Weston Price Dag, 11 februari 2012, De Bilt

Op zaterdag 11 februari organiseert Succesboeken.nl, samen met de Nederlandse afdeling van de Weston A. Price Foundation, een middag om pers en publiek te informeren over het belangrijke onderzoek van Weston Price.

Weston Price was een Amerikaanse tandarts die in de jaren 1930 wetenschappelijk onderzoek verrichtte naar 14 natuurvolkeren over de hele wereld. Hij legde zijn reisverslagen en onderzoeksresultaten vast in een boek genaamd Nutrition and Physical Degeneration, dat in 1939 voor het eerst verscheen en tot op de dag van vandaag wordt gepubliceerd.

Onder de titel Voeding en fysieke degeneratie hebben Succesboeken.nl en de Nederlandse afdeling van de Weston A. Price Foundation een Nederlandse vertaling van dit tijdloze boek mogelijk gemaakt. Dit is hiermee de eerste en enige buitenlandse vertaling van het werk van Price sinds de oorspronkelijke publicatie van het boek in 1939! Op de Weston Price-dag van 11 februari a.s. wordt dit boek officieel gepresenteerd.

Is een boek uit 1939 niet achterhaald? Nee, want Price ontdekte dat als deze natuurvolkeren moderne, bewerkte voedsel gingen eten zij razendsnel dezelfde ziekten ontwikkelden als de moderne mens. Dit bracht zelfs het voortbestaan van complete volkeren en culturen in gevaar! Geïsoleerde volkeren die hun traditionele voedingspatroon aanhielden, waren echter een toonbeeld van gezondheid.

Dankzij Price weten we wat volmaakte gezondheid is bij de mens en hoe we deze kunnen bereiken. Enkele opzienbarende conclusies die Price trok naar aanleiding van zijn onderzoek:

• Hoewel de voeding van deze 14 natuurvolkeren zeer uiteenliep, bleek de voeding van deze natuurvolkeren zonder uitzondering minimaal 10 keer zoveel vet te bevatten als de voeding van de gemiddelde Amerikaan van zijn tijd. Dit vet was zonder uitzondering dierlijk vet.

• De verteringsketen verloopt als volgt: vetten-mineralen-vitamines. Vetten maken de opname van mineralen mogelijk en mineralen maken de opname van vitamines mogelijk; het zijn allemaal sleutels in een contactslot. De mineralen krijgt de mens hoofdzakelijk binnen in de vorm van zouten. Verzadigd vet en zout staan daarmee aan de basis van de voedselvertering, willen we de gezondheidsvoordelen kunnen genieten van een optimale vitamineopname.

• Price identificeerde drie dierlijke superfoods: rauwe melk, orgaanvlees en vis.

Dit is voeding die in onze cultuur teruggaat naar grootmoeder. Net als de natuurvolkeren die Weston Price onderzocht zette ook zij een eeuwenoude traditie voort, die van generatie op generatie werd overgedragen. Dankzij de Nederlandse publicatie van Voeding en fysieke degeneratie kunnen we leren hoe belangrijk volledige en volwaardige voeding werkelijk is voor onze lichamelijke en geestelijke gezondheid.

De Weston Price-dag vindt plaats in Van der Valk-hotel De Biltsche Hoek, De Holle Bilt 1, De Bilt (tussen Utrecht en Zeist). De dag duurt van 12.00 u tot 18.00 u. Het werk van Price zal door boeiende sprekers vanuit verschillende invalshoeken belicht worden. De toegang is geheel gratis. U dient zich echter wel eerst aan te melden via http://www.succesboeken.nl/pagina/event.html, want vol is vol.

 
In ieder geval met 2 personen aangemeld. Als er nog meer komen dan hoor ik wel of er nog plek is. Lijkt mij erg bijzondere dag worden.

 
ik kan helaas niet,wat jammer zeg.

kan ik dan alsnog het boek kopen??of snap ik er dan niets van?ik hoop een beetje te zien via dit forum, hoe jullie het ervaren hebben zo'n dag.veel plezier alvast.

gr lola

 
Ik heb de overige 143 plaatsen gereserveerd voor mezelf en alle mensen die ik komende weken ga overtuigen om ook te komen... :mrgreen:

 
Oke, Mike dat wordt dus een grotere zaal.

Leg het maar vast, wel van te voren afrekenen hoor, Dennis. 8O

 
Tot mijn verbazing ontdek ik dat Weston Price ook nog niet opgenomen is in het Wikipedia-bestand. Ja, zo houden we je wel bezig hé Mike... ;-)

 
Quote:
Mooie taak voor jou?


Ja waarom niet. Ik heb dit nog nooit gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn toch?

Quote:
Trouwens een leuke reactie van jou


Dank je.

 
Quote:
kan ik dan alsnog het boek kopen??of snap ik er dan niets van?


Natuurlijk kun je het boek kopen! En je hoeft niet per se naar die dag om het boek te snappen. Het boek legt zichzelf uit. Er komen nog meer WP-dagen, dus de volgende keer beter!

Mike

 
Quote:
Ik heb de overige 143 plaatsen gereserveerd voor mezelf en alle mensen die ik komende weken ga overtuigen om ook te komen


Dennis, je bent geniaal! 8)

Mike

 
Uiteraard via Henk Mutsaers, Ron Fonteine en de site van succesboeken.nl. We gaan ook de sprekers vragen een emailbom te verspreiden via hun netwerk. Heb je nog meer ideeen?

Mike

 
Ik zit al heel erg na te denken, ik denk dat ik zowieso even een stukje schrijf voor ons dorpsblad. Heb jij contact met het blad: de natuur uw arts ?

Volgens mij is deze ook redelijk wijd verspreid.

 
De dagbladen aanschrijven.

Anneke Bleeker heeft ook een giga bestand met mailadressen

bio tandartsen

vereniging van natuurgeneeskundigen

 
Heb je een poster of iets wat wij kunnen downloaden? Ik wil dit wel aan mijn slager geven om op te hangen? Of de natuurwinkel.

 
Ik zou wel willen maar we hebben dan net de sleutel van ons nieuwe huis. Misschien meld ik me op het allerlaatste moment aan als er nog plaats is en als we die dag geen speciale plannen tot klussen hebben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan