Wortelkanaalbehandeling

Het is vaak een dode kies met alle bijkomende bacteriën en rotzooi die niet alleen het orgaan belasten, maar ook elders in het lichaam ontstekingen en andere ellende kunnen veroorzaken.

 
Ik lees net in het boek van Ramiel Nagel dat wortelkanaalbehandelingen circulatiestoornissen in de hand kunnen werken.

Laat ik een wortelkanaalbehandeling hebben en dus ook ook een slechte bloedsomloop.

Verder vind ik dat je behoorlijk in een houtgreep zit met een wortelkanaalbehandelde kies.

Er is niet echt een simpele oplossing voor.

Jacob Brandsma zei dat hij mijn kies kon behandelen met ozon,om de bacterieen op te ruimen.

In het boek staat juist dat als mensen de bacterieen verwijderen last krijgen omdat deze bacterieen juist puin ruimen.

 
Hoi Debsy, de bacterien die Jacob Brandsma opruimt die zijn anaeroob en die ben je liever kwijt dan rijk.

 
Ik heb mijn kies er uit laten halen. Ik heb geen gevoelige kies meer als ik kauw.

Eerder als ik met een theelepeltje om mijn kies tikte dan voelde dat niet fijn, of als ik koud water dronk dan tintelde het een beetje.

Ook sluiten alle tanden nu beter op elkaar aan, omdat de kunstmatige tandvulling nu weg is.

Of het er uit halen van de kies geholpen heeft is nog niet te zeggen.

Ik zou het ook niet iedereen aanbevelen, want het is niet niks. De kies heb je ook weer nodig, en is er niet alleen om het eten te kauwen. Het blijft een gok wat de beste keus zou zijn.

 
Thomas Levy M.D. zegt bij 1 min 40 dit filmpje :

laat een reeds wortelkanaalbehandelde kies altijd uit je mond halen: het is een bron van hart- en vaatziekten en kanker.

Laat het doen door een tandarts die weet hoe hij de socket moet schoonmaken (dat is dus meestal geen reguliere tandarts).

Het gaat dan over het ligament (vlies dat kies en kaak verbindt) dat ook moet worden meegenomen en als dat achterblijft dan krijg je allemaal gangreenachtig materiaal dat achterblijft.

 
Hallo, ik ben Julia en nieuw op dit Forum. Allereerst grote dank dat dit Forum is opgezet! Ik leer er zoveel van. Ik heb een vraag. Gisteren ben ik bij de endodontoloog geweest. Jaren geleden heb ik een wortelkanaalbehandeling ondergaan voor mijn voortand. Ik heb er zelf niet bewust last van maar uit een foto blijkt dat er zich daar nu bacterien bevinden en dat er daarom opnieuw een wortelkanaal behandeling plaats moet vinden. Volgens de endodontoloog wordt a.s. woensdag de boel helemaal schoongemaakt en zal er vervolgens een nieuwe vulling worden geplaatst.

Daar ik er voor de berichten op dit forum te lezen nog niet van op de hoogte was dat een wortelkanaal behandeling niet goed is voor je gezondheid en ik voor a.s. woensdag een afspraak heb staan, zou ik graag willen weten of het ook kwaad kan nu de tand al een wortelkanaalbehandeling ondergaan heeft om de boel te laten reinigen en een nieuwe vulling te laten plaatsen? Is het beter om de afspraak voor a.s. woensdag te annuleren?

Alvast bedankt!

 
Zeker je afspraak annuleren! Hier op het forum zijn volgens mij wel mensen die ervaring hebben met een bio-energetisch tandarts. Die kan je veel beter helpen omdat hij wel weet waar hij mee bezig is itt een reguliere tandarts.

 
Hoi Hamster, bedankt voor je feedback en snelle reactie. Ik heb de afspraak geannuleerd en ga mij eerst verder hierin verdiepen en dan zie ik wel wat het beste is om te doen. Is er iemand die een goede bio-energetische tandarts kan aanraden?

 
Nog eens bevestigd. Ik probeer deze link met jullie te delen.

http://http://rawforbeauty.com/blog/the97-of-terminal-cancer-patients-previously-had-this-dental-procedure.html

 
niet helemaal geplaatst zoals ik zou willen. Hoe verwijs je naar een link? (zodat het er in het groen komt)

 
Ik heb het voor je gefixt. Voortaan niet op de URL-knop drukken, maar zoals Alexandra zegt de link gewoon knippen en plakken in je post.

Mike

 
Ik weet niet goed wat te doen. Ik heb 1 kies waar ik een WKB heb gehad. Maar er zit nog steeds een fistel op mijn tandvlees. En verder nog een kies waar nu ook een fistel bijzit ( behoorlijk gevoelig voor koude ).

Wat zijn de opties ? Alleen trekken ? Ik begreep dat ozontandzorg er misschien wat aan kan doen, maar dat is voor mij misschien wel 4 uur rijden...

Is endocal10 ook een optie ? En kunnen alle tandartsen dat ?

 
Brandsma kan alleen de infectie tegengaan met ozon, maar niet de infectiehaard. Het probleem zal dus keer op keer terugkomen. Eruit met dat ding!

Mike

 
Oei, alle 2 die kiezen eruit ? Of bedoel je alleen de kies die al een WKB heeft gehad ?

En dan ? Implantaat ?

En Mike weet jij de oorzaak van wortelpuntontstekingen ? kan je die met het WP dieet oplossen ?

 
hoi Zonne, ik heb in elk geval ook een wortelpuntontsteking.

Ik weet ook niet precies wat ertegen aan te vangen.

Ik heb een hele tijd hooggedoseerde vitamine c geslikt.

Dat is nu weer ingezakt.

Bij mij is het killing als de lucht kouder wordt, zelfs ook al adem ik zeker door mijn neus.

Implantaten zou ik niet echt voor zijn.

Zit de wortelbehandelde kies achteraan in je mond?

Ik zou gaan voor geen vervanging het liefst.

 
Die WKB is de eerste kies naast de hoektand, dus vooraan.

Hoog vit c werkte dus niet voor jou en DMSO ook niet ( in ieder geval niet mbt die wortelpuntontsteking )? Ozon misschien ??? Er moet toch iets zijn wat werkt !?

 
Hallo Zonne,

Ok dus misschien wil je dan toch een kroon of zoiets in de plaats?

Hoge vitamine c zou kunnen werken, maar als ik na een maand minder, dan lijkt het erger te worden.

Maar het is bij mij in elk geval ook de koude lucht die ook niet goed op die kies inwerkt en een maand geleden was de lucht nog niet zo koud (dus wat is het nou precies dat het nu weer erger wordt?).

Ik merk dat de infraroodsauna wel weldadig werkt, maar ik heb een lange golf, terwijl je misschien een korte golf moet hebben.

Zie dit schrijven: http://www.naturalhealingnews.com/the-tooth-truth/#.UpB_Bqpx0xB

Ik gebruik ook dmso, maar niet voor mijn kiezen.

Ik stop sinds gisteren wel cayennepeperolie (zelf gemaakt) op de kies.

Kruidnagel is ook weldadig trouwens.

Dat helpt ook wel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.546
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan