Wat voeren jullie je kat?

Gadsie

New member
Ik heb even gezocht maar kon eigenlijk alleen dingen over hondenvoedsel vinden. Wij hebben een kat en m'n ouders voeren hem brokjes, maar ik wil hem graag wat gezonders voeren. Ik heb meerdere dingen geprobeerd maar tot zover ik weet is het enige wat 'ie lust runderlever en tonijn, maar hier eet ie nooit veel van. Hebben jullie nog tips? Het liefst iets dat z'n gebit ook goed beschermt tegen gaatjes, hij heeft namelijk snel last van tandsteen.

Alvast bedankt!

 
www.versvoer.nl

De eigenaresse heet Petra en bezorgt door heel Nederland. Op dinsdagavond en zaterdag kan je daar afhalen.

Een kat eet iets meer spiervlees dan een hond. Een hond wat meer bevleesd bot. Een kat eet dus orgaanvlees,spiervlees en botmassa van bv. muizen of zo. Laatst had ik een hamstertje en een paar muizen (uit de vriezer) meegenomen. Daar hadden broer en zus kat geen moeite mee :D.

Ik zie mijn katten ook om het huis muizen,ratten,konijntjes,vogels,mollen enz. vangen. Dat eten ze dus.

 
oh ja, tandsteen, is net als bij de mens door teveel koolhydraten (brokken). Als je al een brokvoer vind dat hoger is in vlees, is het verhit vlees. Een kat eet rauw vlees.

Mijn katten laat ik ook niet enten en ook geen wormenkuren. Wel rauwe melk/kefir/yoghurt. Soms klein beetje h202 door het water.

 
Mijn kat is erg gek op runderhart en runderlever. En waar ze heel vaak om bedelt is rauwe melk. Ze drinkt het 3x per dag. Ze komt er niet van aan de diarree en krijgt er een glanzende vacht van. Echt superfood voor katten. Dus een aanrader.

 
Katten eten ratten, muizen, vogels, insecten, af en toe een grassprietje.

Ik heb een kat rondlopen die dol is op komkommers, brood, kaas, brokjes. Eendagskuikens loopt ze voorbij, ze hangt het veganisme aan :eek: Ze heeft smetvrees, van jongs af aan al. Ze gaat niet op de bak, al is deze net helemaal verschoond, maar doet het er naast en komt dan even melden dat er wat op te ruimen valt :!: . Plassen doet ze op een doekje in een speciale bak. Dat zit zo: ze denkt van koninklijke bloede te zijn en ja, dan ga je niet op een ordinaire bak waar andere katten ook op gaan, nietwaar 8) ? Overigens, ze doet het al 17 jaar goed op speciale brokjes van Lidl :twisted:

 
@Gerard,

Wat een verschil toch in katten. De mijne zal niks eten van plantaardige oorsprong. Alleen maar dierlijk voedsel en dan nog niet eens vis. Alleen vlees, kaas en melk.

Kattenbakken heeft ze een broertje dood aan. Die blijven geheel schoon in huis. Buiten in de frisse lucht,weer of geen weer, liefst in eigen tuin. Zo is de kringloop weer rond.

 
Ben er deze week achter gekomen dat mijn kat chlorella tabletjes opeet, rauwe melk alleen de eerste 2/3 dagen daarna blieft ze het niet meer, ook al blauw bloed. Op de bak gaat ze ook niet , liever in de keurig aangeharkte perkjes van onze gepensioneerde buren :oops:

 
Voor zn gebit kun je eens kippennekjes voor m meenemen. Daar kan hij op knagen,werkt als een soort tandenborstel. Ook al zou je je kat helemaal rauw voeren, dan blijft het belangrijk om ze af en toe eens een iets te knagen te geven. Geef dieren wel alleen maar rauwe botten, verhitte botjes kunnen splinteren!

Ik geef mijn katten brokken van Orijen. Het voordeel hiervan vind ik dat het van scharrelvlees of wild gevangen vis is gemaakt en dat er maar een laag percentage koolhydraten (in de vorm van oa zoete aardappel, dus in ieder geval geen granen!)in zit.

Ik heb een tijdje vers gevoerd, van carnibest en haaksbarf maar daar deed 1 van de katten het niet zo goed op, zij kon niet tegen rauw vlees dus op een gegeven moment ging ik het koken. Maar het bleef natuurlijk bio industrie vlees, en omdat het dan toch ook niet meer rauw was, heb ik ze weer op brokken gezet maar dan op naar mijn mening de beste keus. Daar betaal je dan ook wel flink voor.

Je kunt zelf rauwe maaltijden voor je kat samenstellen maar dan moet je wel rekening houden met percentages, je kunt ze bijvoorbeeld niet elke dag kipfilet geven. De verhouding tussen spiervlees/ orgaanvlees en botvlees komt vrij nauw.

 
Ze krijgen verder ook rauwe melk en kefir. Er zijn er maar 2 die kefir lekker vinden. Eentje lust alleen yoghurt maar die wil ik ook aan de kefir omdat ik niet tevreden ben over zn ontlasting, dus ik ben nu yoghurt en kefir voor hem aan het mengen en dat gaat goed.

Verder krijgen ze altijd wat rauw vlees als ik aan het koken ben. Ze komen al aanrennen als ik mijn mes even aanzet:) De kat die last had van rauw vlees, heb ik laten steriliseren en ze lijkt nu minder last te hebben van haar ziekte. Maar goed, ze eet nu ook veel beter, o.a. lust ze nu ook kefir dus misschien komt het daar wel door.

 
De granen/ koolhydraten in de meeste voedingen zorgen voor tand en tandvleesproblemen. Dus zorg dat je dat soort voeding zoveel mogelijk beperkt.

Het is echt ongelooflijk.. Laatst zag ik een zak voer waar megagroot opstond: bevat granen! Als gezondheidsclaim. En ook een of ander kattenvoer: premium pastamaaltijd of zoiets.

 
Hoi,

Fijn dat het form weer functioneert.
Ja, mijn laatste bijdrage was een reactie op Mike. Hij liet zijn kat gewoon mee eten en de kat was heel gezond. Ik kan dat topic helaas niet meer terugvinden, dus ben niet boos als ik nu dubbel plaats.
Mike zei dat katten geen brokjes zouden moeten eten. Ik heb toen gezegd dat ik van Tanja een link had over heel gezond brokjesvoer:
Orijenbrokjes:
http://www.brekz.nl/orijen-kattenvo...tenvoer.html?gclid=CLbi77b8x8ICFTLJtAodBG4AKQ

Mike, jij gaf je kat natvoer met gelei.
Ik zou het heel fijn vinden als je mij een tip zou kunnen geven over welk voer jij dan geeft.
Groetjes
Dorothé
 
Misschien is het nog wel belangrijker wat ze drinken?

Koop geen kattenvoer met suiker er in. Ze proeven het toch niet, en maakt ze alleen ongezonder.

En geef ze water met een beetje Keltisch Zeezout daarin.

 
@Heksje
Hoi Dorothebjs, als ik het goed heb voert Mike dit aan zijn kat: http://www.dm.de/de_homepage/deinbestes_home/produkte/deinbestes_produkte_katze/

Bedankt!
Ja, ik ga toch steeds weer na de DM en koop er Alverde Producten, ik koop altijd bijna de DM leeg. Ja, goedkoop en goed. Als ik nu zeker weet dat het dit product is, neem ik het meteen mee.
Mike, je zit nu toch life op het forum. Is dit wat jij je kat geeft? En welk voer heeft de gelei - of hebben ze dat allemaal?
 
Wij hebben katten die alleen maar brokken eten. We kunnen echt al het eten op de aanrecht of op tafel laten staan, ze kijken en ruiken er niet eens aan.
Zij krijgen deze: http://www.petsnature.nl/c-1954494/cat-lovers-gold-samenstelling/
Vanaf dat ze bij ons waren, als kitten zijnde, hebben we van alles geprobeerd maar helaas. Gekookte vis, kip, orgaanvlees, niks ging er in.
Het frappante was dat ze dat bij hun eigenaar ook niet deden terwijl de andere 3 kittens wel alles aten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.677
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan