welke voedingssupplementen nemen jullie en waarom?

Ik heb abrikozenpitten geweekt, het velletje schuif je dr in 1 x af. Het doet ook niets aan de smaak af. Het velletje wat toch vaak aan je kiezen blijft plakken daar heb je nu geen last van. Nu was de vraag van een vriendin of het niets van de waarde van de pit afdeed.

Het lijkt mij dat het beste toch binnenin de pit zit ?

 
Wat een leuke topic, grappig dat er is gereageerd zo dat hij weer is hoog in de lijst komt :)

mijn lijstje:

Chlorella 3 gram/d

spirulina 3 gram/d

De algen slik ik nu ruim een jaar en heb 2 maanden met elk op 15 gram/d gezeten en daarna afgebouwd en nu op 3 gram.

astaxanthin 10 mg

vitamine c 1gram per zoveel dagen

vitamine d3 5.000 iu per 2-3 dagen

Super Enzymen 1-2 per maaltijd

Visolie Moleculair Gedistilleerd (koud) 2 gram per dag (ong. 700/400 epa/dha)

Lutuine 20 mg (voor de ogen)

alles is praktisch van now foods. Luteine is van Doctors Best en vitamine d van Healthy Origins.

mijn moeder zit nog aan een thyroid suppl. van now foods en beiden ouders slikken Krill Olie en geen visolie, zij eten meer vis dan ik.

Hoeveel geld zijn jullie ongeveer per maand kwijt aan al jullie supplementen? Ik heb het een keer uitgerekend maar aangezien ik al andere dingen minder ben gaan slikken en ook weer andere supplementen erbij neem weet ik niet meer precies het bedrag maar wij zijn tussen de 30-40 euro per maand kwijt per persoon.

 
Mike raad je de adrenal Nutrisan nu af vanwege de titaniumdioxide ?

In NOW zit ook vaak sorbitol en frutose in wat toch eigenlijk ook niet zou mogen ?

 
Caveman (komt die naam van Nick Cave?) die lutine heb je daar ook echt baat bij?

Merk je wat? Ik moet vaak knipperen, net of er een sluier op mn oog lig, vroeg me af of dat zou kunnen helpen

 
Quote:
Mike raad je de adrenal Nutrisan nu af vanwege de titaniumdioxide ?

In NOW zit ook vaak sorbitol en frutose in wat toch eigenlijk ook niet zou mogen ?


Ja, ik ben niet zo happig op titaniumdioxide. In Cure Tooth Decay schrijft Ramiel Nagel hierover:

Quote:
Titaniumdioxide is een kleurstof die gebruikt wordt om de tandpasta wit te maken en doet tevens dienst als verwijderaar van aanslag op de tanden en als bleekmiddel. Titaniumdioxide is potentieel kankerverwekkend bij mensen.

Als titaniumdioxide zich in nanodeeltjes voordoet in tandpasta kan het giftig zijn voor de cellen van je lichaam en wordt het door contact met het lichaam opgenomen.


Adrenanorm van AOV en Adrenal van Nutricology bevatten geen gekke ingredienten.

Mike

 
Ron Fonteine waarschuwt ook altijd voor die titaniumdioxide, dit stoppen ze ook in al die zonnebrandcremes. Deze nanodeeltje schijnen het DNA te beschadigen.

 
@Aagje

Mijn naam is in ieder geval geen Nick :) en of het helpt, ik heb het idee van wel want van nature heb ik al een redelijk verschil in mijn ogen. Het laatste half jaar kreeg ik vooral 's avonds last dat ik sneller scheel ga kijken of dat mijn ene oog niet goed kan focussen. Ik heb er minder last van moet ik zeggen. Weetje, voor het geld hoef je het niet te doen want ik heb deze gekocht http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Best-Lutein-120-Veggie-Caps/4256?at=0 en die kost wel helemaal 9,50 euro voor 4 maanden. Als het op is, dan kijk ik wel of het weer slechter wordt. Feitelijk komt het er gewoon op neer, ik wil niet aan een bril :)

Iemand al de kosten per maand uitgerekend? ;-)

 
@ aagje,

ik had niet aan spirulina gedacht, aangezien ik niet wist dat daar ook jodium inzit, maar intussen al besteld!

Ben ook aan het bedenken om gotu kola te bestellen. Het is een interessante kruid die ook goed zou zijn voor de bijnieren, ontspannend effect geeft, zorgt voor mentale helderheid, bloedzuiverend werkt en goed is voor de circulatie..

 
Caveman ik vroeg niet of je Nick heet. Of je CAVE van Nick Cave had, of je mss fan was..

Nick Cave is een zanger

 
@aagje

Ohhhhw hahaha sorry, ik moest even googlen naar deze man maar nee.... voor mijn tijd en niet echt mijn muziek smaak :)

 
In DIE tijd werd er nog muziek gemaakt maar ala smaken verschillen..

 
Wat kan ik erbij doen tegen tinnitus (linker oor alleen) en lage onderrug pijn? Ik gebruik al magnesium 300mg (p/d), B12 (20.000 p/d), Curcumine met bioperine, Vit. D, Vit. C.
 
DeSouza, ik zou eerst uitzoeken waar je tinnitus en lage onderrugpijn klachten vandaan komen. Lage onderrug pijn kan met je (bij)nieren te maken hebben wat weer veroorzaakt kan worden door bijnieruitputting.

Ikzelf heb ook onderrugpijn en soms een piep in m'n oren en bij mij lijkt het te komen door kwikvergiftiging van amalgaamvullingen die ik vele jaren heb gehad.

Mocht je ook amalgaamvullingen hebben (gehad), dan kun je kijken of je je hier in herkent: http://www.patrikpeters.amalgaam.be/symptomen_kwikvergiftiging.htm
en in dit topic verder lezen.

Ben je niet blootgesteld aan kwik, dan kan een goede natuur/orthomoleculair arts je wellicht helpen om de oorzaak van je klachten te achterhalen.

Mark
 
Goh, dit 'oude' topic lees ik nu voor het eerst.
Denk dat velen van jullie inmiddels andere supplementen nemen.

Welke Vitamine C kan ik ook alweer het beste nemen?
Nu neem ik af en toe Acerola-poeder. maar dit is vrij duur.
Heb in de kast ook AOV Vita C: Ascorbinezuur 500 mg, Ascorbyl palmitaat 3,33 mg, Citrus biovlavonoïden-complex 100 mg, Rozenbottel poeder 20 mg.

Nu heb ik vaak gelezen dat Ascorbinezuur niet de juiste Vitamine C is en deze gemaakt word van GMO Mais.
Toch zie ik dat velen van jullie toch Ascorbinezuur nemen of namen enkele jaren geleden.. What to do?
 
Volgens mij is de Ascorbyl Palmitaat van AOV een prima product. Het is inderdaad poeder. Door de yoghurt, rauwe melk of een smoothie. In ieder geval combineren met vet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.308
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan