Voor zn gebit kun je eens kippennekjes voor m meenemen. Daar kan hij op knagen,werkt als een soort tandenborstel. Ook al zou je je kat helemaal rauw voeren, dan blijft het belangrijk om ze af en toe eens een iets te knagen te geven. Geef dieren wel alleen maar rauwe botten, verhitte botjes kunnen splinteren!
Ik geef mijn katten brokken van Orijen. Het voordeel hiervan vind ik dat het van scharrelvlees of wild gevangen vis is gemaakt en dat er maar een laag percentage koolhydraten (in de vorm van oa zoete aardappel, dus in ieder geval geen granen!)in zit.
Ik heb een tijdje vers gevoerd, van carnibest en haaksbarf maar daar deed 1 van de katten het niet zo goed op, zij kon niet tegen rauw vlees dus op een gegeven moment ging ik het koken. Maar het bleef natuurlijk bio industrie vlees, en omdat het dan toch ook niet meer rauw was, heb ik ze weer op brokken gezet maar dan op naar mijn mening de beste keus. Daar betaal je dan ook wel flink voor.
Je kunt zelf rauwe maaltijden voor je kat samenstellen maar dan moet je wel rekening houden met percentages, je kunt ze bijvoorbeeld niet elke dag kipfilet geven. De verhouding tussen spiervlees/ orgaanvlees en botvlees komt vrij nauw.