Wim Hof - The Iceman

Maarten,

Jij bent al snel negatief over behandelmethodes, omdat je zelf negatieve ervaringen hebt gehad.

Ik heb door de Buteyko methode zeker al vooruitgang geboekt. Door twee problemen (een verstandskies die een focale storing geeft en een kwikbasting) komt mij CP op dit moment meestal niet boven de 30 seconden. Zonder Buteko was ik hier niet of misschien pas over een paar jaar achtergekomen. Ik ga beginnen met kwik ontgifting en zie daarna wel wat de vervolgstappen worden. Als de twee (kies en kwik) problemen zij verholpen wordt het imuunsysteem al veel minder belast, zodat er met Buteyko verder vooruitgang kan worden geboekt.

 
Quote:
ik heb het ook gezien, en intussen kan ik al 20 seconden onder de koude kraan blijven staan



De eerste 20 seconden zijn het ergste Iklustvet. Daarna wordt het alleen maar beter, echt waar..

Tanja,
Quote:
Gisteren door de sneeuw in de tuin gelopen, maar die is al gesmolten gelukkig



Maar dan toch niet alleen op blote voeten maar zo goed als naakt als het goed is? :mrgreen:

Had ik wel gedaan als ik sneeuw had gezien maar er is hier geen vlok gevallen..

Het broeikaseffect heeft helaas (nog) niet toegeslagen in het oosten... 8)

 
Ik vind het ongelovelijk hoe snel je vorderingen maakt met het koud douchen. Ik ben niet begonnen met koud afdouchen na een warme douche maar ik ben direct onder de koude straal gaan staan. Dit doe ik nu 7 dagen en dit gaat erg goed. Heel bijzonder om te ervaren hoe je lichaam reageert. Opeens is er rust en kun je er minuten onder blijven staan. Heel bijzonder.

Met nieuwjaar ben ik van plan om in het plaatselijke meer te duiken. Ik ben benieuwd hoe dat gaat! :D

 
Edwin, ja ik geloof zeker niet alles, en ik zie dit als iets goeds.

Dat iemand naar eigen zeggen/schrijven een hele 'studie' van verschillende jaren op iets heeft, maakt mij niet meer warm of koud.

Kan iedereen zeggen, logisch klinkend boek verkopen en het geld stroomt binnen.

Er zijn namelijk veel mensen die goed schrijven kunnen, en als het verhaal maar logisch is zijn er al veel mensen die er in geloven.

Het placebo effect dat bij een enkele voorkomt maakt het plaatje dan compleet, placebo effect is wel mooi natuurlijk, t zegt een hoop over het zelf herstelde vermogen.

Wat buteyko betreft, ja ik wilden het best geloven en nog steeds hoor, maar zoals ik zei, de echte resultaten (elk probleem zou hier praktisch mee verholpen worden..) die gehaald zouden moeten worden lees ik nergens terug.

Gezien wim hof wél echt resultaat heeft en zijn methode toch aardig tegen over de buteyko staat verlies ik de geloofwaardigheid van buteyko.

 
Ik ken genoeg goede resultaten die met de Buteyko methode zijn behaald, die ik persoonlijk heb gehoord. Je kan natuurlijk over alles negatief zijn als het niet voor iedereen een 100% resultaat heeft. Het eerste jaar dat ik WAPF voeding at gingen mijn klachten flink achteruit. Het laatste half jaar nemen deze klachten weer toe.

Gezond hè dat WAPF?

Volgens Ad en Simon hoef je alleen maar goed te eten en dan doet het lichaam de rest.

Een ijsbad of ijskoude douche lijkt me niet echt aantrekkelijk en ook niet echt gezond voor mensen met een zwak hart.

 
Quote:
Een ijsbad of ijskoude douche lijkt me niet echt aantrekkelijk en ook niet echt gezond voor mensen met een zwak hart.


Edwin, en jij denkt dat ik een ijskoude douche wel aantrekkelijk vind? Ik zie iedere ochtend op tegen de koude douche! Het gaat er juist om dat je die grens leert te verleggen zodat je dat ook op meerdere vlakken kunt toepassen.

En de beloning daarna is geweldig want je voelt je super.

 
Tiki,

Een paar weken geleden stond ik onder een douche in een koude boerenschuur. Dat hok was flink koud. Er was geen verwarming en buiten was het aan het vriezen en er was mist. Het douchewater was niet erg koud, maar ook niet warm. De warme auto was daarna een beloning. De relatief koude douche was dat helemaal niet.

En ik heb het niet snel koud hoor. In de winter loop ik nog gerust in een t-shirt buiten.

 
Quote:
Maar dan toch niet alleen op blote voeten maar zo goed als naakt als het goed is


Sorry dat ik je teleur moet stellen Pike, alleen blote voeten, een klein stukje over het gras gelopen 2x, toen vond ik het welletjes, Het was ook niet zo'n lekker dik pak sneeuw waar je zo in zou duiken en doorheen kunt rollen, als dat er ligt ga ik ervoor :) . M'n moeder heeft de complete was opgehangen op d'r blote voeten, vond ik al razend stoer.

En voor iedereen is er een passende methode Edwin, Maarten en de rest, alleen is die niet voor iedereen dezelfde. Je kiest de manier die bij je past, je het meeste aanspreekt, soms probeer je er een paar uit en dan kom je er vanzelf achter welke dat is.

 
Edwin, dan zullen jouw bruine vetcellen al aardig goed werken en is de koude douche voor jou geen probleem! :wink:

Ik surf in de winter gewoon door en sta me daarna in de kou in mn blote kont om te kleden. Ik heb het ook niet snel koud maar de koude douche is echt een andere ervaring. Aantrekkelijk vond ik dit ook niet maar het resultaat is super.

 
Mijn man heeft een paar jaar geleden ons zwembad in de winter laten staan met water er in, en hij bleef elke dag helemaal in dat water gaan. We hebben fotos dat hij eerst een gat moest hakken in het ijs. Hij is nu ook weer bezig met koud douchen en kan al 10 min en gaat hier in de plas liggen met de nieuwjaarsduik ;-) Ik ga kijken, heb net een lekkere dikke winterjas gekocht :lol:

 
Jaloers, edwin? Wim Hof bereikt dingen, hij komt over de hele wereld. En nog veel belangrijker: hij is een hele normale vent. Over de Buteyko-kliek heb ik me al meerdere keren uitgesproken, daar zit een mooi stelletje mafkezen tussen. Niets ten nadele van de methode zelf, daar zal best wel iets in zitten, maar het lijkt wel gekaapt te zijn door een groep idioten. Ik vraag me af wat Buteyko daar zelf nou van vond.

Mike

 
ja Edwin, ik geloof niet alles, net als dat jij blijkbaar niet gelooft dat een koude douche goed is waar andere forum leden weer wel van overtuigd zijn.

ga je hun er ook op wijzen dat ze dat vooral NIET moeten doen??

het is voor ieder zijn eigen bevinding en of overtuiging in de juiste in beschikbare informatie.

verder ben ik in mijn eerste post niet heel negatief hoor, ik vroeg alleen wim om zijn ervaring en was benieuwd naar zijn bevinding als hij de WHM zou doen.

en verder heb ik al eerder iemand zien schrijven dat jij aardig met een strenge vinger aan het wijzen bent, ik kan diegene alleen maar gelijk geven.

iedereen moet immers jou mening volgen.

 
Natuurlijk is koude gezond, het is toch helemaal niet natuurlijk elke dag een warme douche. Daar zijn mensen helemaal niet voor gemaakt. Dat je misschien bij hele zwakke zieke mensen voorzichtig moet beginnen lijkt me logisch. Wapf voeding is ook gezond, en toch zijn er hier genoeg machientjes die helemaal vast komen te zitten als er eindelijk eens goede brandstof in gaat.

 
Quote:
verder ben ik in mijn eerste post niet heel negatief hoor, ik vroeg alleen wim om zijn ervaring en was benieuwd naar zijn bevinding als hij de WHM zou doen.


Daar reageerde ik ook niet op.

Quote:
en verder heb ik al eerder iemand zien schrijven dat jij aardig met een strenge vinger aan het wijzen bent, ik kan diegene alleen maar gelijk geven.


Dat was een opvatting van Heksje. Dat is ook iemand die in geen enkele behandelmethode gelooft, net als jij.

Quote:
iedereen moet immers jou mening volgen.


Als dat jouw idee is, prima.

Quote:
ga je hun er ook op wijzen dat ze dat vooral NIET moeten doen??


Dat doe ik bij niemand. Net als dat ik niemand dwing/verplicht om iets wel te doen.

Sommige mensen hebben moeite met interpreteren. Dat is eerder het probleem.

 
Ik ben trouwens helemaal niet negatief over de Wim Hof methode. Ik ken het namelijk niet eens. Wat ik aangeef is dat een koude douche mij niks lijkt en dat voor sommige mensen voorzichtigheid is geboden. Met nieuwjaarsduiken in een koude zee staat er ook wel eens een hart stil.

 
Edwin:
Quote:
Dat was een opvatting van Heksje. Dat is ook iemand die in geen enkele behandelmethode gelooft, net als jij.


Enige nuancering in een dergelijk bericht zou toch fraaier zijn. Jij denkt c.q. bent van mening dat ik iemand ben die in geen enkele behandelmethode gelooft. Wat ik ben is een erg stellige uitspraak die slechts aan mij voorbehouden is zolang iemand mij niet kent.

 
Wat ik begreep van Mayk, is dat zij had gelezen in hetzelfde boek als wat ik ook gelezen heb (maar de bewuste passage herinner ik me niet): Leef gezond, adem rustig: dat daarin zou staan dat de koude douche kan worden ingezet als je een cp hebt van 30 seconden of hoger.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.487
Berichten
511.272
Leden
8.642
Nieuwste lid
Davidbrownm05
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan