Wat kun je nog wel kopen bij de supermarkt?

G

Guest

Guest
Wat zou je nog wel bij bijv de AH, Jumbo, Aldi etc. kunnen kopen?

Een ei, biefstuk, olijfolie, kruiden?

Ik heb door mijn werk zo weinig tijd om alle uiteenlopende adressen langs te moeten gaan voor gezond eten, dus dan maar snel naar de super en daar hopelijk de minst schadelijke producten kopen.

 
Bij Ah haal ik nog wel biologische slagroom en creme fraiche, die van de boerderij smaakt beter maar is ook stukken duurder. En verder koop ik in de supermarkt nog wel biologische groenten. Bij de Jumbo heb ik biologische olijfolie gevonden die goed bevalt. En ik koop ook nog biologische yoghurt bij de supermarkt, misschien niet de beste oplossing maar in deze ga ik ook nog voor een stukje gemak, zelf maken lijkt me nog zo'n gedoe. Jumbo heeft ook wel een klein assortiment aan biologische kruiden ( gedroogd) bio+ heet dat geloof ik.

 
Wat ik ook nog doe om tijd te besparen is in het weekend grotere hoeveelheden van een gerecht klaarmaken en invriezen.

 
Als tijd het enige probleem is, dan koop je toch gewoon 1x of 2x per week je boodschappen bij de biowinkel of heb je die geen in de buurt?

Vaak kom ik niet bij de reguliere supermarkt, maar wat ik nog wel eens snel bij de AH haal is slagroom, crème fraîche, eieren, groente, vis en soms vlees. Alles wat ik daar koop is wild en biologisch behalve zoiets als een avocado of noten bijvoorbeeld. Noten koop ik trouwens eerder bij de Lidl, Aldi of markt. En vergeet vis in blik niet zoals makreel, sardientjes, schelvislever. Als ik bij de AH kom, dan check ik altijd wel even de vlees- en visafdeling op 35% korting stikkers. Vis koop ik of als hele vis op de markt (makreel bijvoorbeeld) of als filet bij de AH. Ik hou niet zo van kaas, maar biologische kaas ligt ook in de supermarkt.

 
bij de jumbo heb je best wat aan biologiche producten,maar ook dan letten op de e-nummers!

met name het vlees wat wel biologisch is,maar de toevoegingen niet altijd.

ze hebben best veel biologische producten.

bij de AH zijn de biefstukken niet te vreten, na een bezoek aan de boer wil ik niks anders meer.

ben over de bioproducten van AH eigenlijk niet heel best te spreken.

lidl heeft eieren biologisch en roomboter, pasta en sommige groentes

ook de plus heeft best wat aan bioproducten.

ik ga elke zaterdag naar de boer voor melk en/of vlees en naar de markt voor biologische groente e fruit en natuurlijk een haring, wellicht is er bij jou ook een markt in de buurt en op een vaste dag(en)

in de supermarkten die genoemd zijn is het assortiment lang niet overal hetzelfde, wat de een heeft hoeft de ander niet te hebben.

het is eerst even zoeken,maar voor je het weet koop je en een stuk minder en weet je precies waar je moet zijn voor welk product.

aan het einde van de dag begin van de avond heb je vaak kortingstickers, scheelt op je vlees behoorlijk

yoghurt maken is zo klaar, als je eenmaal weet hoe het werkt maak je 2-3 flessen per keer, dat 2 keer in de week en binnen een half uur heb jij je yohurt staan te fermenteren. Valt er mee,echt proberen, scheelt ook nog in de portemoniks!

ratel

 
Jee zeg, ik zou wel willen dat de belgische lidl ook eens wat bio had. In de gewone supermarkt is het huilen met de pet op, het enige fruit dat ik hier bio kan kopen zijn appels en bananen. Groenten is er niet bio en vlees al helemaal niet. Eieren wel en yoghurt ook. Ik rijd minstens een keer in de week naar de natuurwinkel 15 min verderop, daar hebben ze citroenen, mandarijnen sinaasappels. En wat kolen, heel soms spruitjes. Meestal koop ik wat ze hebben maar vers is het meestal niet. Voor de rest moet ik naar Leuven dat is 45 min rijden, doe ik eens per maand voor vlees maar groente en fruit uit de bioplanet heeft geen zin, ik kan niet een hele maand vooruit kopen. Kortom, volgend jaar een moestuin.

 
Iklustvet, ik weet niet waar je woont in Belgie, maar zit er geen delhaize in de buurt? die hebben toch ook wel wat bio?

 
Grappig hier hadden we net gisteren een lezing over bij Weekendagenda.com. Maar in een notendop:

- Onbewerkt

- Producten zonder barcode

- Producten uit glas

- Voedingsmiddelen uit de categorie oervoeding: BIO vlees, vis, eieren, noten zaden, groente, fruit, knollen en bollen.

Een goede tip is om je voor te stellen dat je overgroot oma mee is en de producten keurt. Als zij het zou herkennen dan is het meestal wel OK.

 
@Wendy,
Quote:
En ik koop ook nog biologische yoghurt bij de supermarkt, misschien niet de beste oplossing maar in deze ga ik ook nog voor een stukje gemak, zelf maken lijkt me nog zo'n gedoe.

Dit valt erg mee hoor. Je hoeft alleen maar melk te warmen tot max. 40 graden (niet warmer), in een pot doen, een laagje yoghurt als starter, de potten in een koelbox of een dikke deken zetten en klaar is Wendy. Na 24 uur de potten in de koelkast en na 8 uur heb je een heerlijke yoghurt.

En net wat Ratel zegt, als je meerdere flessen/potten tegelijk maakt heb je voor ene week genoeg.

Gewoon doen joh.

Lia

 
Bedankt Lia, ik zal het in de kerstvakantie eens gaan proberen. En dat kan dan ook met bioyoghurt uit de supermarkt? Of ook met Griekse yoghurt?

 
Ik heb een SUPERTIP voor jullie: de Jumbo heeft clotted cream!!! Vreemd genoeg vind je deze niet in de koelkast waar de creme fraiche, slagroom e.d. staan, maar in die ronde uitstalling van kazen. Helaas is het niet de uitstekende clotted cream van Rodda's uit Cornwall, maar een variant uit de buurprovincie Devon, deze. Is nog steeds een prima product. Ik vond op de site van de Jumbo ook nog dit recept van gegrilde zalm met clotted cream:

http://www.jumbosupermarkten.nl/Hom...3850/Gegrilde-zalm-met-hartige-clotted-cream/

Ik koop zelf bij de AH nog wel eens biologische diepvriesspinazie en wilde zalm, vreemd genoeg van het goedkope Euroshopper-merk, maar de prijs bevalt me des te meer.

Mike

 
Klinkt goed Mike! Jumbo heeft zo af en toe ook biologische grapefruit, ook lekker.

 
Wendy,

Dat kan zeker met bioyoghurt uit de supermarkt. Griekse yoghurt, dat zou je moeten proberen, dat weet ik niet.

Lia

 
Wat kan je met die cream?

Ik ben die grapefruits nu 1 keer tegen gekomen bij de jumbo. Maar dat zal er voornamelijk mee te maken hebben dat ik nog maar 1 a 2 keer per maand in de gewone supermarkt kom. Ik koop er eigenlijk geen voedingsmiddelen meer.

 
Quote:
Wat kan je met die cream?


Daarom heb ik dat recept bijgevoegd. Als je goed Engels kunt lezen, kun je natuurlijk ook zelf Googlen op 'recipes with clotted cream' of iets dergelijks.

Mike

 
@ Lia: bedankt

@ Alexandra: ze zijn er inderdaad maar heel af en toe, toevallig had ik er dit weekend zin in en had ik vette pech, ze hadden er geen

 
Ze zijn er altijd bij eko-plaza en de heuvelhoeve heeft ze ook altijd. Ik zit gelukkig nooit zonder. Maar bij de jumbo waren ze iets goedkoper, ook wel fijn
 
Heb vandaag zuurkool gestoofd in boter, zwoerd (voor de smaak) en scheutje appelsap met wilde zalm en: clotted cream gegeten. Lekker spul zeg. Is misschien wel een tip om erbij te geven, de cream zit in een glazen potje en daarom moeilijk te vinden (heb echt lopen speuren), je ziet namelijk alleen de deksel in het kaasstalletje.

 
Was afgelopen week bij de Ikea,

en heb een zak garnalen meegenomen.

Deze zijn in zee gevangen en kosten

€ 2,99 per zak.

 
Vuilniszakken: die koop ik bij de AH:)

En wc-keukenrollen:)

Gesteriliseerde biomelk voor mijn voetenbadjes.

Vis wil ik ook bij de AH kopen als het zo is dat kweekvis uit de biowinkel het verschil ook niet meer maakt.

Maar heel eerlijk: de kweekzalm uit de biowinkel: stervensduur, maar wel lekker vettig verdorie vergeleken met die van de AH bijv.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.739
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan