Water! Dr. Batmanghelidj

Dus ontgiften in de hoogste versnelling. Water is daarbij voor een groot deel het transportmiddel.

 
Ja, voor mij is het wel belangrijk Gerard dus.

Ik ga eens kijken of de koude douche bij mij kan werken.

Helpt ook voor transport.

Heb jij het al eens geprobeerd.

Brrrr.

 
Soms lukt bijna koud net. Koud water heb ik moeite mee, koude lucht weer niet. Mijn sterrenbeeld is vissen, dat zullen wel tropische zijn :)

 
Ik heb vanmorgen met koud water gedoucht, pff moest wel even over een drempel heen maar toen ik klaar was voelde het wel lekker moet ik zeggen.

 
Eerder op de dag heb ik een vraag over water en Dr Batman beantwoord via email. Mijn antwoord wil ik jullie hier ook niet onthouden:

Quote:
We eten te droog. We eten droog brood, mager vlees en groenten zonder boter. Dit kost allemaal veel watercapaciteit van onze cellen, waardoor deze uitdrogen om de vertering van al dat droge voedsel mogelijk te maken. De vette soepen, bouillons en stoofpotten van weleer behoren tot het verleden. Vlees moet nu kort worden aangebraden aan beide kanten en dan geserveerd zonder sausje, groenten moeten nog knapperig zijn. Vroeger stond alles urenlang in wat ik noem 'vet vocht' te pruttelen op laag vuur. Hierdoor was alles zacht, licht verteerbaar en men kreeg ruimschoots vocht binnen, zodat dit niet aan de cellen werd onttrokken.

In plaats van verplicht 8 glazen water per dag naar binnen te werken, om vervolgens om de haverklap naar het toilet te hollen om al dat overtollige water weer te lozen, gaat het om waterSTOF. Verzadigd vet is verzadigd aan dicht op elkaar gepakte waterstofmoleculen. Waterstof is de basis van water en het is waterstof dat de cellen hydrateert, zonder verlies. Dit is ook de reden waarom cosmetische hydraterende cremes worden gemaakt op basis van verzadigde vetten. Vroeger was dat bijv. lamsvet, maar nu valt de keuze vaak op plantaardige verzadigde vetten als kokosvet, cacaoboter, shea butter e.d. Verzadigd vet hydrateert de cellen niet alleen van buitenaf, maar ook juist van binnenuit! Maar verzadigd vet is niet hip en trendy, het zou hart- en vaatziekten of verzuring in de hand werken, en dus eten we te droog en te mager, wat allemaal kostbaar vocht vereist van de cellen.

Veelvuldige waterconsumptie hydrateert niet, het DEhydrateert! De vele malen dat je via de urine het water loost kosen je mineralen en enzymen, die worden afgevoerd. Doe de proef maar eens op de som door een glas rauwe melk te drinken en op een ander moment een glas water. Je zult merken dat de rauwe melk geen aandrang geeft tot plassen en ook geen droge keel of mond geeft, maar het glas water wel. Water geeft dus vochtverlies, maar de waterstof in het verzadigde botervet van volle, rauwe melk niet. Een vette soep of stoofschotel geeft hetzelfde effect, terwijl water je dus verder uitdroogt en contraproductief werkt.

Traditionele voeding bevat veel vet en veel vocht en dit is van alle tijden en van alle culturen. Terwijl ik dit schrijf, staat er ergens op de wereld een pot binnenshuis of buitenshuis langzaam te pruttelen. Drink je eten!


Mike

 
Ook Monastyrsky (Fiber Menace) schrijft ook als een van de weinigen dat hij de 8-glazen-per-dag-(of meer)-manie niet kan beamen. Je spoelt er veel te veel mineralen e.d. mee weg en belast de nieren te veel.

 
Lange tijd heb ik redelijk weinig gedronken 1-1,5 L per dag. Nu ben ik meer gaan drinken omdat dat zou helpen de stoelgang te bevorderen, maar nog steeds moet ik eigenlijk heel weinig plassen... Dat vind ik toch raar.

 
Ik moet zeggen dat ik heel wat water drink door de dag heen.

En ik ren ook naar het toilet.

zo'n 8 jaar terug aten wij wekelijks veel soep.

en dan met ossenstaart schaap rund . met zoete aardappel , mais cassave

allerlei groenten.

een soep waar je de hele dag mee bezig bent ,en dan met je hele gezin 2 dagen van eet,

en dan voel je je echt heerlijk.

geen dorst, en ook geen trek in andere dingen.

ook waar ik vandaan kom ( venezuela) eten we veel soep

het is warm en dan zit je niet te wachten op droog voedsel.

maar dan wil je echt een goede maaltijd.

Misschien moet ik wekelijks maar weer soep gaan eten en heerlijke stoofgerechten.

Nooit geweten dat in verzadigd vet waterstof zat .

Juliano

 
Tanja : waarom wekelijks en niet dagelijks?

dat zou ik heel graag willen maar je bent al gouw 30,- kwijt( vlees) aan zo'n goed

gevulde soep.

dus het is maar net hoeveel je kan besteden per week.

maar je kan zeker 2 dagen ervan eten.

Op de markt kan je ook heel goedkoop viskoppen krijgen voor vissoep.

Met afwisseling zou het wel moeten lukken ,

En zelf kippensoep maken .

Wat voor soep maak jij vaak Tanja?

En wat eet jij door de week?

Juliano

 
Ik weet niet wat jij in je soep stopt aan vlees, maar ik doe er een ossenstaart/schenkel in en veel botten (mergpijpje, knie), kost mij ongeveer 5 euro voor een flinke pan waar we zeker 2 keer van eten. Het gaat mij ook niet om de hoeveelheid vlees. Als ik het vlees en de merg van het bot heb gehaald zet ik de botten terug in vers water en gaan ze door voor de 2de en 3de trek, die bouillon gebruik ik voor stoofpotten, sauzen of dikke soep (pompoen/courgette/bloemkool/kervel/linzen).

Veel van wat ik eet vindt je op m'n site (op mijn naam klikken).

 
Tanja :

bedankt ik zoek allang recepten

Ossenstaart is niet goedkoop . betaal 7 euro per kilo .

Mijn kinderen zijn er helemaal gek op gelukkig,

Vandaar dat ik het niet haal met 5 ,-

Eet je ook schaap / geit ?

of voornamelijk koe ?

want schapenvlees is erg lekker in de soep.

Juliano

 
Ik maak ook vaak soep met lamsbotten, is idd ook erg lekker. Lamscurry is zeker favoriet van mij. Schaap vind ik te sterk smaken, maar misschien weet ik niet goed hoe je dat moet bereiden, ik las laatst in een ouderwets kookboek dat je het in karnemelk moet laten staan en dat het daarna zachter wordt van smaak. Misschien kun je jou recept voor de soep eens delen. Geitenvlees vind ik niet zo snel, weleens droge worstjes van geitenvlees. Verder proberen we weer on-topic te komen en kun je je andere vragen beter in je voorsteltopic stellen.

 
Schaap en geit, naast everzwijn is hier mijn voornaamste bron van vlees(en melk).Ik wou dat ik wat plaats had voor een paar van die beesten. Heerljk (nuttig).

Ze zeggen mij wel eens, je bent geen dierenvriend.Wel, dat ben ik wel degelijk, zolang het maar op mijn bord komt. een hond, een kat, mij niet gezien : legt geen eieren, geeft geen melk, eet je niet, dus waarom ? Alhoewel ik er niet vies van zou zijn om het te eten.

Trouwens een gevilde kat is identiek aan een konijn.

 
Dat hoor je vaak dat mensen de smaak van schaap wat sterk vinden.

Ik vind persoonlijk dat geit meer een typische smaak heeft.

wij gingen meestal naar een islamitische slager ,omdat je daar geit en schaap krijgt .

Maar dat is geen biologische vlees denk ik ,

Soep is denk ik wel de beste manier om schaap te bereiden als je de smaak sterk vind

om dat het uren op het vuur staat met alle andere ingrediënten.

juliano

 
Symptomen van uitdroging:
Quote:
Fatigue and/or mood swings

Hunger even though you’ve recently eaten

Back or joint ache

Dull, dry skin and/or pronounced wrinkles

Infrequent urination; dark, concentrated urine, and/or constipation


Symptomen van chronische uitdroging:
Quote:
Digestive disturbances such as heartburn and constipation

Confusion and/or anxiety

Urinary tract infections

Premature aging

High cholesterol


Quote:
Thirst is an obvious signal that it’s high time to replenish your fluids. Fatigue and moodiness can also indicate you need to drink more water. Probably the best way to gauge your water needs however, is to observe the color of your urine, and how frequently you urinate. On average, a healthy number of bathroom visits is around seven or eight per day, and you want the color of your urine to be a light, pale yellow.


Quote:
The most economical and environmentally sound choice you can make is to purchase and install a water filter for your home.


Quote:
The very best water, however, comes from a natural gravity-fed spring. I do not recommend drinking distilled water on a regular basis. It’s too acidic, and is not recommended for extended use, although it can be beneficial for temporary detoxification purposes. The ideal pH of your water should be between 6.5 to 7.5, which is neutral. What you want is pure water that is clean, pH balanced, and “alive.”


Quote:
Mountain spring water is ideal. Not only does it have a healthy pH, but it’s also “structured” in a way that is not well understood. I’ve previously interviewed Dr. Gerald Pollack on this subject. He’s one of the leading research scientists in the world when it comes to understanding the physics of water, and what it means to your health. His book, The Fourth Phase of Water: Beyond Solid, Liquid, and Vapor, clearly explains the theory of the fourth phase of water, which is nothing short of ground-breaking.

The fourth phase of water is, in a nutshell, living water. It’s referred to as EZ water—EZ standing for “exclusion zone”—which has a negative charge. This water can hold energy, much like a battery, and can deliver energy, too. This is the kind of water your cells contain; even your extracellular tissues are filled with EZ water, which is why he believes it’s so important to drink structured water for optimal health.

I drink vortexed water nearly exclusively as I became a big fan of Viktor Schauberger, who did much pioneering work on vortexing about a century ago. Dr. Pollack confirms that by creating a vortex in a glass of water, you’re putting more energy into it, thereby increasing EZ. Water from deep sources, such as deep spring water, is an excellent choice as EZ water is also created under pressure. FindaSpring.com5 is an excellent resource that can help you find a natural spring nearby. As an added boon, collecting spring water is usually free—you just need to bring your own jugs. I recommend using glass jugs instead of plastic, for all the reasons discussed earlier.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/12/15/drinking-enough-water.aspx?e_cid=20141210Z1_DNL_artTest_B3&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=artTest_B3&utm_campaign=20141210Z1&et_cid=DM61984&et_rid=758810555

 
Quote:
One major thing is missing when we are talking about hydration and that is salt, no refined gray sea salt to be more precise. Blood has certain salinity that has to be maintained. Less salt there is in the body, less water will stay in it and will be expelled. If you drink lot of water you will urinate a lot and sweat losing more salt and actually dehydrate. This is why it is necessary to drink water with salt in it so it stays in your body and trigger proper hydration. Salt is necessary to run cellular osmotic pump as well so there is another reason to drink the water with salt diluted in it. Kidneys will control the salinity and will expel the surplus so there is no problem of to high salt content. It is perfectly safe to drink even sea water but ratio 2 to 1 distilled water with sea water is the perfect one for hydration and this is way saltier then you will ever do by adding sea salt into drinking water. Eating very salty food will not have the same result because by not having enough water in the circulation your kidneys will expel the salt. Then when you drink water there is not enough salt and the water will be expelled. Do not wait till you are thirsty. Thirst signal is often mistaken as hunger and we end up eating instead drinking.


Quote:
[...] drinking one liter or more of water first thing in the morning has therapeutic effect. It cleanses intestines and rejuvenates blood in colon. Ad quarter teaspoon or more of sea salt per liter of water to ensure that the water stays in your circulation. Constipation is clear sign of dehydration.

comments http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/12/15/drinking-enough-water.aspx?e_cid=20141215Z1_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20141215Z1&et_cid=DM62434&et_rid=763961051


Quote:
The Drink 8 Glasses Water Per Day Big Fat Lie! Published on Apr 8, 2014

Dr. Berg goes through the 5 lies about drinking more water. It is one of those "everyone knows", so drink when you are thirsty. Hyponatremia is a condition whereby you can get really sick by drinking too much water.

When you drink too much plain water, your electrolytes no longer can balance the exchange of fluid inside and outside the cell. This causes parts of your cells to swell and others to dehydrate (due to loss of salt).

Also, realize what you input doesn't equal what you output. If you drink a glass of water, you do not urinate a glass of water. You will urinate a glass full of urine, which is filled with electrolytes and other stuff. So urine is flushing out minerals.


 
Bij het drinken van groene thee wordt (naast alle voordelen) wel meer water uitgescheiden dan dat er in komt door de cafeïne in de thee.

Vraag me af of iedere dag een kan groene thee daardoor niet je lichaam te veel uitdroogt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.390
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan