Met alle respect voor Dr Batman (gemeend, geen cynisme want hij heeft belangrijk werk gedaan!), maar je kunt niet alles gooien op uitdroging en daarmee oplossen met water. Op celniveau zijn de twee belangrijkste problemen voor de mens uitdroging en zuurstoftekort.
Gerard, ik merk dat jij heel erg propageert dat we sloten water moeten drinken, maar als ik dat doe ren ik om de haverklap naar de WC. Mijn lichaam vertelt mij: wat moet ik met al dat water? Je kunt dan beargumenteren dat dit 'goed voor de nieren' is, maar dat is een kulargument, het is juist heel belastend voor de nieren om constant maar dat overtollige water af te moeten voeren. Bovendien droog je hierdoor juist verder uit! En met al dat water loos je ook mineralen en enzymen die je lichaam juist keihard nodig heeft! Bovendien verdunt het stelselmatig je spijsverteringssappen (incl. je maagzuur!).
Om deze redenen is de WAPF helemaal niet zo pro-water. In plaats daarvan bevelen zij
waterstof aan, de bouwsteen van water, omdat waterstof 100% overdracht (en dus hydratatie) naar de cel geeft, zonder verlies. En waar zit waterstof in grote hoeveelheden in? Juist ja, verzadigd vet! Het is
waterstof dat verzadigd vet verzadigd maakt. Dit verklaart ook waarom verzadigd vet de huid zo goed hydrateert, iets waar in de laatste Wise Traditions een fantastisch artikel over is geplaatst, dat inmiddels al
online staat. De WAPF beveelt de consumptie van rauwe melk en beestenbottenbouillons aan voor innerlijke hydratatie. Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn, want hiervan ren ik niet voortdurend naar het toilet en ik heb urenlang geen dorst!
Mike