een dure grap. Want inderdaad, hij behandelt niet en noemt ook geen goede tandarts.

Misschien verschillende tandartsen opbellen en vragen of ze naast behandelen ook kunnen doormeten.

Jammer dat wij nu weten dat er veel mis is bij reguliere tandartsen maar daarmee hebben we ons probleem nog niet opgelost.

 
Aaahhh bedankt Liesje, dat is goed om te weten. Dan ga ik daar ook maar geen afspraak maken.

Momenteel word ik een beetje niet goed van de tarieven die gevraagd worden. De gevraagde uurprijs ligt ver boven wat ik per dag verdien. En een beetje treurig dat ze dan ook niet bereid zijn om de behandeling te spreiden zodat het wel vergoed kan worden.

Zo wordt het wel een beetje een elitair gebeuren. Ik kan het iig niet betalen met een salaris in welzijn cao en drie kinderen.

Helaas.

Morgen maar weer verder speuren.

Groetjes

Barbara

 
barkyloe, tandarts neelissen verwijst meestal door naar kaakchirurg Muyen in het slotervaartziekenhuis. maar ook als een gewone tandarts je door verwijst gaat het van de eigen risico af, dat heeft mijn tandarts uitgelegd.

in het verleden zijn er teveel mensen onnodig naar een kaakchirurg door verwezen dus nu moeten de mensen eerst het eigen risico opmaken voordat het vergoed wordt.

 
Ik kan Peter Dros van Mondzorg Maasdriel aanbevelen: www.biologischetandarts.nl. Hij kan zowel meten als de bewuste kiezen verwijderen.

Mike

 
Helaas hangt er een erg hoog prijskaartje aan. Niet voor iedereen haalbaar.

 
Ja eerste consult 200 tot 250 euro. En dan kan men helemaal niets zeggen over eventuele vervolgkosten. Jammer.

 
Hoi Sheila, hierover:
Quote:
in het verleden zijn er teveel mensen onnodig naar een kaakchirurg door verwezen dus nu moeten de mensen eerst het eigen risico opmaken voordat het vergoed wordt.


Volgens mij grijpt men alles aan om mensen onnodig financieel te benadelen en verzint men de meest fantastische uiteenlopende smoezen daarvoor. Bovendien beperkt het huidige verplichte eigen risico in de basisverzekering zich volgens mij niet tot kaakchirurgen maar tot alle artsen behalve de huisarts.

 
En net weer bij de tandarts geweest. Ze heeft foto's gemaakt van de kies.

Blijf maar last hebben van keel, oorpijn en hoofdpijn. Ook heb ik een bittere smaak in mijn mond. De kies doet niet veel pijn meer maar steekt wel en ik voel wel dat het nog niet lekker zit.

Vannacht had ik ook hartkloppingen en ik voel me ook heel moe. Nou heb ik ook darmparasieten waar ik een clioquinol kuur voor heb liggen maar heb geen zin om met medicijnen te beginnen nu er vanuit die kies problemen zijn.

Omdat ik veel heb gelezen over wkbehandelde kiezen en ook dat dat hart en vaat problemen en kanker etc kan geven. Zit ik misschien ook wel te veel te malen in mijn hoofd waardoor ik gestresst ben en misschien komen die hartkloppingen daar wel van.

Het liefst ging ik naar Kerkdriel toe maar daar kost dus alleen de intake al kapitalen. Dat heb ik nu niet en mijn verzekering kan ik pas eind van het jaar aan passen.

Het tandvlees is ontstoken en de tandarts denkt dat de ellende daar vandaan komt.

Zou dat kunnen? Dat die ontsteking door trekt naar oor hoofd en keel?

Als ik nu die ontsteking probeer aan te pakken met H202 en raggen en poetsen doe ik al met bica en kokos.

Zou ik dan kunnen wachten tot volgend jaar met die twee wkbehandele wortels die ik in mijn mond heb zitten?

Mijn eigen tandarts heeft net een prachtige kroon gemaakt en ook al hoorde ze mijn verhaal goed aan en staat ze er zeker niet afwijzend tegenover dat er een relatie ligt met je gezondheid en problemen in de mond. Zij gaat die kies niet willen trekken en ook al zou ze dat willen, denk ik niet dat ze opgeleid is dat op de goede manier te kunnen doen.

Zij heeft me Corsodyl mondspoeling voor geschreven maar misschien kan ik beter verdunde sole gebruiken?

Tot nu toe heb ik maar drie mensen gevonden die goed die wkb behandelde kiezen kunnen verwijderen. Muijen in Amsterdam via Neelissen. Die tandarts is Belgie waar Solleveld naar door verwijst en de praktijk in Kerkdriel.

3 Opties waar ik voorlopig geen geld voor heb.

Maar als hier de mening is dat ik die dingen wel asap mijn mond uit moet gaan halen. Moet ik misschien een lening gaan overwegen ofzo.

Bedankt voor het meedenken!

barbara

 
Hoi Barbara, wat een lastige afwegingen voor je!

Wij kunnen geen beslissingen nemen voor je.

Mocht je beslissen te wachten met de kiezen te laten behandelen: zet dan alles op alles om van binnenuit het bloed goed erbij te kunnen laten komen: bij je kiezen bedoel ik.

-slik coenzym q10 (verdunt bloed);

-slaap op geaarde lakens/kussenslopen (verdunt bloed): aarden heeft ook veel invloed op hartgezondheid: het is niet voor niets dat cardioloog Sinatra gegrepen is door het fenomeen aarding inzetten voor hartgezondheid: hier verwijzing naar het nut van aarding voor hart- en vaatziekten: https://www.fatsforum.nl/topic/aarden/page/3 : Logisch ook: het hart is een elektromagnetisch orgaan bij uitstek;

-gebruik idd h202 (spoelen ermee) en/of schaf een simpel ozonapparaatje uit china aan https://www.fatsforum.nl/topic/ozone-generator/page/7 : spoelen met zo koud mogelijk geozoneerd water in je mond / ozonlucht bij je kies laten en evt ook in je oren ;

-je kunt het ook nog systemischer aanpakken met medicinale ozon -ozon gevoedt door zuivere zuurstof- https://www.fatsforum.nl/topic/ozontherapie in je lijf: in nog meer gaten ozonlucht laten stromen;

-maak tandpoeder (bijv in elektrisch koffiemolentje) van antibacteriele/antispirochetenkruiden/spul van bijv. stevia (antispirocheet), sarsaparilla (antispirocheet), xylitol (herstel ph-waarde in de mond), actieve koolstof, salie, munt, rozemarijn en thijm: dit poeder kun je bijv. los gebruiken van pasta van kokosolie/natriumbicarbonaat/water: die laatste gebruik ik namelijk ook als deo;

-oil pulling https://www.fatsforum.nl/topic/oil-pulling-waarom-s-ochtend : olie trekken door je tanden heen per dag gedurende ongeveer een kwartier;

-je kunt ook denken aan de violet ray https://www.fatsforum.nl/topic/de-violet-ray en zorg dan ook dat je een keelektrode erbij aanschaft evt ook tandvlees/tandelektrode (ik heb zelf met deze elektrodes geen ervaring: wel met de zogeheten versterkerelektrode: aanrader ook in het algemeen voor ontstekingsplekken);

-je keelpijn komt denk ik van dat je lymfeklieren het nu heel zwaar hebben: ik heb het ook gehad. Met medische ozoninsuffaties kun je die toestand normaliseren. Je kunt ook denken aan het middel lymphomyosot van het merk heel. Verder kun je ook gorgelen met h202/al dan niet in combinatie met sole;

-vitamine c gebruiken;

 
Barbara,

Heb je helemaal geen tandartsverzekering?

De drie tandartsen waar je naar verwijst zullen namelijk niet onder alternatieve geneeswijzen vallen, maar zijn gewoon tandartszorg.

 
Bedankt voor de tips Lievergezond.

Dat coenzym q10 is wel bloedrukverlagend en ik heb al een erg lage bloedruk. Weet je of het dan wel een goed idee is?

 
Thnxx

@Hamster. Ben wel verzekerd maar ik heb het dit jaar allang opgebruikt. dus dat gaat pas weer voor volgend jaar op. :roll:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.499
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan