Wim Hof - The Iceman

Je zou niet het eerste forumlid zijn die dat doet. Aangezien je al meer dan een jaar lid bent, neem ik aan dat je weet hoe je op het forum moet zoeken. Zo niet, laat het even weten, dan leg ik het nog een keer uit.

 
Graag eetjebeter, ik ben zeer geïnteresseerd!

@Rinolo,

Ik zou het doen als je de gelegenheid hebt.

En als je dan hier je ervaringen wil vertellen zou dat helemaal mooi zijn.

 
Verslag training met Wim Hof vorig weekend in Polen.

Er lag veel sneeuw en het was mooi weer. Temperatuur overdag tussen nul en -5... graden.

Er waren 12 deelnemers (2 vrouw en 10 man).

De leeftijden van 20 jaar tot 55 jaar.

1 man die niet eet (breathtarian)

Diverse nationaliteiten, voertaal Engels

Er waren ook deelnemers van een groep die met Wim Hof zonder kleding de Kilimanjaro gaan beklimmen in januari 2014.

Het verblijf is in het huis van Wim Hof op een schitterende plek in de natuur. De verzorging door de zonen van Wim was goed. Het ontbijt en de lunch werd in huis gegeten en het diner in een nabij gelegen restaurant.

Het programma

Vrijdagavond na aankomst een wandeling naar de waterval om een duik te nemen in het ijswater om vervolgens in de sauna op te warmen. Daarna diner in restaurant vlakbij.

Zaterdag in de ochtend kennismakingsronde en adem oefeningen. Lunch en vervolgens een half uur buiten zonder kleding op blote voeten in de sneeuw squad houding oefenen en daarna de sauna in. Opgewarmd naar de waterval voor een ijswaterduik en weer de sauna in. In de avond diner in restaurant.

Zondagochtend begon met ademsessie. Daarna ontbijt en lunchpakket gemaakt. Met de auto naar de skipiste gereden voor de beklimming bergtop zonder kleding met schoenen en zwembroek aan. Uitkleden aan de voet van de berg en je draagt je kleding mee in een rugzak. Eigenlijk is dit een onderdeel van de weektraining die volgt op de weekendtraining. Deze dag was dan ook het zwaarst. Tijdens deze klim kom je jezelf absoluut tegen. We hebben ongeveer 1000m geklommen. Boven op de berg hebben we de lunch gegeten. Vervolgens afdaling met kleding aan. De hele groep heeft deze tocht volbracht en dat vooral door elkaar flink aan te moedigen. Op de weg terug naar het huis een pot bier genoten. Daarna de sauna in om op te warmen en diner in het restaurant. De volgende dag maandag na ontbijt, afscheid en vertrek.

Het was grensverleggend, spannend, uitdagend en het heeft mij goed gedaan. Ik ben tevreden thuisgekomen. Het is de afwisseling van warmte en koude waardoor je bruin vet aanmaakt. Wim Hof werkt aan wetenschappelijke onderzoeken om zijn bevindingen te verklaren.

Meer info op www.innerfire.nl

 
Interessant, ook van dat bruin vet, wat is dat precies?

Een breathtarian...dat vind ik altijd zo vreemd!

Dronk hij ook geen bier? At hij werkelijk helemaal niets en hoe lang al?

2 x een breathtarian ontmoet en toen ik het eten klaar had, at ze gewoon mee! (ze had me gezegd dat ze niets at en toen had ik zelf dus ineens te weinig)

Die andere was een man en net nadat hij gezegd had dat hij niets hoefde te eten at hij al mijn nootjes op...toen ik hem vroeg hoe dat dan zat, hij had immers net gezegd dat hij niet geloofde in het nut van eten zei hij: ja, maar het hoeft niet perse...

 
Quote:
2 x een breathtarian ontmoet en toen ik het eten klaar had, at ze gewoon mee! (ze had me gezegd dat ze niets at en toen had ik zelf dus ineens te weinig)

Die andere was een man en net nadat hij gezegd had dat hij niets hoefde te eten at hij al mijn nootjes op...toen ik hem vroeg hoe dat dan zat, hij had immers net gezegd dat hij niet geloofde in het nut van eten zei hij: ja, maar het hoeft niet perse...



:lol: :lol:

Echt lachen met die breatharian's, waarom kom ik dat soort lui nooit tegen ? Ik vind ze altijd zo grappig ! :mrgreen:

 
PatrickW,

Merkte je ook echt wat van die ademhalingsoefeningen? Ik bedoel dan dat je veel makkelijker tegen de kou kon of zoiets.

Het lijkt mij toch dat je daarvoor veel langer moet oefenen dan een week of zo.

Doe je die ademoefeningen ook nog terwijl je daar die berg oploopt of wordt dat alleen daaraan vooraf gedaan?

 
Bruin vet:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruin_vetweefsel

Bruin vetweefsel is een van de 2 typen vetweefsel die in zoogdieren worden aangetroffen. In tegenstelling tot wit vetweefsel, dat voornamelijk werkt als opslagruimte voor vetten, is de primaire functie van bruin vetweefsel het genereren van lichaamswarmte door de verbranding van vetzuren en glucose. Bruin vet dankt zijn naam aan de grote hoeveelheid mitochondriën die deze vetcellen bevatten, vele malen meer dan de vetcellen in wit vetweefsel, waardoor het bruin van kleur lijkt. Bruin vetweefsel komt alleen voor bij zoogdieren.

De breathtarian was een poolse man die al 6 maanden niets gegeten heeft, ik vond hem erg mager, te mager!! Hij was op zoek naar de methode om bruin vet aan te maken, maar volgens mij moet je daar ook gezond bij eten. Afin hij had het erg zwaar.

Door de ademhalingsoefeningen verhoog je O2 en verlaag je CO2 in het bloed. Het effect werkt de hele dag door, Wim ademend 3 maal per dag.

Later,

 
Quote:
Wim adement 3 maal per dag.


1x in de ochtend, 1x in de middag en 1x in de avond? :lol:

 
Quote:
Wim ademend 3 maal per dag.


Zoiets klinkt onwaarschijnlijk, maar de rest wat hij doet klinkt natuurlijk ook onwaarschijnlijk. Als ik op youtube filmpjes van Wim Hof kijkt lijkt het echter niet alsof hij maar 3x per dag ademd.

 
Ademhalingsoefeningen 3 x per dag...

Bedankt Patrickw,

Als ik Wim was zou ik een "breatharian" niet mee laten doen aan zoiets want de kans op overlijden is dan wel veel groter lijkt mij.(behalve als het 1 van die breatharian's is waar kanne het over had :wink: Of eentje die er gisteren mee begonnen is of zo)

Dat van dat bruin vet klinkt ook interessant. Nog nooit van gehoord.

 
Er is ook een speciale meditatie om het te oefenen. Toen ik er voor het eest over gehoord had zijden ze dat je dan in een smeltwater riviertje moest gaan zitten en tijdens het mediteren water over je heen gooien. Maar dit laat het ook wel mooi zien:



 
Mooi filmpje, Wim zal ook wel zoiets doen. Misschien wil je daar nog wat over vertellen Patrick?

 
Wim geeft regelmatig workshops in Amsterdam, die van 14 december is volgeboekt, de volgende in 11 januari.

Een aanrader voor iedereen.

Kaaskanlekkerzijn - ik kan in het filmpje niet goed zien wat men precies voor techniek doet, maar dat men diep in ademt en de hele romp met lucht vullen is wel duidelijk.

Hier in het westen hebben we een veel te korte ademhaling...

En mbt tot het ademen: Wim doet zijn ademhalingstechniek drie maal per dag, en de rest van de dag ademt hij normaal als ieder ander

Back to work

 
Ik ben er achter dat er twee topic zijn over Wim hof. Dit staat er in dat andere topic:

Quote:
“Ik heb mijn weerbaarheid ten aanzien van koude en warmte zelf aangeleerd. Geïnspireerd door de Tibetaanse Tumotechniek (innerlijk vuur) wilde ik op zoek naar een meer tastbare vorm van yoga. Alles wat ik las over esoterie vond ik namelijk niet tastbaar genoeg en het vulde mijn zielsleegte niet. Koude deed dat wel. Koude is genadeloos: hard, maar rechtvaardig. Het laat je zien wie en wat je bent, waarna je je kunt gaan ontwikkelen.

http://www.historien.nl/interview-met-iceman-wim-hof/

https://www.fatsforum.nl/topic/the-iceman/page/2#post-89865

Ik dacht al dat hij wel tummo meditatie zou moeten doen. Ik heb er een paar jaar voor het eerst iets over gezien in een video over Tibetaanse meditatie. Daar was te zien dat ze in een smeltwater rivier zaten en tijdens het mediteren steeds water over zich heen gooiden. Degene uit het filmpje zeiden dat het de eerste paar keer heel koud was, maar daarna al niet meer. Ik heb er verder geen filmpjes over gezien die duidelijk laten zien hoe het werkt alleen hier krijg je wel iets meer uitleg.

Hoe deze meditatie verder werkt weet ik niet.

En ik vind het wel logisch dat hij zijn ademhalingstechniek niet de hele dag doet. Mediteren hoef je niet de hele dag te doen.

 
Quote:
Deze week is het een jaar geleden dat de broer van mijn moeder overleed aan kanker. De artsen gaven hem drie maanden, en helaas hadden ze gelijk. Mijn oom wilde leven, leven, leven – maar zijn lichaam heeft niet geluisterd, en ik ben ervan overtuigd dat een klim naar de Kilimanjaro in bloot bovenlijf hem niet had kunnen redden.


Tja, van iemand die zo bevooroordeeld is hoef je geen open minded reactie te verwachten. Niet dat ik denk dat Wim Hof zijn methode per definitie werkt, maar zijn reactie is duidelijk emotioneel beïnvloed. Ik denk dat veel mensen die iemand verloren zijn aan kanker zich zijn gaan identificeren met het leed en de uitzichtloosheid die ze voelden dat wanneer iemand ze vertelt over alternatieve methodes het als een belediging binnenkomt. Alsof hun leed bespaart had kunnen blijven en zichzelf niet zo bedrogen hoefde te voelen door de valse hoop die, in hun ogen, van toepassing is bij elke vorm van behandeling van kanker. Want als de reguliere methode niet werkt(waarvan je al het idee krijgt dat je alleen van kanker kan winnen door met bombastische agressieve behandelingen als chemo en straling te komen, pew pew pew die cancer die!) dan werkt elk andere methode al helemaal niet. Of beter gezegd, dan mag geen enkel andere behandeling werken, want dan hoef je je achteraf niet schuldig te voelen over je onvermogen een geliefde niet te hebben kunnen redden. Als mijn familie niet gered kon worden, waarom die van iemand anders wel? Spreekt alleen maar van rancune, angst en aangeleerde hulpeloosheid.

Brian

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.325
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan