Welk vlees, biologisch/grasgevoerd, prijs/kwaliteit verhouding

Dit is het vlees wat wij eten. Een kort verslagje met mijn ervaringen.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/10/13/wildernisvlees-eindelijk-gezond-vlees-in-de-kuip/

 
Ik ben nog op zoek naar een goed adres voor goed grasgevoerd niet al te duur vlees tussen appeldoorn en arnhem..iemand een idee?

 
Ik krijg een vraag over de mail:
Quote:
Paardenvlees is ook donkerrood vlees. Is dit goed vlees om te eten?



Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat paardenvlees minder vet is dan rundervet, maar misschien is dat helemaal niet zo.

Wie weet er iets zinnigs over te zeggen.

Lia

 
Het enige paardenvlees dat ik zou aanraden is wildernisvlees van konikpaarden die natuurgebieden afgrazen in de vrije natuur. Anders kom je automatisch uit bij door mensen gehouden paarden die granen, genetisch gemodificeerd voer en vaak ook verkeerd gras of hooi hebben gekregen.

Mike

 
De bio boer waar wij de melk vandaan halen , heeft gewone zwart witte koeien en helemaal geen stal meer .

Dus die staan ook zomer en winter buiten .

 
Die zwart-witte koeien zijn Holsteins en dit is een doorgekruist ras dat gemaakt is voor een hoge melkproductie. Hierdoor is de melk magerder, wateriger en zoeter.

Mike

 
Ik zit er aan te denken een abonnement bij 'de gezonde koe' te nemen, heeft iemand hier ervaring mee?

 
Ik sprak net met een Belgische boerin waar ik de verse melk vandaan haal en die beweerde dat zuiver grasgevoederde dieren zeker in Belgie niet bestaat????

 
Is het Ierse vlees van Greenfields van de Albert Heijn oke?

 
wij hebben nu voor de vierde keer natuurvlees gekocht bij een slager in Asenray tussen Roermond en de Duitse grens.

Hij werkt voor het Limburgs landschap en verwerkt de Galloway runderen die rondlopen in de natuurgebieden in Limburg.

Zelf heeft hij daar ook een kleine kudde lopen.

In zeer interessante gesprekken met hem, hoorde ik dat deze beesten nooit antibiotica krijgen en ook niet bijgevoerd worden enz.

De vorige week belde hij me omdat hij voor mij het niervet van een pas geslacht beest had bewaard en hij had nog een verse lever bewaard van zijn koeien.

Ik heb hem gevraagd of hij bewaar heeft tegen vermelding op dit forum en dat heeft hij niet.

Uit zijn gesprekken blijkt dat hij veel dezelfde gedachten over voeding heeft zoals hier beschreven.

Zijn gegevens zijn; P.v.Cruchten, Spikkerweg 161c, 6042 KS, Roermond.

tel.0475323178. Misschien is een vermelding op onze kaart een goed idee, want in Midden-Limburg

zijn nog niet veel Wapf producenten.

Op de site van het Limburgs Landschap staat informatie over dieren, vlees en prijzen.

Hij verwerkt regelmatig de galloways en als je belt voor een bestelling zal hij je vertellen

wanneer het vlees opgehaald kan worden.Altijd op een zaterdag. Ook aan orgaanvlees kan hij je helpen, wat dit kost moet je even vragen. Botten krijg ik er gratis bij.

Het lijkt wel reclame, maar ik ben erg enthousiast over het heerlijke vlees maar ook de leuke gesprekken.

Voordat ik dit vlees ga halen, piep ik even over de Duitse grens en een beetje verder in het Gewerbegebiet van Bruggen, liggen een Duitse Aldi en Liddl, waar ik ook wat producten haal.

En natuurlijk tank ik dan ook even.

 
Beefburgers worden gemaakt van gehakt. Als je dit doet zonder toevoegingen dan is het niets meer dan een gehaktschijf, die kan iedereen zelf van het gehakt maken :D.

Dus toevoegingen ja, maar alleen biologische kruiden en geen ongezonde e-nummers. De burgers zijn zelfs glutenvrij (!), de andere soorten trouwens ook. Meer info over onze kruiden vind je hier: schotsehooglanders.nl/nieuws/kruiden-en-toevoegingen/

 
Schotsehooglanders,

Hebben jullie al enig idee wanneer de eerste rauwe melk, kaas, yoghurt,boter, eieren of andere gezonde producten ongeveer te koop zullen zijn?

 
Voor het kleine groepje mensen van hier, dat in de provincie Groningen woont.

'Natuur'Vlees haal ik van de Kudde van Anloo. Schotse hooglanders, die buiten lopen, alleen grazen en dus niks bijgevoerd krijgen. Niet biologisch gecertificeerd, maar geen gebruik van anti-biotica, groeihormonen of granen/bijvoer.

Dit vlees bevalt mij erg goed. vooral de riblappen, prachtig donker vlees met een lekkere laag vet. het gehakt zwemt na ontdooien in zijn eigen vleesvocht. niet te vergelijken met dat droge supermarktgehakt. de droge worsten zijn wel te eten, maar kan niet aan tegen Groninger Droge worst (met troep er door) Chorizo worstjes zijn lekker, maar smaakt echt niet zoals Chorizo.

Wat ik jammer vind is dat het vlees TE fijn gemalen word, zowel de rundershoarma als gehakt.

Qua prijs valt het mee, als je vergelijkt met regulier bio vlees (vd boer)

Als je het assortiment bekijkt met de prijzen en kg gewicht, moet je eerst een paar x goed kijken voor je het begrijpt.

Ik heb gewoon onderaan bij Extra informatie nogmaals de hele bestelling gezet.

In het verleden haalde ik het vlees in Noordbroek (Arkema) maar deze voeren de dieren mais+soja. (bio) erg jammer, want dit is de enige plek waar ik kippenlever kan krijgen.

Daarna heb ik het een keer weg gehaald uit Groningen (Knol), maar hier krijg je maar kleine hoeveelheden mee, omdat ze de andere klanten ook wat gunt. wel lief bedoeld, maar ik sla in 1x groot in, en ga niet steeds heen en weer rijden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan