welke voedingssupplementen nemen jullie en waarom?

Lievergezond, ja mijn zus had hele erge bijnieruitputting. Ze kon werkelijk uren slapen, pijn in haar achterhoofd, zware benen, dikke enkels, af en toe aanvallen waarbij ze moest overgeven en leeglopen op de wc .... De laatste tijd - sinds augustus - gaat het ineens een stuk beter. Zelf denkt ze omdat ze aan het GAPS dieet (ze heeft ook een beetje een lekke darm 84% van het minimum) wat glutenvrije granen heeft toegevoegd. Die Adrenal support wil ze vast ook wel! Ik weet dat ze bij iherb die van Wilson eens heeft zitten zoeken. Als je toch aan het versturen/sinterklazen gaat...

 
De supplementen die ik momenteel neem:

- Blue Ice Fermented Cod Liver Oil

- X factor butter oil

- 2x per dag 1/2 theelepeltje vitamine C (buffered van Now)

- 1x per dag 1/2 theelepeltje magnesiumcitraat (Now)

- Metarelax van Metagenics (voor magnesium+om lekker te slapen)

- 1 eetlepel L-Glutamine van Now voor de darm

- Betaïne van source naturals (om vlees beter te verteren)

- enzymes van Enzymes International (om beter te verteren)

- iets voor de lever (Mariadistel, artisjok of Silymax)

- soms 1 capsule Skate Liver Oil

- 2x in de week 1 druppel Lugol's (voor de schildklier)

- magnesiumolie van Zechsal (om lekker te slapen)

- soms 1 capsule Teunisbloemolie

- soms vitamine B (B-50 van NOW, ik twijfel of het wel opgenomen wordt)

- 1 theelepeltje bitterzout bij mijn citroen ontbijt

- chanca piedra thee (om stenen te breken)

 
dagelijks neem ik:

* 1000-4000 mg vit C (with rose hips & bioflavonoids van NOW)

* 250-750 mg Mg citraat (Solgar of NOW)

* 2-4 capsules Biokult

* berberis simplex tegen schimmels - van natuurarts gekregen

* hepa-gastreu, homeopatisch middel voor maag-lever - van natuurarts gekregen

heb ik in huis - weet niet of ik ze dagelijks moet invoeren:

* capsule Blue Ice Fermented Cod Liver Oil + butter oil

* vitamineral green

* nutritional yeast flakes (NOW)

* calcium citraat voor als ik geen melkproducten in neem (NOW)

 
1 theelepel van NOW Mg citraat poeder is 630mg

ik koop ook soms tabletten, die zijn meestal 200mg of 250 per stuk.

 
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo'n supplementen-mens ben. Zie het toch als een soort van falen van mijn eigen lichaam, maar af en toe een steuntje in de rug is toch wel fijn merk ik. Ik ben dus ook niet het type die snel een aspirine neemt bij hoofdpijn. Maar omdat ik er wel baat bij heb gebruik ik de volgende supplementen:

1 Depyroll (B 6 in actieve vorm, zink, mangaan en magnesium)

1 Selenium

1 Adrenanorm (af en toe stop ik er een paar weken mee, zodat mijn lichaam af en toe ook zelf iets kan doen)

5 druppels levertraan per dag in mijn wortel- + citroensap

B-complex (niet altijd)

1 DIM (om mijn hormonen wat natuurlijker te laten verlopen, dus wat minder pieken en dalen in mijn oestrogeen-progesteron hormonen)

 
@ Rapunzel: Die bioresonantie korrels voor de lever- en galstenen waar kon je die ookal vinden/kopen? Heb er ook zelf over gelezen op internet maar ben het kwijt:-(

 
Sjesus, de bio-farma maakt goede dagen!

Ik ga het liefst voor zo weinig mogelijk, op dit moment gebruik ik:

levertraan/boterolie-mix

vit. c

sole

betaïne hcl

binnenkort nog liverdetox van NOW en weer terug opstarten van vit. b in de vorm van nutritional yeast. Voldoende jodium hoop ik te halen uit levertraan en zeewier.

calcium/magnesiun is ook nog een plannetje.

Verder wil ik niet gaan, ik denk dat ik zo aardig kompleet ben. Mochten mijn bijnieren weer moeilijk gaan doen dan neem ik weer adrenal, is me erg goed bevallen.

Hilda

 
@claireelise: Ik gebruik de natuurlijk DIM Matrix van AOV.

Ik citeer:

DIM, ofwel Di-IndolylMethaan, is een tot de voedingsindolen behorende stof die bij consumptie van kruisbloemige groentesoorten, zoals bloemkool, spruitjes, broccoli en kool, in het spijsverteringskanaal wordt gevormd. Di-indolylmethaan is een zeer stabiele verbinding die echter niet oplosbaar is in water en daardoor op zichzelf moeilijk door het lichaam kan worden opgenomen. Daarom bevat Natuurlijke DIM-matrix van AOV tevens een absorptie-bevorderend extract van broccolikiemen dat voor goede opname van DIM vanuit het spijsverteringskanaal zorgt. Verder is als anti-oxidant vitamine E aan de capsules toegevoegd.

DIM heeft de bijzondere eigenschap dat het een gezonde oestrogeenbalans bevordert. Daarmee onderscheidt DIM zich van de fyto-oestrogenen, uit planten afkomstige nutritionele substanties die over pseudo-oestrogene eigenschappen beschikken. DIM beschikt niet over dergelijke pseudo-oestrogene eigenschappen maar richt zich op het instandhouden van een normale oestrogeenstofwisseling.

Daarmee levert DIM ook een bijdrage aan het behoud van gezonde cellen en weefsels en helpt het de bloedvaten schoon te houden.

Het gebruik van Natuurlijke DIM-matrix kan ook zinvol zijn voor vrouwen rond de overgang. DIM beschikt over verzorgende eigenschappen bij overgangsverschijnselen en bevordert een normale en regelmatige menstruatie.

Een voedingssupplement dat een gezonde oestrogeenstofwisseling bevordert, zoals Natuurlijke DIM-matrix, is niet alleen belangrijk voor vrouwen maar ook voor mannen.

Het behoud van een normale hormoonstofwisseling is goed voor de prostaat en de prostaatfunctie.


Ik hoop dat je wat aan de info hebt, anders even verder googelen;-)

Ik heb er in ieder geval baat bij. Gebruik het nu 3 maanden.

 
Ik heb al jaren erge last van de balans tussen oestrogeen en progesteron. Dit merkte ik per dag. En dat was absoluut niet prettig. Heb me daardoor verdiept in de hormomen en kwam uit bij oestrogeendominantie. Heb op het hormoonbalansforum mijn verhaal gezet en kreeg de tip eerst eens met DIM te proberen. En ik moet zeggen dat de maand ineens veel rustiger verloopt. Ik schrik ervan dat ik ineens ongesteld ben. Had het niet zien aankomen;-) Dus over het algemeen kan ik zeggen dat mijn hormomen meer in balans zijn.

 
Dat klinkt goed, ik heb zeker last van de hormonen. Ik ga redelijk goed met mijn lichaam, de energie en dan langzamerhand lever ik weer in. Dit heb ik altijd ongeveer een week voor ik ongesteld wordt. Op het moment dat ik weer ongesteld ben voel ik mij weer veel beter. Dus ik ben tegenwoordig echt blij als ik weer ongesteld ben.

Misschien is dit produkt ook wel wat voor mij. Ik heb half jaar adrenal gehad, en kreeg overigens ook hierbij steeds meer idee dat dit goed werkte. Sinds 2 weken is dit op, en wil het even zonder proberen.

 
Mike, ik heb ooit jou is horen zeggen dat Alpha-Liponzuur B vit afbreekt.

Je had in 2008 een ontgiftingskuur op Fonteine.com gezet. Alpha-Liponzuur, 2 x B van Essentinal Organics, Living-Foods mineralen, en MsM-poeder.

Sta je hier nog steeds achter? Dat Alpha-Liponzuur ingenomen moet worden met 2 x B??

Ageeth

 
Ik wil lugol's jodium oplossing bestellen, maar weet niet zeker welk procent? 'The full strength original formula is 12%' lees ik, of is het beter om met een minder sterke formule te beginnen? Ik voel wel dat mijn schildklier lichtelijk pijn doet aan één kant als ik er op druk.

Ik neem voor de rest ook levertraan met boterolie.

Magnesiumolie sinds kort.

Chinese kruiden tegen kidney yin deficiency.

En misschien ga ik terug zeoliet poeder gebruiken om te detoxen indien mijn obstipatie vermindert tenminste.

Voor de rest ben ik ook van plan om H2O2 te bestellen.

 
Lekkerromig als je jodium wil gebruiken dan bestel je toch spirulina?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.842
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan