welke voedingssupplementen nemen jullie en waarom?

tinuz

New member
Ik zit nu al weer een maandje op dit forum en merk toch dat iedereen op een goede manier kritisch bezig is met zijn voeding. Ik heb ook gemerkt op dit forum dat iedereen wel een reden heeft gehad waarom hij/zij zich behoorlijk heeft verdiept in gezondheidsland/voedingsland en daarom is dit forum zo geweldig zodat niet iedereen op nieuw het wiel hoeft uit te vinden.

Ondanks de goede voeding van iedereen merk ik toch dat er behoorlijk wat supplementen worden geslikt welke vrij duur zijn...Ik zag gisteren nog een kleine

variant op de oxypowder... daarom mijn vraag. Ik ben benieuwd wat iedereen bij het dieet slikt en waarom?. Bijvoorbeeld probiotica en welke vinden jullie goed?

Tuurlijk Mike is er al in de verschillende forumvragen het een en ander voorbij gegaan maar misschien een nieuwe topic kan geen kwaad!!

 
Ik gebruik:

CoQ10

Ubiquinol en niet ubiquinon want die werkt 8x slechter. Als bougie voor de cellen, geeft energie over aan de cellen.

Omega-3

60/15 EPA/DHA. Voor de hersenen, gewrichten en als natuurlijke ontstekingsremmer.

Multivitaminen

Met optimale hoeveelheden, dus ver boven ADH en in de juiste vorm zodat de stoffen elkaar niet tegen werken.

Boswellia Seratta

Dit versnelt de afvoer van melkzuur (lactaat), dus bij het sporten krijg ik hierdoor geen spierpijn. Daarna is het herstel veel sneller.

Valeriaan, selderij, hop, passiebloem, kamille enz. in pilvorm

Als slaapmiddel. Ik slaap er niet van in of van door, maar de slaap die ik krijg is optimaal. Hierdoor doorloop ik de 5 fasen van de slaap volledig en wordt ik zelfs met 5 uurtjes slaap uitgerust wakker. Ik slaap wel meer dan 5 uur gelukkig ;-)

Er is nog veel meer wat ik zou willen gebruiken, maar het moet wel betaalbaar zijn inderdaad.

 
Miischien is het handig dat iedereen even het merk er bij zet. Ik ben zelf een solgar fan maar wel erg prijzig !

 
Quote:
Boswellia Seratta

Dit versnelt de afvoer van melkzuur (lactaat), dus bij het sporten krijg ik hierdoor geen spierpijn. Daarna is het herstel veel sneller.


Als jij door het sporten verzuurt kun je wel een supplement hiervoor nemen, maar het lijkt me verstandiger om minder vaak en minder heftig te sporten, of zelfs hier helemaal mee te stoppen. Dit is zuurstoftekort en het is hetzelfde proces dat structureel speelt bij kanker: melkzuurfermentatie van glucose a.g.v. celverstikking. Dit is een teken dat je ver over je grenzen gaat!

Mike

 
¨I am an addict¨

1. Plantina multivitamine: 1 tablet per dag

2. Juiceplus groentemengsel 1 capsule per dag

3. juiceplus vruchtenmengsel 1 capsule pd (maar dit is misschien minder interessant gezien mijn laatste inzichten)

4. vitamine d3 5000IU merk now

5. co enzym q10 200 mg pdag merk healthy orgins 1 tablet per dag - ik heb de ubiquinoN variant, er is ook een ubiquinoL maar beter volgens mij de ubiquinoN

6. biergist merk toppharm 9 per dag (voor de vitamine b minus de b12), maar 16 zou ook gaan

7. silymarin 100 merk orthica dit is de werkzame stof uit mariadistelzaad dat ik in het vervolg zo ga kopen

8. samento, merk nutramedix, 3x per dag 8 druppels (tegen de ziekte van lyme)

9. serrapeptase, merk nutramedix (enzym uit wormen (!) dat helpt opruimen in het lichaam: ik heb nu veel die off door bijv de samento

10. lumbrokinase - merk doctors best 2x per dag 1 capsule (enzym dat helpt de pancreas herstellen)

11. vita-chlorofyl merk vita producten (dit is een groene vloeistof met chlorofyl van alfalfa erin om gifstoffen: zware metalen en plasticachtige stoffen af te voeren) 1x per dag 1 eetlepel (dit vind ik ook lekker:))

12. essentiele olie van organische curcuma (longa) merk aroma zone 3x per dag 2 druppels -MOET opgelost in olijfolie eerst en dat stop ik in mijn heksendrankje van 3x per dag met citroen en knoflook

13. gefermenteerde boterolie van green pastures: halve theelepel pd

14. levertraan van de rog (skate) van green pastures 5 druppels per dag

15. nu gebruik ik ook chanca piedra - ook wel quebra piedra ook wel stenenbrekerthee, 2 theebuiltjes per dag, merk rio amazon - mijn nieren hebben het weer moeilijk, en daar gebruik ik deze thee voor.

16. probiotica 8 bilion acidophilis en bifidus merk now 1-2 capsules per dag (maar ik zoek nog iets anders want er zijn krachtigere vormen op de markt en deze bevat aardappelzetmeel )

17. druppels van de knoppen van de zoete kastanje (gemmotherapie):3x3 druppels per dag

18. multi enzym plus energetic natura - bij na een maaltijd 1 pil ivm pancreasondersteuning - merk energetica natura

19. maquibespoeder voor de vitamine c

 
Rapunzel, ja je hebt gelijk, maar die heb ik nog niet, en die ga ik pas gebruiken als ik van de 24-uurs energetische behandelingen afben en ook van de bijnieruitputting.

 
Lievergezond
Quote:
ik heb de ubiquinoN variant, er is ook een ubiquinoL maar beter volgens mij de ubiquinoN


Helaas, -non is voor 'niet' zeg maar. Die moet je dus niet hebben want die neemt 8x slechter op. De -nol versie is voorbewerkt en wordt dus beter opgenomen. Zoek naar leverancier 'kaneka qh' o.a. NOW Foods heeft ook ubiquinol van Kaneka.

Mike, ik weet momenteel niet eens of ik verzuur, want ik merk er totaal niets van. Ik merk wel dat ik beter in mijn vel zit en meer conditie begin te krijgen.

Ik ben nog niet zover dat ik enkel op wat vet kan teren. De oermensen zullen ook best wel wat gerend hebben (niet alleen vluchtgedrag) en daarnaast wat geklommen en andere lichamelijke inspanning hebben gedaan. Dat wij het niet hoeven doen wil niet meteen zeggen dat we het beter niet doen.

Ik pas wel op met wat ik doe, maar vooralsnog voel ik me prima bij mijn 2x per week een beetje bewegen.

 
Quote:
Helaas, -non is voor 'niet' zeg maar. Die moet je dus niet hebben want die neemt 8x slechter op. De -nol versie is voorbewerkt en wordt dus beter opgenomen. Zoek naar leverancier 'kaneka qh' o.a. NOW Foods heeft ook ubiquinol van Kaneka.


Hoi vrysuyver,

ik heb de ubiquinon en de ubiquinol laten testen door mijn energetisch therapeut en daar kwam uit dat ik de ubiquinon moest hebben.

ik heb hier nog een pot onaangebroken ubiquinol staan met 150 stuks erin van healthy origins.

die mag je (of toevallig de eerste de beste die erom verlegen zit) gratis van me hebben.

ik stuur hem kosteloos op.

hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik die besteld heb terwijl ik ze niet gebruik.

ik ken de theorie van dat de ubiquinol beter zou zijn, ook door Mercola werd/wordt dat gezegd.

 
Dirtsa, ik zeg dat ik niet merk dat ik verzuur. Normaal gesproken moet je van het e.e.a. wel een beetje spierpijn hebben, dat heb ik niet.

Het mechanisme achter Boswellia Seratta is toename van zuurstof. Het wordt beter verdeeld en er zijn mensen die een toename van 30% hebben tijdens inspanning. Hierdoor wordt het melkzuur dus sneller afgevoerd. Maar dat is niet het enige want ook je longen krijgen meer zuurstof enz. Voor mensen met cystic fybrosis kan dit enorm schelen bijvoorbeeld.

Ikzelf heb last van slechte longen en kan toch prima cardio doen door het te gebruiken.

 
Lievergezond, prima dat je afgaat op het advies van je therapeut. Het veranderd niet het feit dat het een beter is als het ander. Het is alleen als je een versie hebt die slechter opneemt je lichaam meer moet doen voor hetzelfde resultaat. Dat kan een voordeel zijn als je je lichaam meer wilt laten doen bijvoorbeeld.

 
Lievergezond, als je je onaangebroken pot Ubiquinol soms nog kwijt wilt.... Mijn zus met de bijnieruitputting zit erom verlegen.

 
Okitook!

Wil je haar adres misschien aan mij geven in een mail aan de webmaster?

Ik wil ook wel opnieuw mijn mailadres sturen aan de webmaster voor dit doel, dat er geen misverstand kan ontstaan.

 
Ik zal het adres van mijn zus wel doorgeven aan Mike. Wat fijn zeg! Hartstikke bedankt! De porto kosten willen wij ook wel betalen eventueel!

 
Ik heb even contact met mijn zus gehad via de mail. Zij is helemaal perplex want dat spul is hartstikke duur! Het komt daar echt goed terecht. De laatste keer dat wij bij Ron Velthuis waren heeft hij haar dat namelijk voorgeschreven.

 
oh kijk aan!

ik heb net een mail naar Mike gestuurd.

altijd leuk om sinterklaas te spelen:)

Trouwens rapunzel: zei je nou dat je zus bijnieruitputting heeft?

Ik heb hier ook onaangebroken flesje adrenal support staan van nutramedix.

Die kreeg ik van een mede-lymie of exmedelymie pas gratis en voor niets omdat de bijnieruitputting al weer achter haar ligt.

Ik nam het aan maar daarna testte die ook als niet goed voor mij:-(

Ik durf het haar niet terug te geven.

Wil je zus dat ook misschien?

 
De supplementen die ik neem:

-Thyreoidum voor trage schildklier, 2 grain (neem het al heel lang, maar merk er eigenlijk geen bal van)

- Probiotica van Garden of Life, 1 tot 2 capsules per dag(goede bacterien)

-levertraan, bijna elke dag een eetlepel (vit A,D en omega 3 vetten)

- Lugol's jodium, paar drupjes per week.

En dat was het wel weer zo'n beetje.

@ Lievergezond: 8O 8O 8O 8O 8O 8O

Jeetje wat een bult supplementen. Dat is bijna een complete maaltijd joh :lol:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan