Weston Price Dag, 11 februari 2012, De Bilt

Wat die hoorns betreft; ik snap ook niet dat ze er af gehaald worden.

De natuur geeft koeien toch niet voor niets hoorns, dan zullen ze ergens voor dienen.

Net als alle organen in ons lichaam hebben ze een functie.

Toen wij vorig jaar in Oostenrijk waren zei een boer tegen ons dat de koe inderdaad via die hoorns in verbinding staat met de kosmos.

 
Hoorns hebben ook volgens de bio-dyn veeteelt ook veel te maken met het contact met de kosmos. Koeien onthoornen kan ook een programma zijn om ons weg te houden bij kosmische energieën en bewustwording.

Ook viel me op dat verstandskiezen een link met het hart hebben. Verstandskiezen worden vaak standaard getrokken, toch? Blijkbaar is het niet de bedoeling dat we een goed contact met ons hart en ons hartscentrum (chakra van verbondenheid) krijgen, denk ik dan. Is misschien wat vlug beredeneerd, maar ik dacht er meteen aan.

 
Poekie, dit heeft alles te maken met het niet meer in contact staan met de natuur. Daarom halen wij alles uit de melk wat de natuur erin gestopt heeft. Daarom wordt de aarde uitgeput. Ik heb echt met bewondering,, maar vooral met verwondering geluisterd. Zoveel kennis, en zo weinig hiermee gedaan wordt.

Maar ik ben ervan overtuigd dat westonprice en al die pioniers op het gebied van biologische landbouw/veeteelt, natuuraetsen/bio energetische tandartsen, Mike, wij, allemaal kiezelstenen zijn in die rivier en dat al deze kringen elkaar raken en alsmaar groter en groter worden.

 
Dennis, ja, ik ben het met je eens over de link verstandskiezen-hart: veel te snel getrokken. Ik twijfel zelf ook ivm ontstekingen in kiezen en de vlugte waarmee men toch beslist: die moet eruit. Is dat niet de onmacht om het op te lossen alsnog denk ik dan. Veel complementaire tandartsen verdiepen zich niet voor niets ook in bioresonantie en de electroacupunctuur van vol denk ik dan.

 
Wat een prachtige lezing idd van Jan-Dirk vd Voort! Bedankt voor het plaatsen Poekie, ik ga de rest ook nog luisteren.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Mijn dochter werd 3. Ik ga de eerstvolgende kennisavond heen want daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Quote:
Maar ik ben ervan overtuigd dat westonprice en al die pioniers op het gebied van biologische landbouw/veeteelt, natuuraetsen/bio energetische tandartsen, Mike, wij, allemaal kiezelstenen zijn in die rivier en dat al deze kringen elkaar raken en alsmaar groter en groter worden.


Als je goed kijkt zie je dit proces ook al jaren voltrekken het lijkt ook wel steeds een beetje sneller te gaan. Niets kan ook verborgen blijven en alle waarheden komen naar boven.

 
Rapunzel en Dirtsa, bedankt voor het compliment... Dat horen mama's graag :) Gerrit en ik zijn ook erg blij met onze prinses. Het is zo mooi om te zien en fijn om te merken hoe goed ze het doet op goede voeding. Ze is lief, tevreden, mooi huidje, heldere blik. Dat is wat je elke baby gunt...

Poekie, super, die bestanden. Babylief hield ons om de beurt op de gang, zo kunnen we mooi alle gemiste stukken inhalen.

Mike, complimenten voor de kwaliteit van de vertaling. Ik ben er van 't weekend gelijk ingedoken (al discussiërend met lieftallige echtgenoot wie nu eigenlijk het boek eerst had, en wie er dus in mocht lezen :) :) . De goedlopende zinnen lezen als een trein. Erg fascinerend, die natuurvolkeren. Jammer dat ik niet Price's assistent kon zijn :) En al die foto's, dat is al een verhaal op zich. Het is werkelijk een supermooie uitvoering geworden.

En verder vond ik het erg leuk om iedereen te zien waar Gerrit het zo vaak over heeft!

 
mammaW: wat leuk dat je hier zo positief reageerd, ik vond het echt leuk dat jullie het prinsesje hadden meegenomen, ik nam mijn baby's ook overal mee naar toe. Of ik bleef lekker thuis als het absoluut niet anders kon.

Ik kan ook amper van het boek afblijven, 1 nadeel, ik lees vooral in bed, en daarvoor is dit boek veel te groot en te zwaar :D en te mooi, dus maak ik meer tijd vrij om beneden te lezen.

Daar is de afleiding, vragende kinderen, aandacht vragende hond ed echter veel groter.

 
Hoi MammaW wat leuk dat je even een reactie schrijft. Van jouw ervaringen (als wapf moeder) kunnen we ook zeker veel leren.

We hebben nog een jonge moeder op het forum, Daniellemv4 (moeder van 4)

Leuke forum naam trouwens, mammaW.

Vond Noa ook inderdaad heel helder en aandachtig uit haar oogjes kijken.

Wat heeft zij een goede start zeg, goede voeding, geen vaccinaties en heel veel liefde van haar omgeving.

Wat wil je nog meer als prinses? :lol:

 
Quote:
We hebben nog een jonge moeder op het forum, Daniellemv4 (moeder van 4)


Ikke ook.. :wink:

(edit) Waarschijnlijk bedoel je moeder van een baby..

Wel mooi dat je deze kennis had voor en tijdens je zwangerschap.

 
Dirtsa, ja ik houd d'r ook liever bij me dan dat ik haar wegbreng. Maar soms ontkom je er niet aan. Ik vond het wel spannend, hoor. Wilde natuurlijk niet dat andere mensen er last van hadden, maar gelukkig ging het heel goed. Alleen kon ze moeilijk in slaap komen. Maar ja, wat wil je, met zoveel indrukken, en geluiden op de achtergrond...

Poekie, leuk dat je dat verteld van Daniellemv4. Ik vind het erg leuk om met andere wapf-mama's in contact te komen. Voel me nog helemaal niet ervaren, hoor, geef alleen nog maar bv :) Heb er wel heel erg zin in om als ze straks mee gaat eten van alles uit te proberen.

Debsy, hoe oud is jouw kindje? (en hoe oud ben je zelf ;) ?)

 
Hoi mammaW, Ik ben 32 en de jongste is zaterdag 3 geworden en de oudste is 1.5 jaar ouder. Zelf ben ik WAPF al een jaar of 8 geleden tegen het lijf gelopen. Sindsdien at ik wel veel meer vet en naar WAPF ideeen maar niet helemaal WAPF. Maar ik hoorde Mike ook in zijn presentatie dat het 2 jaar duurde voordat hij weer vlees ging eten dus blijkbaar heeft het zijn tijd nodig. Een tijdje terug zag ik tot mijn verbazing dat er nu een NL forum was en elimeer ik steeds meer "slechte" gewoontes. Maar ik vind het wle jammer dat ik niet wat eerder serieuzer ermee om was gegaan, maar het is wat het is!

Hoe oud ben jij?

 
Misschien is het handig om een apart topic te openen: bijvoorbeeld: 'mama's wisselen ervaring uit', of zoiets.

Anders gaan we heel off-topic :wink:

 
Ik vond de mp3's zeer boeiend, nu heb ik toch iets van de WP dag meegekregen. Vooral wat over die koeien ging, ik ben op een boerderij opgegroeid dus ik weet er een hoop van. Maar wat die veehouder vertelde, was voor mij nieuw.

Ik heb het WP boek besteld, voor meer informatie op te doen en dat uit te wisselen met collega's en vrienden.

 
Ja, n.a.v. zaterdag eigenlijk. Ik vond het zo leuk iedereen te ontmoeten, dat ik hier ook even een kijkje kwam nemen...

 
Ja, op de ipad zag ik je mail voorbijkomen. Je schrijft altijd zo leuk. Maar nu gaan we off topic, en dat is me vandaag al een keer eerder gebeurd... :) :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.780
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan