welke voedingssupplementen nemen jullie en waarom?

Thanks, wou het even horen van iemand, aangezien sommige posts van 2011-2013 zijn en wellicht na nieuwe informatie een andere vorm van Vita C aangeschaft hebben.
Zo doe ik ook geen miskoop. :)

De Roode Roos . Com is een goedkopere site voor supplementen, maar daar kun je enkel lid worden als je in behandeling bent bij een Orthomoculair arts.
Aangezien ik een tijdje in behandeling ben geweest, heb ik dus een account aangeschaft.
Misschien kun je ook gewoon een account aanschaffen als je gewoon een naam intypt van een Orthomoculair arts, dat weet ik niet.
 
Ik bestel ook via de Roode Roos omdat ik bij R. Velthuis in behandeling ben. Maar ik kreeg vandaag de volgende email van De Roode Roos:

Om bij De Roode Roos te kunnen bestellen dient u echter jaarlijks een recent betaalbewijs van een bij ons aangesloten vereniging (overzicht aangesloten verenigingen) te overleggen.

Wij verzoeken u een nieuw betaalbewijs aan ons toe te sturen.

Als u het afgelopen jaar geen bestelling heeft geplaatst of als uw betaalbewijs langere tijd is verlopen dan wordt uw bestelling niet in behandeling genomen tot u weer aan de voorwaarden voldoet.

In plaats van een betaalbewijs kunt u ook jaarlijks een voorschrift (recept) van een arts of therapeut aan ons toesturen.


Je kan dus niet zomaar bestellen bij de Roode Roos. Mocht je dit niet kunnen regelen dan kan je bestellen bij Webvitaal, dat is hetzelfde alleen met de adviesprijzen
 
Ik bestel een keer in de zoveel tijd een keer iets, soms iets voor een ander. dus account blijft dan wel actief.

Wel handig om dit te weten.
Dank
 
Even Voor degene onder ons wie nog visolie slikken, is zonde van je geld en giftig.
Brian peskin vertelt er veel over op youtube, ook kun je udo erasmus googlen, mijn maat is een biochemist wie zijn eigen olieen perst, heeft me alles over gezonde olieen geleerd, visolie, krill olie allemaal een scam.
 
Peskin zelf is de scam artist:

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/het-verzwegen-verhaal-over-kanker-brian-peskin/#post-50578



Maar zijn aversie tegen visolie, waarbij hij levertraan over 1 kam scheert met zwaar bewerkte, goedkope vormen van visolie, is m.i. absurd. Andreas Moritz noemt dierlijke eiwitten ‘gifstoffen’, Peskin noemt levertraan, zelfs onbewerkte, gefermenteerde levertraan (!), ‘gif’. Dergelijke oordelen rieken naar extremisme! De Noorse studie die hij aanhaalde naar levertraan raakt kant noch wal, want Noorse levertraan is BEWERKT en komt tot stand door het gewelddadig uitknijpen van vissen onder grote druk en verhitting om aan de olie te komen. Hij stelt terecht dat de markt voor visolie is ontstaan door een industrie die van ranzige, onverkoopbare vissen af wilde komen, maar daarmee komt nog niet alle visolie of levertraan per definitie op basis van dergelijke onethische en immorele motieven tot stand!

http://www.westonaprice.org/book-re...y-of-cancer-by-brian-s-peskin-and-amid-habib/



Here’s the real kicker: DHA-rich fish oils (including cod liver oil) are written off as “poisons.” Never once does he distinguish between highly processed fish oil and low-temperatureproduced cod liver oil. For Peskin, it’s all “poison.”

Mike
 
Beste Mike, ooit wel eens een visolie capsule open gebroken????????
ja dan stinken je handen 3 weken naar lijken lucht van een vis, en proef het dan ook meteen even dan ga je nog lekker over je nek ook.
Tuurlijkkkkk is brian peskin een scammer, udo erasmus ook, kousmine ook een scamster, mijn vriend de biochemist ook een lichter, je hebt helemaal gelijk man, ga jij nou maar lekker je potje vis olie van 49,99 kopen.
 
Wat bedoel je precies te zeggen Heal your body natural? Iedereen staat hier open voor argumentatie pro of contra voeding en supplementen, alleen mis ik hier even de essentie en een onderbouwing. Cynisch of sarcastisch doen is niet zo moeilijk, maar informeren is vaak toch wat lastiger, terwijl het hier vooral toch om informatie gaat.
 
Ja dat bepaalde visolie supplementen ranzig zijn wil natuurlijk niet zeggen dat daarom alles niet goed is. Wat nou als ze niet ranzig zijn. Wat gebeurd er in het lichaam dat niet goed zou zijn.
Daarbij vind ik het zo vreemd dat die Peskin fel tegen visolie is maar wel ruimschoots PUFA's aanraadt maar dan van zonnebloemolie en lijnzaadolie als ik het goed begrepen heb.
 
mijn maat is een biochemist wie zijn eigen olieen perst

Waarom zou je uit zaden geperste oliën moeten innemen?
 
Ik heb ook vrienden die alles beter weten. Wilt niet zeggen dat het zo is.

Mijn vriend is aardappelenboer hij vindt ook dat aardappelen gezond zijn.
De neef van een vriend die sport ook die is twee keer zo groot als ik.
Mijn vriend verkoopt zijn eigen banden die zijn veel beter als bij bandenmarkt.

Hoe is het toch mogelijk dat iedereen die vrienden heeft.

Wie gaat eigenlijk vis capsules open maken en daar aan ruiken?
 
Dit is er mis mee:
http://authoritynutrition.com/6-reasons-why-vegetable-oils-are-toxic/

In het kort:


Take Home Message

If you want to be healthy, feel good and lower your risk of serious diseases, then you should avoid vegetable oils as if your life depended on it (it does).


 
http://authoritynutrition.com/11-serious-concerns-about-vegetable-oils/



Take Home Message

There are many healthy fats that humans have been eating for hundreds of years without any problems (since before all the “modern” diseases became problems).

This includes extra virgin olive oil (best), as well as coconut oil and grass-fed butter… which are all exceptionally healthy in the context of a balanced, real food based diet.

Unfortunately, the same can NOT be said about vegetable oils. These are refined and processed fats that have been shown to cause serious harm in countless studies.

If you care about your health and want to avoid chronic disease, then I recommend that you avoid vegetable oils as if your life depended on it… because it really does.










 
Zaadolien bestaan uit meervoudige en soms ook enkelvoudig onverzadigde vetten, die zeer gevoelig zijn voor oxidatie omdat het instabiele vetzuren zijn, met name de meervoudig onverzadigde. Als je grasgevoerde dierlijke producten eet, krijg je deze vetzuren vanzelf binnen, maar dan beschermd door dierlijk, verzadigd vet. Sally Fallon herhaalde dit nog eens op ons laatste congres.

Als je graszaden gaat persen, ook al is het extra vergine oiie uit de eerste koude persing, creeer je onbeschermde olien die oxidatieprocessen in je lijf teweeg brengen d.m.v. zogeheten vrije radicalen (beschadigde zuurstofmoleculen zonder elektron).

Brian Peskin spreekt zichzelf tegen door te stellen dat visoiie geoxideerde onverzadigde vetzuren bevat omdat veel van deze olien bewerkt zijn door allerlei verhittingsprocessen en daardoor toxisch worden, maar tegelijkertijd extra vergine PEO's (parent essential oils) te promoten en te suggereren dat deze niet ranzig zijn of worden. Ook stelt hij dat het menselijk lichaam in staat zou zijn deze korte-keten vetzuren te verlengen van ALA naar DHA aan de omega-3 kant en LA naar AA aan de omega-6 kant, wat helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Gek genoeg ziet hij dieren vooral als een bron van complete eiwitten en niet als een bron van stabiele verzadigde vetten, die ook nog eens de omega's behoeden voor oxidatie.

Simpel gesteld:

PUFA's = oxidatie. Verzadigd vet = bescherming tegen oxidatie. Er is geen lange geschiedenis van de consumptie van zaadolien en je neemt dus deel aan een modern voedselexperiment met potentieel rampzalige gevolgen!

Mike
 
Je hebt helemaal gelijk plantaardige omega 3 olie oxideert waar je bij staat, helaas is de vis olie nog gevoeliger. Echter waaneer de olie koud word geperst, dus dat de olie niet boven de 35 graden uitkomt, en met nitroflush alle lucht word verwijdert waaneer het in donkere glazen flessen word gestopt, en daarna meteen de vrieser ingaat, oxideert er helemaal niets. Zaadjes zijn bovendien nog organies en getest in het lab op zware metalen. De vis van tegenwoordig geeft licht in het donker.

En dat deelnemen aan je zogenoemde moderne voedsel expiriment valt wel mee hoor, budwig protocol bestaat al een tijdje, anyway ik eet wel gewoon mijn haring, advacados, eitje, nootjes en olijfen.
 
Gefermenteerde levertraan van green pastures is wat wapf adviseerd, die kun je ook in caosulevorm krijgen, maar dit is wel duurder dan gewoon de gel in te nemen. Verkrijgbaar bij vitavie.nl
 
Ik heb een vraag mbt jodiumtabletten. (weet niet of ik het hier in het juiste deel post).Ik heb bijnieruitputting en hypothyroïde.

Ik neem Jodiumtabletten van 220 mcg. In eerste instantie één per dag. Daar heb ik erg van gehyperd en ook meteen gewicht van verloren. Daarna verkreeg ik er geen enkel effect meer mee. Ben dan selenium beginnen bijnemen, maar geen verschil. Ben dan gaan verhogen naar twee pillen per dag, zonder enig resultaat. Vandaag heb ik me gewaagd aan drie pillen maar dan zit ik al aan 440 mcg. Ik merk geen enkel resultaat. Ik volg nu al een tijdje het bijnieruitputtingsprogramma rond voedsel dat ik hier en in het e-boek van Mike vond, maar ik verlies geen gewicht. Ik heb wel veel energie en zelden pijn. Af en toe nog spijsverteringsproblemen, meestal als ik eet/drink wat niet volgens de voorschriften is.

Is het ok als ik per dag 660 mcg met selenium inneem of is dat teveel? Voor mij is het moeilijk om dat op te zoeken want ik lees dat de meeste mensen druppels gebruiken. Hoe reken ik dat om?

Kan het kwaad om zoveel te nemen?

Dank alvast voor de reacties.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.822
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan