Wortelkanaalbehandeling

Maar Mike, dan durf ik niet meer te lachen !

Weet jij wat we kunnen doen aan een wortelpuntontsteking die nog niet behandeld ( nog geen WKB) is ?

 
Nee dat boek heb ik nog niet. Staan daar ook tips in tegen wortelpuntsontsteking ? Behalve dan WAP dieet en levertraanolie ? En mogen boekweit en quinoa en witte rijst wel ( voor de 50- 100 gram koolhydraten )?

 
hallo Zonne, Die granen raadt de schrijver van het boek niet aan: zker niet zolang er nog problemen in de mond zijn.

Maar ik heb overigens zelf wel soms dat ik niet zonder iets van koolhydraten kan.

Dat hoeft trouwens niet perse graan te zijn.

Specifiek de wortelpuntontsteking vind ik het boek niet heel sterk in, maar de algemene tips zijn een goede leidraad en het komt allemaal wel een beetje op hetzelfde neer.

Echt wel een aanrader, om niet te zeggen een must-read.

 
Dus dan blijft alleen witte rijst over ? Ik moet echt aan die 50 gram koolhydraten komen vrees ik....

Voegt het boek echt nog dingen toe dan, buiten alle info op dit forum ?

 
hoi Zonne, nee, ook witte rijst is geen aanrader als het gaat om je tanden helen.

Misschien de minst erge van de granen?

Dat weet ik niet.

En dan gaat het er natuurlijk ook om hoe je die rijst behandelt voor je hem gebruikt.

Wat je zegt van die 50 gram koolhydraten per dag: dat herken ik wel.

Ik tel die koolhydraten niet eens trouwens.

Ik vind het boek zeker dingen toevoegen.

Het is allemaal zo klip en klaar zoals het daarin in niet te veel woorden uitgelegd wordt.

Maar ik kan voor jou de waarde niet inschatten.

 
Maar hoe kom jij dan aan die koolhydraten ? Ik tel ze ook niet hoor, maar ik voel me nu al een beetje dizzy. Waarschijnlijk door te weinig koolhydraten ( 1 beker kefir en 2 rijstwafels op ). Dus daar moet ik echt wat op vinden.

 
Als je alle granen wil vermijden dan blijft zuur fruit en koolhydraat rijke groenten over.

 
ik denk dat ik in ieder geval vandaag wat rijst neem, anders ga ik me alleen maar vervelender voelen.

koolhydraat rijke groenten ..... ik ga zoeken !

 
Bataat, aardpeer, pompoen. Melk zou trouwens ook en bron van kh kunnen zijn, maar dat verdraag je niet, kefir zit ook kh in (galactose).

 
Dank je Tanja, bonen bevatten ook relatief veel koolhydraten zag ik. Bataat vanavond al op. En nu een beker met kefir ( die mega dun is de laatste tijd, geen idee waarom ).

welke tips staan er nog in het boek van Ramiel ? Of is dat teveel om op te noemen ?

 
Quote:
bonen bevatten ook relatief veel koolhydraten zag ik


Hoi Zonne, dat niet alleen: maar ook veel antinutrienten.

Quote:
Of is dat teveel om op te noemen ?


Een beetje wel ja, anders zou ik niet zeggen dat het een aanrader is Zonne.

 
nou ja Zonne, er zijn wel knollen die je kan eten toch?

Die drie die Tanja noemt en wat me te binnen schiet: yam of knolselderij.

 
Ik zat net recensies te lezen over het boek, sommigen waren niet echt positief. Ik ben een beetje bang voor een boek met tig keer hetzelfde verhaal erin. Zoals dat ook is in het boek over magnesium, en B12 etc etc.

 
Quote:
Ik ben een beetje bang voor een boek met tig keer hetzelfde verhaal erin.


Een tip voor je Zonne, om jezelf tegen dit soort onrecht te beschermen: koop het boek dan vooral niet!

 
Bedoel je deze recensie bij bol.com?
Quote:
Er staan een aantal tegenstrijdigheden en veel herhalingen in het boek en een warrig verhaal over wat je zou moeten eten en wat niet. Ook maakt hij reclame voor merken van levertraan en boterolie producten, waardoor het geen onafhankelijke informatie meer is.

De boodschap had moeten zijn dat je alleen biologisch en onbewerkt voedsel moet eten met de goede verhouding van groente, graan, fruit, vlees, vis enz.

Achter in het boek, vanaf hoofdstuk 8 ongeveer, staat wel wat nuttige informatie.



Waardeloze recensie van iemand die er helemaal NIETS van heeft begrepen.

 
Het is echt een heel goed boek, maar voor het politiek correcte Nederlandse boek teveel 'out of the box'. Zo iemand zou in dit land te horen krijgen dat het 'te ver' gaat of 'overdreven' is. Rauwe lever, rauw ei, dat soort dingen. Ik zou me niet teveel baseren op wat de doorsnee boerenlul schrijft op bol.com. Ik kan je nl. nu al verzekeren dat een boek van mij daar ook door menigeen zal worden afgebrand! Sommige mensen willen nu eenmaal niet uit hun krabbenmand. In Nederland heel veel mensen, helaas...

Mike

 
Vandaag heb ik het boek uitgeleend aan mijn vader. Hij was er zo enthousiast in aan het lezen dat hij gevraagd heeft of hij het even mocht houden. (yes, het gaat de goede kant uit met mijn ouders !)

Ik lees er elke avond een stukje in. Zeer interessant boek. En zeker een aanrader.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.920
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan